handdator

Visa fullständig version : Pecca ska bli större


Pecca
2002-02-25, 18:17
Tänkte då att det var dags även för mig att skaffa en träningsdagbok, mest för att peppa mig själv och för att kunna gå tillbaka och se om man har ökat och ändrat mycket i träningen.

Fakta
18år
längd 175cm
vikt 74kg på min värdelösa våg (tror jag ligger på 78, brukar ligga 4+ på andra vågar)
började träna på gym mars 2001.
Sköter kosten lite halv dant (lever med filosofin att det är viktigt att äta mycket, vilket gör att det brukar slinka ner en hamburgare, kebab lite väl ofta)men jag ser till att få i mig proteiner, kolhydrater fett och frukt/grönsaker.

nuvarande kosttillskott
VP2, Science Gainer, samt Glutamin.

Träningen har blivit en del lidande pga av skador och operationer (dock ej genom gym träning)

Tränar för nuvarande:
Måndag:Axlar samt rygg, ej korsrygg
Tisdag: morgon armar. Kväll innebandy
Onsdag: morgon ben. Kväll bröst(ibland mage)
Torsdag: Morgon armar. Kväll Innebandy
Fredag: Vila
Lördag:ibland axlar ibland vila ibland innebandy match
Söndag: Bröst, mage ibland innebandy match

Mitt första mål med träningen är att vara i kanon form till jag rycker in (jan 2003) sedan får jag se vad om jag har några planer efter det...

Jag hoppas på kommentarer och tips från er andra där ute.
Jag kan väl också säga att jag inte är stark i någon speciell muskel, inte heller särckilt deffad men har en hyffsad symmetri./

Abel
2002-02-25, 18:19
Skoj med att allt mer folk skriver journaler. Lite vikter skulle vara skoj att få reda på? Sedan undrar jag varför du inte kör korsryggen? Hoppas du orkar med all styrketräning för du verkar ju spela ganska mycket innebandy! /Lycka till!

Pecca
2002-02-26, 16:41
Abel 2000>>
Sorry glömde skriva dit korsryggen, tränar den på onsdagar tillsammans med benen

Dagens armpass:
stående bicepscurl 35kg x 9,8,8,6reps
push-downs 65kg ej definierbar(stavning?)vikt x10, 8,7,5 reps.
cable-curls 55 kg ej definierbar vikt x 8,7,6,4 reps.
liggande tricepspress 30kg x7,6,4 reps
biceps hantelcurl 16kg (kommer inte ihåg reps antal)
triceps sittande press över huvudet(hantel) 22kg( första gången jag testade, kommer inte ihåg reps antal men kommer någ att öka vikten till nästa gång)
Avslutade med underarms-curl 32kg.

Kändes bra idag. Det känns som jag kommer att öka en del nu den närmaste framtiden, bara jag får i mig tillräcklig med mat...

/på återseende.

Pecca
2002-02-27, 15:45
Har då avverkat morgonens benpass. KÄnde mig okoncentrerad och slö så det gick sådär. Tränade med en på skolan och han höjde väl inte koncentrationen direkt.

Knäböj 1x15 på 60kg
1x12 på 70kg
1x10 på samma
1x9 samma
1x10 samma
lårcurl hamstrings
körde mest för att få bort stelheten
sittande vadpress 55kg
1x16,14,11,12
Stela marklyft
1x14 på 60kg
1x12 på 70kg
1x10 på samma vikt
1x9 på samma vikt
(har precis börjat med knäböj och marklyft så jag tror jag kommer att öka en del)
hack-squat(stavning?)
1x10 60kg
1x8 60kg


Har då kommit hem och sitter nu framför datorn och lyssnar på Rammstaim och Metallica för att kunna ladda om och få med mig lite aggretion till kvällens bröstpass.

Pecca
2002-02-28, 15:58
Gårdagens bröstpass kändes bra, passade på att sova en timma på eftermiddagen och det verkade ge resultat. Tog ut mig maximalt så jag sov gått i natt.

Dagens armpass kändes bra, ökade från 22 till 24kg i sittande triceps press över huvudet men bytte tillbaka när jag inte fick någon stabilitet. Ökade även i cable-curls och körde på 57,5 kilo jämfört med tisdagens 55. Orkade även med ett apr fler reps i pushdowns och stående bicepscurl.

Pecca
2002-03-02, 17:59
Efter gårdagens vilodag var man så tillbaka på gymet, det var länge sen jag tränade på en lördag nu men det var skönt att få träna igen. Körde axlar och rygg det hela gick rätt bra men jag var tvungen att dra på en mässa så passet blev rätt kort.

Latsdrag 7x65kg
6x65kg
6x62,5kg
8x60kg
Sittande rodd med V-handtag
65kg x9,8,7reps
sittande axelpress
19kg x9,7reps
18kg x8,7reps
stående hantellyft åt sidan
9kg x 7,7,6reps
baksida axlar liggande på lutande bänk i cable-crossen
20kg x 8,8,6reps
17,5kg x 9 reps.

Som sagt det blev ett rätt kort pass och det gick så där.

Jag funderar på att göra om mitt träningsschema och träna varje muskelgrupp 1gång i veckan istället, vad tror ni om det?

Pecca
2002-03-02, 18:55
Tänkte då skriva hur en typisk dag ser ut för mig matmässigt.

06.45 Frukost
havregrynsgröt (de som är inne på B&K:s forum förstår vilket recept jag använder)
2-3fullkornsmackor med skinka på
1glas apelsinjuice
mjölk tillgröten
ibland 2 ägg
glutamin

ca12.00
Skollunch, vissa dagar äter jag 2ggr (tis,tors och fre)är det dålig mat tar jag bara av salladsbordet +mjölk

ca14.00
frukt ibland drink

ca 16.30-18.00
middag hemma, alltid svensk husmanskost + mycket grönt oftast morötter, broccoli eller ärtor

ca 21.30-22.30
proteindrink, och antingen pasta eller havregrynsgröt.

Jag dricker alltid gainer efter täningen+ några bananer.

Lämna gärna synpunkter på mina matvanor, tyvärr brukar jag slarva minst 1gång/vecka med att dra i mig skräpmat.

ugly_kid
2002-03-02, 20:57
det ska bli kul att läsa din träningjournal för vi är väldigt lika, jag är 18 år 175cm och väger 73-74.

Pecca
2002-03-02, 21:25
Ugly_kid>>
Skapa en träningsjournal så jag kan följa dig. Det är roligt med jämnlika så man har nått att jämföra med.

Pecca
2002-03-03, 16:29
Jaha då har man klarat av dagens bröst och mag pass samt klämt i sig en stadig söndagsmiddag.

Bänkpress
60kg x 8,6,5,5 reps
lutande hantelpress
22kg x 9 reps
24kg x 4 reps(direkt följt av 4 reps på22kg)
24kg x 3 reps(direkt följt av 3 reps på 22kg)
24kg x 4 reps(direkt följt av 6 reps på 20kg)
bröst maskin
60kg x 8,5 reps
57,5kg x 6reps
crunches i lutande bänk
Kommer inte ihåg repsantalet men körde med 10kg vikt på bröckat
cable-flyes
25kg x 9reps
30kg x 8,7,7 reps
lutande bänkpress 50kg (kommer inte ihåg reps antalet)

Dagens pass kändes mycket bra fick en härlig kontakt med muskeln. Förut hatade jag söndagspassen, nu är de mitt bästa pass.

Pecca
2002-03-05, 16:41
Gårdagens axel och ryggpass gick bra, trots att hela stan hade fått för sig att träna (grymt tjockt med folk). Först körde jag axlarna men tröttnade på allt folk så efter det gick jag och satte mig på en stol och pratade med folket istället. När sedan alla försvann så började jag med ryggen. Fick en härlig kontakt med musklerna och det kändes mycket bra trots avbrottet i mitten.

sittande hantelpress 18kg x 10,8,7,6 reps
stående hantellyft åt sidan 9kg x 10,9, 7,6 reps.
baksida axlar liggande i cable-crossen,
20kgx 7,6reps
17,5kg x 8,6reps

Det är tyvärr bara de övningarna jag kommer ihåg. Men passet blev ändå godkänt.

Så till dagensarmpass. Jag sov för lite vilket gjorde att jag kände mig hängig på gymet. Det var inte tal om några repsökningar, men det gick ganska hyffsat iallafall.
Går inte på dagens innebandy träning och troligtvis inte någon mer denna säsong. Ska se om det ger några resultat. Jag kör så fram till påsk och sedan funderar jag skarpt på att köra varje muskelgrupp en gång i veckan istället./

Pecca
2002-03-05, 18:26
[ 05 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-03-05, 18:28
Oki doki, då har jag bestämt mig för att dra ned på träningarna till att träna varje muskelgrupp 1gång/vecka, tänkte mig följande:

MÅndag: Vila
Tisdag: ben
Onsdag: biceps,triceps
Torsdag: axlar,vader
Fredag:vila
Lördag: rygg
Söndag: Bröst,mage

Anledningen till att jag byter är att jag mot min vilja tror att jag är övertränad, och om man ser till alla gamla rävar här på forumet så tränar de ju så.
Om jag inte märker några skillnader så kommer jag att byta tillbaka. Visserligen kommer jag att sluta med innebandyn nu och det kommer säkert att märkas.

Jaja, lämna gärna synpunkter. Tänkte även vara mer noggrann med strechningen efter träningen, jag kommer också att börja med morgon promenader troligtvis på tisdagar, torsdagar och helgerna.

Pecca
2002-03-07, 15:12
Hmmm, gårdagens bröstpass fick väl knappt godkänt. Det var massa folk på gymmet (börjar sommaren närma sig) så jag kunde inte köra övningarna i den ordningen jag brukar.

Hantelpress
22kg x 12reps
26kg x 7reps direkt följt av 22kg 4 reps
26kg x 5reps direkt följt av 22kg 3 reps
26kg x 4reps följt av 24kg 2reps
24kg x 4reps följt av 4reps på 22kg
Lutande hantelflyes
16kg x 9,7,7reps
Bänkpress
50kg x10 reps
60kg x 7,6,5reps
Discomaskin
60kg x 8,6,6,5reps
stående Flyes i cable-crossen 30kg kommer inte ihåg repsantalen.

Jag kan nog skymta några få ökningar, men att lägga bänken senare i programmet gör jag aldrig om. VP2 har varit slut ett par dagar nu så det ha fått bli mycket mjölk och lite mer gainer istället. Ska precis dra iväg och hämta ut lite varor från Tobbe.

Imorse sket jag i armpasset låg hemma och sov istället, tar passet ikväll.

Pecca
2002-03-07, 15:26
Tänkte bara tillägga att jag har en Teori:

Jag har under en längre tid haft ont i underarmarna. Tittade då över min träning och försökte se om det var något där som kunde vara orsaken, men nae kunde inte hitta något, men så igår kom jag på en möjlig orsak.
Datorn, datorn och databordet är boven i dramat. Kom att tänka på att jag har haft väldigt ont i underarmarna när jag har skrivit mycket framför datorn.
Tilläggas bör väl då att mitt data bord är värdelöst IKEA skit ;) så ihelgen ska jag möblera om lite och föröka få ett par friska underarmar :)

ToXY
2002-03-07, 15:47
Pecca>>>Musarm menar du? Jag tvivlar stark på det.. jag suttit fram för datorn i 7-8år nu & har bara kännt av underarmar att det gör ont sen ja började träna, så jag tvivlar stark på datorn.. & jag sitter fan i en sol stol! datorn har ja slängt upp på en bänk som ligger på 2st stora lådor så det blir som ett "skrivbord" :D Ja du hörju sjlv hur det låter... :D Men det kan ju vara det..testa skaffa ett ergonomiskt tangentborg..jobbigt i början men sen går det fort som tusan!

/MVH Marrinb

Pecca
2002-03-08, 18:40
Gårdagens armpass körde jag idag istället. Spelade innebandy igårkväll.
Dagens armpass gick oväntat bra. Ökade antingen vikten eller repsantalet i varenda övning. Det kändes härligt och jag fick en bra kontakt med muskeln. Nu hinner jag inte skriva mer, ska dra till tranås och se på Barbados :D (nej jag är inte bög ;) .Tänkte tillämpa Stålkrulls Fredagsträning där :D :D :D

Pecca
2002-03-10, 18:05
Helgen har mest gått i alkoholens tecken :( . Visserligen brändes det en hel del kalorier på Barbados konsert men det blev ju lite väl mycket früch. Igår blev det också krogen, snyft. Jag var tvungen att spela innebandy match idag så det blev ingen träning. Det tar jag imorrn istället.
Kommer att börja på mitt nya träningsschema kommande vecka och jag kommer även att börja med morgonpromenader. jag ska även börja tänka på maten lite mera och alkoholen lägger jag på hyllan den närmaste framtiden.
Imorrn blir det nya tider, det är vår iluften :D.

Abel
2002-03-10, 18:25
Asså stila dig! Barbados konsert? gillar du sån musik. Gillar skarpt Dansa i neon men resten e ju stjärt musik :D Fast smaken e som baken eller vad säger du? :D :D

[ 10 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]

Pecca
2002-03-10, 19:05
Hahaha jag har fått ta så jäkla mycket skit för den där konserten så jag börjar vänja mig :D :D :D . Det var brudarna i klassen som drog med mig och det är inget jag ångrar. Jag trodde att det skulle va skit musik men så fel man kunde ha. De körde bara massa gamla trevliga 60- och 70-tals låtar,varvat med schlagerklassiker.

Pecca
2002-03-12, 13:54
Började dagen med en morgonpromenad. Det var bra mycket trevligare än vad jag trott :D . Tog fram cykeln för en vår putsning och susade ner till gymet för ett ben pass.
Började med knäböj, körde med 70kg men jag är färsk med den övningen så jag orkar nog lassa på några till kilo till nästa gång.

Fortsatte sedan med benpress. 190kg (släden vet jag inte vad den väger).

Efter det var det dags för stela marklyft. 70kg men jag kan nog öka här med(ska nog införskaffa mig dragremmar).
Körde sedan lite sittande vadpress och avslutade med hack-squats.

Passet kändes bra idag, jag kan nog dra på lite mera vikt vid nästkommande benträning.

[ 12 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-03-13, 14:12
Innan dagens biceps- och tricepspass så åt jag en stor kebab tallrik, nu vet jag hur det är innan träning och det kommer inte att upprepas. Jag kände mig dåsig och trött när jag steg in på gymmet. Det tog ett par övningar innan jag kom igång ordentligt. Jag gjorde inga ökningar på vikten, kanske något reps här och där.
Jag har kommit på att jag måste äta mer, framförallt något på förmiddagen, men jag vet inte vad :( .
Imorgon blir det mitt livs sista innebandypass (har spelat i 11år så det känns jäkligt bra att kunna sluta), sedan blir det 2 matcher i helgen så det blir en jobbig helg.

mangs
2002-03-13, 14:32
Varför sluta med innebandyn efter 11 år?
Annars önskar jag lycka till i din nyare seriösare byggarsatsning.

Pecca
2002-03-13, 15:49
Tja, du sa det ju själv ;) ,nej men jag känner att jag inte har lust att lägga ner den tiden det tar för att utvecklas mer, när ska jag då bygga :D + att man ska väl sluta på sin topp :D :D :D

Pumping
2002-03-14, 00:35
alltid lite småtråkigt att sluta ändå?

vet hur de va med fotbollen.. fast jag hadde ju inget val.

fast så är de ju så med lagsporter oxå. de tar ju så förbaskat mycket tid! :mad:

Pecca
2002-03-14, 15:31
Började dagen med en skön promenad, ca 45 minuter tog den. Har märkt att morgonstund har guld i mun (iallafall i sånt här fint väder).
Körde axlar och mage idag.
Sittande hantelpress
18kg x 9,7,7,6reps
Stående hantellyft
9kg x 9reps
11kg x 4reps(direkt följt av 4 reps på9kg)
11kg x 4reps(direkt följt av 3 reps på9kg)
9kg x 6reps
Mage
chrunches i lutande ställning med 10kg vikt.
4 x 14,12,11,11 reps
sedan en disco maskin
Sittande hantelpress
19kg x 7,7,6reps

Tyvärr kunde jag inte köra baksida axlar idag :mad: pga att jag var lite sen till skolan. Men passet kändes ändå bra. Tar baksida axlar imorrn istället. KOmmer även att köra ryggen imorrn, vilar på Lördag istället.

Pecca
2002-03-15, 13:17
Körde ett trevligt ryggpass idag.
Latsdrag
65kg x 5reps
60kg x 9,8,6reps
ryggresningar med 10kg på magen
12,10,10,9reps
Hantelrodd
26kg x 10reps
31kg x 8,8,8reps
baksida axlar liggande på lutande bänk i cable-crossen
20kg x 8,8,6reps
sittande rodd med V-handtag
60kg 10reps
65 x 8,7reps

Fick en härlig kontakt med ryggen idag. KÄnner att jag kommer öka en del närmaste tiden.

Pecca
2002-03-18, 19:12
Okej, en trevlig vilodag idag, skönt att slippa måndagsrushen på Gymmet.
Gårdagens bröst- och magpass.
Bänkpress
1x7 på 60kg, det fanns ingen som kunde passa så jag sket i det.

Lutande hantelpress
26kg x7reps(direkt följt av 5 reps på 22kg)
26kg x5reps(direkt följt av 4reps på 22kg)
26kg x4reps(direkt följt av 4reps på 22kg)
24kg x4reps(direkt följt av 3 reps på 22kg)

Bröstmaskin
65kg x8,7,6,4reps

cable-cross, flyes
30kg x 8,8,7,reps
Lutande bänkpress
50kg x 8,7,6,5reps

Mage
chrunches med 10 kg på magen körde 4 set.
maskin körde med fullt magasin, 4 set.

Passet kändes bra tog fint. Tyvärr kunde inte träningspolarn sölja med så det blev ingen bänk. Ska nog köra lite hårdare med magen i fortsättningen.

Avslutningsmatchen i innebandyn gick bra men det blev inga mål, fast 2 ass. Har snittat 1 mål och 1 ass efter jul.

Pecca
2002-03-19, 18:49
Jag väcktes i vanlig ordning vid 6:30 och skulle ta en snabb promenad då jag upptäckte att himlen hade öppnat sig :mad:. Valde då att somna om för att vakna upp 2h senare.
Lite sen kom jag ner till gymmet för att ta mig ett benpass.

Knäböj
60kg x 12reps
70kg x 10reps
80kg x 8reps
75kg x 8reps
Jag kommer att köra på 80kg i fortsättningen.

Benpress
150kg x 12reps
190kg x 10,9,7reps (Vad väger släden???)

Sittande vadpress
50kg(kommer inte ihåg reps antalet)

Stela marklyft
60kg x 10
80kg x 8
80kg x 7
90kg x 3

Det var vad jag hann med idag. Ska nog sluta försova mig i fortsättningen :). Vet som sagt inte vad släden väger vid benpressen så jag räknar bara vikterna där. Passet blev lite väl kort idag, måste hitta ngn mer lämplig benövning.

Pecca
2002-03-20, 14:44
Dagens armpass kändes härligt. Tyvärr kom det en skolklass i slutet av träningen de var inte direkt tysta :mad:.

Stående bicepscurl
35kg x 8reps
37kg x 7,6,5,4reps(körde direkt efter varje avslutat set några reps på 28kg)

Liggande tricepspress
32kg x 7,6,5,5reps

Cable-curls
57,5kg x 10reps
60kg x 7,6,5reps

Pushdowns
70kg 7,5,5,4reps

Sittande biceps curl
13kg x ca6-8reps(kommer inte ihåg)

Pushdowns med V-handtag.
65kg x 8,6,5reps

Passet känndes bra idag. Har känts bra den senaste veckan, hoppas ökningarna håller i sig.
Tyvärr slarvade jag med maten idag igen. Det blev ett Supercheese meal på Sibylla.

JJ
2002-03-20, 14:47
Grunden i varje byggares kost :)

Pecca
2002-03-22, 18:04
Gårdagens axel och mag pass gick väl hyffsat. Körde på kvällen istället. Men fan vad mycket folk det är då. Ska sluta helt med att träna kvällstid. Det är ju mycket skönare att träna mitt på dan så man kan få stöna och frusta i fred ;).

Dagens rygg pass kändes fint, ökade i hantelrodden och repsantalet ökade i de flesta övningarna. Tyvärr så gick händerna sönder i sittande-rodden(V-handtag). Hur ska man göra för att skona händerna??? Ska iaf lägga den övningen tidigare i programmet.

Imorrn kommer det nog bli en vägning, får se om det kommer att komma några mått också...

Pecca
2002-03-23, 13:11
Ja då vägde man sig i morse, 75,5 stod vågen på. Tyvärr kunde jag inte hitta några måttband hemma, så jag får fråga modern vart hon har gömt dom.
Jag satt även och tänkte vid frukostbordet på vad jag har ätit till lunch den senaste veckan, så här ser det ut:
MÅndag, Pizza
Tisdag, skollunch fast direkt efter skolan några cheeseburgare
Onsdag, Sibylla
Torsdag, några varmkorvar
Fredag, BK

Det är ju så jäkla lustigt att man saknar minsta lilla självdiciplin!!!

Kom även på att det bara 2 veckor kvar till operation :mad: så nu jäklar ska jag pumpa hårt...

