handdator

Visa fullständig version : Någon duktig på skumma ryggskador här ?


the_PL_man
2005-04-25, 22:33
Hej alla skadade, nu får jag väl ansluta mig till er skara.....:(

Jag gjorde en dum grej förrförra onsdagen.....
Provade pullover för första gången på länge......

Small till i övre ryggen, vilket (hittills) har lett till tre besök hos kiropraktor (justerat nack/bröstrygg).

Är väl smärtfri nu, men har avsevärt nedsatt styrka i vänster arm/axel/bröst.
Klarar med svårighet att pressa 50 kg i bänk(jmf 175 kg på omgång 1). :(

Armbågen sticker bara iväg ut från kroppen, och jag "saknar" stora delar av "kontakten" med triceps, den vill inte lyda mig känns det som.

Hoppas det läker ut av sig själv, annars får jag väl gå iväg nästa vecka igen.....

Kyler delar av ryggen, kör genomblödningsträning oh kört en omgång Ipren hittills.

Har du några andra/bättre tips ?

Mvh

the_PL_man

Doctor Snuggles
2005-04-25, 23:01
Märkligt. Första gången jag hört någon skada sig vid pullover.
Körde du tungt?

Försök hitta en BRA naprapat. Kiropraktorer räcker ofta inte till, de manipulerar i ordning, men sen är det lätt att det "hoppar" tillbaka.
Annars har jag tyvärr ingen aning. Har själv problem med skuldran/skulderbladen sen en massa år tillbaka. Som tur är så är det ingen tappad styrka, men vänsta skulderbladet rör sig lite "fel" och knakar och hoppar och har sig.

jwzrd
2005-04-26, 12:13
Hej alla skadade, nu får jag väl ansluta mig till er skara.....:(

Jag gjorde en dum grej förrförra onsdagen.....
Provade pullover för första gången på länge......

Small till i övre ryggen, vilket (hittills) har lett till tre besök hos kiropraktor (justerat nack/bröstrygg).

Är väl smärtfri nu, men har avsevärt nedsatt styrka i vänster arm/axel/bröst.
Klarar med svårighet att pressa 50 kg i bänk(jmf 175 kg på omgång 1). :(

Armbågen sticker bara iväg ut från kroppen, och jag "saknar" stora delar av "kontakten" med triceps, den vill inte lyda mig känns det som.

Hoppas det läker ut av sig själv, annars får jag väl gå iväg nästa vecka igen.....

Kyler delar av ryggen, kör genomblödningsträning oh kört en omgång Ipren hittills.

Har du några andra/bättre tips ?

Mvh

the_PL_man


Er.. du har inte slitit av långa tricepshuvudet eller något annat jävligt dåligt?

the_PL_man
2005-04-26, 12:25
Borde jag inte ha ont då ?
Är i stort sett smärtfri, och har inga blånader.

/the_PL_man
Er.. du har inte slitit av långa tricepshuvudet eller något annat jävligt dåligt?

the_PL_man
2005-04-26, 12:26
Märkligt. Första gången jag hört någon skada sig vid pullover.
Körde du tungt?

Altt är relativt, men inte speciellt tungt (10:or på 40 kg)


Försök hitta en BRA naprapat. Kiropraktorer räcker ofta inte till, de manipulerar i ordning, men sen är det lätt att det "hoppar" tillbaka.
Annars har jag tyvärr ingen aning. Har själv problem med skuldran/skulderbladen sen en massa år tillbaka. Som tur är så är det ingen tappad styrka, men vänsta skulderbladet rör sig lite "fel" och knakar och hoppar och har sig.

Har du änglavinge ?

/the_PL_man