handdator

Visa fullständig version : Atkins och magont


Liten_en
2005-04-21, 21:07
Nu ni..


Jag har nämligen testat mig själv hur min kropp reagerade på Atkins diet i 2 månader dock med några fåtal fusk fredag kvällar med lite vin till maten och några få karameller.. med huvudvärk som bakfylla på dag 3 när jag hoppade på kosten igen. men de kan ju liksom tillhöra.
Men till saken hör ju då att förra veckan när jag jobbade så hade jag med mig min sedvanliga frukost. Stekt ägg och några ostskivor och ett par skinkskivor. MUMS! *spy* (efter 2 månader skulle jag kunnat döda för en vasa husman eller fil och flingor)
Och fick så fruktansvärt ont i magen(typ solar plexus) som molade ända ut i ryggen. Efter 1 veckas värk gav jag upp och köpte lätt A-fil och sopade i mig ett glas. Åh helsike va gott de va!
De bästa med saken var att inom några minuter var magen lugn. :laugh:

Så summan av kardemumman min egen fundering är att jag icke fixar äta så fet mat i det långa loppet. Kan det stämma?!?! så nu har jag börjat med fil och all bran till frukost. Men nu kommer då min STORA fundering.. om jag nu börjar äta mer kollisar i form av frukt (som var totalt aja bajja inte röra) och grönsaker och pasta och ris bröd dock då i fullkorns form och inte så enorma mängder som förr.. och plockar bort stora mängder av fett jag sopat i mig kommer då jag gå upp obönhörligen allt de jag nu lyckats tappa? För många fetsnåla alternativ innehåller ju mer kollisar än de feta varianterna.

Va säger ni som har koll på det mesta här!?!?

DID I MAKE ANY SENSE AT ALL?!?!??!?

Mental
2005-04-21, 21:11
fick du i dig fibrer i rätt mängd under dieten?

Liten_en
2005-04-21, 21:18
Ja de hoppas jag på för jag åt som oftast enligt som de rekomenderade på deras Hemsida under induktionsfasen och eftersom jag fortsatte med den fasen längre än 2 veckor så la jag till nötter och mandlar som mellis.

WHITEFOLKS
2005-04-21, 21:19
du går upp av ett kaloriöverskott inte av att du börjar äta kolhydrater igen (förrutom muskelglykogenet som fylls på igen).

Liten_en
2005-04-21, 21:33
Tack whitefolks.. det var det jag hade hoppats på men inte vågat tro. :bow:
Då kan jag med glädje se fram emot att äta igen då. Även pasta, ris och mindre mängder pärern som vi säg här i norrland.

WHITEFOLKS
2005-04-21, 21:38
kan tänka mig att du känner dig lite plufsig och så i början när du binder upp kolhydraterna och ev. en del vätska men borde fixa till sig efter att par dagar.. bara att "hang in there" :)

Liten_en
2005-04-21, 21:46
:) Tack tack tack.. kan inte säga det nog många gånger tror jag.. Plufsig.. jotack nog känner jag mig det.. men de ska gå.. åh ja som är så nära mitt mål.. 5kg sen ser jag ut som en prinsessa igen.. *skrattar* Nog ska jag hänga in där!

Liten_en
2005-04-25, 11:53
hehe..
har nog kommit på vad i problemet satt.. Mulitvitamin tabletten i brusform.. har inte haft magont sendan jag gav upp den.
Är det fler än jag som har fått ont i magen av dessa? GUD så jag tjatar om magont!
Så nu hoppar jag på hästen igen i två veckor och får se om jag får nå resultat.

YIHAAA!!
galloperar iväg svingar med cowboyhatten och hoppas att häst fan inte kastar av mig på vägen)
:-)