Pecca
2002-03-24, 16:48
Bröst- och magpass idag. Det gick väl hyffsat. Ökade lite i bänken och i lutande bänk men annars var det inga ökningar. Tyvärr la jag lutande hantelpressen för sent i passet så där blev det inga ökningar.

Träningspolarn tyckte att jag har ökat bra i massa mot slutet och det är ju alltid roligt när man får höra (även om man själv tycker det är tvärtom :D). Det blev även en lååång promenad till gymmet idag, pga dessa värdelösa biogas bussar vi har i stan :mad:.

Pecca
2002-03-27, 18:34
jag har saker upp över öronen just nu.
Gårdagens benpass gick hyffsat ökade lite i stela marken. Knäböj är jag fortfarande lite feg i men det kommer nog snart. Körde även ett par disco övningar igår. Ska alldeles strax i väg och köra armpasset.

Håller på med specialarbetet nu( ett helvete). Sitter även och skriver platsansökningar, ska på arbetsintervju imorrn. Sedan har pliktverket skickat ett brev om att min tjänst är flyttad och att jag rycker in 2003-08-26 :mad: :mad: :mad:. Så nu måste jag ha ett jobb. Någon som har ett???

Pecca
2002-03-28, 15:34
O herre vilket skönt armpass det var igår. Både jag och träningspolarn var på gränsen till övertända när vi steg in i gymmet. För en gångs skull var det även lungt med folk :).
Ökade fint i varje övning. Det var bara stånde bicepscurl jag inte ökade vikten i men jag körde bra mycket fler reps så det kändes skönt.

Har kommit fram till att jag börjar bli lite rund, så i forsättningen blir det ingen snabbmat för min del, o den här gången lovar jag det.

Pecca
2002-03-30, 17:09
Oj oj oj vad härligt det var med påsk middag. Ägg, kalkon, potatis, prinskorv, lax och tonfisk krustader var bara några av alla godsaker som fanns på vårt påskbord.

Eftersom mitt gym är stängt över helgen så blev det till att testa City Gymmet istället.
Körde armar idag och det gick bra. Det blev lite annorlunda övningar så vikterna blev inte som vanligt. Kändes även bra och jag hade en ny trännigspartner idag. Passade även på att sola solarium (första gången i mitt liv). Vädret är underbart och jag har påsklov, ibland leker livet :) :) :).

Pecca
2002-04-02, 16:49
Ja då var man tillbaka på gymmet efter en lång och skön helg.
Tyvärr la jag om ordningen i programmet, vilket gjorde att jag inte orkade lika mycket i benpressen.
Knäböj
60kg x12reps
70kg x 9reps
75kg x 8reps
80kg x 8reps
Jag kommer ner djupare och djupare så det tar bättre nu.

sittande vadpress 50kg
9-14reps(kommer inte ihåg exakt

benpress
190kgx 5reps
170kg x 8,7,6reps
jag skulle inte kört vader innan benpressen)

stela marklyft
60kg x 11reps
80kg x 8,8,7,6reps
(Tyvärr så orkar jag inte hålla stången, greppet sviker míg)

curl för hamstring
35kg x 10,9,8reps

vader i benpressen
190kg x max reps.

Det blev inte mer än ca 4h sömn inatt så jag var väl inte alltför pigg på gymmet, men det gick väl ändå skapligt. Fick lite bättre kontakt idag.
Kommer nu att köra varje dag ända fram till operationen nästa torsdag. Låter kanske mycket men va tusan, det ska man väl klara av...

[ 02 April 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Drunken_Sailor
2002-04-02, 17:28
Tjenna.. ser att du har samma problem som mig i marklyften.. greppet sviker mig oxo.. skulle gärna haft nå'ra dragremmar eller nåt.
Aja, kör på! Å jag skulle tro att du inte kör allt vad du kan på Knäböj om du kör på 190kg i Benpress. Har ni en power rack? Isåfall kan du juh ställa in den så att dom nedre stängerna (dom som sticker ut) är så högt upp som du är i botten läget.. skulle du då inte orka upp med stången igen så är de juh bara å lämna den där. (tackar John för de tipset för min del :) )

Ha're!

P e a c e ! :D

Pecca
2002-04-02, 18:35
Här sitter man framför datorn medans det är hockey final, vad håller man på med egentligen???(djupt tragiskt)

Tyvärr har vi inget power-rack, det är ett kommunalt gym och jag har redan frågat om det kunde inköpas men det gick inte???

Precis, jag kör inte max i knäböjen. Har inte kört övningen i mer än en dryg månad, så jag är lite feg fortfarande.

Pumping
2002-04-03, 08:30
Personligen törs jag inte köra max i böjen om jag inte har passning. man ligger ju nära max, men alldrig riktigt 100% tyvärr :(

Pecca
2002-04-03, 20:45
Dagens armpass:

stående bicepscurl
40kg x 8,6,5,4reps
Jag måste erkänna att jag fuskade upp dom sista repsen men körde strikt i den negativa fasen. Direkt efter varje set körde jag några reps på 30kg.

pushdowns
70kg x8,7,6,6reps(körde efter varje avslutat set ett par reps på 60 kg)

cablecurls
65kg x5reps
60kg x9reps
65kg x7,6reps

liggande tricepspress
32kg x 4-8reps (kommer inte ihåg)

sittande hantelcurl
13kg 6-8strikta reps( Vet inte varför jag kör den här övningen, jag tar så lite i den så den ger ju inget :confused:.

pushdowns med V-handtag
60kg x7
65kg x6,5,5reps

Det började kanon kändes underbart tröttnade lite mot slutet men det blev ändå ett bra pass. Imorgon tror jag att jag ska testa spinning (jäkla fin instruktör på torsdagspasset)

Pecca
2002-04-04, 12:11
Tyvärr försov jag mig idag så det blev ingen morgonpromenad. Stressad kom man ner till gymmet för att köra axlar o mage. När jag väl ska börja känner jag mig hur slak som helst i armarna :( så jag orkade inte mycket idag. Anlednigen är nog att jag gick o la mig hungrig igår.
Passet blev ganska kort hann inte med magen var tvungen att dra till tandläkarn. Magen får sig sitt imorrn istället.

[ 04 April 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-04-05, 13:24
Idag har jag införskaffat ett par dragremmar. Hoppas självklart på att dom ska göra under ;).

Dagens ryggpass gick väl hyffsat. Testade vanlig mark också. Tyvärr så pajade(som vanligt under ryggpassen)mina händer så mot slutet blev det som det blev.

Pecca
2002-04-06, 14:00
Idag tog jag igen det dåliga torsdagspasset. Axlar och vader bilev det.

Axelpress
20kg x8,6,6,4reps

hantellyft
9kg x7reps
11kg x7,5,5reps

Maskin
50kg x10,9,7,7reps

lutande bänk i cable-crossen
20kg x8,6,6,6reps

Avslutade med vader. Passet blev ganska bra. Morgonpromenaderna blir även dom skönare.
Vågen stod idag på 74,5kilo. Kan det vara alla morgon promenixer som gjort detta.

Dagen Tips:
Negerbollar. Onyttigt, kanske. Men djävulskt gott...

Pecca
2002-04-07, 15:24
Bröst idag. Upptäckte att det var 2 veckor sen sist. Trodde att det skulle gå svindåligt men det gick ändå skapligt.

BÄnkpress
65kg x7,5,5reps
60kg x5
Det var länge sen jag ökade i bänken så det var skönt.

Bröstmaskin
65kg x7,6,4reps
60kg x5reps

Lutande hantelpress
26kg x4reps
24kg x4reps8direkt följt av några reps på22kg)
22kg x5,5reps

Mage chrunches i lutande ställning. KÖrde max i 4set

Lutande bänkpress
55kg x 3reps
50kg x 8,7,6reps

Passet blev skapligt idag, borde dock ha kört mer mage. Gymmet hade fixat ihop en enkät om hur man trivs på gymmet. Ojoj vad man fick skriva mycket där :)

Pecca
2002-04-09, 15:17
Som vanligt på tisdagar blev det ben. Kände mig lite halv loj i början men sen jäklar blev det bättre.

Knäböj
60kg x12reps
80kg x8,6reps
70kg x13,12reps

Benpress
150kg x 12
19kg x10,8reps
150kg x11,10reps

Stela marklyft
60kg x8reps
80kg x9,7,7,6reps

hamstrings curl
35kg x12reps
40kg x8reps
35kg x9,8reps

benpress maskin
200kg x12,12reps

Blev väldigt mycket bollande med vikter idag. Passet gick ändå bra och det blev en tung promenad tillbaka till skolan.

Pecca
2002-04-10, 15:07
Armpasset gick skapligt idag. Inga ökningar på vikter förutom vid liggande tricepspress. Där körde jag på 34kilo. Körde även alla set cable-curls på 65kg dvs en liten ökning. Stående bicepscurl lörde kag idag lite lättare, i tron om att det var det jag körde på förra veckan. det förklarar varför jag ökade så mycket i reps antal.

Imorrn har det så blivit dags för operation. Går med löständer nu :D, vilket så vitt jag vet är ganska så ovanligt vid 18års ålder :D. Tyvärr blir det ett träningsstopp på ca10-14 dagar beroende på hur lång pencilinkuren är. Jag är nog den på det här forumet som har flest stygn i skallen iaf :D :D :D.

Dagens tips: Säg inte till era mödrar att dom kan motverka att håret ska bli gråare genom att färga det...

Pecca
2002-04-11, 17:33
Japp då har man varit hemma ett tag sen operationen. Jag har så mycket medicin i mig så jag går som om jag vore stupfull. Skrattar åt allt på tv, så ni förstår att jag för tillfället är helt borta :D.

KOmmer ändra min kost nu. eftersom jag inte kan äta vanlig mat så måste jag mosa allt i mixer innan jag käkar. Jag kommer att öka antalet protein drinkar till 2-3/dag. Ökar även glutamin intaget.

Nu till det underliga. Jag blev tillsagd att inte träna dom närmaste 3 dagarna, jag går ju på pencilin de närmaste 10 dagarna och vad jag vet så ska man inte träna då eller???

Pecca
2002-04-13, 12:23
Fan vad tråkigt det är att sitta hemma och inte göra någonting :mad:.

Kosten har varit och kommer att bli ganska enformig en tid nu. Kör direkt vid uppvaknande en proteindrink med pencilin och glutamin, smakar smaskens(not).
Därefter blir det gröt till frukost, mackor kan jag inte äta. Gainer och glutamin med mosade bananer på förmiddagen. Vanlig lunch (fast mixad). Banandrink på eftermiddagen (banan, glass, mjölk, glutamin). Gröt på kvällen och avslutningsvis en proteindrink med lite glutamin och pencilin.

Känner nu att den här operationen gick mycket bättre än en liknande jag gjorde i höstas så förhoppningsvis drar jag i gång med lite högrepsträning i mitten av nästa vecka./

Pecca
2002-04-15, 16:54
Vad är ett träningspass, när man likväl kan sitta framför datorn. Jo så fan mycket bättre(snyft). Börjar få abstinens, tror inte jag har varit borta så här länge från träning(idrottande) sen jag var 3-4år.
Men men, vila sägs ju också vara bra. Det har gått bättre än förväntat med maten även om jag äter samma saker hela tiden, men vad gör det? Har dock lite svårt att få i mig grönsaker och frukter(bortsett från banan).
Jag skulle gärna åka och träna men jag har blivit förkyld, antar att det är en reaktion efter operationen (nedsatt imunförsvar).

Mina lärare tycker docka att operationen var lyckad eftersom jag nu inte kan prata utan ägnar lite tid till böckerna istället.

Hoppas ni inte tar det här som om att jag tycker synd om mig själv för det gör jag inte. Det är bara det att jag är ganska tungt medicinerad, så hjärnan funkar sämre än vanligt ;).


Dagens tips: Potatismos och köttfärssås. En bra lunch som jag kommer att få leva ett tag på :)

Pecca
2002-04-17, 19:25
Okej här kommer ännu ett inlägg då jag inte har tränat, börjar bli ett par såna nu. Men imorrn ska jag ut på morron promenad om huvudvärken har försvunnit.

Tänkte då att jag skulle ta upp det här med att våren nu är här...

Jag håller nu på och skriver mina sista prov inför studenten(känns skönt jaa).
Om en vecka är det hockey VM. Efter den kommer Giro d´Italia. Sen har vi derby uppe i Stockholm.
Efter det så vrider vi dyngnet och det har blivit dags för Fotbolls VM :). Efter det får vi avsluta tv-tittandet med tour d´France.
Allt detta framför tv:n gör ju att man inte behöver deffa till sommaren, så för er som inte vågar gå ut odeffad är det bara att slå på TV:n ;)

Pecca
2002-04-23, 15:08
ADRENALIN!!!

Yes, då va man tillbaks. Har nu kört 2 pass, gårdagens bröstpass och dagens benpass.

Bänkpress 50kg 8-15 reps x4set
Lutande hantelpress 22kg x5reps. 19kg x 8-12reps
Bröstmaskin 50kg, 8-12 reps 4 set
lutande bänk 40kg x 15
45kg x 7
42,5kg x 12,10 reps

Avslutade med lite mage. Inför gårdagens pass var jag som en 6 åring som väntade på tomten. Passet gick sämre än väntat men har man vilat ett tag så avvänjs musklerna.

Dagens Benpass.

Knäböj 60kg x 15reps
70kg x 12,10,10,9reps

benpress 150kg 15reps
170kg x 12
190kg x 9,7 reps (som vanligt i benpressen så räknar jag inte slädens vikt)

Stela mark 60kg x 10
70kg x7-11reps 4 set

hamstringscurl
35kg x 10,10,9reps


Japp, körde lite smålungt idag. Imorrn ska jag börja köra som faan igen. Jag har svettats som en gris på gymmet nu, vet inte varför??? Har även senaste veckan fått huvudvärk lite då och då, inte heller här vet jag varför. Ska testa och dricka mer vatten. Hursomhelst, jag är tillbaka och sommaren närmar sig med stormsteg.

Pecca
2002-04-24, 15:11
Yes, armar idag. Passet gick bra, tröttnade lite på slutet dock men är helt klart nöjd.

Stående bicepscurl
40kg x8,7,6,4reps

pushdowns
70kg x9,7,7,5reps (sista seten följda av några reps på 60kg)

cablecurls
65kg x 6-8reps (kommer inte ihåg)

liggande tricepspress
30kg x 7,7,6, reps

Stående alt. hantelcurl
16kg x 8,6,6 (följt av några reps på 13kg)

pushdowns med V-handtag
60kg x 6-8 reps (kommer inte ihåg exakt)


Passet kändes fint i armarna. Ser fram emot morgondagens axelpass. Har mycket i skolan att fixa nu så träningen (framförallt maten) blir lite lidande.

Dunder
2002-04-24, 17:01
Kul att läsa om någon som ligger på en liknande nivå som man själv, både ålders och träningmässigt, ska se till att skaffa en egen träningsjournal om jag bara kan få lite tid över... keep up the good work... :)

Pecca
2002-04-26, 16:23
Yes kör på med en träningsdagbok. Alltid skoj att jämföra sig med en som tränar på liknande vikter.

Gårdagens axelpass gick bra. Jag var väldigt orolig för att jag hade tappat en massa där men jag körde på minst samma vikter.
Ska köra några fler övningar för baksida axlar i fortsättningen.
Flyttar dagens ryggpass till i morrn. Då smäller det./

ATTACK!!! :mad: :mad: :mad:
:D :D

Pecca
2002-04-27, 20:36
Körde ett bra ryggpass idag. Inga skuggor över det.

Latsdrag
65kg x 9
70kg x 6
70kg x4 (direkt följt av 3 på 60)
65kg x5reps

sittande rodd med V-handtag
65kg x 9
70kg x7
75kg x6
75kg x4reps

hantelrodd
31,5kg x8
34kg x6,6,5reps

ryggresningar med 10kg:s vikt
4 x ca10 reps? (kommer inte ihåg)

vader. Kommer inte ihåg varken vikter eller repsantal.

latsdrag med V-handtag
55kg x8reps
60kg x6,5reps


Dagens ryggpass gick bra. Lyckades dra till mig all uppmärksamhet :(. Det var i sittande rodden. Jag orkade inte sätta sista repsen utan släppte ner vikterna med ett duns varpå jag skriker högt över hela gymmet F***A. Gymmet var självklart fullt av vanliga Svenssons och man fick en hel del blickar...

Imorrn blir det bröst då jävlar smäller det... :mad: :mad:

Pecca
2002-04-28, 14:27
Nyss hemkommen och helt slut i kroppen.

Bänkpress
70kg x 9 (körde enbart negativt idag)
75kg x7
80kg x4 (direkt följt av 3 på 75)
75kg x5reps

Lutande hantelpress
26kg x4reps direkt följt av 3 på 22kg
26kg x4reps direkt följt av 2 på 22kg
24kg x5reps direkt följt av 4 på 20kg

Bröst maskin
60kg x6,6,5reps

Mage chrunches 4 set

Lutande hantelflyes
16kg x 7
14kg x6,6reps

cable-flyes
30kg x 7,6,4reps

Jag blev helt slut av att enbart köra negativt i bänken. Vilken kontakt! Av nån konstig anledning är jag slut i biceps också? jaja, kör imorrn. Gymmet stängt på 1:a Maj.

Pecca
2002-04-30, 15:35
Igår fick jag ta ett armpass. Gymmet ska nämligen ha stängt imorgon :mad: :mad: :mad: . Ökade fint i alla övningar. Kom även på en grej igår. Jag vet nu varför jag har så små armar :D :mad:. Jag kör alldeles för några set. Jag har tidigare kört 4,3,3 set. Igår körde jag 5,4,4 men ska öka till 5,5,5. Då jävlar ska armarna vara uppe till 40 cm innan midsommar :mad: .

Dagens benpass:
Knäböj
60kg x 10
70kg x 10
80kg x 8,7
70kg x 9

Benpress
150kg x 15reps
190kg x6,9,7,6reps

Stela mark
60 kg x10reps
80kg x8,7,6,5rpes

hamstringscurl
35kg x10reps
40kg x8,7reps

Feg som vanligt i knäböjen. Det börjar bli till en ful ovana. Benpressen, som vanligt räknar jag bara vikterna inte släden. Höll på att både skita på mig och spy där!!!???
Passet kändes bra. Kan dock bli bättre.
Jag blev idag kallad fetto av en tjej i klassen så nu blir det till att skära ner på skräpmaten (har sagt det länge nu jag vet).

Välmött idag är det Valborg och Pecca ska supa sig redlöst full. Om ni ser en 18-åring ligga i ngt dike så sätt gärna på mig på buss 201 ;)

Pecca
2002-05-01, 18:23
Det blev absolut ingen fjortis fylla igår. Tur det, satt och kollade på hockeyn istället. Har betämt mig för att smygdeffa. Detta ska ske genom att drastiskt dra ner på skräpmaten. Försöka dra ner på alkoholen (det blir svårt så här i student tider :D ). Äta mer grönt. Anledningen är att en tjej i klassen tyckte att jag hade blivit tjock, och det stämmer, tyvärr :( . Ett bevis på det var idag när jag köpte ett par nya byxor, blev tvungen att köpa en större storlek :mad:

Så nu jävlar ska här tappas fett. Börjar om ngn timme då jag ska ut och ta en kvälls promenix.

King Grub
2002-05-01, 19:01
Det brukar krävas en kvinnas ord för att man skall inse den bistra sanningen. :D

Pecca
2002-05-01, 19:12
Ja tyvärr brukar det väl vara så :D . Vågen visade 77,5 imorse. Inte för att jag bryr mig så mycket om vikten men nu ska jag börja bli lite hårdare. Äen om det är värdelöst väder idag så börjar sommaren närma sig. Så nu ska jag ut och gå brrrr.

Pecca
2002-05-02, 14:11
:mad: :mad: :mad:

Ett riktigt dåligt pass idag. Det gick så dåligt så jag snabbt gick därifrån. Det skulle vara ett axelpass idag men så... :mad: .


Jag gick iaf upp 6:30 på min sovmorgon för att gå ut och gå, ngt positivt iaf. Jag beställde heller ingen mat på Donkan idag. Satt med en Cola light.

Imorrn är det rygg. Då jävlar... :mad: ATTACK!!!

Pecca
2002-05-02, 16:32
Okej, här kommer det lite mått. MÅtten är ju inget att ha i match men va fan...

Mage 84,5
Överarm 37
underarm 30,5
handled 16,8
lår 62,5
vad 40,5
bröst 108

Som ni ser inte mycket att komma med men nu är måtte iaf utlagda och alla utom ett ska öka. MÅtten är tagna imorse. Enda muskeln som jag spände var armen.

ToXY
2002-05-02, 16:57
Tjena!

Vi ligger ganska lika i mått! Jo det brukar som sagt krävas en av det motsattakönets ord för det skall hända något!! :D Sedan klagar dom över att man tränar för mkt. :D Du har inga andra mått att jämföra med som tx när du precis började träna, sånt brukar motivera en till max! :D Kör på!!!

