handdator

Visa fullständig version : Jarods comeback..


Jarod
2001-11-03, 01:21
Som kanske några vet så har jag haft ett längre träningsuppehåll pga. en muskelbristning i vänster axel. Det är inte helt bra än men jag har börjat smygträna lite ändå. Idag på gymet så var jag helt euforisk :) Jag har nog aldrig varit så lycklig som då... Jag var som en solstråle. :cool:

Jag körde bara maskiner för att vara på den säkra sidan såhär i början. Better safe...

Dagsfärska bilder.. (länkar själv denna gången och hoppas att det funkar..)

http://www.kolozzeum.com/images/rygg2nov.jpg

http://www.kolozzeum.com/images/sida2november.jpg

[ 03 November 2001: Inlägget har ändrats av: Administrator ]

ToXY
2001-11-03, 09:02
Äntligen!!! Va gött att du har kunnat träna lite igen!!...Men tar det för f*n bara lugnt nu i början!! ;)


Idag blir det ben & rygg! Ojoj !! ;)

Vi hörs killen!! sköt om dej!

/MVH Marrtin

Forest
2001-11-05, 17:15
Välkommen tillbaka! Kör lugnt och strikt så att du håller.

Är du aningen bulkigare än innan uppehållet? Det kanske gör det lättare att växa. Du är ändå hårdare än de flesta här på forumet.

Eller ligger många under 8-9% kropsfett?

maximuscle
2001-11-05, 17:41
Hur länge har du tränat...?

Jarod
2001-11-06, 01:01
Jag har tränat styrketräning sen januari -99.
Tränade mycket judo och kung-fu i för jättemånga år sen oxå.. Det är nog där jag la grunden för mig mage, då jag inte tränat den mer än 6-7 gånger de senaste tre åren.

mange
2001-11-06, 09:44
Du har grym kropp! Perfekt atletiskt byggd.
På vilken Kung fu klubb tränade du? och var?

Åse Columbus
2001-11-06, 16:47
Jarod!!!!
Kan bara säga en sak.....

MMMUUUMMMSSS!!!! :D

:cool:
Åse

Jarod
2001-11-07, 00:33
First things first: Tack Åse!! :D

Mange: Tränade fyra gånger/vecka både i Osby (Skåne) och här i Älmhult.. Kommer inte ihåg om klubben hette nåt särskilt men vi tränade en blandning av JeetKuneDoo, Wingchun, Wu Shu och Shaolin..

Jarod
2001-11-07, 00:41
De som varit inne och följt min andra tråd som jag numera avslutat känner till min "ärtsoppa-på-korv"-bulk. Den var ju totalt förödande för magen iofs, men jag ville bara berätta att jag kör den igen..hehe.. Får se hur mycket jag lyckas bulka upp denna gång. Bulken sträcker sig från idag (onsdag) till nästa onsdag. Förra gången gick jag upp 3kg på en vecka och ökade kopiöst i styrka (körde lågreps 3-7). Väger nu mellan 84 och 85kg tror jag. Går jag upp till 87 så är jag nöjd. Allt över det är bonus då jag verkligen behöver lite "fläsk".. :D

Mvh Jarod

Jarod
2001-11-09, 02:11
Äntligen ska det bli lite träningsuppdateringar på denna tråden...
Körde lite tuttar och triccar idag:
Bänkpress: 12*60kg, 10*80, 7*90, 4*100, 4*100
Gick mycket bättre än väntat då jag trodde jag skulle tappat mer i styrka. :D
Lutande hantelpress: 8*35kg, 6*37,5

Sittande tricepspress bakom huvudet: 10*35kg, 7*37,5

Bra pass idag. Körde inte för myckte som jag annars gärna gör. Känner redan träningsvärken komma...and that´s good shiiit.. :D

Jarod
2001-11-09, 02:13
Ooops..glömde att jag vägde in på 85,5kg..

[ 09 November 2001: Inlägget har ändrats av: Jarod ]

Jarod
2001-11-10, 02:16
Ännu en dag med överlycklig träning... :D
Började med lite stela marklyft: 15*60kg, 12*100, 12*100, och 4*130. Kände att det kanske var lite väl stor skillnad mellan 100kg och 130..hehe..så nästa gång så hoppar jag nog över 100kg...=)
Sittande rodd: 10*75kg, 8*85 och 5*90
Annan sittande rodd i maskin: 10*50kg, 10*70, 8*80.

Har makalös träningsvärk i bröst och triccar.. Och värken efter helt söndertrasade korsryggsmuskler kommer definitivt att kännas imorgon och några dar framåt. Gött!

Vågen stod idag på 85... :( Men jag ger mig inte...den MÅSTE visa 87 på onsdag..Därmed basta!!

ToXY
2001-11-10, 04:31
Gomorgon!

Härligt att du kan träna igen Danne! Själv får man vila nu i några dagar... har feber :( om du får chansen att ta influensa vaccin ta inte den!

Lycka till!

Vi hörs!
/MVH MArtin

johansimonsson
2001-11-11, 16:02
hur många år har du tränat?,,
johansimonsson

Jarod
2001-11-11, 22:31
Började träna den första januari -99. Jag och en kompis slog vad om att jag skulle gå upp 5kg tills sommaren och hon skulle gå ner 20kg på hela året... Jag vann givetvis..hehe.. Hon blev gravid istället och gick nog upp ytterligare 10.. :D
Sen dess har jag varit fast.. Man blir ju helt klart beroende av träning och mår skit om man inte får sin nästan dagliga dos av vikter.. :cool:
Summering: Jag har snart tränat i 3 år!

Mvh Danne

mange
2001-11-12, 10:56
Tjena Jarod! Nu lite kritik:Prioritera lite mer Trapezius och bröst.

Dina axlar behöver du inte
träna på X-antal år.


Synes!

