handdator

Visa fullständig version : Bra kost utomlands


mvda
2005-04-25, 21:25
Känner att jag nu i några månader kommit igång riktigt bra med kosten och tycker att jag äter mycket bra/rätt. I sommar åker jag till Singapore och pluggar 1 år och nu på förhand känns det som jag inte kommer ha en aning om vad saker och ting innehåller där. Självklart kan jag kolla på innehållet men det känns ändå som det kommer vara svårt att äta rätt, kan ju inte precis gå in i affären och köpa några burkar kesella. Dessutom kommer jag förmodligen äta flera mål om dagen på skolan och får därför äta det som serveras.

Ska jag bara äta vad som känns bra och köra mest på känsla eller hur har ni som vart i samma situation gjort? Känns ju också lite tråkigt att inte äta ute mycket eftersom jag förstått att det både ska vara både billigt och gott!

Spannmål
2005-04-25, 21:30
Du kan säkert få helt ok byggarmat där utan att för den skull krångla till det! Det skulle förvåna mig om man inte kan beställa in en portion ris med fågel, fisk eller kött till!

WHITEFOLKS
2005-04-25, 21:35
du kan ju börja med basics och sen lägga till mer olika matvaror allt eftersom du lär dig vad de innehåller och kan räkna på de.

30cm
2005-04-25, 21:36
Jag kom hem från Rom för en och en halv timme sedan, var där i 4 dagar.

Och visst är det lite svårare att hitta bra mat, det är skräpmat och godis som är lätttillgängligt. De hade en helt annorlunda matkultur. Man kunde välja mellan pizza och pasta i princip. Frukost var det inte mycket av.
Om man bor på ett ställe tillräckligt länge och lägger ner lite energi på att lära sig hur man får tag på bra mat där borde det inte vara några problem.

mvda
2005-04-25, 21:38
Ja, jag tror ni har rätt att man säkert kommer in i det mer och mer med tiden. Nog en bra idé att börja med lite basics och sen lägga till annat senare som du sa whitefolks. Får hoppas att jag har tillgång till något kök bara så man kan laga lite själv.