/Martin

Pecca
2002-05-02, 17:11
För ganska exakt ett år sedan så hade jag armar på 33cm och bröst på strax under 100cm om jag inte minns helt fel. Vikten har pga av skador och operationer pendlat ganska friskt. Ska försöka lägga upp kort nästa vecka så får ni skratta precis hur mycket ni vill ;) . Nej nu ska jag läsa lite marknadsföring sedan blir det hockey och mat!!!

Pecca
2002-05-03, 14:17
Dagens Ryggpass

Latsdrag
70kg x5,5,5,4reps(första setet följt av 3 på65kg)

Sittande rodd, idag med dragremmar
70kg x10reps
75kg x8,5,4reps

Hantel rodd
31,5kg x10reps
34kg x6,5,5, reps

ryggresningar 3 set (håller aldrig reda på reps antalet i den här övningen :( ).

Avslutade med vanliga mark. Första gången jag körde så jag måste nöta in utförandet lite. Passet gick hyffsat, borde avslutat med lite latsdrag med V-handtaget, men det glömde jag bort :confused: . I natt blir det natt-innebandy. Då det blir ingen promenad idag.

Pecca
2002-05-04, 12:30
Oj oj oj, det blev sent inatt. Var nere i Överum (Öderum) och spelade innebandy. Kom hem lagom när tidningen delades ut. Det enda som var roligt var när strömmen gick i hallen och det blev kolsvart i över en timma. Gick upp skapligt för att ta mig en morgon promenad. I det här underbara vädret så är det inte alltför många personer ute och går.

Jag har blivit inspererad av Kjellstroem så imorrn byts promenaden troligtvis ut mot en löprunda.

Imorrn är det bröst då ska vi se om den härveckans negativa set har gett resultat.

Pecca
2002-05-05, 16:05
Ett halv hyffsat bröst- och magpass blev det idag. Gjorde inga ökningar på vikterna men klarade 4 set med 65 kg i bänken.
Det verkar som om jag inte klarar mer än 5-6 reps oavset vikt. Kan det bero på att man inte varierar i reps antal. Eller sitter det bara i hjärnan?

Blir ingen vilodag imorrn. Gymmet har stängt på torsdag så jag kör axlarna imorrn.

AnderssoN
2002-05-05, 16:13
Det sitter nog i skallen sånt där. Be nån passa dig så du får fyra riktigt stenhårda set i bänken, runt 8-10 reps i alla set om det går...

Själv vågar jag aldrig köra riktigt hårt utan passare. Jag är så jäkla rädd att fastna med vikten på bröstet...

Pecca
2002-05-05, 16:29
Jag kör med pass i bänken. Dom 4 första repsen går enkelt sen tvärdör jag och behöver hjälp med det femte, kör oftast sen ett till reps med hjälp.

AnderssoN
2002-05-05, 21:20
Möjligen att det kanske är lite tungt i alla fall? Pröva att gå ner några kg och kör fler reps. Tio strikta reps på 50 kg borde du klara utan problem.

Jag upplevde i alla fall att jag gick alldeles för fort fram med viktökningarna. Det slutade med att jag gjorde 4-5 dåliga reps på en för tung vikt. Då tog jag helt enkelt bort 15 kg och började om från början.

Efter ett tag var jag tillbaka på samma vikt igen, men då kändes det betydligt bättre.

Fast det kanske inte fungerar på alla...

Pecca
2002-05-07, 15:52
Mycket att göra i skolan nu så gårdagens pass blev hemma framför skolböcker istället. Körde ben idag. Kommer att köra ben på onsdagar i fortsättningen pga att jag nästan spyr (träningspasset ligger 1h efter frukost, mot 2,5h på onsdagar).

Knäböj 80kg
8,8,7,6reps

Benpress
150kg x 12reps
190kg x8,6,6,6reps (det är här jag nästan spyr)

Stela mark
60kg x10reps
80kg x 8,7,7,6reps
(jag börjar få in riktigt fina och strikta reps på 80 så nästa vecka höjer jag nog vitken)
Hamstringscurl
40kg x9,7,7,6reps


Kommer nog att lägga in utfall i passet i fortsättningen. Jag är fortfarande lite feg i böjen. jag har tyvärr ingen som kan passa mig där, inget power-rack heller. Gick väl hyffsat idag. Får nog börja höja vikterna lite nu.

Pecca
2002-05-08, 14:32
Jaha, då var det dax för armar igen

Stående bicepscurl
42,5kg x7 reps
40kg x 7,6,5,5 (dom två sistnämnda seten följda av några reps på 35kg)

liggande tricepspress
35kg x7,5,5,4,3 reps

Scottscurl
13,5kg x7,6,5reps

hammercurl 16kg x 5,4reps

frenchpress
22kg x9reps
24kg x7reps
22kg x 9,7,7reps

pushdowns med V-handtag x5 set

cablecurl
60kg x7,6,5,4,4reps

Körde fler set än vad jag brukar under armpassen så nu är det bara att hoppas på att armarna börjar växa.

2h små måls innebandy ikväll med korplaget. Fortsätter dock troligtvis (som det ser ut i nu läget) att spela seriös innebandy i höst.

Pecca
2002-05-10, 20:49
Fredag brukar betyda rygg, så även idag.

Marklyft
60kg x10reps
80kg x10reps
90kg x6,5,6reps

Latsdrag
70kg x6,5,
65kg x7,6,reps

sittande rodd, V-handtag
70kg x10reps
75kg x6,5reps

ryggresningar med 10 kg vikt
5-7 st (det börjar bli färre men mycket mer strikta reps i den här övningen. Borde gjort ett par reps till)

Latsdrag med V-handtag
6okg x 5reps
65 kg x5,4reps


Bra pass idag. Bra intensitet. en massa folk tyvärr, men det överlevde jag. Ingen morgonpromenad idag. Det blev en 18-hålsrunda på Vadstena GK istället och som jag slog så blev det en lång promenad :D

[ 10 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-05-12, 12:14
Huvusvärken håller i sig. Dygnet är för kort för mig för tillfället. Man ska till skolan, sen kommer man hem, måste plugga till prov och skriva arbeten. Stressa iväg till gymmet för att pumpa på för att få en tids välbefinnande.
Sedan kommer helgerna. Dags för kompisars baler, det blir studentskivor och sist men inte minst så måste man hinna med att plugga så man får gå ut på trappen med fullständiga betyg.
Allt detta sker i vackert väder då man bara hellre vill släppa allt och bara gå omkring och njuta av våren. Nu har jag 2 veckor kvar i skolan, 6 prov och 5 arbeten som ska in plus att jag ska läsa ut en bok.
Det är inte konstigt att man får huvudvärk... Under den här tiden så måste man ju även söka jobb så man klarar sig i framtiden så om det inte vore nog med allt tidigare jag skrivit så ska man sitta på arbetsintervjuer som ändå inte leder till några jobb, men det är lungt...
7 juni 2002 då tar jag studenten, sen kan man för hoppningsvis slappna av lite och bara få njuta... :)

Gårdagens axelträning

sittande hantelpress
20kg x6,5,5,4 reps

hantellyft
9kg x 8,7reps
11kg x6,5reps

baksida axlar liggandes i cabeln på lutande bänk
22,5kg x5reps
20kg x7,6,5reps

nedre trissan i cable-crossen
15kg x6,6,5,5reps

Nej nu ska jag käka. Sen blir det titsen som ska få sitt. Sen kommer man hem och ska städa för att senare kunna plugga./

nanna
2002-05-12, 14:24
damn, och jag tycker att jag har mycket i plugget!! Jag har två salstentor kvar och en hemtenta + 2 bokrapporter och en poesirapport som ska in innan den 10 juni men det är lugnt.. :rolleyes:
Iof så har jag en uppsats också men ska jag fila på i sommar..
Vilket datum tar du studenten??
Lycka till med plugget!!Det fixar du!!

Pecca
2002-05-12, 16:03
7:e Juni kl? (runt 10-11 skulle jag tro) Alla är varmt välkommna och komma till Folkungaskolan och titta. Förhoppningsvis går min klass ut först(tävlingar avgör). Medtag gärna presenter i form av en Ericsson T68 eller en massa vasselprotein :D

Dagens bröst pass gick ganska dåligt jag utvecklas inte mycket där på vikten :( men har ändå bra pump efteråt. Ska nog göra om lite och köra lite högreps ett tag på bröstet.

Bänkpress
80kg x 7,6reps(endast negativt)
60kg x5,4reps(vanligt)

Lutande hantelpress
24kg x4reps
22kg x8,7,6reps (jag har gått tillbaka i den här övningen... :mad: )

lutande bänk
50kg x7,7,6,6,5reps

cable övre trissan
25kg x9reps
30kg x8,7reps

Jaha det var det passet inga ökningar eller nått men sånt är livet ibland :( .

Pecca
2002-05-13, 20:25
Jaha vilodag och vad gör man. Jo man tar tag i sin sämsta muskelgrupp Axeln.
Gjorde några ökningar i repsantal men inte i vikt. Passet gick bra idag, för en gångs skull inte mycket folk på en måndag.

Anledningen till att jag tränade idag var att jag ligger lite efter med axlarna, så jag måste prioritera dom lite. Gick med min tajtaste T-shirt idag i skolan och fick en hel del kommentarer, mest negativa :D

Pecca
2002-05-14, 15:39
Jaha armar idag då. Det gick väl inte jätte bra. Men jag har höjt intensiten så vilan mellan seten blir mycket kortare.

Stående bicepscurl
42kg x6,5
40kg x6,5,5reps

liggande tricepspress
35kg x 6,5,4reps
33kg x6,6reps

Scottscurl
13,5kg x5-8reps, 4 set

pushdowns
75kg x7,6,6,4,4reps( dom 2 sista seten körde jag några extra set på 65kg)

sittande biceps i cable
30kg x7,6
27,5kg x6reps

Smal bänkpress(första gången)
40kg x10reps
50kg x8,8,7,6reps

cable curls
62,5kg x6,reps
60kg x6reps


Passet gick hyffsat. KOmmer garanterat fortsätta med smalbänk. Stannade enligt Hulken ca 10 ovanför bröckat. Imorrn är det dags för benen då ska vikterna höjas :mad:

Pecca
2002-05-15, 14:19
Jaha idag fick benen sig en match.

Knäböj
60kg x12reps
80kg x10,8,5reps

Benpress
150kg x12
200kg x7,8,7reps

Stela mark
60kg x10reps
90kg x7,5,6,5reps

utfall
50kg x4reps
40kg x4reps

Hamstringscurl
40kg x7,6,5reps

Benpress
200kg x7,6reps

Gynekologen (vet inte namnet på maskinen???)
40kg x14,14reps


Passet gick bra. Började skit i böjen men sen kom flåset i gång och det var bara att köra på. Utfall var inte min grej så det fortsätter jag inte med. Fick många konstiga blickar när jag satte mig i Gynekologen :D . Större bögmaskin får man väl leta efter, men va fan, tog bra. Märktes att man inte var van.

Pecca
2002-05-18, 13:01
Har inte uppdaterat senaste dagarna så det är väl dags att släppa sargen och komma in i matchen igen...Nu kör vi

Rygg

Marklyft
60kg x12reps
110kg x3reps
100kg x7,6,7reps

Latsdrag
70kg x6,5,4,4reps(dom två sista seten följt av några reps på 60 kg)

sittande rodd
65kg x10reps
75kg x7,5,8reps

hantelrodd
34,5 kg x7,6,5reps

latsdrag med v-handtag
60kg x6,5,5reps


Passet gick bra. Tyvärr har jag ätit dåligt det senaste dygnet så det får jag ta igen...


Dagens Tips: Star Wars EpisodeII.

Pecca
2002-05-18, 19:24
Jaha så har man varit på ännu en skolbal och sitter som alla andra helt klistrat på kolozzeums forum :D . Jag satt nu innan här och läste igenom min träningsjournal och det är fan inte mycket jag har ökat sen jag började :mad: Visst kör jag mycket mer strikt nu men ändå :mad: . Ska nog ut och ragga en ny träningspartner som gillar att träna skiten ur sig. Nu är jag så arg så jag ska ut och löpa milen...

Pecca
2002-05-19, 18:36
Eftersom gymmet av någon konstig anledning är stängt nu i helgen??? Så får man göra det bästa av situationen och ta sig en löp tur istället.
Igår blev det 5km och idag 3km. Det märks att man inte har löpt ngt sen innebandy säsongen slutade så man har ju tappat en del av vardagskonditionen. Dock så var benen frächare än någonsin så får jag bara rätsida med hållen så kommer tiderna att förbättras avsevärt...
Men nu dröjer det nog ett tag innan nästa löppass för imorrn öppnar gymmet igen, jippi :D

Pecca
2002-05-20, 20:48
Gymmet öppnade åter idag efter att ha varit stängt i helgen och jag var givetvis där för att ta ett pass. Bröstet stod på tur så det var vad som tränades.

Lutande hantelpress
22kg x9,8,7,6+3,7

Bänkpress maskin
55kg x9,8,8,6,

Lutande bänk
50kg x 9,7,6reps

cable-flyes
30kg x9,7,7,6reps

Jag körde lättare idag och hade som mål att göra strikta tior rakt igenom. Som ni ser så lyckades inte det så ett visst missnöje finns. Trots att jag körde på så pass lätta vikter så gick det inte som jag hade tänkt mig :mad: Kommer dock att fortsätta ett tag med lätta vikter för att se om det ger några resultat

Pecca
2002-05-21, 15:36
Jippiiii, härligt armpass idag. Ökade nog överallt. Kändes skönt att jag kunde öka i alternerad hantelpress med. KÖrde strikta åttor där idag, kanske kan börja öka där nu.
Jag hade ett härligt tryck och hoppas att den här pozzitiva kicken håller i sig.


Aslutar det hela med 3 härliga :D :D :D

Pecca
2002-05-22, 14:50
Okej skulle blivit ben idag men jag valde att köra axlar istället.

Axelpress
20kg x8reps
20kg x6(direkt följt av 2 på 18kg)
20kg x6(direkt följt av 2 på 18kg)
20kg x4(direkt följt av 5 på 16kg)
20kg x4(direkt följt av 4 på 16kg)

Axelpress maskin
MAX (50kg) x10,10reps (körde enbart för att visa en lat kärring hur man tränar :)

hantellyft
11kg x8,8,7,6reps

Hantellyft i cablen
15kg x8,8reps
20kg x7,6reps

Mage, 5 set chrunches

Sittande vadpress
50kg x15,14,12reps

axlar på lutande bänk i cable-crossen
20kg x9,9,8,7reps


Okej började dåligt med axelpressen men det jämnade ut sig i dom andra övningarna. Ökade i de flesta andra. Passet blev väl lite längre än beräknat pga att det kom ner lite fint ögongodis :) (nej, jag tillämpar inte PKs fokusering) ;)

Säsongens sista småmåls träning med korplaget ikväll :(

Pecca
2002-05-23, 15:19
Ja då var det dags för benen då.

Knäböj
60kg x10reps
80kg x5reps
60kg x10,10reps

Benpress
190kg x10reps
240kg x8,8,9,7reps

Stela marklyft
60kg x10
90kg x4,4reps

hamstringscurl
40kg x12,8,8reps

Benpress
240kg x9,9reps

gynekologen 40kg x15,14reps


Ehhh, nu kanske ni undrar varför jag körde lättare än normalt i böjen? Jo, jag klarade att gå ner mycket djupare än normalt. Kan nog visserligen dra på mer vikt men jag körde mest för att få i stilen...
Hade mer att ge i benpressen vilket var skönt. Tyvärr gick stela marken dåligt.
Jaja´... imorrn är min sista skoldag, sen 2v ledigt innan studenten. JIPPI :D

ToXY
2002-05-23, 22:23
Hej! Underarmar....usch ibland è dom bara så jobbiga va!!! Ahh man känner man ta så fruktansvärt mkt mer om man inte hade värken där ibland asså!! :mad: :mad: :mad:

/Martin

Pecca
2002-05-24, 15:08
Tjoooooooohoooooo!!!!! :D Mitt bästa gympass någonsin. Fan vad skönt det va idag.

mark
60kg x10
90kg x9
100kg x5,4
95kg x7

Latsdrag
70kg x7,6,5reps

Sittande rodd med V-handtag
65kg x8
75kg x12 :)
80kg x10 :D
85kg x6,5 :D :D :D

hantelrodd
34,5kg x10,9reps
36kg x5,4reps

latsdrag med v-handtag
65kg x6,6,5reps

Passet gick kanon. Framförallt sittande rodden. Faan vad skönt. Nu hinner jag inte skriva mer ska ner o campa i Tranås, tycker jag är förtjänt av lite ledigt i helgen på måndag är jag tillbaka och då faaaan :mad:

ADRENALIN!!! :mad:

nanna
2002-05-24, 18:22
Ha det gött i helgen grabben!! :) / nanna
ps. jag ska ha pass i sommar , dock inte i juni då jag är i Götet på utbildning men i juli och augusti.. datum kommer lite senare..
vi kanske synes.. ds

Pecca
2002-05-26, 18:32
Nyss hemkommen från Tranås. Jag har ätit ngt otroligt mycket, klasskompisarna ser mig som en avfallskvarn (vilket jag tackar för) så en hel del mat som sagt var har det blivit. I fredags kväll blev det grillad korv med potatis sallad och früch. I fredags natt blev det grillat kött med potatissallad och früch.
På lördagsmorgonen blev det en STOR räk- och ägg macka. Lunch= grillat o potatissallad o öl. Middag =fin stek och pommes. Kvällsmat=grillat o potatissallad o früsh. I dag blev det för ovanlighetensskull grillat och potstissallad.
Så på hemvägen var det skönt när man fick stanna på donkan så det blev lite variation på maten :D .
Tyvärr brände jag 550:- på mat och dryck :( :(

Pecca
2002-05-28, 14:25
Jaa ni, Jag sa för ett par veckor sen att jag skulle börja smygdeffa genom att inte käka ngn skitmat men det har spruckit ordentligt. Senaste veckan har jag bulkat värre än vanligt. Som tur är så gillar jag inte bakelser tårtor och dylikt så sån shit slipper man :D men vanlig mat älskar jag. Dricker lite mer mjölk nu än tidigare, ca 3 liter/dag, har skurit ner lite på tillskotten.
Och så till dagens pass...

Stånde stångcurl
42,5kg x8,7,6,5,5reps (de tre sista seten följt av några reps på 35kg)

pushdowns
77,5kg x8,6,5,4reps (det tre sista seten följt av några reps på 67,5kg)
75kg x7reps

stånde alt. hantelcurl
16kg x8reps
19kg x8,6reps

sittande enarmscurl i cable-crossen.
30kg x8,6reps
27,5kg x7reps

smalbänk
50kg x8,8,6,6,6reps

cablecurls
65kg x5reps
60kg x7,6,5reps

french press
26kg x8,7,7reps

pushdowns med V-handtag
60kg x7,7reps

Passet gick bra idag. framförallt hantelcurlsen som jag haft så stora problem med. Nu klarade jag äntligen att öka där. Smalbänken är ju grymt skön att köra. Varför har ingen tippsat mig om den tidigare ;) ...

Mallan
2002-05-28, 15:03
Ok, i vanlig ordning så är jag sist att fatta..."Smalbänk" :confused:

Vad/när/hur??

Pecca
2002-05-28, 15:29
Smalbänk =smal bänkpress. Tar på triceps, Jag håller händerna ca 25-30cm ifrån varandra. Tycker personligen att övningen tar grymt bra. Jag stannar 10 cm innan bröstet (hulkens visdoms ord.
Om det är ngn som kan förklara bättre, så var så god :)

Mallan
2002-05-28, 15:33
Tack Pecca, det dög bra med din beskrivning (trots mina blonda hårstrån) :rolleyes:

Ska testa nästa vecka då jag körde triceps igår. :D

Pecca
2002-05-28, 16:21
Jag sitter och knapar på ett kostschema som jag ska ha på jobbet i sommar, kommer troligtvis se ut enligt följande:

05:45 Frukost med havregrynsgröt, ägg och mackor, glutamin och juice

09:00 Frukost 2, Två stora mackor med skinka, ägg, smör, sallad, tomat, gurka. 6-7 dl mjölk

11:00 mellanmål, En kassein drink troligtvis protec eller complete, har inte bestämt mig än. Kommer att blandas i 6-7 dl mjölk.

13:00 Lunch, kommer att bestå av olika sallader eller vad som ätes till middag dagen innan. 6-7dl mjölk

15:30 vassle protein, glutamin


ca 18:00-18:30, middag hemma. Bestående av svensk husmanskost.

ca 21-22 nånting som jag inte har bestämt än får se, blir iaf troligvis 1 liter mjölk.

Lämna gärna frågor och synpunkter. Målet är iaf att göra det omöjliga att gå upp i muskler och minska i fett. Omöjligt säger ni, kanske säger jag. Jag blir inte ledsen om jag ökar lite i fett så länge jag ökar i muskler ;)

dared
2002-05-28, 16:59
Själv dricker jag 1liter mjölk innan läggdags. men om jag skulle deffa skulle jag helre dragit en protec. Ungefär samma pris men du slipper alla kolhydrater som så sent på kvällen kommer bli fett över natten.

nanna
2002-05-29, 08:15
Var ska du jobba i sommar?? *nyfiken*

Pecca
2002-05-29, 21:45
Var jag ska jobba hmmm, hur ska du som icke inföding förstå var det ligger... ;)
Jag ska jobba i Rappestad. Som kyrkvaktmästare :D , Rappestad ligger ca 1 mil utanför Malmslätt. Det är därför jag vill träna på Campus. En halvtimmes cykelfärd innan träning, sen ytterliggare en halvtimma hem.