Petrus
2001-11-12, 12:56
Japp... Då blir det ett FETT bröst-pass ikväll Hombré... :D
Mvh

Jarod
2001-11-12, 16:49
Tack för axlarna... :D
Trapsen började jag med några träningar men det rann tyvärr ut i sanden när jag skadade mig. :( Men jag kan ju köra dom senare idag. Bra idé! Tuttarna har jag träningsvärk i så det blir nog på onsdag eller nåt.
Tack för kritiken! Får nog börja köra ben, traps och tuttar lite hårdare. Ska även börja köra chins så ofta jag kan. Faan, man skulle ha mer tid.. :D :D

Jarod
2001-11-12, 20:59
Tränade traps idag...och vader....och biceps....och triceps...hehe.. Körde lite alla möjliga övningar som jag inte orkar skriva upp.. Men trapsen tar inte riktigt. :( Någon som har en fet-övning som helt enkelt mördar dom?? Skicka den hit isåfall. :D Tack för idag!/Danne

Molle
2001-11-13, 00:48
Ursprungligen skickat av Jarod:
<STRONG>De som varit inne och följt min andra tråd som jag numera avslutat känner till min "ärtsoppa-på-korv"-bulk. Den var ju totalt förödande för magen iofs, men jag ville bara berätta att jag kör den igen..hehe.. Får se hur mycket jag lyckas bulka upp denna gång. Bulken sträcker sig från idag (onsdag) till nästa onsdag. Förra gången gick jag upp 3kg på en vecka och ökade kopiöst i styrka (körde lågreps 3-7). Väger nu mellan 84 och 85kg tror jag. Går jag upp till 87 så är jag nöjd. Allt över det är bonus då jag verkligen behöver lite "fläsk".. :D

Mvh Jarod</STRONG>

Ser schysst ut för att ha tränat så kort tid!
Är det nåt du skall jobba på så är det rygg...

Korv diet låter sjukt, kycklingfile & hamburgare, biffar och dyl är mycket bättre om du inte vill lägga på dig fett !!! Oki, kanske funkar oki om man ligger under 5000 calorier och gör av med mycket energi, men annars är det på tok för mycket fett !!!

mange
2001-11-13, 08:26
Fatta tag i dom största hantlarna du ser och håll armarna rakt ner,lyft armarna/axlarna uppåt sen tillbaks ner.Rotera inte = skador.Då ska du få känna på träningsverk sen.Men den här övningen vet du säkert redan om.

donga
2001-11-13, 15:51
Jag kör mest skivstångs-shrugs med så mycket vikt mina stackars traps orkar. Försöker så gått det går att sträcka ut dom mycket i bottenläget samt hålla kvar i toppen.

Jag har till o med börjat med dragremmar när det börjar bli tungt för händerna... :(

Jarod
2001-11-13, 19:01
Tackar! Hantel- och skivstångsshrugs är det jag brukar köra, men jag får inget "tryck" i trapsen?? Jag får väl testa att köra 8-10set nästa gång.. :)

donga
2001-11-13, 21:26
Hmmm, knepigt. Jag får då bättre "tryck" om jag kör fler reps. Det tar lite si o så då jag kör 6-8 reps. Men vid 10-15 reps, då jävlar så känns det. Men, men, men... ;)

Stålkvinnan
2001-11-14, 19:52
TRAPPZZZZZZ!!!!! =)
Hade ju lilte fel i ett inlägg i somras då jag sa att skivstångs-chrugs med stålngen BAKOM ryggen tog bättre än hantlar eller stången framför.... Sorry.
Hur som helst vet jag dom som gör chrugsen BAKOM ryggen med skivstång just för att dom tycker att det tar bättre...
Knaske ett litet tips... ;) Själv får jag ofta träningsvärk i dom efter axlar eller rtygg-pass,,, :confused: Då slipper amn ju träna trapzen ;) ;) ;) DET är ett tips...
:D
C YA MON!

Mvh &#0124;&#0124;Tinner&#0124;&#0124;

[ 14 November 2001: Inlägget har ändrats av: Stålkvinnan ]

Jarod
2001-11-14, 21:55
Jodå.. Men jag har oxå trott att trapsen fick tillräckligt med träning vid rygg osv. så därför har jag inte tränat dom nåt vidare. Men det var ju fel..hehe.. Tror att jag tar ett pass traps igen imorgon.

Idag körde jag chins.. 10reps, 8,7,6,5.
Och hantelpullovers med 30kg och 37,5kg.. Kort pass, kändes bra.

Vägde in på 86,5. Jag hade ju satt målet på 87kg men missade.. :( Skitsamma! Det är bara att ta nya tag och satsa på 90kg på julafton. :D

Ha det alla!/Danne

Micke
2001-11-15, 00:18
Testa köra ett set skivstångs eller hantelshrugs på tills du känner dig mör, och supersetta med marklyft.
men akta dig ta inte in för mycket första gången, det kan ta mer än man tror.

MVH micke

Jarod
2001-11-15, 21:35
Hehe..Tack Micke..Ska nog testa att supersetta hantelshrugs och marklyft nån dag. Idag glömde jag träna trapsen.. :p

Idag körde jag och Tinner tuttar. Började med uppv. i bänkpressen på 60kg*10 och 80*10 för att sedan hänga på 105kg*4, 100*4, 100*4, 100*4.
Bakåtlutande hantelpress: 8*35kg, 7*35, 6*35.
Bakåtlutande flyes med 10kg hantlar: 30st
Vanlig lutande bänkpress: 9*70, 7*70.

En dag försent men idag vägde jag in på 87kg.. Har inte käkat ärtsoppa på ett par dagar nu utan har käkat snabbmackaroner och falukorv hela dagarna..hehe.. Börjar nästan bli trött på det.. :D

Tänkte oxå börja snapsa nån form av olja till det.. Målet är 90kg tills jul. Kan det va möjligt?? Vilken olja ska jag ta? Tänkte mig druvkärneolja..

