handdator

Visa fullständig version : Tillväxt undersökning


Viperman
2005-04-23, 14:09
Tänkte vara kul att höra om ni har koll på hur mycket muskler ni lägger på er typ varje månad? Själv lägger jag på mig ca 0,5 kg muskler per 1,5 mån. Kul att jämföra med er duktiga byggare här på forumet. *flex*

King Grub
2005-04-23, 14:13
Hur vet du att all den vikten är muskler? Jäkligt bra snurr på proteinsyntesen om du ökar i den takten året runt. ;) 11+ gram muskelmassa per dygn.

hammer95
2005-04-23, 14:13
Det var inte dåligt...

Zonyk83
2005-04-23, 14:14
Tänkte vara kul att höra om ni har koll på hur mycket muskler ni lägger på er typ varje månad? Själv lägger jag på mig ca 0,5 kg muskler per 1,5 mån. Kul att jämföra med er duktiga byggare här på forumet. *flex*

100 gram kanske? 4kg/år låter rätt mycket, såvida det inte är ditt första år och du verkligen har full koll på allt

Viperman
2005-04-23, 14:37
Hur vet du att all den vikten är muskler? Jäkligt bra snurr på proteinsyntesen om du ökar i den takten året runt. ;) 11+ gram muskelprotein per dygn.

Gör regelbundna fettmätningar. Ser oxå i spegeln samt på måttbandet och på vågen att jag är större fast musklerna är mer synliga, dvs fettet krymper :)

Karate_kid
2005-04-23, 14:39
Tänkte vara kul att höra om ni har koll på hur mycket muskler ni lägger på er typ varje månad? Själv lägger jag på mig ca 0,5 kg muskler per 1,5 mån. Kul att jämföra med er duktiga byggare här på forumet. *flex*


inte illa det inte.på cirkus 10 år så blir det ju cirkus 40 kg, MUSKLER... OMG we got a real pro in here

Viperman
2005-04-23, 14:40
100 gram kanske? 4kg/år låter rätt mycket, såvida det inte är ditt första år och du verkligen har full koll på allt

Nä det är inte mitt första år, men mitt andra som är seriöst gällande maten. Hittade det perfekta sättet för mig att käka på under förra året, säkert därför ökningarna rullar på bra men själv tycker jag inte det är så speciellt bra med 4 kg på ett år, kom igen nu, ni andra här som är MYCKET större än mig måste väl ändå öka mer än 4 kg per år?

Viperman
2005-04-23, 14:41
inte illa det inte.på cirkus 10 år så blir det ju cirkus 40 kg, MUSKLER... OMG we got a real pro in here

Hehe jag tror inte ökningarna håller i sig i all oändlighet, det säger nog stopp om nåt år *cry*

Otto GROV
2005-04-23, 14:44
Tänkte vara kul att höra om ni har koll på hur mycket muskler ni lägger på er typ varje månad? Själv lägger jag på mig ca 0,5 kg muskler per 1,5 mån. Kul att jämföra med er duktiga byggare här på forumet. *flex*

hur vet du att det bara är muskler? gör du några slags mätningar eller änvänder du bara vågen?

Viperman
2005-04-23, 14:47
hur vet du att det bara är muskler? gör du några slags mätningar eller änvänder du bara vågen?

Se mitt inlägg ovan

Mvh

King Grub
2005-04-23, 14:55
Nä det är inte mitt första år, men mitt andra som är seriöst gällande maten. Hittade det perfekta sättet för mig att käka på under förra året, säkert därför ökningarna rullar på bra men själv tycker jag inte det är så speciellt bra med 4 kg på ett år, kom igen nu, ni andra här som är MYCKET större än mig måste väl ändå öka mer än 4 kg per år?

Så på 10 år skulle man öka mer än 40 kilo muskler? Vad väger man efter 20 år? 160 deffad? 4 kilo per år eftet första året är extremt bra.

aliquis
2005-04-23, 15:00
Hur vet du att all den vikten är muskler? Jäkligt bra snurr på proteinsyntesen om du ökar i den takten året runt. ;) 11+ gram muskelprotein per dygn.
500g på 1.5månad varav 100g protein ger ju 66gram protein/månad och drygt 2gram protein/dygn?