Dagens Benpass

Knäböj
60kg x8,8reps

Benpress
240kg x11,10,8,9,7,8reps

Liggande hamstringscurl
40kg x10,8,7reps

Benpress
240kg x9,8reps

Okej passet gick i raketfart hade jäkligt bråttom så 35 min tog det...

Pecca
2002-05-30, 15:54
Dagens axelpass:

Sittande axelpress
20kg x8,6,6,6,7,4reps(de 5 sista seten med några extra reps på 16kg)

hantellyft
9kg x 9reps
11kg x8,7,7,6,5reps

hantellyft kabel
20kg x7,6,7reps

lutande bänk i cable-crossen
20kg x9,8,7reps

Samt 5 set crunches, utan vikt idag och några resps till istället.

Passet gick bra idag. "Tyngdlyftarn" var tillbaks på gymmet efter en tids frånvaro så det var roligt att tjöta lite med karln :)
Det blev inget Campus idag. Får se om det blir i helgen ngn gång...

Frazze
2002-05-30, 19:14
Semester? Jag? Ha.

Vad tycker du förresten, förstör ni 'lönepolitiken' i elitserien?

Pecca
2002-05-30, 19:19
Det är bara roligt att få lite kritik från dom stora fattiga lagen :) Jag tror ju inte direkt att vi driver upp lönerna. Spelarna i DIF o FBK är väl inte helt utfattiga tror jag, hur det är med dom stackars spelarna i Timrå, vågar jag ens gissa ;)
Alla är väl bara tjuriga för att det kommer en uppstickare eller vad tror du? Ev. om plånboken tillåter så kommer jag upp i vinter (och tittar på hockey alltså)

Pecca
2002-05-31, 14:26
Ja då var man i skolan idag då och försökte att få tag på en digital kamera men icke, får göra ett försök på måndag igen. Känner att det börjar bli dags att vika ut sig...hur som haver, här följer dagens rygg pass.

Marklyft
60kg x10reps
90kg x10reps
110kg x4reps
100kg x5,6,5reps

latsdrag
70kg x7,6,5reps

sittande rodd V-handtag
70kg x8reps
85kg x7,5,6,5reps

hantelrodd
36 kg x7,6,5,4reps

latsdrag med V-handtag
65kg x7,6reps

Passet gick skapligt. Eller det gick bra bara att mina tankar var borta i Japan o tänkte på fotboll. Ska samla mina tankar och tänka på det positiva i fortsättningen :D Närmast nu väntar tuttarna på att få genomgå ett smärre helvete, och det ska dom även få :mad: !!!

Frazze
2002-05-31, 21:29
Håller med! Klart som fan att man satsar om man anser sig ha råd med det. Det är ett jäkla gnäll över allting bara. Hm. Men spelarna i Timrå äter gratis på inte mindre än tre pizzerior i Timrå, så de kan väl inte ha något att klaga på :p

Kör hårt.

Pecca
2002-06-02, 17:07
Japp efter att ha laddat upp med en fotbillsmatch så var det bara att dra ner till gymmet medans adrenalinet fortfarande var på topp. Fick tyvärr inte med någon träningspartner och det fanns ingen vettig person där som kunde hjälpa mig.

Bänkpress
60kg x 10,8,7,7reps

Lutande handtelpress
26kg x5,4reps(direkt följt av 5reps på 22kg)

Bröstmaskin
60kg x10,7,7,6reps

Lutande bänkpress
50kg x10reps
55kg x8,6,5reps

Hantelflyes
13,5kg x12reps
16kg x7,5reps


Passet gick bra med tanke på att jag var själv. visst hade man kunnat pressa ut ett par reps extra med pass, men men... that´s the fucking truth (på rejäl skånska) som min mattelärare säger

Pecca
2002-06-04, 15:20
hahaha, då har jag bilder på mig nu då :) tror ni att ni får se dom då??? Nej, det gick upp ett litet ljus hos mig.
JAG MÅSTE DEFFA! :mad:
FAAN!( jag ber om ursäkt) Vad tråkigt, kanske att det kommer upp ngn bild iaf om jag är på bättre humör.
Sen har jag kommit på att jag måste göra om lite i schemat. Så jag kommer att ändra och köra axlar, armar och bröst 2ggr i veckan och skita i de andra muskelgrupperna, dumheter tycker kanske ni men så får det bli. Det är faktiskt dom muskelgrupperna jag ligger efter med så jag måste ta igen...

Pecca
2002-06-04, 21:35
Tillbaka efter dagens armpass.

Stående bicepscurl
44kg x7,6,5,4,4reps (4sista seten följt av några reps på 35kg)

smalbänk
50kg x12reps
60kg x5reps
55kg x7,6,6reps

althantelcurl
16kg x9reps
19kg x7,7,7reps

pushdowns
77,5kg x7,6,6,5,5reps(sista seten följt av några reps på 67,5kg)

cablecurls
65kg x5reps
60kg x9,9,7reps

liggande tricepspress
35kg x6,5reps

frenchpress
26kg x6,5reps

Passet gick ganska snabbt. Fick inte det där riktiga trycket, men men. Ska nog ine öka på ett tag i stånde bicepscurlen. Utan kommer nog att försöka få det lite mera strikt istället.

Pecca
2002-06-05, 21:26
Tog tag i axlarna idag. Som uppvärmning körde jag idag en Seat Leon Cupra :cool: :p :D En gryyyyym bil...
Kom ner uppåt som fan och tog tag i vikterna.

Axlar

sittande hantelpress
20kg x7reps
20kg x8reps
20kg x6reps(följt av 5 på 16kg)
20kg x8reps(med hjälp) följt av 3på 16kg
20kg x7reps(med hjälp) följt av 4på 16kg(pass även här)

hantellyft
11kg x10reps
13kg x8,6,5reps (ej så strikt)

Nedre trissa cablen och sen lyft
20kg x6,8,7reps

lutande bänk i cablecrossen övre trissa
25kg x4reps
20kg x6,8,7,5reps

Skapligt pass Känns fint nu när jag sitter här framför datorn. 2 dagar kvar till studenten :( :) . Sen börjar livet och hemskheterna :( ;)

Pecca
2002-06-06, 20:00
ehhh aaa då kanske man skulle berätta om sin tränignsdag då??? Men näää, har tyvärr inte hunnit med att träna idag. Har haft fullt upp med skolan(Klä vagn o sånt tjafs :D ). Har iaf hunnit med ett x antal mil på cykeln.
Imorrn är det studenten(jippiii) så det blir ingen träning då heller och på lördag om jag vaknar inom rimlig tid lär jag tyvärr vara så bakfull så det inte blir ngt då heller. Men så är livet, jag tar troligtvis bara studenten en gång så det är lika bra att passa på att supa ner sig totalt :D :(

nanna
2002-06-06, 21:20
Grattis Pecca så här en dag i förväg!!!
Passa på och njut och festa järnet.. Du kommer ha så kul!!! :D :D
Lite avis faktiskt, det var så länge sen jag tog studenten.. 6 år i år.. :eek:

Pecca
2002-06-08, 15:21
Kan meddela att jag överlevde gårdagen och gårdagsnatten. Det är ganska skoj faktiskt att ta studenten. Synd bara att pubarna stänger så tidigt=).
Funderar på att ta ett par dagar ledigt nu från träningen. Det var ett tag sedan jag hade vilo vecka. Får se hur jag känner mig imorrn

Frazze
2002-06-08, 20:49
Grattis grattis :)

Pecca
2002-06-08, 21:15
Tack Tack!!!

Pecca
2002-06-09, 15:24
Mitt träningsschema kommer med all sannolikhet se ut enligt följande dom närmaste veckorna.

Dag 1: Bröst, biceps
Dag 2: Axlar, triceps
Dag 3: vila
Dag 4: Ben, rygg
Dag 5: Bröst, biceps
Dag 6: Axlar, triceps
Dag 7: Vila

Ngt sånt här hade jag tänkt mig. Lämna gärna synpunkter. Vet inte vilken kombination som är bäst, bröst-biceps, eller bröst-triceps. Aja så här får det bli den närmaste tiden så jag kommer i kapp lite med dessa muskelgrupper. :)

razores
2002-06-09, 16:24
Låter lite jobbigt att köra ben och rygg samma dag... Kan vara svårt att ge allt om du kör ben först och vice versa. Ben är ju oehört krävande både psykiskt och fysiskt. Men känner du att det går så kör på, fast undvik kanske att köra tunga basövningar i båda, typ marklyft och knäböj. För då lär du inte kunna ge 100% i varje övning.

Angående biceps eller triceps efter brösdtträningen så hade jag kört med biceps. Jag körde triceps tillsammans med axlar tidigare och nu när jag ändra det till ryggenpasset istället så ökade jag vikterna markant! :) :cool:

Tack för mig!

Pecca
2002-06-10, 17:03
Japp jag är väl medveten om att det blir jobbigt med att köra både ben och rygg samma dag. Jag har mest tänkt att köra dessa muskelgrupper för inte tappa allt alltså inte för att bygga :) :confused:.

Dagens bröst och biceps träning

Bänkpress
65kg x8,6,6reps

Bänkpressmaskin
65kg x8,6,7,5reps

Lutande bänk
50kg x10reps
55kg x7,5,5reps

stående bicepscurl
44kg x7,7,6,5reps
42,5kg x6reps
38kg x8reps

cable-flyes
30kg x9,8,8,7,5reps

biceps sittande i cable
30kg x6,5reps
25kg x10,8reps

alt. hantelcurl
19kg x7,5,reps

Passet gick bra. Tyvärr var det mycket folk så jag kunde ine köra i den ordningen jag hade tänkt. Jag fick ont i greppet under alt. handelcurlen, troligtvis nån sena eller ngt sånt shit.

Roligast var iaf när en lärare satt på motionscykeln under 1h och satt och rättade tentor :D

Pecca
2002-06-11, 21:07
Dagens pass:

sittande hantelpress
22kg x7,6reps
22kg x5reps följt av 4 på 16kg
22kg x4reps följt av 2 på 16kg
22kg x3 följt av 4 på 16kg

smalbänk
55kg x8,8reps

hantellyft
11kg x9reps
13kg x8,6,5,5,4reps

pushdowns
77,5kg x9reps
82,5kg x4reps följt av 2på 77,5kg
77,5kg x6,5,5reps +några på 67,5

baksida axlar liggandes på lutande bänk i cable-cross
22,5kg x4reps
20kg x10,9,8,7,7reps

liggande tricepspress
35kg x5,5reps

french press
26kg x8,8,7,7,7reps

tricepsmaskin
75kg x7,6reps

Passet gick bra. Tyvärr hade jag ingen pass idag. Skönt att öka i sittande hantelpressen. Tyvärr blev rörelselängden inte så jätte lång utan jag slog emot axlarna hela tiden. Vet att det är vilodag imorrn men jag känner verkligen för att träna så då gör jag det :) . Måste komma igång med morgon promenaderna igen, har inte varit ute och gått dom senaste veckorna.

Pecca
2002-06-12, 16:09
Ja, idag vet jag inte ens vad jag gjorde på gymmet. En kompis ville hänga på för att se hur det gick till. Så jag visade mest hur man körde lite olika ben- och ryggövningar som jag hade tänkt köra idag. Höjde iaf vikten på benpressen till 260kg.

Pecca
2002-06-12, 19:04
Kan meddela att jag har en "konstant" morgonvikt på 78 pannor nu. Jag är också mobbad i hemmet för min stor mages skull :( :D . Jag har även fått fullt stöd av mamma för att plocka bort några kilon. Har skärpt till mig med maten på sistone, dricker minimjölk, avstår såser undviker mycket om ens något smör på mackorna. Idag t ex när jag och polarna drog till pizzerian så beställde dom sina pizzor medans jag tog en tonfisk sallad :) . Jag säger som Manuel i Falty Tower.
-Mr Falty, you say I´m stupid, but I´m learning, I´m learning :p .

Pecca
2002-06-14, 17:56
Gårdagens bröst- och bicepspass orkar jag inte skriva men det gick bra, inga markanta ökningar dock...

Dagens axel- och tricepspass.

sittande axelpress
22kg x8,6,6,5,6reps(de sista fyra seten följt av ett par reps på 16kg)

pushdowns
80kg x8,5,6,4reps (de sista 3 seten följt av några reps på 70 pannor)
77,5kg x6reps

liggandes på lutande bänk i cc, övre handtag.
22,5kg x6,5reps
20kg x10,9,7reps

smalbänk
50kg x12reps
55kg x8,7,5,6reps

cablelyft nedre trissa
25kg x8,5,6reps

hantellyft
13kg x8,6,6reps

frenchpress
26kg x8,8,7,5,7reps

Passet gick hyffsat idag. tyvärr hade jag ingen pass vilket är störande...

Pecca
2002-06-17, 13:32
Ett bra bröst och bicepspass idag trots att jag inte hade ngn pass

Bänkpress
65kg x7,6reps. Slutar snart med bänken helt

Bänkpressmaskin
70kg x8,7,5,6reps. Det gick bra idag fick fin kontakt

Stående stångcurl
45kg x5,7,6,5,4reps(sista 4:a seten följt av några reps på 35kg) Fick en härlig kontakt gick bra, men ska stanna på vikten ett tag nu för at få in striktheten.

lutande hantelpress
26kg x6,4,4reps (följt av några reps på 22kg).

Sittande scottscurl
13,5kg x8,6,7,5,6reps (härlig kontakt med biceps härmed)

flyes i cc, övre trissa
35kg x8,6,7reps

lutande hantelflyes
16kg x7,5reps

lutande bänk
55kg x7,6reps

cable-curls
65kg x7,7,7reps
70kg x5reps

Passet gick som sagt bra. Ska hålla mig till färre bröstövningar i forts. får en bättre kontakt med få övningar. Har återupptagit morgonpromenaderna nu vilket är skönt :) . Tyvärr tog glutaminet slut i förra veckan och nu när det är slut så märker man verkligen skillnad. Glutamin= Guds gåva till Pecca också. :D

Pecca
2002-06-19, 22:02
Igår var jag ute i den sköna värmen istället för att hänga här så gårdagens axel och tricepspass kommer jag inte ihåg så mycket av, men det gick bra iaf. Höjde lite vikter här och där.
Idag stressade jag till gymmet för att hinna med ett pass innan stängning. Det blev ca 10 set rygg och 7 set mage.

Är det bara jag som svettas ngt grymt mycket på gymmet nu under sommaren. T-shirten är ju dyngsur efter bara en kvart :( .
På lördag blir det till att börja på ett nytt gym, City Gymmet eller World Class :confused: (kan inte bestämma mig)...

Pecca
2002-06-20, 13:44
Körde bröst och biceps idag. Orkar inte skriva ut några vikter. hade jäkligt ont i handen så jag kunde inte köra för fullt, men det gick ändå bättre än senaste bröst- och biceps passet.

Vet inte riktigt vad det är för fel med handen men jag har ont i en sena som sitter mellan tummen och pekfingret och går snett neråt mot handleden. Gör ganska ont faktiskt. När man knyter handen så känns det ungefär som när man får en smäll på "elektriska knölen".

Har även ont i ovansidan av underarmen i en sena som går mot "runk muskeln" :p .

Vet inte vad jag ska göra åt det här om det blir en veckas ledighet eller om jag ska bandagera handen.
Vad tror/ tycker ni :confused:

harri
2002-06-24, 18:26
Så sant så sant... Alltid kul att ha någon att jämföra sig med... Hur mkt väger du? Jag själv väger alltid ngt runt 80-85 kg...

Kör hårt. Harri ;)

Pecca
2002-06-24, 19:07
Jag pendlar kraftigt i vikt i går morse låg jag på 79,5kg. På kvällarna brukar jag ligga mellan 82 och 84kg.

Körde på ett nytt gym idag- Swede gym. Hade hört att det skulle vara ett grymt bra byggar gym men tyvärr också en massa piller. Inget av det verkade stämma, kör nog där i fortsättningen iaf...

Gick väl hyffsat med vikterna. Första passet sedan i torsdags. Körde axlar och triceps. Lite svårt att hitta rätt vikter när man kommer till ett nytt gym men det gick skapligt, det är bara att köra på helt enkelt...

[ 24 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-06-24, 19:13
Kan väl förövrigt meddela att jag började jobba idag, så det blir from idag ett nytt kostschema. Kan förövrigt meddela att jag jobbar som kyrkvaktmästare, ett av dom tråkigaste jobben som finns :( :D

Pecca
2002-06-27, 18:08
Då är jag tillbaka efter några dagars frånvaro på forumet. Kör på med träningen (visserligen vilo dag idag) och ökningar lär komma senast imorron... :)

I tisdags var det bröst och biceps. Tänkte stenhårt på striktheten gjorde därför inga ökningar men fick till ett kanonpass.

Igår körde jag rygg. Tänkte på striktheten ärven där känner att jag kommer öka i forts.
Har börjat med glutamin igen. Kör på Oprtimum Nutrituin, har även börjat med kassein drink innan läggdags (kommer ev att ta en till mellis också).

Imorrn är det dags för teiceps och axlar igen. Lovar att börja uppdatera med vikter och allt så ni får följa mina ökningar ;) :D

Pecca
2002-06-27, 18:09
[ 27 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-06-28, 19:58
Dagens axel och triceps pass

sittande hantelpress
24kg x7,4,5,5,4reps(kändes bra kan nog ta flera reps här nästa gång)

smalbänk
60kg x8,6,5,6,5reps(ingen pass tyvärr)

hantellyft
11kg (14kg var tyvärr upptagna) x12,10,11,9,8reps

liggande tricepspress
37kg x5,4,3reps (blev för tungt :( )

cable cross nedre trissa och sen lyft
20kg x8,7reps
25kg x5,4
20kg x6reps

pushdowns
70kg (vilket konstigt nog är max???) x12,10,9,9reps

Passet gick bra. Nya gymmet är klart bättre än det gamla. KÄnner att nya matschemat är bra också. Så det är bara att köra på helt enkelt...

:)

Pecca
2002-06-29, 17:07
Ja visst dagens pass gick bra, trots att jag har burit möbler och flyttkartonger hela förmiddagen...

Bänkpress
70kg x7,5,6,5,4reps(körde med pass, 5kg ökning sen sist och jag ska fortsätta öka)

stående ez-curl
40kg x 8,8,6,6,7reps (kör lättare och mer strikt får en enorm kontakt)

Lutande hantelpress
29kg x4
26 x5,6,6,5reps (gick bra testade 29kg för att vänja mig med vikten tyvärr finns det inget mitt emellan)

cable-curls
60kg x6,5,5,4
55kg x6reps (jag var ganska slut när jag började med övningen, höjning utlovas!)

Bänkpressmaskin
65 kg x11
70kg x7,5,4,5reps

hantelcurl
19kg x4reps
16kg x6,6,5reps

Jaha det var passet. det gick bra inget snack om det. Imorron ska jag jobba så det blir ingen träning men lite mått och kanske vikt ska läggas ut

:) :)

Pecca
2002-06-30, 14:50
Okej här kommer dagens mått. Måttern inom parentes är tagna 2:a maj.

Underarm 31cm (30,5cm)
Arm 37,5cm avrundat neråt (37cm)
Ben 61,5cm (62,5cm)
vad 40cm (40,5cm)
Bröst 109,5cm (108cm)

Glömde bort att ta måtten på magen och vikten imorse så det kommer senare. Japp har som ni ser minskat på benen. Har ju inte tränat dom speciellt hårt men jag har också minskat lite i fett så... Men ska ta igen det senare, jag lovar...


Kan väl även tillägga att jag har börjat med kassein drink, Optimum Nutition PRO-90 smakar himmelskt.

[ 30 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-07-01, 19:44
Morgonvikt 81kg :confused: :D

Dagens Triceps och bicepspass

sittande hantelpress
24kg x7,5,5,4,4reps (gick inte lika bra som jag hade trott men sånt får man ta ibland)

pushdowns
80kg x8,6,7,5,4reps (sista 4.a seten direkt följt av några reps på 70, Den här ställningen tog mycket bättre än den på förra gymmet, fick en härlig kontakt)

Hantellyft
14kg x8,6,6,5,4reps (hmmm, okej, varken mer eller mindre...)

liggande tricepspress
32kg x7,5,6,5,4reps (körde lite lättare mer strikt och fler reps, dock så blir det här en svår övning utan pass anser jag)

smalbänk
60kg x??? (kommer inte ihåg, fast bra gick det, fin kontakt)

Passet gick bra med en fin kontakt. Tyvärr ingen pass vilket brukar innebära... ingen större ökning :( men helt klart godkänt

Pecca
2002-07-02, 19:19
Drog en timma tidigare från jobbet idag (skönta att inte ha någon chef :D ) o passade på att ta ett bröst och biceps pass.

Bänkpress
70kg x 6,7,5,5,4reps (fin kontakt börjar komma tillbaks med bröstet nu inte så jäkla långt efter dom andra muskelgrupperna.