Träningen går för övrigt mycket bra just nu. Jag har iofs inte kört axlar sen skadan men allt annat känns bra.. Ska ta axlarna denna vecka iaf.

Mvh Danne

ToXY
2001-11-15, 23:14
Det var då h*lvete va du skuttar upp i vikt! Imon è det min tur att "väga in"... shit kommer knappt våga väga imon!! :( hur mkt gissar vi på att jag tappat??? käkat ca ..1dl müsli.. 1 - 1,5dl ris + kotlett..sedan 2-3mackor osså 1-2 portioner gainer detta / dag shit asså..

jaja kul att du é tebax! hoppas du inte känner va i axeln! vi hörs mannen!!

/MVH Martin

JJ
2001-11-16, 09:27
Vad kostar druvkärneolja? Fiskolja är annars mitt tips. Jättegott! Inte.

mangs
2001-11-16, 09:37
Är du och Herr Tinner lika starka i alla övninger eller är det bara som det verkar?

Jarod
2001-11-17, 00:21
Jodå... Jag och Tinner är nog ganska jämnstarka. Ibland tar han mig i nån övning och tvärtom. Tinner blir därför den bästa träningspolare man kan ha.. :cool: Han börjar nog snart komma ikapp mig i vikt oxå..hehe.. Det är ju en anledning att bulka om någon.. :D

Micke
2001-11-17, 15:52
snygg fysik Jarod.
du kan vara glad att du har en sån hög förbränning som gör att du kan vara deffad hela tiden :)
om jag var du skulle jag fortsätta som nu och inte försöka bulka upp dig, det kan bli svårare än tror att bli av med fettet, dessutom har jag hört att man förstör den naturliga förbränningen när man håller på och jo-jo bantar(vilket man i princip gör när man bulkar/deffar)

mvh micke
ps kolla in min journal "nu så..." och gnäll :D

Petrus
2001-11-17, 16:54
Ursprungligen skickat av Micke:
<STRONG>snygg fysik Jarod.
du kan vara glad att du har en sån hög förbränning som gör att du kan vara deffad hela tiden :)
om jag var du skulle jag fortsätta som nu och inte försöka bulka upp dig, det kan bli svårare än tror att bli av med fettet, dessutom har jag hört att man förstör den naturliga förbränningen när man håller på och jo-jo bantar(vilket man i princip gör när man bulkar/deffar)

mvh micke
ps kolla in min journal "nu så..." och gnäll :D</STRONG>

Att gå upp i vikt under 6-7 månader och sen deffa kallar inte jag "jo-jo-banta"... ;)
Mvh

Jarod
2001-11-19, 00:25
Nä.. Håller med Tinner.. Det jag gör kallar jag inte för "jojo-bantning".. :) I princip så försöker jag gå upp i vikt hela tiden, dock med varierande resultat.. ;) Jag anser mig tom. ha full kontroll över min vikt.. Wow!!

Idag va jag träningsledig pga. en kusin som kom hit och skulle scanna in några grejjer.. Men jag körde igår lite blandade övningar med inriktning på axlar.. Ett mycket skönt pass som satte igång blodflödet till mina stela och träningsvärksömma muskler.. :D
Har nu börjat att hälla druvkärneolja i alla mina proteindrinkar och känner att jag håller på att släta ut rätt mycket.. När jag kommer upp i 90kg så lovar jag posta bilder på "fläsket"... :D :D Vi får se hur lång tid det tar.. Efter 90 så blir det antagligen "juldeff".. Före-efter-bilder kommer!! See ya´ll!
/Danne

Kjellstroem
2001-11-19, 07:32
Deffa under julen?
Varför deffa när där e som mest mat på bordet och när man ändå går i stora varma tröjor :)
Efter nyår kan man börja så smått

Petrus
2001-11-19, 11:12
Ursprungligen skickat av Kjellstroem:
<STRONG>Deffa under julen?
Varför deffa när där e som mest mat på bordet och när man ändå går i stora varma tröjor :)
Efter nyår kan man börja så smått</STRONG>

*SKRATTAR* :D :D
Haha... Det DU kallar för deff är en "vanlig dag" för Jarod-Danne... Grabben är genetiskt betingad.... ;) (Lyckost!) :p

Ha d

mangs
2001-11-19, 11:20
Tinner,menar du inte tvärtom?
har inte Danne en hög förbränning?
Vad jag har förstått så käkar han som en gris för att gå upp lite i vikt?

Petrus
2001-11-19, 12:19
JAg menar rätt, fast du tolkar fel. Hög förbrännig = inte bhöva deffa (i den bemärkelsen som alla andra) = Genetiskt betingad!

Kjellstroem
2001-11-19, 13:31
Ungefär som mig då. Jag måste prega i mig 4500 kcal + för att gå upp i vikt.

Både bra och dåligt då jag kan äta mig mätt utan problem under deff fast jobbigt om jag ska bulka. Måste trycka i maten :)

Väger 70kg nu, vägde 64 för 3 månader sen fast det har fan varit kämpakämpakämpa som har gällt hittils.

mangs
2001-11-19, 13:35
Ok, jag förstår vad du menar men det var lite otydligt skrivet.
Har du slutat klunka Tinner såhär mitt i bulkningen´? :D :D

Petrus
2001-11-20, 09:48
Mangs: Japp, slutade min thinner-kur för 9 dagar sedan. Tror jag bllev immun mot det då jag inte längre fick dom coola niverknigarna som jag fick i början. :D :D
4 vrckors uppehåll nu, sen kör jag igång igen... Denna gången med "Thinner-stack Pro 5000" och jag förväntar mig STOOOOOOORA resultat... :D :D :D .