4kg stämmer nog rätt bra på mig annars, har väl inte lyckats gå upp så mycket men det blir kanske 8kg på ett år, och så hälften fläsk ;)

Slartibartfast
2005-04-23, 15:01
Bildtråd! Bildtråd! Bildtråd!

Vi har en blivande Mr. Olympia på brädan! :bow:

aliquis
2005-04-23, 15:01
Så på 10 år skulle man öka mer än 40 kilo muskler? Vad väger man efter 20 år? 160 deffad? 4 kilo per år eftet första året är extremt bra.
Spelar inte utgångsläget eller hur mycket man ökade första året någon roll där? Jag vill ju helst inte tro att det är helt kört, även om det säkert är det ;/

Viperman
2005-04-23, 15:03
Så på 10 år skulle man öka mer än 40 kilo muskler? Vad väger man efter 20 år? 160 deffad? 4 kilo per år eftet första året är extremt bra.


Okej det är väl ganska bra, det håller jag med om men jag trodde inte det var så märkvärdigt bra. Antar att jag har bra förutsättningar eftersom jag började med typ 0 kg muskler, smal som en pinne hehe ...Som jag skrev ovan så är det ju klart ökningarna inte fortsätter i samma takt hela tiden. Men hade man en livslängd på 200 år skulle man säkert kunna väga 160 kg deffad efter ett antal år *flex* ;)

Viperman
2005-04-23, 15:10
Bildtråd! Bildtråd! Bildtråd!

Vi har en blivande Mr. Olympia på brädan! :bow:

Hehe jag har inte mycket att visa upp eftersom jag började som en pinne. Totalt sett har jag ökat 10 kg sedan jag började med styrketräning för ca4 år sedan men mitt utgångsläge var - 0 haha.. Men jag kanske slänger upp en bildtråd till sommaren när jag avslutat min deff som startar om ett par veckor. Måste fixa en bra kamera oxå, min webcam suger.

Viperman
2005-04-23, 15:12
500g på 1.5månad varav 100g protein ger ju 66gram protein/månad och drygt 2gram protein/dygn?

4kg stämmer nog rätt bra på mig annars, har väl inte lyckats gå upp så mycket men det blir kanske 8kg på ett år, och så hälften fläsk ;)

Då har du ju oxå väldigt bra ökningar! kul att höra! :bow:

Allan
2005-04-23, 15:15
Om det är fråga om kroppsfettsundersökningar på sjukhus finns det en viss relevans. Är det kalipermätningar ger jag inte ett smack för det. Förutom den muskelmassa du kan öka kommer du ovlllkorligen att lägga på dej vätska, fett och bidnväv. Men det är inga dåliga ökningar.


allan

Viperman
2005-04-23, 15:20
Om det är fråga om kroppsfettsundersökningar på sjukhus finns det en viss relevans. Är det kalipermätningar ger jag inte ett smack för det. Förutom den muskelmassa du kan öka kommer du ovlllkorligen att lägga på dej vätska, fett och bidnväv. Men det är inga dåliga ökningar.


allan

Ett par gånger på klinik, och ett par gånger kaliper.

Hur mycket kan bindväv stå för om du vet?

Tack för komplimangen

Mvh

Allan
2005-04-23, 15:22
Längd vikt tack! Och utveckling. Ålder är inte oväsentligt heller.


allan

Matte_Maiden
2005-04-23, 15:25
Okej det är väl ganska bra, det håller jag med om men jag trodde inte det var så märkvärdigt bra. Antar att jag har bra förutsättningar eftersom jag började med typ 0 kg muskler, smal som en pinne hehe ...Som jag skrev ovan så är det ju klart ökningarna inte fortsätter i samma takt hela tiden. Men hade man en livslängd på 200 år skulle man säkert kunna väga 160 kg deffad efter ett antal år *flex* ;)

Det tror du? Inte jag.

kimonque
2005-04-23, 15:27
:sleep: denna disskusionen är sömnig..

