handdator

Visa fullständig version : Kinamat


mvda
2005-04-24, 17:51
Tänkte köpa något gott att äta ikväll nu när man vart ute och sprungit. Funderade på en kebabpizza men det är väl att förstöra lite väl mycket antar jag. Vad är "bäst" att beställa om man ska sticka ner till kinastället mitt över gatan?

Karate_kid
2005-04-24, 17:54
Tänkte köpa något gott att äta ikväll nu när man vart ute och sprungit. Funderade på en kebabpizza men det är väl att förstöra lite väl mycket antar jag. Vad är "bäst" att beställa om man ska sticka ner till kinastället mitt över gatan?


Bäst är väl om du lagar något ? Som tex fullkorns pasta + kyckling med brocolli ? + lite nötter

mvda
2005-04-24, 17:57
Jo det är väl nästan alltid bästa att laga det själv, men poängen var ju att jag skulle slippa det ikväll och istället köpa något gott :thumbup:

WHITEFOLKS
2005-04-24, 17:57
ok så skippa det och köpa något då! ;)

mvda
2005-04-24, 18:06
ok så skippa det och köpa något då! ;)

Frågan var vad jag skulle köpa, alltså främst vad man ska hålla sig borta från. Men jag kom på att det är väl iofs inte så svårt att lista ut själv. Men jag har väl i alla fall rätt i att det är bra mycket nyttigare att köpa någon hyfsad kinamat istället för kebabpizza?

WHITEFOLKS
2005-04-24, 18:34
bra kinamat är ju givetvis bättre än en dålig pizza. men det finns nog kinamat som är värre än en pizza också. Ät det du känner för och som verkar bra, du kan ju ändå inte "räkna" på det :)

mvda
2005-04-24, 18:35
Ät det du känner för och som verkar bra, du kan ju ändå inte "räkna" på det :)

Det kör jag på :thumbup:

Max
2005-04-24, 21:53
Kinamat kan nog vara ganska hyffsat efter löparrunda. Nån rätt med wokgrönsaker, kyckling och ris lär ju inte vara helt fel. Det enda negativa är väl att en del ställen är lite väl genrösa med oljan.