handdator

Visa fullständig version : EvaEmma, så kan man ju väl inte heta?


Dipshit
2005-04-22, 12:15
Läste aftonbladet o snubblade på deras nya superhippa idé..
"En arg 20-åring som slaviskt följer Big Brother och kräver
mer ordning i skolan. Möt Aftonbladets nya kolumnist: EvaEmma Andersson."

Nu till det som får mig att vilja sätta henne på spätt.. hennes första rader i hennes första artikel i aftonbladet löd:
"Det är inte synd om unga kvinnor som plastikopererar sig. Jag vill gärna ha det sagt, en gång för alla.
Det är inte någon annans fel att en del människor är så enkelspåriga att de bara bryr sig om sitt utseende."


Jag tänker inte argumentera om vad i texten som får mig att koka, för jag kan inte argumentera, det har vi redan kommit underfund med.. Jag ville bara
ha ut det, och så får ni tycka va f-n ni vill!

Jet
2005-04-22, 12:46
Läste aftonbladet o snubblade på deras nya superhippa idé..
"En arg 20-åring som slaviskt följer Big Brother och kräver
mer ordning i skolan. Möt Aftonbladets nya kolumnist: EvaEmma Andersson."

Nu till det som får mig att vilja sätta henne på spätt.. hennes första rader i hennes första artikel i aftonbladet löd:
"Det är inte synd om unga kvinnor som plastikopererar sig. Jag vill gärna ha det sagt, en gång för alla.
Det är inte någon annans fel att en del människor är så enkelspåriga att de bara bryr sig om sitt utseende."


Jag tänker inte argumentera om vad i texten som får mig att koka, för jag kan inte argumentera, det har vi redan kommit underfund med.. Jag ville bara
ha ut det, och så får ni tycka va f-n ni vill!

Hon visar sin egen enkelspårighet genom att insinuera att det enda en människa som opererar sin kropp bryr sig om är just kroppen.....

Dipshit
2005-04-22, 12:52
Hon visar sin egen enkelspårighet genom att insinuera att det enda en människa som opererar sin kropp bryr sig om är just kroppen.....
love yous! :)

du råkar inte veta hur f-n skiten ens kom ut i aftonbladet..? VILL de bli sämsta tidningen ever?

Leon
2005-04-22, 13:36
Har anmält Aftonbladet och ringt och skällt ut deras chefredaktör Anders Gedin.Tycker att det är en liten feminist snärta som skulle ha ett kok stryk med mattebankaren.Dom ville skapa debatt och jag undrade om det var okej att skapa debatt om alla feta människor också,men det var det ju inte.Hon baserar allt på Big brother och generaliserar.Den största gruppen som opererar sig är två barns mammor som inte vill ha brösten vid naveln och kängurupåse på magen :D .Tycker synd´om en människa som är så bitter vid 20 års ålder!

Dorn
2005-04-22, 14:23
En rak höger och sen en spark.

Monoxide
2005-04-22, 14:31
Varför läser ni Aftonbladet? :p

Tolkia
2005-04-22, 14:35
Tycker att det är en liten feminist snärta som skulle ha ett kok stryk med mattebankaren.
Låt oss lämna feminismen utanför, tycker feministen. En omogen idiot är en omogen idiot oavsett vilka principer vederbörande håller sig med i övrigt, och jag tycker att "krönikan" andandes betydligt mindre feminism än just omogenhet och idioti ... Belinda Olsson, Karolina Kazmierska och den unga Linda Skugge framstår ju som journalistpriskandidater i jämförelse.
Dom ville skapa debatt ...
Äh, det är bara ett fint sätt att säga att de tror att de är progressiva och "ligger i frontlinjen" om de lyckas reta upp folk. Och det är ju verligen SÅ progressivt.
Tycker synd om en människa som är så bitter vid 20 års ålder!
Gör inte det. Om jag får gissa är hon inte ett dugg bitter, bara en till i raden av de små fjantarna som tror att tecknet på att man genomskådat världen och meningen med den är att man hittar något att klaga på hos allt (allt!) i den. De brukar växa ifrån det, men det vore ju trevligt om man slapp få mognadsprocessen synliggjord varenda vecka i Sveriges största kvällstidning ... *spy*

mini
2005-04-22, 14:38
Har anmält Aftonbladet
Anmält var och för vad?

ölobrännvin
2005-04-22, 14:42
Jag vart också förbannad på henne av någon anledning, kanske att hon trodde att hon visste precis hur det var och drog alla över en kam. Hon verkade dum, dryg och omogen och borde inte få skriva krönikor.

ErikWrestlingFreaket
2005-04-22, 15:20
En av två EvaEmmor
-Mina föräldrar sa att jag var den enda i hela världen som hette EvaEmma, men det finns en porrstjärna i USA med samma namn.