Hur går det med tränignen Jarod? Kul att träna på morgonen och jobba kvällen??? ;) :D
*Laughing my azz off*
Ha d

Micke
2001-11-20, 13:35
jag menade inte jo-jo bantning seriöst ;)

vad jag ville säga var att det kan vara ganska svårt att bli av med fettet sen man bulkat, ialla fall med mig.

fast om det är som du säger att du kan kontrollera vikten så är det bara att gratulera och önska dig lycka till med bulken. :cool:

Jarod
2001-11-20, 23:07
Ursprungligen skickat av Micke:
<STRONG>jag menade inte jo-jo bantning seriöst ;)

</STRONG>


Ok Micke.. Jag fattade det faktiskt inte heller... :)

Tinner: Jo..det är JÄTTEROLIGT att jobba eftermiddagsskift och träna på morgonen!! :rolleyes:
Imorse när jag tränade så var där ett gäng skolpojkar på runt 18-19år..såna där 50kilos snubbar som stod i klunga runt bänkpressen när en skulle köra.. Då hänger dom direkt på mer vikt än dom klarar (typ 50kg total).. Dom bryr sig inte om att värma upp!! Killen som kör först klarar med mycket vingel att köra ett rep. Trots att han är slutkörd så börjar han ÄNDÅ på ett andra rep.!! Alla i klungan står och garvar och stamsar och ingen tänker på att passa killen som kör, men upptäcker till slut att han behöver hjälp efter att ha sprängt fyra blodkärl eller nåt.. :D :D Så visst..ibland kan det va roligt att träna på förmiddagen.. Haha!!!

Jarod
2001-11-20, 23:16
Dagens träningpass blev biccar och triccar.. Körde bara fyra övningar totalt: Tricepspress bakom huvudet (med hantel), press från pannan, biccecurl med Z och alternerande hantelcurl.. Körde inte max i någon övning då jag inte hade pass, men fick ganska bra kontakt och pump..

Och nu till dagens besvikelse!!: Trots att jag dom senaste tre dagarna har spetsat mina proteindrinkar med druvkärneolja (sammanlagt 0,5l vilket blir 4500kcal), så har jag gått NER 0,5kg... :mad: Vägde in på 86,5 imorse (morgonvikt)..
Skandal!!

Mvh Danne

[ 20 November 2001: Inlägget har ändrats av: Jarod ]

Jarod
2001-11-23, 10:13
Tjena.. Tänkte att jag skulle uppdatera gårdagens träningspass lite snabbt..(för att just det passet var snabbt)..
Var mycket stressad igår på morgonen så jag kom ner till gymet och körde snabbt: Knäböj 15*60kg, 7*100kg, 5*100.
Benpress: 10*220kg
(Här stack jag iväg och solade i tjugo minuter)
Nu kom jag tillbaka..och körde alternerande bicepscurl: 10*20kg, 8*22,5kg..

Kul träningspass va?? Det tog nog ca 20 minuter om man räknar bort solningen... :D

Återkommer senare idag efter att jag och Tinner har kört tuttar... Bye til then...
Mvh Danne

Petrus
2001-11-23, 10:17
*SKRATTAR SÅ JAG TRLLAR AV STOLEN PÅ JOBBET*
:D :D :D :D :D
Schysst "signatur" och "slogan" du har nu...
:D
Jag får ingen luft....

Petrus
2001-11-23, 10:23
Koppla ner anslutningen nu så man kan ringa till dig... ;)

mangs
2001-11-23, 10:25
Snabba pass är ju A 0ch O när det gäller träning. Jag tror inte man behöver köra så många set och övningar bara man kör max av vad man klarar av så ger det något.

Tinner, Shit vad du postar mycket! 50 Posts på 2 dagar eller nåt, Har du heller inget att göra på jobbet? :D :D

Jarod
2001-11-23, 19:47
Det blev inget träningspass med Tinner idag...hmm.. Han var tydligen trött eller nåt.. Iaf körde jag själv. Tuttar och triceps..
Bänkpress: 10*80, 10*80, 5*100, 4*100, 3*100.
Hantelpress snebänk: 12*35kg, 10*37,5kg, 6*37,5
Stående flyes i kabel: 12*40,10.
Tricepsrepdrag över huvet, underifrån (?): massor reps vid 50kg, 12*60, 10*60.

The oil kicks in!! Vägde 88kg morgonvikt igår och idag.. Vägde 89 efter shakern efter passet idag...hehe.. Blanda Protec med olja och du får "Pro-Oil"...låter och är fett!! :D I dubbel bemärkelse..

Mvh Danne

Jarod
2001-11-25, 04:21
Dagens snabbpass... Latsdrag 10, 9, 6, 6.
Hantelpullover: 12*35kg, 10*37,5..

Snabbt och bra.. Har jobbat HELA dagen...=(
Vägde in på 87kg för att jag knappt käkat nåt.. :(

Vi hyrs imorgon...ska jobba på vaderna...

Mvh Danne

Jarod
2001-11-26, 13:48
Gårdagens pass: Vader och axlar. Stående vadppress på 100kg - 12,12,12,12.
Hantellyft åt sidan: Massor på 7,5kg, 15 på 10kg, 10 på 12,5kg och en åtta..

Gick snabbt som vanligt och jag spydde mellan vadseten och axelseten... :D Världens mest beprövade diettrix.. ;)

Mvh Danne

ToXY
2001-11-26, 13:54
Tjena!!!

Jo jag undrar ensak Danne, hur é det med axeln??? Kör på min lilla pöjk!! ;)

/MVH MArtin

PS:När kommer du så vi får ta nån/NÅGRA pass??!?!?! :D

Jarod
2001-11-26, 14:17
Jodu Martin... Jag körde så lätt igår för att kolla axeln lite... Det gick bra faktiskt. Tror att jag kör tungt nästa gång!

Jag har inte bestämt när jag kommer till Gbg, men det blir nån gång i början på nästa år iaf... Men då lovar jag att vi ska dominera gymmet där du tränar... :D :D

Mvh Danne - GO BULK, GO BULK!!

