handdator

Visa fullständig version : Immunförsvarstärkande preparat?


Arne Persson
2005-04-25, 23:05
För engångs skulle så blev jag intresserad av ett "preparat"inlägg! Eftar att man är inne på sin fjärde vecka med feber så börjar man bli lite smådesperat! Det som fångade mitt intresse var följande Exhaleinlägg av "AF Mange!" hanskrev:
"Tja

Hade samma problem förut, sjuk varannan månad! skit jobbigt. sen jag kom på att Gurgla med Zink (så fort du känner minsta symtom) har jag inte varit sjuk än enda gång (ca 1 år sen) ETT MIRAKEL JAG LOVAR!!!!!!!!!!!!"

Hade varit mycket intressant att veta vad detta är för ett preparat? Hälsan är ju det viktigaste man har!

palme
2005-04-25, 23:11
Multivitamin.

Arne Persson
2005-04-25, 23:14
Multivitamin.


Det är zinkpreparatet jag desperat är ute efter!

palme
2005-04-25, 23:16
Aha, palla inte läsa allt. Multivitamin har iaf hållit mig kärnfrisk i ett halvår snart. Hoppas du får ditt zink...

Nismo
2005-04-25, 23:17
ZMA kanske?

Grisen
2005-04-25, 23:31
För engångs skulle så blev jag intresserad av ett "preparat"inlägg! Eftar att man är inne på sin fjärde vecka med feber så börjar man bli lite smådesperat! Det som fångade mitt intresse var följande Exhaleinlägg av "AF Mange!" hanskrev:
"Tja

Hade samma problem förut, sjuk varannan månad! skit jobbigt. sen jag kom på att Gurgla med Zink (så fort du känner minsta symtom) har jag inte varit sjuk än enda gång (ca 1 år sen) ETT MIRAKEL JAG LOVAR!!!!!!!!!!!!"

Hade varit mycket intressant att veta vad detta är för ett preparat? Hälsan är ju det viktigaste man har!

Fyra veckor med feber!? Då skulle jag ta en tur till doktorn..

Arne Persson
2005-04-25, 23:33
Fyra veckor med feber!? Då skulle jag ta en tur till doktorn..


HAr varit tre gånger. Virus. Dock inte HIV! ;)

MacLeod
2005-04-25, 23:36
Det måste ju vara som att gurlgla i saltvatten. Dödar ju som bekant bakterier och fungerar oftast vid halsont. Men att gurlgla tar ju knappast bort feber eller influensa.

Grisen
2005-04-25, 23:47
HAr varit tre gånger. Virus. Dock inte HIV! ;)

Tur =)

Penicillin då?

Lillgrabben
2005-04-25, 23:52
Visst har du ett litet barn i familjen?

De små söta liven är väldigt bra smittspridare. Jag själv har aldrig varit så sjuk så ofta som då min första flicka började på dagis. Både jag & tjejen råkade ut för varenda jävla förkylning/virus som fanns..... Turligen nog så gick det över efter ett drygt år, då hade man väl byggt upp kroppens antikroppar så att de kunde besvara bombardemanget av dagissmittor....

MVH


För engångs skulle så blev jag intresserad av ett "preparat"inlägg! Eftar att man är inne på sin fjärde vecka med feber så börjar man bli lite smådesperat! Det som fångade mitt intresse var följande Exhaleinlägg av "AF Mange!" hanskrev:
"Tja

Hade samma problem förut, sjuk varannan månad! skit jobbigt. sen jag kom på att Gurgla med Zink (så fort du känner minsta symtom) har jag inte varit sjuk än enda gång (ca 1 år sen) ETT MIRAKEL JAG LOVAR!!!!!!!!!!!!"

Hade varit mycket intressant att veta vad detta är för ett preparat? Hälsan är ju det viktigaste man har!

Lillgrabben
2005-04-25, 23:52
Tur =)

Penicillin då?

Funkar inte på virus.

Grisen
2005-04-25, 23:59
Funkar inte på virus.

Ok, där lärde jag mig något nytt.

TommyBoy
2005-04-26, 00:18
Det finns ett tillskott som heter Zinkdrink. Tillhandahålls i diverse homeopataffärer. Om det hjälper mot förkylning vill jag dock låta vara osagt.

Jag tycket Kan Jang, flytande, är oslagbart vid förkylning. Förkortar sjukdomstiden betydligt för mig och jag är mycket kritisk och objektiv i mina bedömningar.

FlexOnline
2005-04-26, 02:00
Jag kan SVÄRA på att varje gång jag slutar/glömmer bort o ta mitt dagliga glutamin, så får jag tendenser till att bli förkyld!! Jag håller mig till minst 30-40 gram per dag året runt, under diet blire 40-50. Funkar bra för mig, sen om det e placeboeffekt lr ej kan jag ej svara på.

Edde_1
2005-04-26, 06:36
Zink har jag aldrig provat, kan inte min kemi riktigt, men tror att det ät pH sänkande och det är för det mesta dåligt för bakterier, virus, mm. Kan tänka mig att det har en hämmande effekt pga av det.

Men svavel har jag använt länge, funkar skitbra, även det pH sänkande. Får nästan aldrig feber eller blir förkyld. Dessutom är det helt kanon om man får ont i leder och det ökar upptaget av kreatin mm.