Stående ez-curl
40kg x7,6,6,5,4reps (kör fortsatt lite lättare och mer strikt, känns bra!)

bänkpress maskin
70kg x8,6,7,6,5reps (inga krusseduller)

cablecurls
60kg x6,7,5,5,5reps

lutande bänk
50kg x7,5,6,5,6reps (den här smithen gick trögare på det här gymmet så det är lite tyngre men höjer till nästa pass)

alt. bicepscurl
19kg x5,6reps
sittande scottscurl
14kg x7,7,6reps

Passet kändes skönt. Gillar det nya gymmet mer och mer, har börjat känna folket nu. Känner att det här nya träningsschemat tillsammans med nya matschemat går bra. Fortsätter med det här schemat några veckor till innan jag går tillbaka till det gamla.

Kör på därute, era tunnisar!!! :mad: :p

nanna
2002-07-03, 19:42
Tja!!
Har du varit på campushallen nåt??
Tänkte bara tipsa om att på måndag kl 1900 har jag ett backpass spinning..Så om du är intresserad så kom upp vet jag ... :)

Pecca
2002-07-04, 17:58
Har inte varit på Campus än, köpte kort på Swedegym istället. 3 powerrack, det ni :eek: . Dock så har brorsan börjat på Campus så jag kommer väl och visar var skåpet ska stå.... vad innebär ett backpass med spinning då??? Konditionen är värdelös för tillfället så det skulle vara ett perfekt tillfälle att börja fixa till den :)

Kan förövrigt meddela att min gode vrålande gymvän Tyngdlyftarn har börjat träna på Campus, jag lovar att det är en karl du lägger märke till ;)


Dagens värdelösa pass:

Trött o hängig stiger jag in på gymmet drar ett par långsamma jäspningar hälsar på ett par fagra damer och tänker dra ingång ett sjuhälsikes bra ben och ryggpass. Börjar med benpress, maskinen är lite anorlunda utformad mot den på gamla gymmet så jag vågade inte köra på för fullt och tur var väl det, orkade inte ett jäkla dugg....vilket i sin tur gjorde att hela passet sket sig :( :mad: , men imorrn är det en ny dag och då får man ta nya tag...

[ 04 Juli 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

Pecca
2002-07-05, 19:53
Sittande hantelpress
24kg x7,5,6,5,4reps (bra kontakt men det gick inte lika bra som jag hade hoppats)

Smalbänk
60kg x8,6,5,6,5reps (ingen pass, gick hyffsat i reps antal men en grym kontakt)

Hantellyft
14kg x8,5,7,6,6reps (gick bra förutom andra setet, tappade väl skärpan eller ngt sånt shit...)

liggande tricepspress
32 kg x 8,7,5,6,4reps (fortsatt lite lättare, grymt strikt och med en enorm kontak)

framåt lutande hantellyft
11kg, 4 set, 7-12reps (höll ingen större koll på reps antalet, har lite svårt att bromsa på nervägen, så jag kanske kör lite tungt, vet inte?...)

pushdowns
80kg x4-9reps, 5 set (fortsatt grym kontakt i triceps, 3 sista seten följt av några reps på 70kg)


Börjar med att meddela om att jag trots gårdagens dåliga pass har kännigar i benen (vet inte om det är bra eller dåligt i det här fallet). Hade en kanon kontakt med triceps idag. Axlarna gick med bra men inte lika bra som jag hade hoppats.

Forest
2002-07-06, 15:25
Är det lika ont i båda armarna? Det brukar vara värre med musarmen hos de som har problem.

Använd ett stort bord och lägg tangentbordet långt bort så att du kan ha båda underarmarna liggande på bordet med bra stöd.

Pecca
2002-07-06, 15:37
Körde bröst-biceps idag. Gillar kombinationen skarpt. Tyvärr var inte min fokusering 100% så det blev inga större ökningar (inte några för att vara exakt)

Bänkpress
70kg x6,7,5,5,4reps (nja... bra kontakt iaf)

Stående ez-curl
40kg x8,8,6,7,5reps (favvo övningen som går kanon för tillfället, strikt och med en underbar kontakt:) )

Lutande hantelpress
26kg x6,5,4reps (nja... inget vidare men det blev som vanligt en härlig kontakt)

cablecurls
65kg x5,4reps
60kg x6,6,6reps (no comments)

Bänkpress maskin
70kg x8,7,6,6,6reps (exprementerade lite med höjden på sadeln, brukar sitta på nedersta snäppet för att få maximal strech men jag vet inte vad som är bäst?)

alt. hantelcurl
19kg x6,5reps
sedan så körde jag 3 set med fallande vikt. Började med 19kg körde ett par reps sen 16kg några reps för att sedan klämma ur det sista med några reps på 14kg, gryym känsla....:)


Passet gick bra. Gillar kombinationen axlar-triceps, biceps-bröst starkt. Tyvärr blev jag helt knäckt när jag kom hem och såg mamma stå och klippa sönder mina 2 favvo t-shirts, även om dom var gamla och slitna så var dom helt underbara, den ena med texten -Jag tillämpar flextid, kommer sent, går tidigt... så nu vet jag inte hur träningen ska gå:cryout:

Imorron vilodag sedan axlar-triceps, följt av ett spinning pass.

Pecca
2002-07-06, 15:42
Menar du inlägget som är tidigt i tränigsdagboken så kan jag säga att dom problemen är över (slutade träna underarm). Dock så börjar jag känna av underarmarna nu igen men tror det är ett tecken på överträning. Har ett fysiskt jobb för att sedan köra armarna 2ggr i veckan... det sliter så det kommer snart en vilovecka (då menar jag vecka och inte 3-4 dagar som jag har haft innan för det hjälper inte för mig)

nanna
2002-07-08, 20:05
>Pecca, hoppas att du hade kul på mitt pass och att du inte var totalt slutkörd när du gick ut ur salen!!
Jag tycker att du var kanonduktig!!:hbang:

Det var mkt trevligt att träffa dig.. hoppas att jag inte skrämde slag på dig.. jag svettas alltid mycket ,speciellt när jag kör spinning..:)

Jag har fler pass lite längre fram i sommar.. Du är välkommen att komma då om du vill!!

Ha det gött! / Anna
:bpump:

Pecca
2002-07-08, 20:50
Jaha då har man kört ute på Campus då. Gymmet var ingen höjdare om jag ska vara ärlig men fräscht var det.
Vikterna var lite annorlunda så jag började i vanlig ordning med axel pressen. I dom två första seten fick jag bara upp en 5:a och en 4:a och var arg, sen kom jag på att jag körde på 27kg:D istället för 24. Så det var bara att byta tillbaka till 25 och köra på. Allt som allt blev det 10 set axel och 12 set triceps. Sedan fick jag springa upp till spinning salen


:naughty: :hbang: :muscle:

Pecca
2002-07-09, 20:20
Lutande hantelpress
29kg x5,4,4reps
26kg x6,5reps ( gick väl bra, hade ingen pass på någon övning tyvärr )

Stående ez-curl
40kg 8,9,8,7,6reps (Om jag ska höja så blir nästa läge 45kg vilket känns lite mycket för tillfället)

Bänkpressmaskin
75kg x8,7,6,5,5reps (kändes bra kul med ökning)

cable-curls
65kg x7,7,5,6,5reps (äntligen gick det bra här, men ska nog byta bort den här övningen)

hantelflyes
16kg x8,8,7reps

Lutande bänk i smith
60kg x5,4reps

alt. hantelcurl
19kg x7,6,6reps
sedan så körde jag som senast med att först köra på 19 sen 16 och avslutningsvis 14kg


Passet gick bra, tomt på gymmet, kan det bero på vädret? Tyvärr ingen pass. Höjdpunkten var ändå när en karlslok körde knäböj en djup och strikt femma på 215kg:eek: ( där ligger man lite i lä:D



:muscle: :bpump:

Pecca
2002-07-10, 21:29
Värst vad många det är som börjat skriva dagbok nu då? Hinner ju knappt igenom alla längre... Idag har det varit vilodag och då har man hunnit tänka igenom ett nytt träningsschema. Blir troligtvis enligt följande:

Dag 1, Rygg
Dag 2, Axlar-triceps
Dag 3, Mage-vader
Dag 4, vila
Dag 5, Bröst-Biceps
Dag 6,Ben
Dag 7, vila

Lämna gärna kommentarer...
ev. funderar jag på att lägga in vader på ryggpasset och mage på benpasset så att jag kan köra 1-2 spinningpass/vecka. Vi får se hur det blir med innebandyn. Än så länge har cluben inte lämnat ngt förslag på ett miljon kontrakt så det kanske inte blir ngt i år...den som lever får se.



:muscle: :bpump:
Nu ska jag:sleep: (så fick jag in den också)

Pecca
2002-07-12, 17:09
Jag har lagt in en vilovecka. Känns ganska nödvändigt. Det har slitit hårt med ett fysiskt jobb och sen kört träningsschemat jag har följt. För att verkligen betona att det är en vilo vecka och för att jag ska kunna vila ut maximalt så har jag passat på att köpa en ny säng:sleep: . Skillnaden är total. Så när jag börjar träna på onsdag igen så kommer det komma mäktiga ökningar... förhoppningsvis:)



:eating: :hbang: :cheers: (blir det ikväll)

Pecca
2002-07-15, 17:04
Är inne på sjätteträningsfria dagen och tyvärr måste jag erkänna att jag inte alls är sugen på att börja träna:cryout: . Har börjat tycka om livet som det har varit senaste veckan. Gå slita på jobbet käka massor och bränna överkroppen ordentligt för att sedan dra och bada med polarna. Imorgon ska jag göra ett sista tappert försök för att få tillbaks träningsviljan. Då ska jag dra till stadens bibliotek och studera alla träningstidningar för att försöka finna inspirationen. Annars blir det ännu längre vila... men det hoppas jag verkligen inte.



:muscle: :bpump:

Pudzianovski
2002-07-17, 12:05
tja

Är det ngt drag i Linköping eller?


har du problem med träningsmotivationen?...hmmmm

vila några dagar o psyka upp dig så du exploderar första dagen du tränar efter vilan...

funkar alltid...


:cheers:

Pecca
2002-07-17, 19:24
ja du Pudzi om du kommer hit till Linköping nu mitt under semester tider så är det inget vidare drag:( ... men snart är semestern slut och då jävlar:)

Jaha började då träna igen idag. Kände ingen jätteglädje när jag cyklade iväg till gymmet men när man äntligen var där så tände man till. Mjuk startade lite med mage och vader.

Stående vadpress
4 set @75kg x10-15reps
2set @90kg x10-15 reps (har aldrig kört liknande maskin tidigare och med tanke på att jag inte har tränat vader på 3-4månader :eek: så vet jag inte vad jag ska köra på.

Magmaskin
40kg x12reps
45kg x12,12,10reps
50kg x9reps (varken bra eller dåligt???)

vader i smithen
80kg x8,8,8reps ( första gången jag körde utan skumgummi grej runt stången så på nacken gjorde det klart mycket ondare än i vaderna)

lutande chrunches
4 set 10-15reps

benlyft
2 set 10,12reps

Nja som sagt var, en mjukstart var det. Känner mig dock laddad men har då vilo dag imorrn vilken jag kommer att skita fullständigt i...

Pecca
2002-07-18, 20:52
Bänkpress
70kg x7,6,5,4reps
90kg x4reps (negativt enbart) gick väl hyffstat i bänken. Körde 1 set negativt för att känna på vikterna. Tyvärr var jag dock lite okoncentrerad annars hade jag nog klarat några fler reps

Stående ez-curl
40kg x8,7,7,6,6reps. Som vanligt bra kontakt

lutande Hantelpress
29kg x5,4,4reps
26kg x5reps

lutande hantelflyes
16kg x7,8,6reps (grym kontakt. Det här är faktiskt den ända bröst övningen där jag får en extrem kontakt)

lutande alt. hantelcurls
16kg x4-8reps, sista seten följt av några reps på 14kg

Bänkpressmaskin
75kg x7,6,5,reps
70kg x5reps

stående stångcurl
4 set @ 40kg 4-8reps. Alla set direkt följt av några reps hammercurl på 16kg.

Passet gick skapligt. Nu känns det som om jag är tillbaka igen efter vilan så nu är det bara att köra på!!! Dock vissa problem att få kontakt med bröstet, men det kommer väl:confused:




:muscle: :bpump:

Pecca
2002-07-20, 15:31
Hemkommen efter det första "riktiga" benpasset på mycket länge. Körde inte extremt tungt utan gick mest in för att få kontakt med benen och vänja dom lite inför vad som komma skall.

Benspark (kan övningen heta så???)
40kg x10,10,10,10reps (alla set direkt följt av nästan lika många reps på 35kg)

Knäböj
60kg x10,10,9,9reps (nu sitter ni säkert där framför datorerna och skrattar men jag skyller på att jag inte tränat ben på mycket länge. Körde dessutom utan gummi runt stången för första gången och det var därför jag inte klarade högre vikter!. Körde även extremt, för mig, djupa och strikta reps. Ty detta ska bli min huvudövning senare)

Benpress
190kg x8,8,7reps
240kg x5,4reps (fanns mycket mer att ge men lutningen är lite annorlunda på den här jämfört med det förra gymmet så det tar lite annorlunda)

lårcurl för hamstrings
40kg x12reps
50kg x8,7,6,7reps

stela mark
70kg x7,6,7reps
90kg x4,4reps (ojoj här har man tappat, men det kommer)

Ja så gick dagens pass. Körde inte riktigt för fullt utan tänkte på utförandet vilket jag ska göra nu i början för att undvika ev. skador. Knäböj ska som sagt bli min huvudövning i framtiden. Bara det att jag får så ont i nacken av stången men det går väl över.




:muscle: :bpump:

Frazze
2002-07-20, 16:56
Tänk på att stången inte ska ligga på nacken!
Den ska ligga en bit ner på trapzen, ja, iallafall inte längst upp på dem, ochh att stången ska ligga över deltoidus. Själv försöker jag låta tången vila över deltoidus och bara nudda vid trapzen vid de lite tyngre lyften.

Många lägger stången, liksom högt upp på nacken, då är det inte så konstigt om det gör riktigt ont...

Pecca
2002-07-22, 20:05
Marklyft
90kg x10reps
110kg x5,5,5,4reps (kändes underbart att köra mark, det var ett tag sedan)

Sittande rodd med v-handtag
75kg x10reps
85kg x7,8,7,6 (sista setet följdes direkt av några reps på 80kg, höjning utlovas)

stående vadpress
100kg x10,11,10,9,9reps (2 sista seten följt av många reps på 75kg)

hantelrodd
36kg x6,6reps
38kg x5reps (väldigt ojämn här, går enkelt med vänster, tyngre med högern)

vader i benpressen
200kg xmassor av reps, fick det inte att ta ordentligt, ska köra i hacksquaten sen.

latsdrag
65kg x9,9reps (och då var det händerna som gav vika)



Passet gick kanon, borde kört några set till men händerna sa ifrån. Kastar om i schemat lite. Lägger in vader på ryggpasset, magen på benpasset. Kör bröst tungt dag7 och cyklar då efter passet, kör bröst lätt tillsammans med biceps.


:muscle: :bpump: :hbang:

Pecca
2002-07-24, 14:54
Hann inte uppdatera i går kväll, av någon konstig anledning var jag tvungen att gå hem från gymmet (en promenad på 55min:insane: )
Kommer inte ihåg reps antalet nu så jag skriver bara vikterna

Axelpress
24kg x 4 set
21kg x 1 set

smalbänk
60kg x 2set
50kg x1 set
55kg x2set

hantellyft
14kg x5set

liggande tricepspress
30kg x1 set
35kg x 4set (det kanske var 40kg jag körde på nu när jag tänker efter???...:confused: )

framåtlutande hantellyft
11kg x5 set

pushdowns
80kg x5set ( 3 sista set direkt följda av några reps på 70 kilo)


Passet gick bra med tanke på att jag inte tränat dessa muskelgrupper på nästan 2 veckor. Min lilla mentala svacka som jag har haft ett tag kan jag säga är som bortblåst... så nu jäklar ska här pumpas på.

Pecca
2002-07-25, 20:59
Ähhh passet gick rätt kasst idag, stressade ner till gymmet och skallen hade tydligen stannat hemma så då brukar det inte gå så bra=(

Bänkpress
65kg x10,8,6,6,5reps (det var här jag hade tänkt köra högreps men...icke:insane: :D )

stående ez-curl
40kg x9,8,6,7,6reps (nja)

Lutande hantelpress
26kg x8,6,7,5,5reps (ok, men inte mer)

Stångcurl
42,5kg x7,6reps (mina underarmar klarar inte detta)

Bänkpressmaskin
70kg x8,8,5,6,6reps (ska skippa den här ett tag nu och köra flyes och lutande bänk istället)

Cablecurls 60kg x6,6,6reps

alt hantelcurl
19kg x6,6rpes
16kg x7,67reps

Det var passet. Kanke inte gick så dåligt men ehhh... kunde gått bättre. Ska försöka leta rätt på en träningskompis, skulle vara skoj och inspirerande känner jag. Morgondagens benpass kanske blir på lördag istället.

:muscle: :bpump:

AnderssoN
2002-07-25, 22:21
En träningskompis kan vara precis det man behöver när det går lite sisådär på gymmet (inte för att det ser ut som det gör det om man läser din journal).

Det gäller bara att hitta någon som man passar ihop med (mål med träning, träningstider osv).

Annars är det bara att köra på! :thumbup:

Pecca
2002-07-26, 16:55
Håller med. Jag försöker få med mig brorsan. Han tränade förut och har tränat lite nu mot slutet. Vi skulle passa bra ihop, vi är båda riktiga tjurhuvuden som skulle döda för att få vara bättre än den andra:D ... fast jag vill träna lågreps och tungt och han högreps...tyvärr

Nu ska jag dra o köra ett benpass, får se hur det går, har käka lite dåligt idag tyvärr:(

Pecca
2002-07-26, 20:29
Benen känndes jäkligt pigga på vägen ner. Kände att det skulle utföras stordåd men det gick så där...

Knäböj
60kg x10reps(lätt)
70kg x10reps(lätt)
80kg x9reps
80kg x8reps( Här lyckades jag klämma till Familje juvelerna...smärta!!!!)

magmaskin
45kg x12reps
52,5kg x10,10,9reps
50kg x10reps

Benpress
240kg x6reps (tyvärr så hade jag en sådan:insane: smärta i vissa delar av kroppen så press och böj övningar var svåra... mycket svåra!)

bensträck
40kg x12,10,10
45kg x8,8reps (seten följda av några reps på 35kg

chrunches
5kg vikt på magen och 4 set

stela mark
70kg x8reps
90kg x6,5,5,6,4reps

hamstringscurl
50kg x8,7,6,6,6reps


Ja, det var passet. Som ni märkte så gick allt bra tills en viss smärta uppdagades.
Kan förövrigt meddela att jag känner ett visst tvivel för Eiselts Methoxyl. Har käkat i en måndag nu snart men märker ingen större effekt. har en burk kvar och jag tror jag ökar intaget ytterligare

:muscle: :bpump:

Pecca
2002-07-28, 13:02
Skiter i gymmet idag. Har tagit en lång och hård cykeltur med brorsan idag. 70min på "tunga" växlar. I eftermiddag blir det en golfrunda ska se hur formen känns på banan. Har varit mycket noga med att inte överträna mig med golfträning...idag blir det tredje rundan för året:D



:muscle: :bpump:

Pecca
2002-07-29, 21:14
ett bra ryggpass med ökningar. Dock ingen super kontakt men va fan är det så länge man ökar?:)


Marklyft
110kg x7,4,5,5,6reps( jodå, ökning. Lite okoncentration i andra setet och något längre vila i sista men ökningar som sagt)

sittande rodd med V-handtag
90kg x7,6,8,7,7reps (lätt!!!)

stående vadpress
5 set @100kg x10-14reps (ingen vidare kontakt men många, tyvärr inte fullt så strikta reps)

stångrodd
40kg x10reps(lätt)
60kg x10,9,9reps (egentligen var det nog 65kg lite osäker på vad viktlåsen väger, vet inte exakt vilken lutning man ska på kroppen men det tog bra iaf!)

latsdrag med v-handtag
60kg x10reps
70kg x8,6,6reps (ökning med 10kg:o )

vader i hacksquaten

2 set @140kg x10,10reps
2 set @165kg x7,8reps


Det var passet. Ökningar som sagt. Diet schema kommer att läggas upp. Börjar nästa vecka då jag bärjar 2 veckor semester. Nu ska jag:sleep:


:muscle: :bpump:

Pecca
2002-07-30, 21:05
Axelpress
24kg x7,5,4,5,5reps (jag hade tyvärr ingen pass här, annars är det här en övning där jag alltid är nära en extra rep men aldrig klarar hela vägen...)

smalbänk
60kg x8,5,6,6,5reps (grym kontakt. Tillbaka på gamla vikten så nu ska det nog komma höjningar)

hantellyft
16kg x8,6reps (+2kg)
14kg x8,9,8reps

liggande tricepspress
40kg x6,5,6reps
35kg x6,7reps (efter avslutat set så körde jag samma rörelse som i smalbänk för att klämma ur det sista...KONTAKT)

framåtlutande hantellyft
14kg x8,7reps (+2kg)

axelmaskin
45kg x6,5reps
40kg x5reps ( en ny Techno Gym maskin som tog grymt bra!)

pushdowns
85kg x5reps
80kg x7,6reps
sedan blev det 2 dropset där jag började på 80 o gick neråt med 5kg intervall till 65kg... behöver jag tillägga att det var en grym kontakt?

