handdator

Visa fullständig version : Svull-sjukdom?


Megatuttarna
2005-04-24, 18:32
Seriöst alltså. Jag måste ha en sjukdom. Jag känner alltid ett begär efter att svulla. Inte att äta sig mätt utan att länsa hela skiten. Varje dag är en ätardag ungefär. Någon som lider av samma sak?

Baan
2005-04-24, 18:35
Seriöst alltså. Jag måste ha en sjukdom. Jag känner alltid ett begär efter att svulla. Inte att äta sig mätt utan att länsa hela skiten. Varje dag är en ätardag ungefär. Någon som lider av samma sak?

det är väl vanebeteende. Möjligt att du ätit så hemma hela livet där man alltid ansett att man ska äta sig proppmätt tills man spricker sne är det bra :) Det är den gamla skolan, tre måltider per dag räcker.

Lite så i min familj, farsan äter typ två gånger per dag (han röker en del så det går) och han kör riktiga feta måltider. Det är typiskt i Bosnien att man ska äta sig cpproppmätt så det har vart så i min familj med, har dock konverterat dom lite till att ta det lite lugnt med maten och äta oftare :)

Men visst när jag "glömmer bort" att tänka på vad man äter och hur mycket så kan jag fan äta som fan med.. riktigt illa när det är buffé och liknande

WHITEFOLKS
2005-04-24, 18:36
blir lätt så för mig om jag sätter igång och småsvullar lite, går totalt överstyr istället. känns mest som ätstörning i mitt fall :(

Megatuttarna
2005-04-24, 18:42
Om man nu bestämt sig för att bara ta 2 godisbitar efter maten så slutar det med att man tar hela jävla påsen. Så är det med maten också. Det är tufft som fan alltså.

WHITEFOLKS
2005-04-24, 18:43
japp känns som det är "all or nothing" för mig. Så jag kör tokstrikt kostschema. Då håller jag mig borta från depressioner av att jag ätit för mycket skit iaf.

Megatuttarna
2005-04-24, 18:44
japp känns som det är "all or nothing" för mig. Så jag kör tokstrikt kostschema. Då håller jag mig borta från depressioner av att jag ätit för mycket skit iaf.

Får du inga "depressioner" av att hålla dig ifrån det du är sugen på då?

Dumleman
2005-04-24, 18:53
Ja verkligen all or nothing för mig. Lagar jag tacos av 400g köttfärs äter jag upp allt på en gång osv.. men å andra sidan är jag något utav en halvsumo :). Jag måste erkänna att jag blir lite deprimerad när jag inte får/kan/har bestämt mig för att att inte äta så mycket som jag vill.

WHITEFOLKS
2005-04-24, 19:00
Får du inga "depressioner" av att hålla dig ifrån det du är sugen på då?

nja inte direkt. när suget lagt sig så vet man ju att man gjorde ett "bättre" val oavsett (eller så är jag helt störd ;) ) men jag skiter i att äta strikt ibland också t.ex. när man är på landet en vecka med föräldrarna under midsommar och så. då slinker det ner korv och lite bira, paj osv.. Så jag kör slapparperioder istället för att äta lite smått hela tiden. OCh slapparperioderna funkar rätt bra faktiskt, blir inte överstyr då lika mycket utan äter bara vad jag känner för och har inga kval från det när det är dags att "åka hem" igen.

Spannmål
2005-04-24, 19:06
Älskar också att äta allt jag ser. Fortsätter långt efter att jag är mätt. Kan t.o.m gå så långt att jag dricker extra vätska för att kunna pressa ned ett gäng polarkraft till.

nemd
2005-04-24, 19:14
Det år exakt så för mig med. Det är grymt jobbigt. Jag har sug hela tiden. Och om jag inte susselsätter mig med nåt kul snabbt så vill jag äta 30-60 minuter igen efter maten. :D Jaja det är bara gilla läget helt enkelt.

gargantua
2005-04-24, 19:22
All or nothing här också!
Jag fixar det genom köra nolltolerans förutom en dag i veckan.

Oftast är det inte så gott som man tror och man blir bara jävligt seg av överätande.