Källa:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,634825,00.html

Leon
2005-04-22, 15:25
Anmält var och för vad?
Fick ett telefonnummer som jag vänt mig till och jag har anmält dom för kränkning!Mer en markering!Du kan ju tänka dig vad som hänt om det stått att tjocka var lata och mindre begåvade och så vidare!det är inte okej att formulera sig på det sättet som hon skrev. *grr*

mini
2005-04-22, 16:42
Äh, nu ska jag tala om Hur Det Är. Anders Gerdin skiter i din känsla av kränkning (som jag finner överdriven. Varför bry sig om du bara tycker hon är en korkad feministbrud, vilket du i och för sig skulle läst att hon inte var om du läst intervjun?). Han är själaglad. Svenska folket rasar, liksom. Aftonblaskan har ännu en gång satt agendan för vad vi pratar om. Vad tror du han annars skulle gett EvaEmma en spalt för? Inte sätter man en arg ung tjej för att skriva menlösa snällheter? Ta ett djupt andetag och fundra på varför du reagerade så starkt. Om hon har tokfel så borde du väl kunna rycka på axlarna och gå vidare?

Jet
2005-04-22, 16:53
Äh, nu ska jag tala om Hur Det Är. Anders Gerdin skiter i din känsla av kränkning (som jag finner överdriven. Varför bry sig om du bara tycker hon är en korkad feministbrud, vilket du i och för sig skulle läst att hon inte var om du läst intervjun?). Han är själaglad. Svenska folket rasar, liksom. Aftonblaskan har ännu en gång satt agendan för vad vi pratar om. Vad tror du han annars skulle gett EvaEmma en spalt för? Inte sätter man en arg ung tjej för att skriva menlösa snällheter? Ta ett djupt andetag och fundra på varför du reagerade så starkt. Om hon har tokfel så borde du väl kunna rycka på axlarna och gå vidare?

Rasar? Ofta använt uttryck som ingen riktigt vet vad det betyder...

Det är väl klart att det är pissigt att en liten snorunge ska få vräka ur sig skit mot folk och att det ska anses "rätt" att göra det? Hon är inte "arg", hon är mediakåt, precis som de hon ägnar sin tid åt att glo på i tv´n...

Folk som vill synas av någon anledning är sällan "arga" eller vill förändra något, de är mest glada för att få lite mediatid.

Leon
2005-04-22, 16:56
Äh, nu ska jag tala om Hur Det Är. Anders Gerdin skiter i din känsla av kränkning (som jag finner överdriven. Varför bry sig om du bara tycker hon är en korkad feministbrud, vilket du i och för sig skulle läst att hon inte var om du läst intervjun?). Han är själaglad. Svenska folket rasar, liksom. Aftonblaskan har ännu en gång satt agendan för vad vi pratar om. Vad tror du han annars skulle gett EvaEmma en spalt för? Inte sätter man en arg ung tjej för att skriva menlösa snällheter? Ta ett djupt andetag och fundra på varför du reagerade så starkt. Om hon har tokfel så borde du väl kunna rycka på axlarna och gå vidare?
Jag har tidigare inte brytt mig,men jag förstår inte vad som är okej med att peka ut dom som plastikopererat sig ständigt och jämnt.Sedan reagerade jag på hennes ordval som han använde,inte speciellt bra uttryckt.Jag kan acceptera att åsikterna är olika.Tänk om jag skulle gå och omkring och kritisera andra kvinnor för att dom har hängpattar,fläskmagar och rövar som inte är bakdelar utan världsdelar.Jag påstår inte att dom är korkade,lata osv utan håller i så fall det för mig själv!Jag tycker helt enkelt att det har blivit för mycket tjat om varför man opererar sig.Helt upp till var och en.Hon fick frågan vad hon skulle göra om en väninna hade opererat in större bröst,hon svarade att hon hade skrattat.Men tänk om någon hade skrattat åt henne för att hon är så hemskt ful.Inte okej!Sen att basera sin åsikt på Big brother är ju inte speciellt begåvat.jag tycker att var och en individ får göra som dom vill i frågan och har man åsikter kan det ibland vara bra att hålla dem för sig själv!

Bolio
2005-04-22, 17:02
har man åsikter kan det ibland vara bra att hålla dem för sig själv!

*nod*

Leon
2005-04-22, 17:03
*nod*
översättning tack!

Bolio
2005-04-22, 17:07
"nod" = "nicka". Jag höll med dig alltså.

Cilia
2005-04-22, 20:27
Fick ett telefonnummer som jag vänt mig till och jag har anmält dom för kränkning!Mer en markering!Du kan ju tänka dig vad som hänt om det stått att tjocka var lata och mindre begåvade och så vidare!det är inte okej att formulera sig på det sättet som hon skrev. *grr*
fast det har ju skrivits hur många sådana artiklar som helst!