Det var passet. Gick bra trots värmen:) Ska nog bli ökningar här trots att jag kommer börja på diet. Kommer skriva mitt tänkta mat schema under kost rubriken imorrn, så där kan ni gärna tipps mig. Nu så ska vi käka lite protein och sova lite...

:muscle: :bpump: :hbang:

Pecca
2002-08-02, 15:49
pga åska igår kväll så blev det ingen uppdatering, men åskan skrämmer mig inte från att dra till gymmet. Gårdagens bröst- och bicepspass:

Bänkpress
70kg x7,6reps (fanns ingen som kunde passa mig så då sket jag i det)

Lutande hantelpress
29kg x5,4,5reps (får jag pass på den här övningen kan jag lätt klämma till några reps extra!)

stående ez-curl
42kg x8,6,6,5,6reps (+2kg)

bänkpressmaskin
75kg x8,5,6,6reps (skallen var någon annanstans så det gick lite si o så)

lutande flyes
16kg x8,8reps
19kg x6reps

biceps, övre trissor i cable-crossen (vet inget namn?)
30kg x8,7reps (tveksam till övningen)

cable-curls
60kg x5reps
55kg x8,8reps

lutande bänk
60kg x5,4reps. Sen körde jag ett set på 4reps men forsatte mangla på med halva reps

sittande hantelcurl i lutande bänk
19kg x5,4reps
16kg x6reps

stångcurl
42,kg x6,5reps

Det var passet. Det gick bra tyvärr hade jag ingen pass och då brukar det int bli några PB. Nu ska jag dra o köra ben. AAAAAAAAAH mental uppladdning pågår:insane: :devil:










:muscle: :bpump:

Pecca
2002-08-02, 20:38
Då har man dragir i sig en stadig Fredagsmiddag då, ett jumbo meal och ett lövbitsmeal, allt från sibylla:)

Dagens ben- och magpass

benspark
40kg x10,10reps

Knäböj
70kg x10(lätt)
80kg x9(lätt)
85kg x8,7reps(+5kg)
Känner att jag orkar mer men jag är rädd för att ta ut mig i den här övningen tyvärr, ska jobba med det mentala.

Benpress
190kg x12reps(lätt)
240kg x8,7reps
215kg x8reps
jag gillar inte den här benpressen, konstig vinkel på den. Får nog antingen skippa favvo övningen eller jobba på tekniken.

benlyft 2 set x max
magmskin 47,5kg x12,10,9reps

benspark
45kg x12,10,9reps (sista setet dirket följt av ett antal reps på 35kg)

stela mark
90kg x7,5,6,5reps
75kg x8reps

legcurl
55kg x6reps
50kg x7,8,7,6reps


Det var det benpasset. jag ökar ju men det finns så mycket mer potentsial att ta av. Jag har lite problem med det mentala att verkligen koncentrera mig och bara köra på, fegar i ben,bröst axel övningar. Jag känner att det är det mentala som sätter gränser inte musklerna. Borde fixa mig en träningspolare eller fixa till fokuseringen för att kunna öka maximalt i vikterna...ja ja... imorrn sticker jag till Västervik o öser på därnere i helgen. Börjar sen "deffen" på måndag och kanske köper mig en digital kamera så jag kan lägga upp lite bilder, ha´t/

:muscle: :bpump: :hbang:

Pecca
2002-08-05, 13:36
Hehe Dieten har inte direkt börjat bra. Käkade sista målet igår kl17.30. När jag kom hem så orkade jag inte ens blanda en drink så det blev till att lägga sig med en tom mage:mad: . Vaknade så upp vid 8.30 sket i promenixen och käkade istället (för mig) en barnportion med start inga mackor eller ägg. Drog sedan ner till gymmet tänd som fan och skulle slå Nytt PB i alla övningar.... men icke!!!!:mad: Tom som ett svin i både mage och hjärna så orkade jag bara med 3 set mark + 2 set vadpress. Sen var det bara att packa ihop o åka hem o äta. Kommer att träna ikväll igen då förhoppningsvis lite mera fylld.

Marklyft
110kg x7,5,6reps (går att öka inget snack om det)

Stående vadpress
100kg x12,12reps (likadant här)

[euphoria]
2002-08-05, 13:51
Kör du bara Discoövningar för Biceps Pecca?

Jag rekommenderar tunga basövningar som Skivstångscurls och hantelcurls :bpump:

Pecca
2002-08-05, 13:56
Har börjat lite smått med skivstångscurl, men jag har nog Sveriges mest sargade underarmar/handleder så det går så där med den övningen, stående ez-curl är väl snarlik eller? Hantel curl? jo visst brukar köra den men om hantlarna är upptagna så står jag aldrig o väntar utan tar en annan övning istället.



:muscle: :bpump:

Pecca
2002-08-05, 20:54
Efter att ha käkat några måltider var det så dags att åka ner till gymmet o fortsätta passet...

sittande rodd med V-handtag
90 kg x9reps (+2reps)
90kg x6reps (same shit)
90kg x7reps(-1rep)
90kg x8reps(+1reps)
Bättre utförande än sist. Ska fortsätt jobba hårt på rörelselängden har slarvat lite där i sommar.

Stående vadpress
100kg x12,11,12reps
120kg x9,8reps (+20kg).Nu är det dags att sluta maska med vaderna dom ska bli magnifikt stora...(kan man ju alltid hoppas)

latsdrag med V-handtag
70kg x6reps(-2reps
70kg x7reps(+1rep)
70kg x6reps(same)
70kg x6reps(körde inte 4:a set på 70 förra gången)

sittande vadpress
25kg x12reps (ojojoj var enklare än uppvärmning)
35kg x12,12,12(samma här)
Det var första gången jag testade den här maskinen så jag vil känna mig lite för. Kommer satsa mycket hårdare på vader i framtiden

stångrodd
70kg x6reps(+30kg, -4reps)
70kg x7reps(+10kg, -3reps
70kg x8reps(+10kg,+1rep)
70kg x8reps(+10kg,+1rep)
75kg x7reps(körde bara 4 set förra gången)
Andra gången jag kör den här övningen och tycker den är kanon. Ska koncentrera på att förbättra utförandet ytterligare nästa gång.


Det var passet. En del ökningar som ni ser. Men det finns mer att ta av. Det gick bättre för varje set. Som alltid så går tyvärr händerna sönder på ryggdagen:(


:muscle: :bpump: :hbang:

Pecca
2002-08-06, 08:54
Har då varit ute och gått i 45 min. Sticker ner till Tranås nu och ska tillbringa minst 24h på SPA, ev. längre men jag tror jag kommer hem imorrn får se hur SPA livet passar mig:)

Pudzianovski
2002-08-06, 10:53
Hoppas du får/hade trevligt!!

:cool: <---- på spa

Pecca
2002-08-07, 13:12
Då så är man tillbaka då. Hade gärna stannat längre men mina resekompisar ville inte:( . Nästa gång det blir spa så blir det minst 3nätter så man hinner med att slappa ordentligt:) .
Efter ett uppfriskande bad och lite tid i en varm och god bastu så kände man sig ganska trött och undrade hur träningen skulle gå, men efter en god middag med kanon god efterrätt så var det bara att gå upp till rummet dricka en RED KICK (marknadens bästa energi dryck) skaka lite på kropp och leder och sedan bege sig iväg till gymmet.

sittande axelpress
26kg x7,4,5,6,5reps (+2kg), det blev rätt så lätt pga att passaren hjälpte lite väl mycket...

smalbänk
60kg x8reps
62,5kg x7,5,4,4reps(+2,5kg)

hantellyft
16kg x7reps

lyft nedre trissa i cc
4 set @25kg x6-9reps

pushdowns
5 set @40kg x5-9reps (inte samma maskin som på det vanliga gymmet så det blev en tids testande innan man hittade rätt)

framåtlutande hantellyft
5 set @13kg x6-9reps(+2kg)

liggande tricepspress
4 set @35kg, kommer inte ihåg repsantalet. efter varje set körde jag smalbänkrörelse för att trötta ut muskeln)


Ja det var passet. Gick bra, ökningar som ni ser. Gymmet var också trevligt...
Tog en kvällsjoggning efter passet. ca 4km på 15 min...oj då, får skärpa mig tills nästa vecka då innebandyn börjar. Morgonpromenad idag 35min följt av en massage, skönt men jag skulle bett om att fått nacken masserad längre

:muscle: :bpump:

Pudzianovski
2002-08-07, 22:07
du får välhojta till nästa gång du kommer förbi så kan vi köra ett pass!

:cheers:

Pecca
2002-08-08, 20:15
Okej Bröst-bicepspasset idag då.

Bänkpress
70kg x7reps (ingen pass)
75kg x6reps (pass)
75kg x6reps (pass)
70kg x6reps (ingen pass)

Stångcurl
45kg x7,5,6,5,4reps

lutande hantelpress
29kg x6,6,5reps (med pass)

lutande hantelflyes
19kg x7,6reps
16kg x8reps(det är en höjdarövning enligt mig)

scotscurl med hantel
16kg x6,6,5,reps
14kg x7,6reps (ujujuj...tog kanon fint)

lutande fribänk
60kg x7,6,6,reps(med pass, första gången jag körde fritt och det gick bättre än väntat)
Körde sedan ett set tills jag inte orkade mer, då blev det enbart negativa rörelser... kanon för att krama ut det sista)

stående ez-curl
42kg x7,5reps
41kg x6,5reps (favorit övningen kan man bara inte skita i... ohhh vad den tar bra... eller som Tinner hade skrivit -helt fucking awsome kontakt:) )

Som vanligt så gick biceps kanon. Bröst...nja, jag ökar ju visserligen men jag tycker det går så där. Tror det beror på att mina axlar är för starka i förhållande till tittsen men men det är väl bara att köra på. Slarvar lite med kosten, trodde att träningen skulle skita sig men som vanligt är det bara att ta en Red Kick så jäklar ångar man på!

:muscle: :bpump:

Pecca
2002-08-09, 19:41
:insane: :insane: :insane:
Ett riktigt dåligt pass idag. Hade noll i fokusering och när min skalle inte hänger med så klarar jag bara inte att träna. Kände redan under uppvärmingen med bensparken att jag borde skitit i och träna men jag körde iaf några set knäböj, hacksquat och benpress innan jag fick nog. Det är bara att ta nya tag. Kommer att köra ryggen på söndag så får vi se om jag tar tag i benen på måndag


:muscle: :insane:

Pecca
2002-08-10, 21:31
En ledig dag från gym behöver inte innebära en träningsfri dag! Utan det har blivit en morgon promenad samt en golfrunda. "Dieten" går skapligt tycker jag, käkar rätt sorts mat men äter lite för lite. Brukar hoppa över en måltid:nono: oftast andra frukosten. Det gör att jag får lite för lite energi... men det blir nog bättre när jag börjar jobba igen:)

Pecca
2002-08-11, 17:45
Japp då har man varit och kört ryggen då! Lade om schemat lite. Innebandyn börjar nämligen den här veckan, så jag kastar om lite för att få det att funka (och att en blivande träningskompis vill ha det annorlunda)

marklyft
110kg x9 reps(+2 reps)
115kg x6reps(+5kg +1rep)
120kg x5reps(+10kg -1rep)
120kg x4reps(körde bara 3 set senast)
Som ni ser en del ökningar:) . Nästa mål 150kg!!!

stående vadpress
125kg x12 enkla reps
4 set @140kg x(sket i att räkna men mellan 8 och 12reps ca)
ökade med 15kg iaf, så det är väl hyffsat.

stångrodd
80kg x6reps (+10kg)
80kg x5reps(+10kg -1 rep)
80kg x6reps(+10kg -2reps)
70kg x7reps(-1rep) Lassade på tungt vilket gjorde att jag inte fick någon jätte kontakt. Kör dock på 80 i fortsättningen och fixar till tekniken.

sittande vadpress
50kg x12,11,reps
55kg x11,9,10reps( går att öka, tar kanon fint)

sittande rodd med v-handtag
95kg x 6reps(+5kg-3reps)
95kg x5reps(+5kg -1rep)
95kg x6reps(+5kg -1rep) Fick ingen jätte kontakt, stannar här ett tag nu och manglar på!

latsdrag med v-handtag
70kg x6reps (gick inte alls som tänkt)

latsdrag med stång
70kg x7,6reps(hyffsat)

Det var passet det, ökningar på vikterna men ingen super kontakt. Vet inte vilket som är viktigast men stannar på dessa vikter nu ett tag och övar in tekniken ytterligare samt vänjer kroppen.

Pecca
2002-08-12, 20:38
Okej, tog igen fredagens kassa benträning. Idag var det grymt hett på gymmet + mycket folk. Vilket gjorde att jag slog nytt rekord i att svettas:mad: , jag kan säga att om ni badar med kläderna på okej kliver upp då...så förstår ni hur svett jag var idag och då kan jag säga att jag mer underbetonar än överdriver!!! Det är fan äckligt:( . Körde men en "karl" som jag kommer träna med månaden ut, vilket gjorde att övningarna blev lite annorlunda.

Benspark
45kg x 10reps (enkelt)
50kg x 10,10reps (enkelt, nytt rekord)
55kg x 8reps (lite hjälp och ett nytt rekord)
60kg x8reps (nytt rekord, lite hjälp)

benpress
190kg x12reps (är jag äntligen tillbaka???)
240kg x10reps (ja...kanske!?)
255kg x9reps (nytt rekord men inte fullt så djupt)
190kg x10reps(gick ner på vikten körde såååå jäkla djupt och strikt för att få tillbaka min förlorade teknik)
215kg x10reps (dito)
240kg x7reps (nu skakade benen härligt:) )

stela mark
90kg x6,3reps
70kg x10reps (var missnöjd med föregående set så jag kände mig för, för att komma igång)
90kg x7,6reps (gick bättre)

utfall
4 set @ 50kg x6-9reps (första gången sedan april, ska öva på den här övninen, känner att den är nyttig för innebandyn!)

lårcurl
50kg x10reps
55kg x8,7,7,6reps( bra avslutnings övning)


knäböj
70kg x8,6reps 7mycket nöjd över djupet, inte lätt att ha sist i programmet)

Det var passet. Gick bra, bästa benpasset sen mars eller ngt sånt... Glad över att vara tillbaka i benpressen, Det gick åt väldigt mycket energi så dom tänkta magövningarna uteblev

Pudzianovski
2002-08-13, 13:07
mén det här ser bra ut tycker jag!

bara o fortsätta!

:thumbup:

Pecca
2002-08-13, 21:42
Aaaaaaaaah:insane: . Har nu varit och kört säsonges första innebandypass. Ursäkta språket men FY FAN vad jobbigt:insane: . När säsongen slutade i mars vägde jag ca 75 nu är jag uppe på 82 idag väldigt tunga kilon. Nu så här efteråt när man har kopplat av och käkat så är det ju skönt men fy asså vad jobbigt. Hoppas att det blir bättring på´t för annars har jag gjort mitt. Jag ger skiten en månad sen ska jag utvärdera om det är värt att fortsätta eller ej. Jag behöver visserligen konditionen inför lumpen så ev måste jag fortsätta.





:muscle: :bpump:

Pecca
2002-08-15, 13:25
Hann inte uppdatera gårdagens pass. Drog till stan och tog mig ett par öl istället:cheers:.
Passet gick hyffsat, träningskompisen tyckte (mot mitt nekande) att vi skulle köra triceps före axlar vilket gjorde att mina små axlar inte blev någor större:( .

Smalbänk
5 set @ 65kg (+2,5kg)

liggande tricepspress
5 set @ 40kg (+5kg)

axelpress
26kg x2 set (+/-0 i vikt)
24kg x2 set ( -2kg)

hantellyft
5set @ 14kg

pushdowns
80kg x 4set
75kg x1set

Så jag ökade allt en del på triceps. Har börjat jobba idag så nu praktiserar jag som gympalärare, kommer nog bli trevligt får se. Förhoppningsvis kommer dieten att gå bättre nästa vecka när man kommer igång med fasta tider igen. har så idag ett nytt mardrömspass i ínnebandy:insane: . Sitter och laddar med mycket vatten nu......

Pecca
2002-08-15, 20:03
Hemkommen från innebandyn. Gick faktiskt bra idag. Fast om det blir någon fortsättning vet jag inte. Har kommit in på några kurser på Komvux och att jobba, plugga och träna på gym räcker nog för mig. Trots att vi kommer att ha seriens absolut bästa lag:(. Imorrn kör vi bröst-biceps, tror det är dags för lite ökningar nu. Kommer i vilket fall bättra på matintaget så att jag växer lite också. Deffen ligger dock på högsta prioritering och kommer nog gå bra... Kommer inföskaffa en kamera i slutet av månaden så då kommer det komma några bilder!!!:)



:muscle: :bpump:

Pudzianovski
2002-08-15, 20:07
bilder ser vi fram emot!

hoppas du posar med en innebandyklubba då...

:D

:cheers:

Pecca
2002-08-16, 20:37
Pudzi>
jag ska ta en bild med klubba enbart för dig:love: :D ...

Dagens pass blev inget vidare. Hade bråttom så jag hann inte så mycket.

Bänkpress
70kg x8reps (utan pass,+1rep)
75kg x6reps (med pass +/-0)
75kg x5reps (med pass,-1rep)
75kg x5reps (med pass,+5kg, -1rep)

Stångcurl
40kg x7reps (lätt)
45kg x5reps(-2reps)
45kg x7reps(+2reps)
45kg x6reps(+/-0)
45kg x6reps(+1rep)

lutande bänk i smith
60kg x6,5kg (gick inget vidare så jag sket i det)

lutande hantelcurl
16kg x6,5reps

alt hantelcurl
19kg x6,5reps
21kg x4,3reps (äh, måste testa och se iaf...:D )

bänkpress maskin
80kg x5,5,4reps (+5kg)

Det var passet, det kanske inte gick så jäkla dåligt som det känndes. Nu vänta åtminstone 2 dagars vila, med mycket mat och 2 kräftskivor, börjar även med mina morgon promenixer igen.


:muscle: :bpump:

Pudzianovski
2002-08-16, 21:02
öh..

innebandyklubba alltså...inte ngn annan klubba...

*host*

:D

Pecca
2002-08-22, 20:32
YEEESSS!!!
Nu är vi tillbaka forumet verkar inte ha funkat MEN det stör inte min träning!!!

I måndags körde jag som vanligt rygg vader. Ryggen svarade bra, inga höjningar men bättre utförande. Vaderna gick lite halv dant...

I tisdags körde vi axlar-triceps, inga höjningar men bättre utförande. Senare på kvällen var det innebandy som går bättre och bättre...

Igår...ledigt men lite :cheers: blev det :( ...

Idag har det varit innebandy, jag börjar loosa pounds nu trots att jag inte har kört speciellt många morgonpromenader så det känns skönt.
Imorrn tar vi en morgonpromenad följt av ett förhoppningsvis stenhårt ben pass. På lördag kör jag bröst-biceps!

:muscle: :bpump:

Aja, känns bra, nu fortsätter vi byggandet med steg 2 MAT!

på återseende!

Pecca
2002-08-24, 18:12
Okej börjar först med gårdagens ben-mag pass.

Benspark, uppvärmning
45kg x10reps
50kg x10reps
50kg x9reps

Knäböj
visste inte vilken vikt jag skulle köra på så efter några uppvärmningsset blev det...
70kg x10reps (enkelt)
75kg x10reps (enkelt)
80kg x10reps (enkelt)
85kg x10reps (nytt PB)
90kg x8reps (nytt PB)
95kg x7reps (nytt PB)
100kg x7,6reps (nytt PB)
Med andra ord så skulle man kunna säga att det gick bra i böjen för en gångs skull:)

Hacksquat
75kg x10reps
100kg x10,10,10,9reps
Gick inte ner mer än 90 grader tyvärr. Vikterna är utan släden.

mag maskin
50kg 5 set x8-12reps

stela mark
90kg x5 set

legcurl
50kg x1 set
55kg x4set

benspark 55kg x3 set

Det var passet.


dagens stressiga pass

lutande hantelpress
31kg x6,5,4reps (nytt PB, +2kg)
29kg x6reps

stångcurl
45kg x4 set

Bänkpressmaskin
75kg x 1 set

90kg x3 set 3-6reps (nytt PB)

alt hantelcurl
19kg x7reps
21kg x3 set, 3-5reps

Det var allt jag hann med innan stängning, gick rätt bra:)

Det var allt... det är tydligen diet man ska gå på för att orka mer:D. Har köpt en DYR digital kamera idag så det kanske kommer några bilder snart.