Jarod
2001-11-28, 17:44
Det är bara att inse att man är skitdålig på att bulka.. Sen jag började käka druvkärneolja så har jag gått NER 1,5kg.. :(

Ingen träning idag för att jag är sliten sen igår...hehe.. Då tokkörde jag biceps i en timme, triceps i 45 minuter och avslutade med 5 set marklyft (gjorde en sexa på 140kg) :D :D ...
See ya tomorrow..//Danne

Petrus
2001-11-28, 18:02
Bulken går inge vidare va´...?
Ner 1,5kg är inge bra... Då är jag väl i princip ikapp då...eller?
Mvh/P.

Jarod
2001-11-28, 18:08
Antagligen... Men jag erkänner inget förrän vi står på vågen... :D :D

Petrus
2001-11-28, 18:13
Jag får väl hjälpa dig på traven... :D
Iofs har du din axel-grejj men det får bli ett par TUUUNGA!!! pass nästa vecka...
eller vad säger du?
Annars kan du ju "sjukskriva" dig i morgon så kan vi knäcka 300kg´s-gränsen i benpressen...Hehe.
Ha d

Jarod
2001-11-28, 18:18
Sjukskriva mig igen...hehe.. Idag jobbade jag bara halva dan för att jag skulle va barnvakt åt grannen... :D

Men visst...ett tungt pass på söndag skulle jag nog hinna med.. See ya!! Ahlin hälsar...

Jarod
2001-11-29, 21:50
Check this out, homies -&gt; Jag körde mage idag!!!!
Hehe...det va ganska kul faktiskt..ska nog göra det fler gånger.. Körde även vader i stående pressen och lite biceps..
Kan säga oxå att jag nog tramsat till den andra axeln lite...gör ont som faan när jag kör bicepscurl och bänk.. :confused: Vet inte vad som är fel men hoppas det går över i helgen.. Ska servera julbord hela helgen så det blir nog att man stoppar i sig en och annan prinskorv..hehe.. Ska nog se till att väga 90kg isterbuk på måndag... :) Ligger på 87kg idag och är stenhård... Men som sagt..inga bilder förrän 90kg!
Mvh Danne

Petrus
2001-11-30, 14:23
Oh my God!!! We will Never see those pictures, never ever!!! :( :( :D :D
Lycka till med julborden hombré... ;)

Jarod
2001-12-01, 00:25
Hehe... Jag vägde mig precis innan jag käkade ikväll (julbord).. Vågen visade 87 och efter maten vägde jag 89... Tänkte bättra på det imorgon. :D Käkade bara rostbiff och potatissallad....*lol*
Räknar med att väga 90 i slutet av nästa vecka..hehe.. Kan gå om jag bulkar som faan hela helgen och hela nästa vecka.. :cool:

Helen@
2001-12-01, 00:57
...he he...passa sig för att bulka för mycket.....det kan sluta med att Du blir placerad PÅ julbordet med ett äpple i käften och utnämnd till "Årets Julgris" ;) :D

ToXY
2001-12-01, 10:37
hean65 Q&gt;&gt;&gt;HAHHAHAHAHAHAHAHA...


Tackar Danne, trevlig helg på dej med!!! Käka nu rejält för det skall jag också göra nu.. köpt en 500gr jordnötspåse..1chips påse 1jordnötsringspåse...1 polly 1 dubbel plopp!!! hehe. bra byggar mat eller? ;)


Vi hyrs as u say! :D

/MVH Martin

Stålkvinnan
2001-12-01, 11:46
Om du blir årets julgris, får jag äpplet då?
(asgarvande carro)


Vi ses i stian

Mvh obulkande C.
:D

Jarod
2001-12-01, 15:14
Du ska få två, Carro... Promise!
Ha en trevlig helg alla! Nu ska jag sticka och jobba (och bulka).. :p
..hean&gt;&gt; ska försöka fixa det vi pratade om när jag kommer hem.. ;)

Mvh Danne

Helen@
2001-12-01, 21:09
Jo, jag väntar.....så de e bara o fram med strålkastarn, oljan o posbrallorna ;) *oops*....försa jag mig nu?! :eek: :D

ToXY
2001-12-02, 10:42
Godmorgon mannen!! yes!! T-Bar heter den nog!! yes den tar fruktansvärt bra!!! hahaha, hoppas min bulkningfunkade igår skall ner & väga mig sen haha...


Hur har du haft det med alla julborden i helgen då? Jag hoppas allt é väl med dej!

/MVH Marttin

Jarod
2001-12-02, 16:43
Jotack Martin..julborden är jag redan trött på.. :)

Fast med denna helgens ståhej och spring så känner jag mig som katabolismen personifierad.. :( Känner mig liten, svag och totalt nerbruten.. :( Vi får väl se vad vågen står på ikväll..jag skulle tippa på 87 om jag har tur.. Helgen har ju varit ett enda långt löppass då man agerat servitör till 300personer..

Återkommer senare.. Ha det alla!!//Danne

razores
2001-12-03, 06:22
Jag sågpå ett annat ställe här i forumet att du hade gjort en beställning på fyra lakna hos muskelbyggaren.com Får man fråga vad du käkar för tillskott? Det kan ju inte bara vara proteinpulver ;)

Kör på!

donga
2001-12-03, 11:29
Vilket lyx att springa som servitör, jag jobbade under gårddagen i garderoben och i disken på ett julbord...satan vilken bortskämt kille...som klagar på servitörs arbete... ;)

God Jul i förskott på dig...