- jag går upp 1 kilo muskler i veckan!!1

- höhö, du kan bara gå upp ett gram muskler var 10:e år

;)

Viperman
2005-04-23, 15:30
Längd vikt tack! Och utveckling. Ålder är inte oväsentligt heller.


allan

176 cm
68 kg
22 år

Började med styrketräning 2001
174 cm
56-57 kg

Viperman
2005-04-23, 15:32
Det tror du? Inte jag.

Observera ---> ;)

:eating:

Viperman
2005-04-23, 15:33
:sleep: denna disskusionen är sömnig..

- jag går upp 1 kilo muskler i veckan!!1

- höhö, du kan bara gå upp ett gram muskler var 10:e år

;)

Gå och lägg dig då :sleep:

:naughty:

Zonyk83
2005-04-23, 18:33
Nä det är inte mitt första år, men mitt andra som är seriöst gällande maten. Hittade det perfekta sättet för mig att käka på under förra året, säkert därför ökningarna rullar på bra men själv tycker jag inte det är så speciellt bra med 4 kg på ett år, kom igen nu, ni andra här som är MYCKET större än mig måste väl ändå öka mer än 4 kg per år?

Alltså, Olympia killarna har kanske ökat 15-20kg i rena muskler under sina träningsår (rätta mig någon om jag har fel) så dina 4kg/år kan du ju själv räkna ut att det inte borde stämma. Om det nu stämmer så se till att föröka dig som f*n och sprid vidare dina stålmannen gener, kanske du är ett första steg i en evolution? :hbang:

Viperman
2005-04-23, 18:44
Alltså, Olympia killarna har kanske ökat 15-20kg i rena muskler under sina träningsår (rätta mig någon om jag har fel) så dina 4kg/år kan du ju själv räkna ut att det inte borde stämma. Om det nu stämmer så se till att föröka dig som f*n och sprid vidare dina stålmannen gener, kanske du är ett första steg i en evolution? :hbang:

Jo men nu är det ju så att jag endast är inne på mitt andra åt med dessa ökningar, de lär ju avta snart för jag har inga Mr Olympia gener (I wish *cry* ) kan jag försäkra dig om hehe.. Jag har sammanlagt lagt på mig ca 10 kg muskler på 4 år och det stämmer det. Eftersom jag fortfarande är "nybörjare" så anser jag inte 4 kg på ett år är speciellt häpnandsväckande.

jobbar på det med förökningen haha *kissass*

Mvh

Herkulez
2005-04-23, 18:46
~4-5kg/år

Viperman
2005-04-23, 18:52
~4-5kg/år

Jäklar! grymma ökningar! Hur länge har du tränat?

Herkulez
2005-04-23, 18:56
Jäklar! grymma ökningar! Hur länge har du tränat?
7år typ

:naughty:

Diana
2005-04-23, 19:36
Och jag som trodde det var du på avataren? *screwy*

Viperman
2005-04-23, 19:50
7år typ

:naughty:


Och i hur många år har du haft så stabila ökningar som 4-5 kg per år? Hur mycket väger du nu och hur mycket när du började träna?

Riktigt bra axlar har du! mycket imponerande :bow: :bow: :bow:

AnimalGen
2005-04-23, 20:23
Jag har vikt upp gång på 0,5kg på ca 2mån.

jwzrd
2005-04-23, 20:46
Ok, nu har det gått jävligt långt; till och med jag tycker att ni är onödigt tjafsiga och noggranna. Fan pysslar ni med? Killen har lyckats få till ett fungerande sätt att träna och leva, han ökar i fettfri vikt, det är ju asbra! Shaddap alla andra och visa siffror själva istället. Nästa som räknar ut när killen har mer muskler än Coleman vinner ett benpass där jag bestämmer vem som gör vad och hur mycket nästa vecka!

