handdator

Visa fullständig version : Mindre vänster arm


Lantz
2005-04-23, 11:27
Hej på er,
har nu tränat i ett par månader men har ett problem. Min högra överarm ligger på 40 cm men min vänstra ligger på 37cm. När jag kör en dubbelbicce så ser vänster armen mycket mindre ut. Har samma styrka is båda armarna och kör samma reps etc...men den håller sig mindre?
Vad ska jag göra?
Tacksam för tips

MvH
Lantz

abjorn
2005-04-23, 11:31
Det kommer jämna ut sig. Jag har större vänsterarm, vänsteraxel men mindre vänster lats ;)

Jorgen
2005-04-23, 12:41
Som Norrlänningsjäkeln skriver. Det kommer att jämna ut sig med tiden. Ingen människa är 100% symetrisk.

//Jörgen

Lantz
2005-04-23, 14:01
Tack för hjälpen grabbar...kommer köra på som vanligt då :hbang:

vrålapa
2005-04-24, 01:04
Som Norrlänningsjäkeln skriver. Det kommer att jämna ut sig med tiden. Ingen människa är 100% symetrisk.

//Jörgen


Hur länge är med tiden då?
Nu har jag tränar i 2,5år och har fortfarande samma problem!

Jorgen
2005-04-24, 06:33
Hur länge är med tiden då?
Nu har jag tränar i 2,5år och har fortfarande samma problem!
Lika mycket som för 2,5 år sedan? 2,5 år är fö inte så länge när det kommer till bygga muskler. Det hjälper såklart att köra med hantlar om man är ojämn, men som sagt 100% lika kommer det aldrig att bli.

//Jörgen

Sheogorath
2005-04-24, 09:50
Beror det på att muskeln fäster olika kommer det aldrig att jämna ut sig utan kirurgi. Min vänstra biceps fäster synbart mycket längre ner mot armbågen, vilket gör att den är mer utdragen än den högra, och den har därför lägre peak och mindre tjocklek än högran. Hade gärna haft högran likadan eftersom jag inte tycker peakad biceps är snyggt, men vad gör man?

Det viktigaste är ju att de är lika starka, eftersom det är detta som avgör hur de kommer att påverka dragövningar som rodd och chins och ryggutvecklingen genom dessa.

vrålapa
2005-04-24, 09:51
Lika mycket som för 2,5 år sedan? 2,5 år är fö inte så länge när det kommer till bygga muskler. Det hjälper såklart att köra med hantlar om man är ojämn, men som sagt 100% lika kommer det aldrig att bli.

//Jörgen

Ja. Samma som för 2,5år sedan. Fast ibland har jag prövat att köra någon x-tra övning påhöger(den är mindre) och då har det bara skillt ca 5mm. Men nu upp till 1-1,5cm.
MEn det är väl bara för mig att piska vidare mde hantlar och hopppas på det bästa!
Tack endå!

Sheogorath
2005-04-24, 09:56
Ja. Samma som för 2,5år sedan. Fast ibland har jag prövat att köra någon x-tra övning påhöger(den är mindre) och då har det bara skillt ca 5mm. Men nu upp till 1-1,5cm.
MEn det är väl bara för mig att piska vidare mde hantlar och hopppas på det bästa!
Tack endå!

Om högran är lika stark eller starkare trots att den är mindre är det ju det sämsta du kan göra att piska den mer så att den blir (ännu) starkare än vänstran, då du kommer att tvinga vänster rygghalva att ta över mer vid drag, och då kan du få skev ryggutveckling.

Allan
2005-04-24, 10:18
En god vän till mig - Sami Kolarevic - hade över femtio runt hårt deffad höger överarm men inte mer än fyrtioåtta på vänster. Kan säga att det inte syntes.



allan

Arne Persson
2005-04-24, 10:22
Ett sätt att lite komma till rätta med problemet är att ägna all koncentration på den släpande delen och mlm "skita" i den icke släpande.

Officer
2005-04-24, 11:04
En god vän till mig - Sami Kolarevic - hade över femtio runt hårt deffad höger överarm men inte mer än fyrtioåtta på vänster. Kan säga att det inte syntes.



allan


Måste bara komma in och skryta med att jag tränade lår med han så sent som i förrgår :hbang: