handdator

Visa fullständig version : TommyBoy satsar vidare


TommyBoy
2002-02-21, 16:08
Efter en skitkass period (dec, jan) med skiljsmässa, förkylningar och bihålsinflammation har jag nu kommit igång på allvar och tänkte bli grov på riktigt.

Vikten är nu ynka 102kg men jag känner en vansinnig lust för att träna riktigt hårt och därmed öka på massan en hel del.

Singellivet har sina fördelar, det är lätt att hitta bra rutiner för sömn och kost. Jag jobbar mycket vilket jag ser som en fördel, det är så lätt att soffa till sig annars. Dessutom... mycket jobb=mycket pengar=mycket massa!

Lite fakta
31 år, född -71.
181 cm lång.
Malmöpåg - Tränar på Athletic Center
Tränat i 16 år (mesträning under 1999, 2000)
Jobbar som systemtekniker/säljare och som ordningsvakt.

Tävlingsbakgrund
1992 Luciapokalen -80 Jun 1:a
1992 Luciapokalen -80 Sen 3:a
1995 Götalands -90 4:a

Mål
SM i +90

Träningsprogram
Rygg - Baksida axlar - Trapz
Bröst - Axlar
Ben (ev. baksida ben)
Biceps - Triceps
Vader - Mage(ev. baksida ben)

Filosofi
Man ska träna hårt! Allt tjafs om lågvolymträning går bort när det sker på bekostnad av intensiteten i träningen. Vem har sett en riktigt grov byggare som kör tre set rygg??? Möjligtvis har man läst det, eller så en kompis mammas polares kompis....

Uppdaterar med jämna mellanrum framsteg eller andra förändringar.

nina
2002-02-21, 22:09
Bra att du ryckt upp dig, mindre kan knäcka större.

LYCKA TILL

TommyBoy
2002-02-26, 15:10
Träningen flyter på fint. Har ökat en del i styrka. Efter varje träningspass har jag träningsvärk i c:a 3 dagar.
Jag har märkt tydliga ökningar men trots detta har jag inte gått upp i vikt, jag antar naturligtvis att jag tappat den del i fett ;)

Varje muskelgrupp bombas med 6-8 set varav de sista 3(på ett ungefär) är dubbel eller trippelset.
Prioriteringen ligger på armar och rygg.

På det privata planet har jag upptäckt att det är ganska kul att vara singel, var ute i lördags och kom inte hem i tid om vi säger som så...