Kolla länken.
http://www.msmse.com/ommsm_anvandning.html

fletchta
2005-04-26, 07:47
Han kanske har förväxlat Zink med t.ex Jodopax, dvs jod-skölj som finns på apoteket?

abjorn
2005-04-26, 08:36
fram med whiskyn :cheers:

zirak
2005-04-26, 08:40
För engångs skulle så blev jag intresserad av ett "preparat"inlägg! Eftar att man är inne på sin fjärde vecka med feber så börjar man bli lite smådesperat! Det som fångade mitt intresse var följande Exhaleinlägg av "AF Mange!" hanskrev:
"Tja

Hade samma problem förut, sjuk varannan månad! skit jobbigt. sen jag kom på att Gurgla med Zink (så fort du känner minsta symtom) har jag inte varit sjuk än enda gång (ca 1 år sen) ETT MIRAKEL JAG LOVAR!!!!!!!!!!!!"

Hade varit mycket intressant att veta vad detta är för ett preparat? Hälsan är ju det viktigaste man har!

Varför inte PM'a honnom och fråga :confused:

Arne Persson
2005-04-26, 08:41
Aha, palla inte läsa allt. Multivitamin har iaf hållit mig kärnfrisk i ett halvår snart. Hoppas du får ditt zink...


Tar Mivitotal flex.

Mart|n
2005-04-26, 08:56
Tar Mivitotal flex.

That's some good shit :)

Langster
2005-04-26, 09:10
Gå till systemet, köp en flaska Fernet Branca, ta ett stort glas varje kväll innan du går och lägger dig tills du blir frisk.
Det funkar faktiskt.

Megatuttarna
2005-04-26, 09:14
Gå till systemet, köp en flaska Fernet Branca, ta ett stort glas varje kväll innan du går och lägger dig tills du blir frisk.
Det funkar faktiskt.

Med den smaken borde det kunna neutralisera kungsvatten.

Megatuttarna
2005-04-26, 09:15
Om man nu ska leta immunstärkande preparat borde man väl kolla på vad AIDS-sjuka får?

abjorn
2005-04-26, 09:25
Gå till systemet, köp en flaska Fernet Branca, ta ett stort glas varje kväll innan du går och lägger dig tills du blir frisk.
Det funkar faktiskt.

mmmm fernet :thumbup: bästa bakfylleåterställaren som finns, rensar hela systemet

palme
2005-04-26, 09:30
Om man nu ska leta immunstärkande preparat borde man väl kolla på vad AIDS-sjuka får?

Ja men då kommer vi in på preparat som arne inte vill ha med att göra.

Arne Persson
2005-04-26, 16:40
Fick ett PM av honom på Exhale. Han tömde en twinlab zinkkapsel i lite vatten och gurglade och drack. Ingen dum idé alls! Köpte självfallet en burk 100 tabl. 74 kr. Testade, funkade utmärkt. :thumbup: Har självfallet tackat AF MAnge.

Doctor Snuggles
2005-04-26, 17:14
Hoppas det fungerar. Annars finns det en hel del immunförsvarsstärkande du kan nyttja. Echinacea är ett bra tips. Tas antigen som droppar eller sugtabletter varenda gång man känner sig risig ett par gånger per dag. Alltid funkat bra för mig.
Annars kolla här: http://www.supplementwatch.com/supcat/category.asp?categoryId=5

Sverker
2005-04-26, 17:29
Fick ett PM av honom på Exhale. Han tömde en twinlab zinkkapsel i lite vatten och gurglade och drack. Ingen dum idé alls! Köpte självfallet en burk 100 tabl. 74 kr. Testade, funkade utmärkt. :thumbup: Har självfallet tackat AF MAnge.


Ja, det var tydligen bra.



Men vad skulle hända i halsen ? Det måste ju finnas en mekanism bakom. Något skall ju hända som slår ut virusarna.

Arne Persson
2005-04-26, 17:34
Ja, det var tydligen bra.



Men vad skulle hända i halsen ? Det måste ju finnas en mekanism bakom. Något skall ju hända som slår ut virusarna.

Jag menade att det gick utmärkt att dela geltabletten och hälla det i vattnet. Hoppas att zink fungerar positivt på immunförsvaret.

Dumleman
2005-04-26, 17:45
Hur är det, hjälper immunförsvaret till att förhindra sjukdom eller att bota sjukdom?

Sverker
2005-04-26, 17:47
Det skulle vara ifall du hade brist på zink.

Jag gissar att du äter rejält med kalorier och regelbundet har kött på tallriken. Då har du inte brist.

Arne Persson
2005-04-26, 17:50
Hur är det, hjälper immunförsvaret till att förhindra sjukdom eller att bota sjukdom?
Bådadelar

Arne Persson
2005-04-26, 17:51
Det skulle vara ifall du hade brist på zink.

Jag gissar att du äter rejält med kalorier och regelbundet har kött på tallriken. Då har du inte brist.


Denna månaden har jag knappt haft någon matlust överhuvudtaget.

JJ
2005-04-26, 17:51
Jag trodde du var för gammal för att gå på sånt här Arne ;)

Arne Persson
2005-04-26, 17:52
Jag trodde du var för gammal för att gå på sånt här Arne ;)


Tydligen inte. :)