handdator

Visa fullständig version : För er som tröttnat på windows men ändå inte...


axlpxl
2005-04-25, 20:36
http://www.student.lth.se/~ihm04ajo/screen.jpg
http://www.student.lth.se/~ihm04ajo/screen1.jpg


Snyggt skal och bra program i ett :) För er som är intresserade så är det blackbox jag kör på min windowsburk, funkar utmärkt och sticker ut lite från mängden :naughty:

Fatalist
2005-04-25, 20:39
http://www.student.lth.se/~ihm04ajo/screen.jpg
http://www.student.lth.se/~ihm04ajo/screen1.jpg


Snyggt skal och bra program i ett :) För er som är intresserade så är det blackbox jag kör på min windowsburk, funkar utmärkt och sticker ut lite från mängden :naughty:

Och detta hittar man var? :)

Hewalo
2005-04-25, 20:39
snyggt . man kanske borde använda det

axlpxl
2005-04-25, 20:48
Och detta hittar man var? :)
Internet kallas det visst *innocent*

www.bb4win.org/ funkar annars också *kissass*

aliquis
2005-04-25, 20:50
Blir ju inte windows bättre av, och antagligen inte guit heller ;), snyggare dock.

muzzelman
2005-04-25, 20:50
Grymt som få! Det ska jag genast styra upp!

Schture
2005-04-25, 20:52
Royal XP Theme (http://www.alltomxp.se/modules.php?name=News&file=article&sid=297)

En snyggare... uppfräschad orginal windows theme av microsoft själva. Gjort för Tablet PCs men med ett litet trick kan man få den till sin PC med.

Bjorne
2005-04-25, 20:55
Funktionsmässigt är det värdelöst enligt mig, det är alla skal till Windows...

Snyggt, javisst, men man tröttnar oftast efter ett tag.

muzzelman
2005-04-25, 20:57
Okej det såg snyggt ut men det var riktigt irreterande märkte jag *spy*

axlpxl
2005-04-25, 21:01
Okej det såg snyggt ut men det var riktigt irreterande märkte jag *spy*

Har man två-tre år med blackbox i sig så älskar man det. Det har massa godsaker i sig :)

muzzelman
2005-04-25, 21:02
Har man två-tre år med blackbox i sig så älskar man det. Det har massa godsaker i sig :)

Berätta gärna om dessa godsaker ;) Det lär vell inte precis ta nån längre tid innan man blir van det.

axlpxl
2005-04-25, 21:02
Blir ju inte windows bättre av, och antagligen inte guit heller ;), snyggare dock.

Det blir det faktiskt. Eftersom explorer.exe inte behöver köras så slipper du alla fel som explorer så ofta genererar.

muzzelman
2005-04-25, 21:04
Vars kan jag leka med inställningar osv?

axlpxl
2005-04-25, 21:06
Vars kan jag leka med inställningar osv?

i lite olika filer. i menu.rc finns allt som har med menyn att göra, plugins.rc bestämmer vilka vilka plugin som ska vara aktiverade och extensions.rc sköter lite utökningar. Annars är det mesta rätt så klickbart, prova dig fram eller RTFM!

Mighty
2005-04-25, 21:06
Är det en vidareutveckling av LiteStep?

axlpxl
2005-04-25, 21:08
Berätta gärna om dessa godsaker ;) Det lär vell inte precis ta nån längre tid innan man blir van det.

Drar mindre minne än explorer, är snabbare, stabilare, du kan bestämma över din dator, det är öppet, det är byggt på kod av en svensk kille (flux), det finns mängder av plugins till det, du kan skapa egna såkallade "styles" osv.

axlpxl
2005-04-25, 21:09
Är det en vidareutveckling av LiteStep?

Nej verkligen inte. Blackbox var från början en fönsterhanterare till X (system för att få grafik på skärmen till bl.a. linux), när blackbox lades ner tog flux över och döpte om det till fluxbox. Konstigt nog heter windowsporten bb4win *screwy*

muzzelman
2005-04-25, 21:18
Drar mindre minne än explorer, är snabbare, stabilare, du kan bestämma över din dator, det är öppet, det är byggt på kod av en svensk kille (flux), det finns mängder av plugins till det, du kan skapa egna såkallade "styles" osv.

Kolla PM ;)

Mighty
2005-04-25, 21:22
Det här var ju riktigt skoj :)

muzzelman
2005-04-25, 21:26
Det här var ju riktigt skoj :)

Som fan! Me like alot :D

Mighty
2005-04-25, 21:27
Lite bättre än när man satt och lekte med LiteStep.
Det här känns ju bra mycket bättre och stabilar.. får bli att testa :)

axlpxl
2005-04-25, 21:28
Kolla PM ;)

inget nytt?

axlpxl
2005-04-25, 21:29
Allmänt tips till alla är att undvika ikoner, alltså sånna som ligger i hörnet som man kan klicka på. Där är ngn bugg med dom (åtmisntone på min dator) som gr att explorer.exe går igång ibland, men sen jag tog bort dom så har det aldrig gått igång, annars är det lite drygt med ctrl+alt+delete och avsluta explorere hela tiden...

Mighty
2005-04-25, 21:31
Ge mig ett tips på ngt skönt style man ska köra.
Drog hem alla 1300, men dom orkar man ju inte gå igenom än på ett tag :)

muzzelman
2005-04-25, 21:32
inget nytt?

Ett nytt nu. Jag hade tydligen fullt.

Bjorne
2005-04-25, 21:40
Drar mindre minne än explorer, är snabbare, stabilare, du kan bestämma över din dator, det är öppet, det är byggt på kod av en svensk kille (flux), det finns mängder av plugins till det, du kan skapa egna såkallade "styles" osv.

Drar mindre minne än explorer: Failed
Snabbare: Failed
Stabilare: Failed
*rolleyes*

Upplevede en del buggar med det. Sedan ska jag fråga dig, ifall du kan få det stabilt, snabbt och samtidigt kunna ha ikoner på skrivbordet som går att dra och släppa utan problem...

perarvid
2005-04-25, 22:16
www.geoshell.com ett annat imho mycket bättre skal till windows. Det har jag använt nonstop sen dec -99.

tossefar
2005-04-25, 23:07
Det hela känns ju lite onödigt, det enda som verkligen fungerar ok i windows är ju just skalet explorer. Det är utan onödigt grafik och fungerar utmärkt om man vet vad man gör. (Nu talar jag om win2k, xp är väl i stort sett samma sak fast med runda hörn och ett enormt överflöd av färger och grafik)

JAM
2005-04-25, 23:18
Det hela känns ju lite onödigt, det enda som verkligen fungerar ok i windows är ju just skalet explorer. Det är utan onödigt grafik och fungerar utmärkt om man vet vad man gör. (Nu talar jag om win2k, xp är väl i stort sett samma sak fast med runda hörn och ett enormt överflöd av färger och grafik)Men allt detta överflöd i XP stänger man såklart av.

perarvid
2005-04-25, 23:24
Det hela känns ju lite onödigt, det enda som verkligen fungerar ok i windows är ju just skalet explorer. Det är utan onödigt grafik och fungerar utmärkt om man vet vad man gör. (Nu talar jag om win2k, xp är väl i stort sett samma sak fast med runda hörn och ett enormt överflöd av färger och grafik)


Personligen fasar jag varje gång jag måste använda en dator med Explorer-gränssnittet. Dock måste jag erkänna att filhanterar-delen av Explorer är bra. Jag har testat många fristående filhanterare, men ingen har samma känsla. Använder 2000. XP tillför ingenting intressant för min del.

axlpxl
2005-04-26, 06:30
Personligen fasar jag varje gång jag måste använda en dator med Explorer-gränssnittet. Dock måste jag erkänna att filhanterar-delen av Explorer är bra. Jag har testat många fristående filhanterare, men ingen har samma känsla. Använder 2000. XP tillför ingenting intressant för min del.

Samma här. Jag offrar en hel del för att slippa de gränssnittet, det är bara så jobbigt. Tacka vet jag gnome :)

axlpxl
2005-04-26, 06:34
Drar mindre minne än explorer: Failed
Snabbare: Failed
Stabilare: Failed
*rolleyes*

Upplevede en del buggar med det. Sedan ska jag fråga dig, ifall du kan få det stabilt, snabbt och samtidigt kunna ha ikoner på skrivbordet som går att dra och släppa utan problem...

Hur lyckas du få blackbox långsammare än explorer *screwy*
Explorer.exe lagrar ju t.ex. alla använda .dllfiler isig en bra stund efter att dom slutats användas, till ingen nytta, den gör lite vad den själv känner för. Så minneshanteringen är ju ganska störd. Mitt blackbox drar 10mb i RAM och mitt explorer pendlade mellan 15-25mb beroende på humör.