Jarod
2001-12-04, 02:08
Razores&gt;&gt; Just nu är det faktiskt bara protein (VP2). Ibland blir det GL-3 (ASTs glutamin) oxå men jag har så lite kvar så jag försöker snåla tills jag får lön.. :D
Beställningen jag gjorde på muskelbyggarn (http://www.muskelbyggarn.com) var faktiskt på 4325kr..jag har kvittot framför mig.. Det va 8 burkar VP2, 1,2kg GL3, en burk ASTs CLA och 1,5kg Protec.. Fast allt var inte till mig.. ;)

donga&gt;&gt; Servitör = Lyx?? GLöm det...jag gick ner två kilo i helgen av allt spring.. :mad: :mad: Däremot jobbar jag som bartender på ett par ställen oxå..hehe..och ett av dom - det är lyx, jobbar bara med brudar.. :p :D

Igår körde jag axlar, triceps och lite chins.. Var trött efter helgen så det va inte nåt hardcore med den byggningen. :) Har ändå träningsvärk överallt.. Denna veckan ser jag fram emot ett pass med Tinner.. Får se vilken dag det blir.

Gonatt alla!//Danne

ToXY
2001-12-05, 11:29
Hejsan!!

Förlåt för igår men dator dog!!!! Men jag har på FTP'N hela dagen bara för dig idag!!! Okej??? lugnt???? Förlåt asså!!

/MVH Martin

Jarod
2001-12-06, 03:17
Tack för det Martin... Allt är fixat nu (efter lite labbande), och Windows XP är installerat... Känns bra!

Idag ska jag uppdatera gårdagens träning. Jag körde triceps, vader och lite marklyft.. Om ni inte märkt det så tränar jag ganska mycket armar just nu.. Det är nämligen så att jag och en jobbarkompis har slagit vad om vem som har dom största armarna fram till den 21 december.. Han väger 6kg mer än mig och har nog ett litet försprång, men jag tänker inte ge mig.. Ska pumpa på tills ådrorna spricker.. ;) Tänkte jag skulle ta biccarna senare idag..(klockan är ju ganska mycket..hehe..)

Gonatt alla och lyft tungt och strikt!!
//Danne

Petrus
2001-12-06, 20:25
Sov ordentligt inatt nu... Jag ringer och väcker dig i morrn... :D :D :D
(Om jag vaknar...) Om du är sugen på att spränga blodådror alltså... ;)
Aiiight...?

Jarod
2001-12-07, 01:54
Ok Tinner...men då får du faan snabba dig då jag ska till Kristianstad klockan tolv..=)

Idag när jag kom ner på gymet kom jag ihåg att jag hade träningsvärk i hela armarna..så det blev tuttar istället..
Ingen speciellt hårt träning men den känns nu iaf.. Körde bänkpress 10*60, 10*80 10*90m 8*90 10*60
Diverse flyes med ganska lätta vikter då jag fokuserade mig på stretchen.. Körde även flyes i kabeln med tunga viktet totalt 4 set..
Har de senaste två veckorna haft jäkligt ont i min högra axel.. Vet inte varför då jag inte gjort något särskilt med den..??
SKit samma...får väl lägga axelträningen på hyllan i några dagar... :(

Jarod
2001-12-08, 01:02
Fortfarande träningsvärk i armarna..och tuttarna ska vi inte tala om...sadan vikken värk!!

Va lite slö på gymet idag.. Körde lats/rygg i dragmaskin och ganska mycket mage.. Får se om det blir nån "magknip" imorgon.. :)

Nu är klockan 01.00 och jag ska upp å jobba om tre timmar...hmmm..det kanske är dags att gå och lägga sig..

Gonatt alla!

Jarod
2001-12-09, 22:36
Dagens feta benpass med Tinner-G..

Knäböj:70*10,70*10,90*10,100*10,110*7,110*6
Benpress:210*12,250*3
Benspark:40*7,40*6,35*6

Har fortfarande grym pumi i benen...frågar är om jag lyckas ta mig till jobbet imorgon kl 5 på morgonen?? :)

Mvh Danne-in-da-houze... SELECTAAA!!!

Jarod
2001-12-10, 23:35
Tuttar med Tinner idag...bra pass...

Bänk:100*6,102,5*5,102,5*4,100,5,100,5,100*5
Lutande hantel:35*8,35*6,35*6
Cableflyes:40*12,45*9,50*9,40*9

Usch...trött nu...ska försöka sova lite..

Gonatt..(gäsp).

ToXY
2001-12-11, 12:43
Tjena! Får man lov att fråga varför du inte kör fler övningar??Visserligen kör du jäkla mssa set!!

/MVH Martin

Petrus
2001-12-11, 22:43
Det kan jag svara på!!! :D
Det fungerar bra på detta sättet. Ibland fler övningar och mindre set och ibland simpelt som igår... Allt beroende på dagsformen och humöret...
Antar att Danne håller med mig... ;)
Mvh/Petrus

Jarod
2001-12-11, 23:07
Jo.. :)
Plus att om man är så klen som jag så behöver man inte göra så många övningar för att det ska ge träningsvärk.. :D :D
Och idag är det grymt! Jag menar att när man knappt kan utföra dagliga sysslor utan att börja lipa, då har man överbelastat musklerna tillräckligt. :eek:
Mvh Danne

Helen@
2001-12-12, 03:26
...he he....gillar Din slogan ;)

ToXY
2001-12-12, 12:49
Gött så skall det låta!!! :D

Jarod
2001-12-13, 00:24
Yeah!! I´m bad! :cool:
Axeldag idag.. Började med sittande axelpress med hantlar: 12*22,5kg 8*30, 8*30, 7*27,5
Stående militärpress: 7*50kg, 5,5*50 9*50, 7*50, 9*50
(tog en paus och solade 20 minuter)
Fortsätte med diagonala sidolyft i kabel: 7*12 plattor och 5*12 plattor..

Slutsats: Nästa gång får jag öka vikterna på alla övningar...

Nyss kom jag hem från lussevaka på ett av jobben...mycket gök blev det.. :) (gök är slang för alkohol om någon undrar) Och nu ska jag sova i 3,5h innan jag börjar jobba igen... Tungt!

Mvh Danne

Ooops.. Glömde skriva att jag vägde in på 89kg...så bilderna är inte långt iväg.. ;)

[ 13 December 2001: Inlägget har ändrats av: Jarod ]

safariano
2001-12-13, 04:07
Du kör bra som fan ju , hur länge har du tränat??

Kolla min journal oxo , skriv dina åsikter.

ToXY
2001-12-13, 10:16
Aaaoch vad har jag sagt om alkoholen?! Du kommer väl ihåg hur jag mådde sist!!? :(
Shit du è starker i axlarna pöjk!!! bra jobbat!!!!


haahhaa det var den shystaste pausen jag läst på lääänge! :D

/MVH MArtin

Jarod
2001-12-13, 16:47
safriano&gt;&gt; I januari har jag tränat i 3 år..

Jarod
2001-12-13, 21:51
Dagens bicepspass... Skivstångscurl, alternerande hantelcurl och stående bicepscurl i kabelmaskin... Och sen solade jag.. :D

Nu ska jag ladda inför morgondagens julbord.. :) Ha d!
//Danne

Jarod
2001-12-18, 00:53
Dagens bröstpass med Tinner...direkt kopierat från hans journal då han höll i pennan och mitt minne sviker... ;)
4 set lutande hantelpress på 40 kg
3 set bänkpress på 100kg
3 set pec-deck-flyes på 90kg

Faan...jag måste diska nu... :(

Helen@
2001-12-18, 01:24
Brukar Du/ni bara köra 10 set på brösten? Du kanske inte kör fler set på de andra muskelgrupperna heller? *undrande* :)

Jarod
2001-12-18, 14:43
Tjena Helena... JAG brukar nog hålla mig mellan 10-12 set... Tinner däremot ska vi ju inte prata om... Det är ju inte ovanligt att han ligger på över 20 set/muskelgrupp...(!)..
Själv tycker jag att det räcker att träna tills man vet att man får träningsvärk.. Ibland räcker det med två jättetunga set.. :eek: Det är nog jag som är klen... ;)

Petrus
2001-12-19, 13:53
Idag spelades det Cypress Hill på gymmet!!!
:D :D :D Good shit!!!
(Kanske det var därför jag inte tränade nåt speciellt...) ;) Thanx for the X-mas-gifts man!!!!
RESPECT!!!

ToXY
2001-12-19, 14:44
Tjena mannen! Läget då?? Längesen vi tjötade nu! :( Jag hoppas allt è väl med dej! Har lagt upp kort nu om du vågar titta, inte mkt & se men man kan alltid hoppas att det blir bättre! :D

Sköt om dej!!!

/MVH Martin

ToXY
2001-12-19, 23:17
Yo Martin.. Uppe och tangerar 80kilos-strecket nu?? Jag får nog passa mig så du inte kommer ikapp.. Både viktmässigt och styrkemässigt.. Idag och igår har jag varit sjukskriven pga. förkylning.. Ingen träning alltså...(fast kanske ikväll..hehe.) så dålig är jag inte, jag kallar det skatteplanering..
Har du några planer på deff??
Mvh Danne

Gokväll! Nå blev det något pass ikvväll?? Förkylning usch, de flesta verkar har blivit drabbae av det :( Mer C-vitamin för du knapra!! Jafan, jag har ju hittat min svagalänk i att öka i vikt igen! CHOCKLAD!!!Funkar perfekt.. har ökat ca 1kg/helg dom 3senaste helgerna! :D

*asgarvar* deff?? Tycker du att jag behöver det eller? ;) Jodå visst har jag det.. men inte fan nu under julen, men till mars-april tänkte jag börja.. Vill bara träna så ja får lite muskler som jag kan deffa fram.

Sköt om dej!

/MVH Martin

Jarod
2001-12-23, 14:46
Puh...äntligen tebaks från förkylning och bakfylla och dylikt.. :)
Gjorde något igår som jag inte gjort på flera år.. Eftersom jag missade öppettiderna på gymet så körde jag och en kompis här hemma i min lägenhet.. Jag har en Skip-skivstång och två hantlar som vi använde till att pumpa biceps-triceps igårkväll... :)
Om man slänger på alla vikter på skivstången så väger den ca 31kg och allt på en hantel blir nog ca 28kg.
Igår va alltså högrepsträning... :D :D

Bicepscurl med rak stång (strikt med ryggen mot dörrkarm): 3 set*max
På golvet liggande tricepspress från pannan: 4 set*max (va uppe i 30reps kommer jag ihåg..) :)
Sittande hantelpress bakom nacken: 3 set*max (och det va jättemånga..) Vet inte om denna övning tog mest på triceps eller på axlarna, var iaf slut i båda.. :p
Koncentrationscurl Biceps: 3 set*22kg*max (och här va det inte lika många. Låg nog högst på 8 och lägst på 5..)

Sedan körde vi som sistaövning, sidolyft men 12kg hantlar. 3 set här oxå, va totalt slut efter detta passet då vi körde hela tiden utan vila..(förutom när den andra körde dådå..) Kan tillägga att jag har fet träningsvärk i armarna idag..hehe..

Jarod
2001-12-27, 04:17
Hade idag ett axelpass hemma i lägenheten.. Började med hantellyft åt sidorna med 12kg hantlar: 4 set med 10 reps på varje.
Hantellyft framåt:12kg*4set*9,8,9,9reps..
Avslutade med sittande hantelpress med 15kg hantlar: 13,13,11,10reps.
Sen bar det iväg till bartenderjobbet..(ett av dom)..
Imorgon blir det nog träning med Tinner..
Ha d!//Danne

razores
2001-12-27, 08:46
Jag såg att du skulle lägga upp bilfder när du kommit över 80 kilos gränsen... vad ligger din vikt på nu? Hade varit kul med lite bilder och se dina framgångar, för på de första bilderna var du ju i riktigt bra form!

