handdator

Visa fullständig version : min nya diet, hjälp!!


tenzher
2005-04-24, 19:21
Har för första gången gett mig på att försöka genomföra en seriös diet till sommaren, mina nuvarande mått är 183 cm och 75 kg så jag är långt ifrån fett, men magrutorna syns inte så himla tydligt :-(
Därför hoppas jag att kanske tappa 2-3 kg fett så man får fram formen riktigt, jag är 20 år om det nu skulle inverka på något sätt.

Såhär långt har jag kommit, med lite hjälp med "allt om fettförbränning" :hbang:

Träning:
Måndag: Styrketräning
Tisdag: Löpning
Onsdag: Styrketräning
Torsdag: Löpning
Fredag: Styrketräning
Lördag: VILA!!
Söndag: Löpning

+ mellan 30-60 minuters morgonpromenad dagligen

Kosttillskott:
CLA
Omega-3
Calcium Pyruvat
Ripped Fuel
Proteinpulver

Doseras efter förpackningar samt delas upp på måltiderna(har ej fått dessa från ************* ännu)

Schema:

Kl 7.00
Går upp, tar koffeintablett och påbörja morgonpromenaden

Kl 8.00 frukost
2 fullkorns hårdbröd-skivor, med smör samt kaviar eller rökt kycklingfile
3 dl lätt yoghurt
2 glas multivitamin juice
1 frukt(oftast äpple)
ca 395 kcal, kolhydrater: 42 g Protein: 20 g fett: 17 g

kl 11.30 Lunch
100 gram fullkorns pasta
ca 90 gram tonfick
1 glas mjölk
ca 520 kcal, kolhydrater: 76 g Protein: 40 g fett: 6 g


kl 14.00 mellanmål
2 fullkorns hårdbröd-skivor, med smör samt kaviar eller rökt kycklingfile
alternativ frukt
mellan 52 kcal och 200 kcal

Kl 15.00 träning


Kl 16.00
Proteindrink efter träningen, blandas med mjölk
ca 325 kcal, kolhydrater: 25 g Protein: 38 g fett: 8 g

Kl 19.00 Kvällsmat
200 gram kycklingfile
100 gram parboiled ris(någon som vet hur mycket 2/3 dl ris motsvarar i gram? Hittar det inte, gissar på 100 g)
ca 565 kcal, kolhydrater: 74 g Protein: 51 g fett: 6.5 g

kl 22.00 sista mellanmålet
frukt
ca 100 kcal

Sammanlagt blir det på en dag:
Ca 1850 kcal, varav procentuellt 30% protein, 21 % fett samt 49% kolhydrater. :eating:

Vill gärna höra alla tankar och åsikter ni kan tänkas ha på följande upplägg, samt om ni tror det kan ge något resultat. Tanken är att jag ska köra detta i 2 månader, dock med lördagar som "ätardag"..Skriv ner era tankar så vora jag väldigt tacksam

SeWs
2005-04-24, 21:13
hehe ok lite kommentarer..
varför ingen förträningsdrinK?
ligger du inte väldigt lågt i kcal intaget...
sista målet bör innehålla mer än frukt
du äter nog för lite fett skulle ja säga med tanke på din kcal nivå, komplettra tex med lite nötter till frukten innan läggdags
ät grönsaker om du inte gör det
ja mer finns ju men det får nån annan ta upp om dom känner för det,

tenzher
2005-04-24, 21:48
hehe ok lite kommentarer..
varför ingen förträningsdrinK?
ligger du inte väldigt lågt i kcal intaget...
sista målet bör innehålla mer än frukt
du äter nog för lite fett skulle ja säga med tanke på din kcal nivå, komplettra tex med lite nötter till frukten innan läggdags
ät grönsaker om du inte gör det
ja mer finns ju men det får nån annan ta upp om dom känner för det,

en av de främsta anledningarna till att jag undviker en förträningsdrink är just att jag tränar kondition varannan dag, och min mage stödjer inte ideen att dricka något med en massa protien innan man springer en mil :-p

efter vad jag har förstått ska man försöka unvika att lägga för mycket på kvällen, eftersom fettet då kan lagras medan man sover eller nått sånt, inte riktigt klar över det där men iallafall..

borde inte 20 % fett vara ganska acceptabel nivå tycker jag personligen för en deffning? eller?

SeWs
2005-04-24, 21:53
alltså innan styrketräningen iaf, innan löpning är ju högst inviduellet men många brukar va känsliga där ja...
fett bör vara ca 1g/kg kroppsvikt med så mycket fler/enkelmättat som möjligt
kan rekommendra dig o köra lite hiit efter styrken på så viss bränner du fördrinken om du är rädd för extra kalorier även om ja tro du ligger lite väl lågt i intag, du bör ju ligga på ca 500kcal underskott inte mycket mer, dumt att jäkta o fölora nåt som man kämpat sig till

tenzher
2005-04-25, 06:45
alltså innan styrketräningen iaf, innan löpning är ju högst inviduellet men många brukar va känsliga där ja...
fett bör vara ca 1g/kg kroppsvikt med så mycket fler/enkelmättat som möjligt
kan rekommendra dig o köra lite hiit efter styrken på så viss bränner du fördrinken om du är rädd för extra kalorier även om ja tro du ligger lite väl lågt i intag, du bör ju ligga på ca 500kcal underskott inte mycket mer, dumt att jäkta o fölora nåt som man kämpat sig till


hm vad sägs som en 50 gram jordnötter till sista mellanmålet? borde fungera?
några åsikter om kosttillskotten eller liknande? Någon?

tenzher
2005-04-25, 07:30
hm en fundering bara till er som vet, efter träningen när jag tar mitt protein, borde jag ta snabba kolhydrater då med eller? och i såna fall har jag funderat om energidryck typ redbull eller powerking kan vara ett bra alternativ, nån som har någon åsikt

SeWs
2005-04-25, 20:00
hm en fundering bara till er som vet, efter träningen när jag tar mitt protein, borde jag ta snabba kolhydrater då med eller? och i såna fall har jag funderat om energidryck typ redbull eller powerking kan vara ett bra alternativ, nån som har någon åsikt

Ja du bör ta 4ggr så mycket kolhydrat som protein efterträning(du bör ligga på ca 0,2g protein/kg och 0,8kolhydrat/kg), powerking oså funkar fast det finns bättre alternativ tex maltodextrin eller helst vitargo eller amylpektin(beroende på din budget då).

SeWs
2005-04-25, 20:01
hm vad sägs som en 50 gram jordnötter till sista mellanmålet? borde fungera?
några åsikter om kosttillskotten eller liknande? Någon?

det blir nog bra =), kostillskotten låter som många..känn själv hur dom funkar för dig..