Viperman
2005-04-24, 16:52
Nästa som räknar ut när killen har mer muskler än Coleman vinner ett benpass där jag bestämmer vem som gör vad och hur mycket nästa vecka!

hehe ge dom vad dom tål *yourock*

..skulle behöva ett rejält benpass själv föresten, det var ett tag sen :em:

negative
2005-04-24, 17:30
Gör regelbundna fettmätningar. Ser oxå i spegeln samt på måttbandet och på vågen att jag är större fast musklerna är mer synliga, dvs fettet krymper :)

Så du menar att du minskar i fett men ökar i muskler samtidigt *bs*

HenrY
2005-04-24, 17:35
Under 2 år som jag skött kosten så har jag nog fan gått upp säkert 17-20 kg muskler. Låter mycket....Men det är vad jag tror, när jag räknar på fett % och vikt o jämför.

Fatalist
2005-04-24, 17:41
Har snart gått upp 20kg sen jag började, för 1.5 år sedan. Skulle tippa kanske 10kg är rena muskler (med tanke på hur extremt mycket spinkigare jag var då!)

BeatNec
2005-04-24, 18:03
killen har växt på längden desutom! :naughty: ;)

Allan
2005-04-24, 18:08
Det är inget snack om att han ökat. Jag kan i och för sig sätta en eller annan krona på att den övervägande delen av hans framsteg är betingade av åldersmässig tillväxt. Att öka från pygmé till dvärg (om uttrycket tillåts, det är ett talesätt bara) är lättare än att sedan fortsätta samma viktuppgång. Muskulär viktökning är vare sig konstant eller linjär.

allan

Viperman
2005-04-24, 20:20
Så du menar att du minskar i fett men ökar i muskler samtidigt *bs*

Jag ökar inte i fettmängd i alla fall så visuellt sett "krymper" fettet eftersom musklerna ökar så du kan ta ned *bs* flaggan.

Viperman
2005-04-24, 20:21
killen har växt på längden desutom! :naughty: ;)

Ja med hjälp av extra tjock sula ;)

Viperman
2005-04-24, 20:22
Det är inget snack om att han ökat. Jag kan i och för sig sätta en eller annan krona på att den övervägande delen av hans framsteg är betingade av åldersmässig tillväxt. Att öka från pygmé till dvärg (om uttrycket tillåts, det är ett talesätt bara) är lättare än att sedan fortsätta samma viktuppgång. Muskulär viktökning är vare sig konstant eller linjär.

allan

Japp det återstår att se hur länge det ökar i samma takt, bara att kämpa på *flex*

Viperman
2005-04-24, 20:24
Har snart gått upp 20kg sen jag började, för 1.5 år sedan. Skulle tippa kanske 10kg är rena muskler (med tanke på hur extremt mycket spinkigare jag var då!)

Bra jobbat som fan! :hbang:

Fatalist
2005-04-24, 20:26
Bra jobbat som fan! :hbang:

Hehe, tack, men det är som sagt rena spekulationer hur mycket jag har gått upp i muskelvikt :)

axlpxl
2005-04-24, 20:28
Muskulär viktökning är vare sig konstant eller linjär.
allan
Är inte en linjär ökning konstant och vice versa *screwy*

Viperman
2005-04-24, 20:30
Hehe, tack, men det är som sagt rena spekulationer hur mycket jag har gått upp i muskelvikt :)

Men du hade ju ändå gått en hel del totalt sett på 1,5 år så då spelar det ju ingen roll om det kanske är 10 kg i muskler eller 6,7,8,9 för det är grymma resultat på så kort tid! Mäktigt!! :thumbup:

Allan
2005-04-25, 03:32
Är inte en linjär ökning konstant och vice versa *screwy*

Nej.


allan

Herkulez
2005-04-25, 07:35
Och i hur många år har du haft så stabila ökningar som 4-5 kg per år? Hur mycket väger du nu och hur mycket när du började träna?

