handdator

Visa fullständig version : Deff + Kosttillskott


Kaboffastar
2005-04-24, 17:53
Hej.

Eftersom att det är väldigt svårt att bygga muskler under en kaloriminus-period så undrar jag vilken roll kosttillskotten ( protein/kolhydrat ) spelar, är det en markant skillnad på med eller utan. Är skillnaden ovesentlig eller kan man rent utav med lite tur BYGGA muskler med tillskottens hjälp ?

HenrY
2005-04-24, 18:02
Hej.

Eftersom att det är väldigt svårt att bygga muskler under en kaloriminus-period så undrar jag vilken roll kosttillskotten ( protein/kolhydrat ) spelar, är det en markant skillnad på med eller utan. Är skillnaden ovesentlig eller kan man rent utav med lite tur BYGGA muskler med tillskottens hjälp ?

Använder du dessa på rätt sätt, dvs runomkring träning så är det ju en stor fördel med kosttillskott! :thumbup:

Kaboffastar
2005-04-24, 18:15
Använder du dessa på rätt sätt, dvs runomkring träning så är det ju en stor fördel med kosttillskott! :thumbup:

Hmm okej för att jag tänkte på det här med kreatin också, är det någon idé att köra en kreatin-kur under diet ? plus att jag läste någonstans att man riskerar gå upp 1-2 kg i vikt men det kanske bara är tillfälligt ?

King Grub
2005-04-24, 18:19
Hmm okej för att jag tänkte på det här med kreatin också, är det någon idé att köra en kreatin-kur under diet ? plus att jag läste någonstans att man riskerar gå upp 1-2 kg i vikt men det kanske bara är tillfälligt ?

Det är vätska, inte fett, och det är dessutom vätska i musklerna, inte pluffsighet under huden.

Kaboffastar
2005-04-24, 18:21
Det är vätska, inte fett, och det är dessutom vätska i musklerna, inte pluffsighet under huden.

okej :) om man kör en kreatin-kur och sedan slutar för att sedan börja igen hur lång tid tar det innan vätskan i musklerna försvinner ?

Fatalist
2005-04-24, 20:41
okej :) om man kör en kreatin-kur och sedan slutar för att sedan börja igen hur lång tid tar det innan vätskan i musklerna försvinner ?

Nån vecka, talar av egen erfarenhet med monohydrat

Alcazara
2005-04-25, 08:29
Det är vätska, inte fett, och det är dessutom vätska i musklerna, inte pluffsighet under huden.


Men många som tävlar slutar ju med monohydrat med god marginal före tävling, eftersom man lägger på sig vätska. Det borde ju bara vara en fördel, i så fall, att inte sluta med det, eftersom vätskan lägger sig I MUSKLERNA, och därmed ger mer tryck. :confused:

Sverker
2005-04-25, 08:40
Detta skrev jag de 23: april i min journal


Jag slutade med kreatinet igår. Det gäller att under den sista veckan skjölja ut allt kreatinin och bli av med det vatten som kreatininet binder i kroppen.
Nu har jag kört på kreatinpyruvat och KCG de sista två veckorna och håller inte så mycket vatten. Är faktiskt nöjd med kreatinpyruvatet. Det har fungerat bra.


Musklerna skall vara mättade med kreatin. Det är det som är det svåra ;)

Alcazara
2005-04-25, 09:05
Detta skrev jag de 23: april i min journal


Musklerna skall vara mättade med kreatin. Det är det som är det svåra ;)


Okej, kör du på KCG innan träningen då och pyruvatet efteråt? Träningsfria dagar?

Med tanke på det grub skrev, att vattnet binds i musklerna, tyckte jag att det borde vara en fördel att inte sluta, för att få trycket...

Sverker
2005-04-25, 11:30
Jag gjorde en kreatinladdning med kreatinpyruvat.

12 g KCG företräningen och 5 g kreatinpyruvat till frukost, lunch och direkt efter träningen. Jag drack det separat för att inte förstöra smaken på den goda efterträningsdrinken.
Träningsfria dagar blev det 5 g till middagen.

Det gäller ju att mättat musklerna med kreatin så denna gång prövade jag att köra med kreatinpyruvat.
Skulle det fungera med kreatinpyruvat hela vägen fram till tävlingen ?


Vet inte, vågade inte prova.

Alcazara
2005-04-25, 12:52
Jag gjorde en kreatinladdning med kreatinpyruvat.

12 g KCG företräningen och 5 g kreatinpyruvat till frukost, lunch och direkt efter träningen. Jag drack det separat för att inte förstöra smaken på den goda efterträningsdrinken.
Träningsfria dagar blev det 5 g till middagen.

Det gäller ju att mättat musklerna med kreatin så denna gång prövade jag att köra med kreatinpyruvat.
Skulle det fungera med kreatinpyruvat hela vägen fram till tävlingen ?


Vet inte, vågade inte prova.
____________

Okej, den uppladdningen verkar intressant! Hoppas den håller hela vägen! :thumbup:
Undra om effekten av kreatinet sitter kvar om man skulle köra på monohydrat, alltså liknande uppladdning, och sluta 1,5-2 veckor innan tävling, och under den tiden bara ta KCG innan träning, fram tills tis-ons före tävlingen på lördag. Kommer vattnet hinna släppa och effekten finnas kvar? Vad tror du?

z_bumbi
2005-04-25, 12:59
Undra om effekten av kreatinet sitter kvar om man skulle köra på monohydrat, alltså liknande uppladdning, och sluta 1,5-2 veckor innan tävling, och under den tiden bara ta KCG innan träning, fram tills tis-ons före tävlingen på lördag. Kommer vattnet hinna släppa och effekten finnas kvar? Vad tror du?

För att man ska få ner kreatinmängden i musklerna till normal nivå så tar det ungefär en månad efter avslutad "kur" av monohydrat så det är nog ett ganska rimligt antagande att du inte kommer att tappa så mycket kreatin om du fyller på med KCG innan varje träningspass.