Pecca
2002-08-26, 16:30
På onsdag kommer det att sändas en dokumentär som jag är med i. Jag kommer troligtvis framstå som en riktig idiot/våldsdyrkare:( . Mina absolut sämsta sidor kommer att visas så för er som vill se hur jag såg ut för ett år sedan ska kolla på SVT på onsdag kl 20, i 2:an... saxar från svt:s tablå:


"20.00 Dokumentären: Frackar och grisnollor
En dokumentär om de sk nollningscermonierna vid ett par skolor i Norrköping och Linköping av Pelle Wichmann. Han har dokumenterat händelserna i flera år och skildrar förnedring, fylla, spyor och trakasserier och en vuxen värld som tittar på. Ceremonin utförs av eleverna i sista årskursen. Tanken är att de nyblivna gymnasisterna, de s.k. nollorna, ska känna sig så utsatta att de svetsas samman och blir kompisar. Nollningen är så kränkande att liknade handlingar aldrig skulle tillåtas ske i övriga delar av samhället och vuxenvärlden försöker försiktigt stoppa detta.
• Även textat i SVT2 30/8 och text-tv-textat i SVT1 1/9
• Text-tv sid 299"





:em: :em: :em:
Nu får man stå till svars för vad man har gjort...:(

Pecca
2002-08-26, 20:19
Uförde väl inga stordåd på gymmet idag. Rygg och vader stod på programmet.

Latsdrag med V-handtag
70kg x5,6,5,6,reps (körde inte denna övning senaste gången)

Stående vadpress
125kg x10reps (äh)
4 set á 150kg x8-12reps (+10kg, något kort rörelselängd)
125kg x12reps (bättre utförande)

Stångrodd
70kg x10reps (-10kg, fler reps, bättre utförande)
70kg x10reps (läs ovanför)
80kg x8reps
80kg x9reps

sittande vadpress
50kg x??? (tycker det är svårt att räkna repsen när man har så jäkla ont)
55kg 4 set x???reps (läs ovanstående)

sittande rodd med V-handtag
4 set @ 95kg x5-7reps (utförandet kan bli bättre, fortsätter ett tag till på den här vikten)

T-barrodd
Aldrig kört denna tidigare, denna är en ställning inte fri stång
50kg (+stång, ingen aning om vad den väger)x 2fjuttiga reps:em:
3 set @ 35kg x5-8reps


Det var passet. Eftersom jag går på diet nu så kanske jag ska sluta jämföra med förra veckans pass. Fast å andra sidan är det en jäkla sporre att försöka slå det så jag vet inte. Förut var latsen min absolut bästa muskelgrupp fast jag tycker att utvecklingen har stannat av lite... kanske har ökat lite snabbt... jag vet faktiskt inte :confused:.

AnderssoN
2002-08-26, 21:04
Hmm, det där programmet på SVT låter intressant. Har sett några reklamsnuttar om det. I vilket sammanhang är du med? *Så man vet vem du är* ;)

Inte vara blyg... berätta nu för fabbo Andersson.

Pecca
2002-08-26, 21:24
Törs man säga det:D ...Ok... Ska berätta hur det hela var. Jag och mina kompisar trodde det var en ny multimedia lärare på skolan som var och filmade för att sedan visa upp det. Men så fel man kunde ha. Denna har (dokumentär filmaren) följde mig och mina kompisar i en hel vecka och kan vinkla filmen hur han vill:( . I början kommer jag att ha en blå Sverige tröja och åker omkring på ett par klassiska side-by-side rullskridskor. Du kommer att märka mig på den kraftiga dialekten:em: . Alltså jag gillar verkligen inte det här med dokumentären... fan vilken idiot jag kommer att framstå. Det värsta är ju att jag jobbar på skolan där jag gick förra året så man kommer väl skämmas "en del" på Torsdag...

Abel
2002-08-28, 12:06
Nu jävlar ikväll smäller det Pecca! Kommer sitta bänkad framför Tv:n bara för att se DIG :laugh:. Hoppas man får se nån rikigt skön spya från dig :naughty:

Pecca
2002-08-28, 16:04
NEJ NEJ NEJ ABEL, du har missat allt!!!:D Jag gick i 3:an förra året och fyller alla nollor med alkohol... det är det jag är rädd för att det ska visas:em:. Alla på skolan (lärar, rektor, elever) vet om det här, snacka om att det känns förjävligt:( , nu när man jobar på skolan, tänk vad eleverna kommer tycka om mig imorrn...:cryout:


Gårdagens träningspass gick sådär. Axlar och triceps stod på programmet. Inga vikt ökningar men dock ökningar i reps antal. Axlar gick betydligt bättre än triceps (triceps funkade inte alls om man säger så...), ganska nöjd iaf. Innebandy på kvällen, säger inget om den mer än att det är jobbigt:D

AnderssoN
2002-08-28, 19:55
Hehe, "Är ni nöjda, ska jag stänga av mig?" :D Häftig kommentar...

Fast det där var ju inte sååå farligt, du skötte dig fint Pecca!

Söt tjej i slutet av dokumentären förresten :em:

Abel
2002-08-28, 20:00
Pecca, Peccca, Pecca skakar på huvudet :)! Måste säga att jag visste direkt att det var du när jag såg dig vid bänken. Tänkte "Fan den stollen måste vara han, sedan såg jag rullskridskorna fick det bekräftat". Fan vad hemskt sätt ni gör på måste jag säga. Skulle aldrig förnedra mig själv på nåt liknande sätt. Men vissa kanske tycker det är skoj osv. Den där festen med att "servera läsk" är ju en annan femma! Jävligt intressant program men jag led med dom stackarna. Däremot hade programmet sina ljusa stunder, när den söta donnan i rött dök upp i interjuvn :).

Abel
2002-08-28, 20:02
Andersson>> Du har bra syn för flikkor, tänkte ju samma tanke! :)

Pecca
2002-08-28, 20:50
:em: :em: :em:

Fatta vad jag skäms....

Något så inåthelevete alltså.

Måste bara säga att programmet var från 2 helt skillda skolor. Dom där med frackar och så har vi (läs jag) inget att göra med!!! Jag gick på folkunga och nu jobbar jag där. Ska ju bli roligt att komma dit imorrn......NOT!!!
Jag kan ju inte försvara mitt beetende och vad jag sa. Allt har jag sagt.... MEN som ni vet går det att vinkla saker och ting (bara en liten åtanke) och angående mig så kan jag säga att det kan hända mycket saker FYSISKT och PSYKISKT. Nu vet ni ju iaf vem jag är och får jag bara bort bonn solbrännan så kommer det även att dyka upp lite pictures....

Avslutar som jag började:
-Jag skäms något så förbannat mycket alltså!!!

:em: :em:

Pecca
2002-08-29, 19:51
:em: :em: :em:
Kan helt enkelt säga att idag mår jag inte speciellt bra. Ärligt talat mår jag riktigt uselt. Snacka om att jag framstår som en idiot. Nu när jag har sett skiten en gång till så förstår jag hur mycket han har ändrat osv... Jag har inte fått någon skit men som ni förstår en jäkla massa uppmärksamhet. Här i Linköping har det fått sjukt stora proportioner. Hur det är i övriga landet vet jag inte men jag hoppas det inte snackas alltför mycket. Jag kommer som ni förstår att ligga väldigt lågt några veckor. Har tränat innebandy idag och det gick inte alls bra, huvudet var helt tomt. Imorrn får jag se om jag orkar dra till gymmet, ev stannar jag hemma och bearbetar skallen grundligt





:( :(

Pecca
2002-08-30, 18:33
Då var man tillbaka på gymmet idag då. Självklart fick man vissa kommentarer här med men dom förstod åtminstone hur mycket skiten är vinklad. Idag var det dags för ett benpass (magen tränas på innebandyträningarna). Det gick inget vidare skallen var fortfarande borta men det lossnade på väg hem så nästa gång räknar jag med nya PBn:) .

Benspark
30kg x10reps (uppvärmning)
40kg x10reps (uppvärmning)
45kg x10reps (uppvärmning)

Knäböj
70kg x10reps
90kg x7reps
100kg x7,6,6reps (jag tog faktiskt inte ut mig utan har jäkligt mycket mer att ge, dock så gick jag inte riktigt lika djupt som sist men under 90 grader iaf.)

hacksquat
75kg x10reps
100kg x10,10,10,9reps (det var som sist att jag inte gick ner mer än 90grader)

stela mark
70kg x10reps
90kg x8,7,6,7reps (faktiskt ganksa nöjd, har inte gått såhär bra på länge och då hade jag mycket kvar att ge)

legcurl
50kg x10reps
55kg x9,7,8,7,7reps (gick hyffsat, har mer att ge!!!)

benspark
55kg x8,8,7reps
60kg x8,7reps


Det var passet. Som ni ser så är det inga direkta försämringar. Har dom 2 senaste dygnen ätit rent katastrofalt!!! Ätit ungefär hälften så mycket som vanligt. Äter färre gånger och iom att jag går på deff så har magsäcken krymt lite så jag får inte i mig så mycket som jag vill när jag väl äter:mad: . Nästa gång räknar jag som sagt med att vara tillbaka i gammal stil får se. Även om träningen går dåligt så tappar jag "kilo efter kilo" får se hur mycket det är vid morgondagens mätning.


:kickass: :bpump: :muscle:

Pecca
2002-08-31, 17:29
Vägde 79kg imorse. Vägde 82 när jag börajde dieten, vet dock inte exakt när den började, orkar inte kolla igenom träningsjournalen. Kör ju som sagt inte många morgonpromenader men jag rör mig mycket på jobbet samt på innebandyträningarna:) .

Lutande hantelpress
29kg x7,7reps (ingen pass, därför mycket nöjd)
31kg x6,5,4 reps (ingen pass och är därför ännu nöjdare här)

stångcurl
45kg x7,6,6,5,5reps (aaagh, härlig kontakt men inte nöjd med repsantalet!!!)

lutande hantelflyes
19kg x8,7,7,7,6reps (sköööönt)

ez-curl
45kg x6,5,5,5,5reps (kanon kontakt, och faktiskt ökning med 2kg om jag inte minns helt fel!!!)

bänkpress maskin
90kg x5,3,4reps (skyndade innan stängningsdags och hann därför inte vila länge)

alt hantelcurl
21kg x5reps
19kg x6,6reps (hann inte vila länge här heller, lite missnöjd med utförandet dock!)

Som ni ser så är jag tillbaka efter min mycket djupa svacka, t o m vissa ökningar vilket är skönt. Känns som om jag har mer och ge trots dieten, tyvärr är det huvudet som sätter gränserna för tillfället. Hoppas nu att det ska börja gå bättre. Ska se till att höja protein intaget en hel del samt att ändra lite på intaget av kolhydraterna och se till så att jag främst får dom innan samt efter passen



:muscle: :bpump:

Pecca
2002-08-31, 18:02
Hmmm, såg nu att jag började dieten den 5/8. Dvs vecka 32. Vilket betyder att jag har tappat 3 kg på 4 veckor vilket kanske inte är så dåligt:confused: (vet inte hur mycket man ska tappa i början) Känner att musklerna börjar visa sig mer och mer, vilket är skönt. Har inget slut mål viktmässigt utan jag kör med spegeln som mål.

Pecca
2002-09-02, 20:33
Klyven angående dagens pass... först funkade inget och jag funderade på att dra där ifrån.. sen helt plötsligt rullade det på som vanligt fram tills händerna som vanligt under ryggpasset, rent ut sagt total förstördes:insane:


Tänkte börja med sittande rodd körde några uppvärmningsset gick inte alls som jag tänkt och första "match" setet gick bajs dåligt så det var bara att knalla vidare till....

....Marklyft

110kg x6reps (enkelt)
130kg x5 reps (+10kg =nytt PB!!!)
130kg x2reps (+10kg men:em: ingen koncentration)
130kg x4reps (+10kg, jadå )
115kg x5reps (tycker det är mentalt svårt att köra högre reps i marken, hade klarat 3-4 till men...icke!)

stående vadpress

100kg x12 enkla reps
125kg x12 reps (bra kontakt)
125kg x10 reps (jätte bra kontakt faktiskt)
140kg x10reps (inte lika bra kontakt iom att rörelsebanan blir kortare)
125kg x10reps(godkänt inte mer)

sittande rodd
95kg x6,3,5,5reps (under andra setet försvann skallen!?!?)

sittande vadpress
5 set @50kg x10-15reps (körde 5kg lättare vilket gjorde att jag kunde ha en lite längre rörelsebana vilket gjorde att kontakten faktiskt blev awsome (som någon annan hade skrivit...).

Latsdrag med v-handtag
70kg x6,5,5,5 reps (ääh, ska nog gå tillbaka till rakstång)

t-bar row
35kg +stång/ställning
3 set 6-10reps (no comments)

Det var passet. Som ni ser så försvann skallen under några set. Anledningen är att jag enbart sov 5h i natt vilket är alldeles för lite för min del!!! Nästa ryggpass funderar jag på att testa chins. Har inte försökt dom senaste 5åren iom att jag trots allt väger en del med tankte på längden... får se hur det går...


:eating: dags nu

Pecca
2002-09-03, 07:29
Blev något fel igår när jag skrev:confused: . Ska se om journalen flyttas uppåt nu då!!!!!!!:(

AnderssoN
2002-09-03, 07:53
Ser ut som ett bra ryggpass det där, kul att marklyftet går så bra som det gör.

Mitt råd är att lägga till chins i programmet, du kommer nog få fina ökningar där också.

Appropå inlägg som inte hamnar längst upp; har samma problem då och då. Det är ett problem bland många andra som dykt upp efter uppdateringen av servrarna.

Pecca
2002-09-03, 16:41
Jodu Andersson igår var jag lite tveksam angående passet, men idag kan jag säga att marklyften gjorde nytta!!! Det är faktiskt ganska lustigt att jag lyfter så pass "mycket" som jag gör i marken eftersom jag absolut inte är stark eller råstark, men o andra sidan så klagar jag inte:D

Idag började dagen med att köra rugby med en klass. SATAN vad roligt det var. Alla hade sån jäkla respekt för mig....vilket var skoj iom att dom då gjorde så många misstag vilket gjorde det minst sagt enkelt för mig!!!:D Helt klart skoj!!! (gillar nya "jobbet" starkt, synd att man tjänar så lite annars hade jag lungt stannat!!!)

Dagens pass

sittande hantelpress
26kg x5,7,7,6,5reps (hoppsan här gick det bra :) )

pushdowns
85kg x7,5,6,6,5reps (+5kg, lade övningen först idag, det är nog bättre att köra den som en avslutningsövning)

hantellyft
5 set @11kg x8-12reps (äntlingen fick jag nog rätt utförande, tog förbannat bra!!!)

frenchpress
29kg x12reps (oj, det gick enkelt har helt klart blivit starkare här sedan sist jag körde övningen)
31kg x9,8,7,8reps( :) nytt PB, visserligen säker 2månader sedan jag körde övningen)

framåtlutade hantellyft
11kg x10,10reps

lyft i nedre trissa i cc
25kg x7,6,6,5 reps

frenchpress med rep i cable
3 set.....första gången jag testade övningen.

Det var passet, tycker det gick skapligt. Fördelen jag känner med att träna så här tidigt som jag gjorde idag är att det är mycket enklare att stoppa sig mat dom följadande timmarna. Ikväll väntar ännu ett innebandy pass, känner mig faktiskt lite sugen på att springa sönder dom andra:D . Jag ser fram emot torsdag då jag ska paddla en tävlingskanot, ska helt klart bli skoj!!!

Pecca
2002-09-04, 15:13
Fritt från gymmet idag, fast det går ju att kladda här iaf...
Har börjat äta lite mer, men har även fått i mig lite mera onödigt fett + kolhydrater. Så det är bara att sluta med det:(. Jag står inför valet om jag ska lägga innebandyn på hyllan eller om jag ska göra en satsning där, vet faktiskt inte!?!?!?:confused: (hjälp mig bestämma).

Kort kommer, har bara inte fått till några bra poser än...:D + samt att jag inte vet hur jag ska göra för att få bilden från mailen till träningsjournalen!!! ( det kanske ni kan hjälpa mig med???)

ugly_kid
2002-09-04, 19:25
Tjenare Pecca.
hur gammal är du ?
Vi verkar ligga ganska jämt i styrka tycker jag när jag läser din journal.
du är starkare i vissa övningar och jag i vissa.
kul att du ska testa en tävligskanot, då kan du berätta för dom andra här på forumet hur det gick. det är svårare än det ser ut.
själv tävlar jag i kanot.
hoppas det går bra med paddlingen då.

Pecca
2002-09-04, 19:38
Om jag inte minns helt fel så tror jag att vi kom överens om i en annan tråd att vi var lika gamla!?!? iaf 19 år nyligen fyllda. Ja det ska bli jäkla skoj att testa på kanot, och jag hoppas verkligen att jag inte ramlar i :em: . Har du några tips och ge så är jag jäkligt tacksam:)

ugly_kid
2002-09-04, 19:46
Jag är 18 år.
om du aldrig har paddlat förut så kan du ju räkna med att ramla i om det är en riktig tävlingskanot.
om du nu klarar komma ut från bryggan så håll i paddeln hela tiden . många släpper paddeln när dom tappar balansen och det är inte bra. och sen är det som att cykla, mycket lättare om man har lite fart ligger du stilla så blir det svårt.
ska du till linköpings kanotklubb eller?

Pecca
2002-09-04, 20:18
Japp Linköpings kanot klubb är det som gäller. Jag blir nevös över det där du säger!!!:D


Med andra ord gäller det att inte glömma badbyxor imorrn då:( :D

Pecca
2002-09-05, 19:44
Jaha då har man varit och paddlat då.......
Det började lungt med att vi körde en runda på stångån i vanliga "övnings kanoter", så långt allt fine....
Men sen brakade det loss!!! Då det hade pågått en vadslagning (jag var ovetande) om vem som skulle vinna ett race mellan mig och en av Sveriges mest lovande talanger inom svensk kanot!!!
Jag vågade inte testa en tävlingskanot så jag körde i min "barn variant"... Det hela började bra, när jag hade paddlat 5m hade väl hon kommit 15:D. Sedan när jag hade passerat bryggan och alla påhejande elever så brakade helvetet löst. Helt plötsligt fick jag för mig att jag behäskade skiten så jag bestämde mig för att ta i med 110% kraft...... det tog ca10sek så låg jag i stångåns mörka vatten och sprattlade:D . Allt fångat på film. När jag sedan skulle testa en tävlingskanot så gav jag upp efter 5 försök med blöt utgång:D .
Skoj som faan var det!!! Hade det inte varit så jäkla svårt så hade jag gärna testat en gång till (behöver jag tillägga att det uppdagas vissa känningar i axelpartiet)


Slutligen kan jag bara säga att jag är glad att jag hade badbyxor på mig (tillskillnad från övriga deltagare):D , samt att jag nyss är hemkommen från ett energikrävande innebandypass:cheers:

Pecca
2002-09-05, 20:41
Då ska vi se om det funkar....

AnderssoN
2002-09-05, 20:52
Tummen upp för din rygg, det här ser lovande ut! 19 bast också, om några år kommer du vara hur stor som helst.

I morgon är det faktiskt dags för min rygg och mina axlar att få sig sitt livs omgång. Nu jäklar måste jag börja ta i lite.

Kör på!

ugly_kid
2002-09-05, 20:55
tjenare pecca.
Det gick väl ungefär som jag sa eller kom du utanför bryggan?
Vem var det du tävlade mot när du paddlade?

Bilden ser bra ut, med den ryggen skulle du nog kunna paddla fort om du kunde hålla balansen förstås.
Snart ska väl jag också försöka få upp en bild

Pecca
2002-09-05, 20:58
no comments!!!

ugly_kid
2002-09-05, 21:05
Jo hon är duktig för att bara ha paddlat ca 1 år.
jag träffar henne rätt ofta på tävlingar och träningsläger.
hoppas att det blir några tävlingar i linköping så ska du få se på tjejer med större lats än henne.

Pecca
2002-09-05, 21:11
Har hon bara paddlat 1år!!!!! Jäklar, impressed!!!

Om det går kan jag lägga upp en mpeg film med en del vurpor på:D



....förresten du får säga till nästa gång du kommer till stan och paddlar, då ska jag komma och kika:)

Pecca
2002-09-05, 21:29
Andersson>>
tackar, men tyvärr är ryggen den ända muskeln jag har lyckats med (gäller lattisimus, iliopsoas är hur klen som helst)

Pudzianovski
2002-09-05, 22:28
det står en barnstol till höger i bilden.

Pappa pecca.

Pecca
2002-09-06, 11:44
Man måste väl placera skrivaren nånstans??? Och om det skulle dimpa ner ett faderskapsbevis i brevlådan så har man ju iaf något:D

Pecca
2002-09-06, 16:21
Nyss hemkommen från ett jäkla skitpass!!!!!!!:insane:
Trött, hungrig och okoncentrerad så skulle jag köra ett benpass var det tänkt. Men piss vad illa det gick alltså!!! Körde som vanligt uppvärmning i bensparken för att sedan ge mig på knäböjen. När jag kom upp till 100kg så fick jag så jäkla ont i "nacken" (nej jag vet att det inte är nacken man lägger stången på, men jag vet inte vad de musklerna heter). Så jag knallade vidare efter ett par dåliga set och kom fram till hacksquaten. Utvilad tänkte jag och lade på 30kg extra dvs 130kg. Funkade hyffsat körde 5-6 set innan det var dags att köra benpress. 1set på 190kg innan jag lade på 240kg, funkade inte alls som tänkt så jag gick raka vägen till duschen :insane:

Pecca
2002-09-07, 15:08
Mestadels positiv angående dagens pass. Biceps funkade kanon:thumbup: medan bröckat inte ville vara med:confused:


Bänkpress
75kg x5reps
75kg x6reps
75kg x4reps (första gången på 3-4 veckor jag körde bänk)

Stångcurl
45kg x5reps (ah dålig koncentration)
45kg x6reps (blev bättre)
45kg x7reps (nöjd)
45kg x6reps (nöjd)
45kg x6reps (så jävla ont jag hade!!!)

lutande hantelpress
31kg x4reps (kort med vila,ingen pass)
29kg x6reps (ingen pass)
31kg x7reps (liiten pass)
31kg x6reps (lite mera pass)
31kg x5reps (skööönt)
nöjd eftersom jag kört denna övning först senaste gångerna

ez-curl
45kg x6reps
45kg x7reps
45kg x7reps
45kg x6reps
45kg x6reps (YES, favvo övningen gick kanon.....helt jäkla fucking awesome kontakt!!!)

bänkpressmaskin
90kg x7reps (japp ökade)
90kg x5reps (kroknade...)
90kg x4reps
80kg x6reps
80kg x4reps(oj....var lagom slut här)

sittande scottscurl
16kg x6reps

alt. hantelcurl
19kg x7reps
21kg x5reps (helt jäkla slut. Orkade verkligen inte fortsätta 2 set till)


Det var passet. Efter passet när jag fick flexa mina små armar framför spegeln så var det första gången någonsin som jag var lite halv nöjd med vad jag hade lyckats skulptera fram. Tyvärr glömde jag kameran så det blir inga biceps och bröst bilder än.... men dom kommer:cheers: . Ska nu skärpa till mig med deffen. Nu ska det börja bli morgonpromenader alltså!!! Fettet ska bort från låren och tuttarna!!!

Pecca
2002-09-09, 21:29
ett jäkla pisspass idag. Rygg och vader stod på programmet. KÄnde mig okoncentrerad och slö innan passet. började med marklyft. Körde några stegrande uppvärmings set och sedan 3 fulla set på 130kg, gick sådär. Gick vidare till stående vadpress där jag körde på förra veckans vikter, gick faktiskt bra!!!
Gick efter det och körde 5 set latsdrag på 75kg, tummen ner.

gick vidare till stångrodden. Körde 2 set på 80kg, äh inget vidare!!!
Fortsatte med hantelrodd på 41kg. hade inte högerarmen krånglat så hade det gått bra. Avlutade med en korsryggsmaskin som gick hyffsat.


Som sagt inget vidare pass. Skallen var inte med och det beror inte på att jag går på deff utan jag tror jag vet varför. I vilket fall... så kan vi inte ha det utan nu är det ett jäkla anamma som gälelr:insane: !!!


På återseende/

Pecca
2002-09-11, 16:43
Jag har sedan i måndags en vilovecka. Jag tror det är välbehövligt faktiskt. Dock så kommer innebandyn och morgonpromenader att fortlöpa som vanligt. Anledning till vilo vecka??? Vet inte riktigt, känner mig lite hängig och känner av ett förkylnings virus i kroppen. Hur som haver... livet går vidare


:)

Pecca
2002-09-14, 17:10
Idag var säsongens första match. Faktiskt mycket nöjd med min egen insats. Kom även på varför jag fortfarande håller på med innebandyn.
Efter senaste tidens svackor pga många olika orsaker så tror jag det kan börja vända med gymträningen nu. Kommer lägga upp målet med träningen lite annorlunda och verkligen försöka hålla fokuseringen när jag är på gymmet.
Har börjat komma in i jobb lunket med så där har jag hittat tiderna när jag kan äta med jämna mellan rum vilket känns skönt. Börjar känna mig sugen på att slita tag i vikterna... Har som mål att få fram en tendens till rutor runt mitten av december, skyndar långsamt med andra ord. Funderar även på att lägga in 2 veckors högreps träning... men är osäker om det funkar nu under dieten.

Jaja, lite ändringar kommer det nog komma fram tills på måndag när jag drar igång igen. Har förresten slutat med ON:s glutamin nu och kommer köra ett par veckor utan innan jag börjar med ast:s. Funderar iom att jag har nästan en full burk med Methoxyl att börja med det igen och köra en hög dos på ca 15/tabletter per dag.

Patte
2002-09-14, 17:29
Tjenare Pecca!
Vad är anledning till att du byter från Optimums glutamin till AST? Kör på AST själv men har funderat på att ta hem optimum vid nästa beställning...

Så du har kört Methoxyl tidigare? Har du känt någon som helst effekt av det? :confused:

Pecca
2002-09-14, 17:51
Anledningen är enkel. Köpte en burk ON och en Ast:D. Så jag har väl inget val:rolleyes:. Om jag ska vara ärlig så håller jag nog Ast:s glutamin lite högre(även om vissa säger annorlunda). Låg på 30g mot slutet nu och jag kände ingen större skillnad mot 20g som jag har legat på tidigare. När jag har ändrat Ast:s mängd så har jag kännt skillnad direkt.

Körde en burk methoxyl under juli. Märkte kanske en liten skillnad när det gällde att orka hålla intensiteten genom hela passet. Men nu pratar vi LITEN skillnad. Ska då öka intaget lite denna gång och se om det gör någon skillnad. Nu går jag på diet så det kan ju göra sitt. Fast det är absolut ingen produkt jag skulle köpa för egna pengar.

Pecca
2002-09-16, 20:45
Jaha då var man tillbaka på gymmet idag då!!!:) . Det känndes bra i kroppen, den var bra mycket lättare än vanligt:) . Började för ovanlighetens skull med stående vadpressar och körde 7-8 set på 140kg. Gick bra faktiskt!:)

Drog sedan vidare och körde mark. Körde rätt många uppvärmningsset för att komma igång ordentligt med hela kroppen. När jag kom till 120 tyckte jag att det gick så lätt så jag lade på till 140kg (nytt Pb, + 10kg) och körde en 4:a!!!
Orkade dock inte dett så länge utan gick ner till 120 och körde ett par set till.
Avlsutade med sittande rodd. Gick bra det med men jag sov lite i natt så intensiteten och fokuseringen fanns inte där. Övervägande positiv till passet ändå. KÄnns som jag kom i gång bra. Hoppas på ökningar nu!!!

Deffen går väl lite halv dant (vad annars när det gäller mig:D :mad: ) Höjde kaloriintaget avsiktlig förra veckan för att sänka det nu igen och förhoppningsvis få fart på förbränningen. Upplever det som svårt att hålla på med gymträningen (vill inte säga bodybuilding eftersom jag är så liten), innebandy+ mitt nuvarande jobb. Det är svårt att hitta energibalansen. Har dock inte gått upp i fett senaste 3-4 månaderna så det är väl iaf positivt

Pecca
2002-09-17, 14:33
Tyvärr har jag börjat känna av förra veckans förkylning igen. Därför så börjar jag med glutaminet redan nu. Höjer även c-vitamin intaget lite, kanske ska börja käka lite lök också? NÄ!!

Skiter i träningen idag men ska dock spela innebandy match ikväll. Tar risken, har chans att få byta lag... så det är värt lite hjärt problem (så förkyld är jag dock inte):D

Jag hoppas nu på en förbättring tills imorrn så att jag kan börja köra på igen

Pecca
2002-09-19, 19:57
Glutaminet och c-vitaminet har gjort underverk. Nu är förkylningen som bortblåst...hoppas jag iaf:D.
Imorrn ser jag fram emot förhoppningsvis iaf ett ben pass. Ska köra med en grabb som bänkar 160kg (17år!!!). Det ska minst sagt bli roligt.

Med risk för att låta som en 50 årig Kärring......
..... men idag kom jag i ett par byxor som jag inte har kommit i på ett halvår, så jag kanske tappar lite fett trots allt...:D
Räknar med att köpa Ripped Fuel imorrn.

Pecca
2002-09-20, 20:03
Hade tänkt träna ben idag men tyvärr hann jag inte så det fick bli ett kvälls pass istället. Kände mig inte motiverad för att träna benen så det fick bli en omgång för armarna!:)

Stångcurl
45kg x 6,6,5,5,5reps (inga ökningar men med tanke på att det var 2 veckor biceps grillades så måste jag vara nöjd!)

liggande tricepspress
35kg x9reps
40kg x7,6,6,5reps (gick bra men oj vad dumt det var att köra den såhär tidigt i programmet)

alt. hantelcurl
21kg x6reps
24kg x3reps
21kg x5reps
hade ont i höger armbåge efter triceps pressen:insane:


frenchpress
33kg x7reps
36kg x8,6reps
tror faktiskt det var nytt PB med 36 kg hantlarna, kommer inte ihåg!?!?

pushdowns
85kg x7reps
85kg x7reps
85kg x5reps
Gick bra, nytt Pb tror jag!?!?

ez-curl
45kg x9reps:thumbup:
47kg x7,7,6,5reps
Nytt PB med 47kg så det gick som vanligt jäkligt bra i den här övningen. Visserligen inte speciellt strikt men ändå godkänt "svaj"

Dips
12reps
+10kg, 9reps
+10kg, 7reps
+10kg x6reps
+10kg x5reps
Hehe....ingen mästare på dips alltså:em: . Har nog inte kört dips sen i januari, men det känndes ändå föhållandevis bra. Borde dock haft en passare då jag kände att jag nog hade klarat åtminstone en rep mer.

Det var passet. Med tanke på att jag inte har tränat dessa muskelgrupper på över 2 veckor, så kan man ju minst sagt säga att det gick bra. Synd bara att jag bara skulle köra den där förbannade tricepspressen först alltså. Fick naturligtvis ont i armbågen vilket var jäkligt störande:insane:

Pecca
2002-09-21, 22:11
Med en jäkla träningsvärk i biceps, triceps samt baksida axlar (efter dipsen), så var det så dags för lite bröst samt mag träning.

Lutande hantelpress
31kg x6reps (ingen pass)
31kg x7reps (pass)
31kg x3 reps:em: :insane:
31kg x6reps
31kg x5reps

6 set magmaskin

lutande hantelflyes
5 set @ 19kg x7-9reps

bänkpressmaskin
90kg x2 set
80kg x3 set

Det var passet, var tvungen att stressa iväg till en släkt middag. Där har jag verkligen tagit vara på att det varit en ätar dag:eating: :D. GRYM!!! verk nu så här på kvällen. Har höjt proteinintaget sista veckan med säkert 50g så nu kryllar jag av acne, framförallt på ryggen och dom stör mig ngt så förbannat mycket!!!:insane:

Pecca
2002-09-22, 15:53
Idag lade jag in ett benpass.

benspark som uppvärming
Sedan stående vadpress som uppvärming, Tack Stile för tipset!

Knäböj
5 set @90kg x4-8reps. Fan!!! Benen kändes fräscha men det det fanns inget go i kroppen. -10kg sedan sist! Djupt och fint dock. En jäkla framåt rotation i utförandet

Benpress
190kg x12reps, Djupt och fint
215kg x10reps, djupt och fint
3 set @ 240kg, katastrof

stela mark
100kg x4-8reps. Ökning med 10kg, kom helt oväntat. Jäkligt skönt dock om det börjar lossa i den här övningen igen.

benspark
60kg, 4set, 5-9reps, bra kontakt


Inget vidare pass. Intensitet och fokusering, 2 saker som verkligen inte fanns idag :insane:. Sen att man gick och störde sig på 3 vrålande tonåringar gjorde inte saken bättre. Glömmer det här passet och tar nya tag imorrn då troligtvis (om jag känner för det) jag kommer börja med lite högreps träning!


Edit:
Passar på att lägga in lite mått. Hittar tyvärr inte tråden där jag lade in måtten senast så jag skriver bara dagens
Arm 38,4cm (ungefär samma som sist tror jag fast hårdare!)
bröst 112cm (+2cm och hårdare)
mage...vem bryr sig? iaf hårdare:D
ben 60cm (-3cm tror jag, märks det var fettet sitter?)

Så ser det ut. Nu när man har tappat lite fett så kan man ju börja byggar på benen igen. Överkroppen ska ju självklart bli mycket större, lite nya bilder kanske kommer imorrn

Pecca
2002-09-24, 15:21
Igår blev det Rygg och mage. Magen svarade jäkligt bra. Ryggen skapligt.
latsdrag med v-handtag, 5 set
stångrodd 2 usla set!!!
lutande crunches 5set
chrunches på bänk 6 set
rygg maskin 5 set
sittande rodd 3 set
magmaskin 5 set


Dagens pass (axlar och triceps, gick skapligt)

sittande hantelpress 5 set
smalbänk 5 set
hantellyft5 set
liggande tricepspress 5 set
framåtlutande tricepspress 5 set
dips 2 set (lade dom för sent i passet!)
pusdowns 4 set

Gick skapligt idag. Vet inte vad jag ska säga eller skriva. Ska nog sova lite nu:sleep: :)

Pecca
2002-09-28, 10:50
Tyvärr kunde jag inte uppdatera igår det verkade vara något fel på sidan???


benspark som uppvärmning, sedan stående vadpress som uppvärming sedan:

Knäböj
70kg x10 djupa och fina reps
70kg x 10 djupa och fina reps
90kg x 10 djupa och ganska fina reps
90kg x 10 reps (precis som ovanstående)
100kg x8 ganska djupa
120kg x7reps (nytt PB +20kg, fast jag gick inte ner mer än till max 90grader så det räknas väl inte?)
120kg x 6reps, lite fusk faktiskt.....
70kg x8reps superstikt och djupt
70kg x samma som ovan

hacksquat
100kg x12reps (+2reps)
100kg x11reps(+1reps)
100kg x10reps(samma)
100kg x10reps(samma)
100kg x14reps (med hjälp)
i de 4:a första seten gick jag endast ner till 90grader.

stela mark
4 set @100kg x5 reps (helt klart nöjd)

legcurl
55kg x7,6,5reps

benspark
50kg x8reps
55kg x7reps
60kg x6reps
55kg x7reps


Nu kanske ni undrar om jag är knäpp som körde så många set. Visst är jag knäpp men knäböjen kan man ta med lite ro. 70kg var ju mer som uppvärming. Seten på 120kg vet jag inte om man ska räkna då jag mest körde för att vänja kroppen med lite tyngre vikter. Fast jag gick ju nästan till 90grader så man kanske ska räkna det ändå?
Glad över att stela marken gick så bra, fick kanon kontakt.

Nästa vecka så räknar jag med kombinationen: kreatin, DX, ALA, Omega-3 + nuvarande protein och glutamin tillskott så det kanske kommer att börja hända saker....

:cheers:

spinkoo
2002-09-28, 11:20
Du har ruggiga styrkeökningar sen du började dagboken tycker jag. Kör du verkeligen pushdowns på 85 kg? Om det är i cable-cross är det ju till trots bara helften:notme:

Du går in stenhårt för alla de där tillskotten, du kommer växa som en belgian-redhttp://smilies.uniquehardware.co.uk/contrib/icw/003.gif

Lycka till/spinkoo

Pecca
2002-09-29, 13:43
Jo jag vet att det inte är 85kg men står det så på vikterna så måste jag ju även skriva det eller hur?;) . Själv tycker jag inte att jag gör några ökningar:D . Det är ju du som ökar mest här inne:thumbup: dock så ökade jag lite igår:thumbup: .

Lutande hantelpress
31kg x7reps (ingen pass)
31kg x6reps (ingen pass)
31kg x6reps (ingen pass)
33kg x5reps (lite pass på sista repetitionen, +2kg =nyttt PB)

stångcurl
45kg x7,5,6,5,5 stabila reps!

bänkpressmaskin
90kg x7,6,5reps
80kg x8,6reps

curl med z-stången
47kg x8reps (nytt PB)
50kg x6,6,5,5reps (NYTT PB!!!!!!!)

lutande hantelflyes
21kg x6,6reps (tror det var nytt PB?)

Japp det var passet. Körde en innebandy match precis innan så adrenalinet var på topp! Hantelpressarna gick bra så där ökar jag på vikten till 33kg nästa gång! Stångcurlen funkade också. Dagens glädje ämne var självklart ez-curl på 50kg Kändes jäkligt bra, klarade dock inte att hålla emot så jäkla bra i negativa fasen men det var inget överdrivet gung utan det kändes bra. Passet blev enligt mina mått för kort så ingen träningsvärk gör sig påmind idag men va fan gör det när man ökar!?!?!

Abel
2002-09-29, 13:56
Tjena Pecca! Ser ju bra ut detta. Verkar gå bra för dig. Hur går det med deffen? Körde själv ett bröst pass idag och gick bra. Ligger rätt lika i övningarna nu! Vad har du för mått och vad väger du just nu? Kul o jämföra lite med själv! Ha de gött. Har du icq? isånna fall adda mig =)!

Pecca
2002-09-29, 14:12
Deffen går som den går. Det känns att det är upp till mig att bestämma över hur den ska gå (konstigt va!?!). Jag vet inte riktigt hur lågt jag ska våga gå på kalorierna iom mitt fysiska jobb + innebandyn. Sen så slarvar jag lite med morgonpromenaderna så det blir tyvärr inte mer än 2-3 i veckan. Ska självklart skärpa mig på den biten.
Vikten ligger tyvärr på 80kg (gått upp lite) men det tar jag med en nypa salt, jag har vikten enbart som en kontroll om hur det går. Spegeln är målet.

Lägger upp några mått tagna för en vecka sedan, hittar tyvärr inte tråden där måtten från i somras står.
Biceps 38,4 cm
bröst 112cm
ben 60cm

Pecca
2002-10-01, 15:51
Gårdagens pass orkar jag inte skriva upp men det gick bra iaf:)
dagens axel- och tricepspass då:

sittande hantelpress
26kg x5,4,5,4reps
24kg x6reps
Fan gick uselt. Har gått tillbaka lite i den här övningen. Antar det har att göra med att jag inte har haft någon pass dom senaste veckorna...

Dips
12dips
+10kg 7dips
+10kg x5dips
+10kg x5dips
7dips
Tredje veckan med dips och jag är ju ingen höjdare men det är väl bara att köra på B)

hantellyft
11kg x12reps
14kg x12,10,9reps
16kg x6reps
Gick hyffsat inte mer

liggande tricepspress
40kg x7,6,5,5,4reps
Gick bra lite ökningar tror jag

framåtlutande hantellyft
11kg x10reps
14kg x9,8,8,7reps

pushdowns
85kg x6,5,6,5reps
85kg x5reps direkt följt av några sista tömmande reps på 70kg

Det var passet. Gick hyffsat med axlarna, bättre med triceps. Beställde nyss hem kreatin, ALA, omega-3 och DX som jag räknar med att börja använda på måndag!

Pecca
2002-10-04, 17:16
Nu vet jag att det skulle vara ben idag men av en anledning så körde jag bröst- bicpes istället, något som funkade suveränt!

Lutande hantelpress
31,5kg x7reps
34kg x3reps (värt ett försök)
31,5kg x 6reps
31,5kg x6reps
31,5kg x5reps
31,5kg x5reps
Gick faktiskt bra, klart nöjd, Kört tidigare på 31kg. 34 gick ändå skapligt med en annan passare så hade jag nog klarat 4-5reps (var enda setet jag hade pass på).

stångcurl
45kg x9reps (jäklar, bra)
48,5kg x7reps(nytt PB, +2,5kg)
48,5kg x7reps (nytt PB, +2,5kg)
48,5kg x6reps (nytt PB, +2,5kg)
48,5kg x6reps (nytt PB, +2,5kg)
Helt jäkla fucking awesome, som någon här inne hade uttryckt sig......

cable-flyes
40kg 5 set 6-9reps

ez-curl
50kg x 8,6,7,5,4reps (gick bra, var helt slut i biceps alltså!!!)

lutande flyes
20kg x7,6,5reps (var nog förtungt klarade inte att köra så djupt)

lite cable-curls
65kg x8reps
70kg x7,6reps

Det var passet. Körde på gamla gymmet idag. Fick ett antal blickar iom att jag är topp 3 starkast där ( ja så klena är alla där...vanliga svenssons) Gick bra körde lite konstiga bröst övningar men dom gjorde nytta. Biceps gick helt kanon. Nu försöker jag få tag i en biljett så att jag kan dra upp till Karlstad och kolla när cluben spöar kaffegänget imorrn. Annars så kör jag ben...

Pecca
2002-10-06, 16:20
Det här är det sista inlägget jag skriver här. Har bestämt mig för att avsluta träningsjournalen på forumet. Jag kommer dock inte sluta skriva eller sluta träna eller något sånt utan jag har bara beslutat mig för att avsluta det här kapitlet. Jag vill tacka alla här inne, jag har lärt mig grymt mycket sedan jag tittade in på kolozzeum och som man säger:
-Ju mer man lär sig, dessto mer förstår man att man inte kan!

Vill även passa på att tacka alla andra som skriver dagböcker för inspirerande läsning. Angående gårdagens benpass så gick det bra, ordentlig träningsverk idag!!! Det kanske dyker upp någon ny träningsdagbok här i framtiden men nu så lägger jag ner det hela här för ett tag.

Tack! MVH Allas eder Pecca:bow:

AnderssoN
2002-10-06, 17:50
Aj! Det är många som slutar skriva nu, inge kul alls :cryout:

Vi hörs väl då och då ändå, som sagt: titta in och kolla läget här inne!