Riktigt bra axlar har du! mycket imponerande :bow: :bow: :bow:
började på 62,5kg och på den där bilden vägde jag väl kring 92 (i sommras)

Viperman
2005-04-25, 09:35
började på 62,5kg och på den där bilden vägde jag väl kring 92 (i sommras)

Jäklar, det är ju ett fantastiskt facit! Får man fråga hur du tränar axlarna? Vilka övningar och om du kör tungt med få reps eller lättare med fler reps?

Mvh

Piranha
2005-04-25, 09:49
Muskelmassa hit å muskelmassa dit ...

Jag började träna för ca 14 år sen , har haft 1 års upphehåll för en ca 4 år sen.

På denna tid ( 13 år ) har jag skrapat ihop 45 kilo ( plus minus på några kilo )
För en ca 6-7 år sen vägde jag ungefär lika mycket som idag , men om man ser på ren struktur i kroppen så ser jag bra jävla mycke bättre ut idag , på samma kroppsvikt, som jag ser det så skall man inte stirra sig blind på ren vikt och muskelvikt , de skall ju för jäsiken sitta på rätt ställen och se bra ut.

Herkulez
2005-04-25, 10:04
Jäklar, det är ju ett fantastiskt facit! Får man fråga hur du tränar axlarna? Vilka övningar och om du kör tungt med få reps eller lättare med fler reps?

Mvh
ligger mellan 8-15reps på axlar, inga märkvärdiga övningar, lite pressar, sidolyft och 1övningar för baksida, har ganska bra anlag för att få axlarna att växa.

jwzrd
2005-04-25, 10:07
Tittar man bara på kroppsvikt så ökade jag 10kg per år första fyra åren jag tränade. 60kg till 100. Nu finns det 15 till.

negative> det går mycket väl att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man tar bort fett. Det handlar om hur noggrann man är med kost och hur effektivt man tränar. Det är svårare än att göra en sak i taget dock, det ställer högre mentala krav.

Janolov
2005-04-25, 10:31
Innan jag började läsa om styrketräning och muskeltillväxt så trodde jag givetvis som de flesta andra att man kunde lägga på sig säkert 10-20 kilo muskler på ett år, vilket givetvis är helt fel...Det sägs att ett kilo muskler är mer än man tror utseendemässigt. Är det ingen som vet var det kan finnas klara bildjämförelser där det skiljer X antal många kilo muskler med samma mängd fett?

negative
2005-04-25, 11:31
negative> det går mycket väl att lägga på sig muskelmassa samtidigt som man tar bort fett. Det handlar om hur noggrann man är med kost och hur effektivt man tränar. Det är svårare än att göra en sak i taget dock, det ställer högre mentala krav.


Visst går det, men det behövs en grym timing med kosten vilket de flesta(nästan alla) saknar

jwzrd
2005-04-25, 12:25
Visst går det, men det behövs en grym timing med kosten vilket de flesta(nästan alla) saknar

Det lämnar mycket lite utrymme till att slarva med kosten helt enkelt. Men att det skulle vara omöjligt är en överdrift och en förenkling. Att man inte kan bygga och ta bort fett samtidigt är en bra tumregel av den anledningen att det varken blir ett optimalt dietande eller ett optimalt muskelbygge, men att "glida" den vägen fungerar helt klart.

jwzrd
2005-04-25, 12:29
Innan jag började läsa om styrketräning och muskeltillväxt så trodde jag givetvis som de flesta andra att man kunde lägga på sig säkert 10-20 kilo muskler på ett år, vilket givetvis är helt fel...Det sägs att ett kilo muskler är mer än man tror utseendemässigt. Är det ingen som vet var det kan finnas klara bildjämförelser där det skiljer X antal många kilo muskler med samma mängd fett?

Det finns fler saker som spelar roll. "Samma" muskelmassa utvecklas ju så att den håller mer vätska och kolhydrater när du tränar "bodybuildinginriktat", dvs, man satsar på så mycket pump som möjligt, reps mellan kanske 10-15.