Leon
2005-04-22, 20:41
fast det har ju skrivits hur många sådana artiklar som helst!
Okej,fram med dom då!Jag har inte sett några sådana på första sidorna formulerade på detta sätt.Apropå motstånd,det var en kursare(tjej)som tyckte att detta med plastikoperationer var för dj..ligt och borde förbjudas.Jag frågade henne varför,då frågade hon mig om vi som gör det, någongång tänker på hur andra tjejer mår pga vår fåfänga!jag frågade henne hur hon tror jag mår när jag ser människor som totalt skiter i hur dom ser ut,sen var den diskussionen avklarad! *kissass*

Cilia
2005-04-22, 20:50
Okej,fram med dom då!Jag har inte sett några sådana på första sidorna formulerade på detta sätt.Apropå motstånd,det var en kursare(tjej)som tyckte att detta med plastikoperationer var för dj..ligt och borde förbjudas.Jag frågade henne varför,då frågade hon mig om vi som gör det, någongång tänker på hur andra tjejer mår pga vår fåfänga!jag frågade henne hur hon tror jag mår när jag ser människor som totalt skiter i hur dom ser ut,sen var den diskussionen avklarad! *kissass*
vem har pratat om första sidor? du sa artikel.
sen har jag ingen aning om vart artiklarna är.
Vem sparar på alla artiklar dom har läst?

jag säger inte att plastikoperationer är fel men inte tusan är överviktiga skonade från kritik idag?

sen förstår jag mycket väl varför hon inte fortsatte den där diskussionen med dig.

mini
2005-04-22, 20:51
Måste ha varit i Aftonblaskan som någon uttalat sig om att feta inte bör visas på tv (eftersom det länkades här och AB verkar vara enda källan till kunskap här på allmänt). Men nu ska jag berätta en hemlis till: Aftonbladet driver och tjänar bra med pengar på Viktklubben. Inte vill de stöta sig med en av sina största inkomstkällor. Därför dissar man inte tjockisar. Dessutom är det inte PK.

Leon
2005-04-22, 21:04
vem har pratat om första sidor? du sa artikel.
sen har jag ingen aning om vart artiklarna är.
Vem sparar på alla artiklar dom har läst?

jag säger inte att plastikoperationer är fel men inte tusan är överviktiga skonade från kritik idag?

sen förstår jag mycket väl varför hon inte fortsatte den där diskussionen med dig.
Nej,dom är kanske inte heller är skonade,men jag TYCKER fortfarande inte att det är okej att uttrycka sig på det sättet som hon gjorde.Inte om någon!Jag förstår också att hon inte fortsatte diskussionen,men jag bara klargjorde hur korkad hon gjorde sig!man måste vara försiktig med hur man uttrycker sig,men för den skull kunna framföra åsikter.Det finns två läger om plastikoperationer,för och emot.Jag tycker att man bör se i olika perspektiv!Ibland är det befogad ibland inte!Det viktigast är ändå att det är ens eget beslut!Kanske lättar när man är lite äldre att ta ställning till ett sådant beslut utan att vara påverkad utifrån!

Cilia
2005-04-22, 21:09
Nej,dom är kanske inte heller är skonade,men jag TYCKER fortfarande inte att det är okej att uttrycka sig på det sättet som hon gjorde.Inte om någon!Jag förstår också att hon inte fortsatte diskussionen,men jag bara klargjorde hur korkad hon gjorde sig!man måste vara försiktig med hur man uttrycker sig,men för den skull kunna framföra åsikter.Det finns två läger om plastikoperationer,för och emot.Jag tycker att man bör se i olika perspektiv!Ibland är det befogad ibland inte!Det viktigast är ändå att det är ens eget beslut!Kanske lättar när man är lite äldre att ta ställning till ett sådant beslut utan att vara påverkad utifrån!
jag tycker inte heller man ska skriva så. Det är så lätt att dömma andra utan att veta om omständigheterna. Det finns alltid en historia bakom varje handling och den är sällan lika för två personer. Man behöver inte alltid uttrycka sin åsikt till en annan person speciellt inte om man vet att ens åsikt kan såra den man pratar med.

ErikWrestlingFreaket
2005-04-22, 21:09
Leon har du gjort plastik operationer eller, du verkar ju konstigt nog ta illa upp?

Leon
2005-04-22, 21:11
Leon har du gjort plastik operationer eller, du verkar ju konstigt nog ta illa upp?
Ett tips gå tillbaka i tråden så hittar du varför jag blir förbannad. *rolleyes*
Och ja jag har gjort det och kommer säkerligen göra fler för jag tänker vägra att låta mig bli förfallen bara för att man blir äldre.Jag hör till dom kvinnorna som kör med tio olika krämer,hårinpackningar,äter rätt och tränar och är för skönhetsoperationer osv osv(är så satans fåfäng)och kommer så att göra till jag dör. :)