handdator

Visa fullständig version : Böcker - mordet på Palme


AFanatic
2005-04-25, 19:04
Är det någon som har tips på böcker i ämnet? Exempelvis någon som kan säga bu lr bä om Börje Wingrens bok ( Han sköt Olof Palme.1993 )? Är iaf ute efter böcker om mordet. Tips tips tips.

Scratch
2005-04-25, 19:12
Encyclopedia of assassinations av Carl Sifakis har ett par sidor om mordet på Palme.

påven
2005-04-25, 19:16
Pelle Svensson - Sanningen om mordet på Olof Palme

Har inte läst den än men den kan ju vara bra

Allan
2005-04-25, 19:43
Palmemordets nakna fakta
av Krusell, Ingemar

Murder of Olof Palme, The: With Appendix - The Assassination of Anna Lindh,Swedish Foreign Minister
av Cooper, H.H.A.


Inuti labyrinten av K och P Poutiainen
Nästan osannolikt noggrann redogörelse för minuterna kring mordet på statsminister Palme.

Mörkläggning av Gunnar Wall
Två faktaspäckade volymer som dessvärre förlorar lite på alla redogörelser för buggningar av kurder.

Olof Palme är skjuten av Hans Holmér
Författaren var som bekant spaningsledare i början av Palmeutredningen. Det var han inget vidare på - men skriva kunde han!

Dominoeffekten av Sven Anér
Den mest kända privatspanaren redogör för oklarheter kring utredningen - en hel del paranoia men också en del mycket intressanta uppslag.

allan

Pellefant
2005-04-25, 20:27
LAC-bandet(Larmcentralen tel:90 000) kan man ladda ner här, 29 minuters mp3-fil, mycket intressant. Bla hörs ambulanspersonalen( helt skärrade efteråt) som körde honom till sjukhuset, personal på larmcentralen som har svårt att "ta in" vad som hänt. Journalister som ringer för att försöka få reda på vad som hänt mm.

"LAC bandet är en överspelning av in och ut trafiken vid länsalameringscentralen (90.000) i Stockholm, natten då Olof Palme mördades

Länk: http://www.ped.gu.se/personal/stefan.larsson/p_index.html

JJ
2005-04-25, 20:29
Är det någon som har tips på böcker i ämnet? Exempelvis någon som kan säga bu lr bä om Börje Wingrens bok ( Han sköt Olof Palme.1993 )? Är iaf ute efter böcker om mordet. Tips tips tips.

Vill du lite extra godis så jobbade min käre far med mordet i 10 år. Men det kommer kosta ;)

Allan
2005-04-25, 20:30
Vill du lite extra godis så jobbade min käre far med mordet i 10 år. Men det kommer kosta ;)

Jag och Bucyrus känner taxichaffisen som såg alltihop....



allan

JJ
2005-04-25, 20:32
Jag och Bucyrus känner taxichaffisen som såg alltihop....



allan
Men min pappa grep lasermannen.

Allan
2005-04-25, 20:34
Men min pappa grep lasermannen.

Jag har slängt ut Christer Petterson från krogen. Två gånger!!


allan

JJ
2005-04-25, 20:37
Jag har slängt ut Christer Petterson från krogen. Två gånger!!

allan
Varför släppte du in honom? Men ha, min pappa kände Christer, om inte annat så förhörde han honom ett antal timmar. Dessutom har han ett coolt fribrev från Kumla.

AFanatic
2005-04-25, 20:39
Allan: Tack för tipsen...ska kolla upp några där som verkade intressanta.

Pellefant: Har hört den filen ;)

JJ: Det var ju generöst, alternativt är ju att man själv joinar the force :D


----

Vem ska vinna ? Oh va spännande? JJ vs Allan :laugh:

JJ
2005-04-25, 20:40
Vem ska vinna ? Oh va spännande? JJ vs Allan :laugh:

Min pappa.

Allan
2005-04-25, 20:48
Min pappa.

Bah! Jag vinner! Jag har ju satt på Bolio......


allan

Matte_Maiden
2005-04-25, 20:51
Bah! Jag vinner! Jag har ju satt på Bolio......


allan

Game over! :hbang:

JJ
2005-04-25, 20:53
Bah! Jag vinner! Jag har ju satt på Bolio......


allan
:bow:

daja
2005-04-25, 20:54
Men min pappa grep lasermannen.

min pappa har laser, mannen

shadowfire
2010-08-17, 10:22
Kanske ingen bra bump, men jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa om Palmemordet och alla de spår och teorier som funnits. Undrar vem fan det var som sköt...

Även om det är en tragedi så är det något av det mest "spännande" som hänt i Sverige i modern tid utifrån konspirationsteorier mm.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Palmemordet#Biobes.C3.B6ket_och_mordet

shadowfire
2010-08-17, 10:28
Det jag är mest förbryllad över är Lisbet Palmes vitnessmål. Hon har ju tydligt pekat ut Christer Pettersson som mördaren och det pga det som tingsrätten först dömde honom. Vad gör Lisbet Palme idag, lever hon? Finns det någon intervju eller så där hon berättar sin historia om mordnatten?