/Kristian

razores
2001-12-27, 08:50
...jag menar 90 kilo...

mange_
2001-12-27, 10:19
vad är ditt bulkningsspecial?? är intresserad av att höra. gärna innehålsdeklaration på den också om du har det!!

Jarod
2001-12-27, 16:54
Tjena.. Ska ner och träna snart och jag gissar att vikten idag ligger på 88kg... :(
Formen är som innan fast lite större, lite tyngre och lite plufsigare.. ;)
Bulkspecialen är fortfarande Scans Ärtsoppa-på-korv...en sån som kostar typ 9.90kr..
Den innehåller (500g) typ 40g protein, 15g fett och resten kolisar.. Käka 2-3 extra om dan och jag lovar att du bulkar på dig.. :)
Idag blir det nog rygg och nått mer..
L8ter..

Jarod
2001-12-27, 20:30
Det blev bara rygg idag..(!). Började med chins*kroppsvikt (88,5kg):10,8,8,7,7.
Latsdrag med V-handtag - 80kg: 6,7,6,7.
Hantelrodd 40kg:10,10,10,9.
Avslutade med marklyft som jag inte kört på skitlänge: Massor reps på 70kg, 10*110, 8*130, 8*130.
Das var alles.. Kändes rätt bra idag.. :p
Ha det alla!!
//Danne

Loco 2
2001-12-27, 20:47
Ska gå och köpa såndär ärtsoppa... :)
verkar funka :p

Jarod
2001-12-28, 03:01
Ärtsoppan funkar skitbra...men kör i intervaller. Typ en vecka med och en utan, annars blir du FÖR risig i magen..hehe.. Men det märker du...(och din omgivning..) :D

Helen@
2001-12-29, 00:04
På grund av Ditt enorma ärtsoppeintag kan jag inte låta bli att komma med följande ;) även om det inte borde finnas sådant vokabulär i en kvinnas ordförråd *hmmm* :rolleyes: :rolleyes: perverst men roligt *fniss*

Delar av fisguiden.....

1. Stänkfjärten

Överraskande och ytterst otrevlig. Kräver omedelbart toalettbesök och kalsongbyte men inträffar givetvis när toaletter är svåråtkomliga och när närmaste rena kalsong finns 10 mil bort. Pendeltåg, biosalonger, småbåtar m.fl är vanliga ställen där "stänkfjärten" helst förekommer. Har en otrevlig bieffekt att lukta länge.

2. Ärtsoppan

Tar aldrig slut. Påminner mest om tungt artilleri. Kommer sig av olämplig föda. Kan därför undvikas genom god planering. Medför annars inställda middagar och biobesök mm. Uppträder oväntat då vännerna bjudit på "något exotiskt från Turkiet" till middag.

3. Svidaren

En lurig rackare. Liknar "stänkfjärten" men är långsammare och kan därför hejdas innan alltför stor skada skett. Kräver dock besök på muggen inom närmaste tiden för att inte ge upphov till babianarsle. Tar man inte "svidaren" på allvar kan man senare råka ut för en "stänkfjärt".


*rodnar djupt* efter detta inlägg

:o

Jarod
2001-12-29, 05:08
:D Faan...jag garvar hejdlöst... Tack för den Helena!!

När jag ändå e här så kan jag ju uppdatera med dagens bicce/tricce-pass.. Jag klistrar in texten Tinner skickade till mig innan, då han va protokollförare idag.. :)

"Fjoll-curl...40hg och 10 reps, 45hg*7/6/6
Fjäderpress över huvudet...40gr*9/7/8/7 halva reps
CrusifiXXX-curls...0,003ton*10/0,004ton*9/8/8 korsfästningar
CablekickbaXXX...20kg*10/10/10/8...Nåja, egentligen skulle det nog vara
1kg´s-vikten... ;)
Dipps...15 och 14 reps med stöd för fötterna"

:D Grymt kul tycker iaf jag..hehe.. Tack Tinner!

Helen@
2001-12-29, 05:25
Gillar ert "dagspass".....speciellt "fjollcurl"..... :D

Forest
2001-12-29, 13:00
Detta är faktiskt ett allvarligt inlägg om ärtsoppa.

Om du lägger i en eller två kokta potatis i varje portion ärtsoppa, så har du stor möjlighet slippa gasbildning (så uttrycker man sig Helena :D )

Tipset kom från en lunchrestaurant i närheten av jobbet som alltid frågar om man vill ha en potatis i portionen på torsdagar.

Jarod
2001-12-29, 22:20
Säkert Forest???? Isåfall ska jag testa det genast.. Om det funkar så kan jag ju bulka hejdlöst utan att få stryk av jobbarkompisarna.. :D
Tack för tipset!!
//Danne

Jarod
2001-12-30, 21:13
Oxå dagens uppdatering: Tuttar; Hantelpress i snebänk: 40kg*10, 8, 8, 7, 8.
Rak vanlig jäkla bänkpress på 90kg: 7, 8, 7.
Snebänk i smitsmaskin 80kg: 7, 6, 6.
Framåtlutande flyes i kabel: 8*40kg, 7*45, 7*45, 7*40.. Sen tog jag och Tinner några kort..hehe...men jag vägde ju bara 88kg så.. :)
Mvh Danne

Helen@
2001-12-30, 21:46
".. Sen tog jag och Tinner några kort..hehe..." .......får man ta del av dem kanske??? *nyfiken i en strut som vanligt* ;)

Jarod
2001-12-31, 16:00
Sista träningen detta året. Ben passade bra tyckte jag...hehe..

Knäböj: 10*60, 10*80, 10*100, 10*110, 6*120, 8*110.
Stående vadpress * 100kg: 12, 11, 10, 9, 10.

Gott nytt träningsår!!

//Danne

mangs
2007-05-23, 21:43
Ser bra ut, kör hårt.

































;)

regus
2007-05-23, 22:06
Bra bump:thumbup: :thumbup: :thumbup: