handdator

Visa fullständig version : Metaddict/Jonas


Metaddict
2005-04-25, 14:22
Nu tänkte jag också lägga upp en träningsdagbok här, märker att jag har lite halvdålig koll på siffrorna... :) Passar på att starta den dag ett på min vilovecka.
Jag har tränat ca ett halvår nu och har alltid varit en sån där "buuhuu-jag-är-så-smal-kille"...hehe. Men nu har jag nog insett att det är för att jag ätit alldeles för lite helt enkelt. Så efter en enorm kostomläggning sen jag började träna har jag nu tänkt försöka mig på nästa steg; först och främst öka mitt fettintag som i princip varit obefintligt, men jag hade även tänkt bättra på proteindelen. En bra dag ligger jag på ca 2 gram/kilo kroppsvikt vilket jag i alla fall ser som godkänt. Tyvärr är inte alla dagar bra ;)
Hur jag tränar och på vilka vikter (samt ungefärliga ökningar sen jag började) kommer jag skriva in efterhand när min vilovecka är slut.

Längd: 1.85
Vikt: 78-79 (ungefärlig viktökning på 8 kilo sen jag började)

Det var nog allt till att börja med.
Hehe Stay metal :devil: :hbang: /Jonas B

Diana
2005-04-25, 14:32
VÄLKOMMEN TILL VÅR ENKLA BONING?! :D
Bra beslut att höjja fettintaget, grub brukar ju predika för att det ger bra hormonvärden :thumbup:
Bra viktökning!! *flex* Kör hårt!

Metaddict
2005-04-26, 14:00
Man tackar...aja så enkel är den väl inte, tycker här är rätt trevligt :)

Inhandlade igår rapsolja och jordnötter, ska bli väldigt spännande och se om det kommer ge någon effekt.
Om man nu bara kunde sluta ha ont överallt...... :cryout:

Metaddict
2005-04-27, 20:43
Kreatin-uppladdning påbörjad.

Har inte tänkt cykla det, vet inte varför det blev så ändå...

Metaddict
2005-05-04, 12:58
Då var man tillbaka på gymmet igår efter en vilovecka (ändå krånglar ryggjäveln fortfarande). Så det blev biceps+triceps för att blanda in ryggen så lite som möjligt. Ett oerhört bra pass med höjningar av i princip alla vikter trots alla krämpor (man skulle fan kunna tro att jag är i 50-årsåldern......) :cryout:

Biceps:
Några uppvärmningsset
Hammercurls 17.5 kg 6 reps + 5 reps (andra gången på denna vikt, mycket nöjd)

"skum isoleringsövning", kompis uppfinning, ingen aning om den har något namn - 15 kilo 8 + 7

"cable crossover curls" (tack ronnie:)) mkt trevlig övning, ingen smärta, EXTREM pump, fattar vad Arnold pratar om nu.. hehe. Körde lätt här, första gången, får se om jag får ont av den. 10 kilo - 11+10+9 reps.

Triceps, uppvärmningsset
Pushdown med rep 25 kilo 8+7

Liggande tricepsextension (EZ-stång) 22.5 kilo 7+7

Ett set hantelextension (båda armarna). Var helt slut efter alla höjningar, fick knappt upp vikten, lyckades sega upp 7 reps ändå!


Fick ont i yttersidan av min vänstra underarm, några centimeter ovanför handen, för ett bra tag sen nu (två månader?) när jag körde bicepscurl med rak stång. Fått ont av rak stång innan det med så det är något jag kommer undvika resten av livet. Får ont så fort jag gör vanliga curls med hantlar också. Mao så fort jag vrider handen. Någon med liknande problem?!?!

Smärtar även i vissa andra övningar, försöker identifiera dessa och undvika dem tills det slutar göra ont. Ska prova att höja vikten lite i cablecross-övningen nästa gång och se hur det känns.

Har även fått ont av tricepsövningar när jag kört för tungt pga. av detta men det verkar ha släppt nu, kunde öka i alla övningar detta pass. Kändes RIKTIGT skönt! :whipped:

Idag blir det ett benpass med enbart tråkiga isoleringsövningar...så fort ryggen blir bra kommer jag lägga om mitt benpass med lite mer "hardcore"-övningar :D

Metaddict
2005-05-28, 19:41
Gaaaaaah!

Grava motivationsproblem pga.
Skadeproblem.

Framförallt kraftigt försämrat humör utan träning.

Hade aldrig kunnat tro att beroendet kunde bli så stort.
*suck*

Diana
2005-05-28, 19:55
Starkt armpass! :hbang: Jobbit som faasen me ryggkrångel *grr27* hoppas de känns bättre snart! :thumbup:

Japp den där jävla underarms onskan åkte ja oxå på när ja började mixtra i mitt biceps tränande, va när ja la till hantelcurl, och tillslut kunnde ja inte ens göra stångcurl utan att de gjorde ont utav bara helsike *screwy* , nu vet ja inte om de är på exakt samma ställe du har ont? Men mitt känns inte alls ifall jag islutet av övningen, när stången ska ner i backen, släpper spänningen i underarmanra EFTER ja släppt greppet? låter skitskumt men de funkar suuper för mej :thumbup: (tror att de är för att; släpper man spänningen innan eller samtidigt man släpper greppet så belastas den där muskeln eller va de nu är som gör ont, onödigt mycke nånform av överansträngning, så att den aldri läker)
hoppas de fixar sej!=)

Metaddict
2005-05-28, 20:17
Tack för dina uppmuntrande ord Diana.

Det är vid vridning det gör ont, dvs vanliga hantelcurls, plus när jag använder vanlig stång och har den vinkeln på handen. Hammercurls funkar eftersom inte underarmen kommer i denna vinkel. Situationen är ohållbar i längden känns det som. Vanliga hantelcurls har jag kunnat göra innan så det lär ju vara nått som är fel.

Tipset verkar vara att hålla upp en månad eller nått och smörja med någon slags zonkräm i två veckor. En månad utan träning...hur fan ska det gå *cry*

Metaddict
2005-06-09, 16:53
Wooooo ryggen kändes så pass bra att jag vågade mig på en comeback i korpen igår. Kände verkligen inte av minsta lilla av skadan!
Helt perfekt!!

Bara det att i mitt andra byte gled jag ut med knäet rakt fram, högg till och fastnade i gräset. Gick av och efter ca en-två minuter hade knäet svullnat upp så in i helvete...gjorde grymt ont igår kväll och inatt. Idag kan jag iaf halta mig fram och stödja på knäet litegrann.

Om inget e paj i knäet är det ett smärre mirakel... men sån tur ska man väl inte hoppas på....... bläääää :furious: :furious: :furious:

Metaddict
2005-06-12, 17:23
Hehe.. Blev lasarettet idag för att kolla knäet. Huvudmålet med besöket var att undvika allt som innefattar operation och det verkar ha lyckats. Har tydligen blivit en inflammation i en slemsäck av skadan plus att ett ledband tagit hyfsat med stryk. Så jag ska köra på med kryckor och ipren+zonkräm en vecka eller två så får man väl se sen...
Kan det för helvete räcka med skador sen!! *grr27*

Så fort jag är i dugligt skick igen blir det iaf überseriös träning (och plitande här)!

ps nu ska jag bara sitta inne och tycka synd om mig själv och spela internet-poker :whipped: