handdator

Visa fullständig version : MMA-intresserade? (spoilers tillåtna)


davedava
2005-04-21, 20:35
Hur många här är intresserade av , och tränar eventuellt, mma? Tränar inte mma själv, dock judo och kickboxning.
Denna månad måste ju vara den bästa någonsin för oss fans: TUF final med en otrolig fight mellan Griffin och Bonnar, UFC 52 var kanske den bästa UFC-galan jag sett, och PRIDE, med ett fullspäckat fightcard, på söndag :hbang: Verkar som om TUF har lyckats rätt bra i USA och gjort många jänkare till fans, åtminstone efter vad jag har läst på andra forum.
Så, alla fans, post nu i min tråd :)
PS.Det lär visas Shooto på eurosport inatt, synd att jag inte kan se kanalen längre.

Wicked
2005-04-21, 20:47
Helt klart mma-intresserad, har en massa pride och ufc på datorn. Alltid lika roligt att ladda ner senaste eventet och njuta av matcherna. Just nu längtar jag tills Fedor vs Cro-cop, som jag tror kan bli tidernas mma-match.

Kan nämnas att jag tränar karate, och vi kör lite submission-wrestling på skoj ibland efter passen men jag tränar inte mma.

// Wicked

davedava
2005-04-21, 20:50
Jo den matchen är nog drömmatchen för de flesta just nu:) Den lär väl hända i juni eller augusti har jag hört. En annan match jag vill se i Pride är Silva-Arona.
Har du sett UFC 52?

Wicked
2005-04-21, 20:59
Japp, är glad för Liddells skull, en duktig fighter som vart med länge men aldrig nått hela vägen fram. Äntligen fick han sitt bälte, plus att jag älskar hans gester när han vinner. Sen var det ju riktigt spännande mellan Hughes och Trigg, jag menar jag var helt säker på att Trigg skulle vinna. Men Hughes visade vilken toppfigher han är.

Vad tyckte du själv om eventet då?

// Wicked

davedava
2005-04-21, 21:04
UFC 52 var kanske den bästa UFC-galan jag sett
Min favoritmatch var GSP-Miller, trots att den var rätt ojämn. Tyckte även om Salaverry-Riggs och Cote-Doerksen. Tycker synd om Cote, eftersom han nu är 0-2 i UFC och sannolikt får vänta ett tag innan han får chansen där igen. Ortiz och Doerksen var ju långt mer erfarna än honom så det är lite orättvist. Dessutom var han ju väldigt nära att knocka Doerksen. Blev ett stort fan av både GSP och Salaverry efter 52, de dissar inte sina motståndare, och levererar action.
På sistone har jag börjat favorisera UFC framför Pride, pga. att man sällan behöver stå ut med dåliga matchningar och freakshows i UFC.

Wicked
2005-04-21, 21:09
St-Pierre är riktigt duktig och en trevlig kille också verkar det som. Cote vet jag inte riktigt om han håller på UFC-nivån.
Sen trodde jag att Wiuff skulle vara bättre än vad han visade. Men men, jag tycker inte man ska jämföra Pride och UFC allt för mycket. Båda har bra matcher varje event, och kassa matcher. Pride har sina freaks, som ioförsig är roliga att kolla på ibland, och UFC tar in vissa helt värdelösa killar ibland.
I vilket fall är det alltid kul att se en snygg submission (ala Chonan :) ), en brutal high-kick (ala Cro-cop :) ), eller total domination (ala BJP och Fedor :) ).

// Wicked

davedava
2005-04-21, 21:25
Cote vet jag inte riktigt om han håller på UFC-nivån.

Nja han är ju ung och verkar slå väldigt hårt. Behöver träna på takedown-defence bara.

Tigerkotten
2005-04-21, 21:54
borde lägga till att man får prata om spoilers högst upp i din tråd, så folk är redo för sådant. Folk som inte sett kanske nyaste avsnittet osv.

Själv så ser jag mest på UFC och PRIDE, men borde följa en del mera.
Men kanske ni kan förklara vad TUF och Pride bushido är, menar vad för skillnad mot vanlig pride är bushido och hur fungerar TUF?

Hughes är grym i sin klass dock så tror jag St-Pierre vinner mot han nästa gång, han var bättre fighten tills han blev subbmittad anser jag iaf i deras senaste möte.

Gillar Arjowski eller vad han heter i tungvikten i UFC med, i lätt tungvikt så är Tito och Randy dom jag gillar mest. Kul att Vitor ska köra i pride borde nog gå bättre för honom dära skulle jag tro.

Någon som vet hur Ortiz ska göra? För hans kontrakt hade väl gått ut med UFC? aaa glömde en fighter jag är impad av med, vet ej vilken klass han går riktigt i men tippar på att det är en klass under lätt tungvikt. Han är iaf champ i UFC och han har stort hår och vet att folk pratat om att pga man har så mycket hår så är det lättare att glida ur vissa grepp osv.

Han mötte david tarrel förra eller förr förra matchen som var en besvikelse, tarrel hade ju inget bra försvar alls på marken.

Matcherna i senaste UFC 52 var sisådära, inte bästa eventet på långa vägar för mig. Får börja spara mina UFC och pride saker och bränna i framtiden.. Har bara senaste kvar :( Annars så gillade jag ufc 40 om jag inte minns fel då ken shamrock åkte på massa stryk :)

När Arjowski mötte han med stor nacke kommer ej ihåg namn var en fin sak att se på med, för han tålde extreeeeeeeemt och bara fortsatte att gå på helt sjukt!

Randy var för offensiv denna fight ansåg jag med och försökte växla slagutväxlning med liddel och det borde han ju inte gjort :)

Wicked
2005-04-21, 22:12
TUF är en ju serien "the ultimate fighter" som visades på Spike Tv i usa. Helt enkelt en dokusåpa där vinnarna i varje klass, eller de som utmärkte sig väl, fick kontrakt i UFC. Ett sätt föra Dana White (presidenten för ufc) att göra UFC mer mainstream och tillgängligt för vanligt folk. Ta bort fördomar osv.

Pride Bushido är ett mindre pride-event där t ex fighters som förlorat sin senaste match, mindre kända fighters som vill komma upp till "the real deal" dvs riktigt stora galor, får sin chans att visa upp sig. Oftast är det alltså inte de bästa fighterna i Bushido. Ioförsig gick mästaren Fedor en match mot Kohsaka och vann, men det var ett undantag.

Den du pratar om i klassen under lätt tungvikt, dvs mellanvikt, är Evan Tanner. Han med det stora håret ;). Han är mycket duktig och har flera års rutin och många matcher (+många vinster) bakom sig.

Arlovski är en riktigt bra fighter, med grymt bra slag, och han kan båda "stand-up" och submissions. Längtar efter hans match mot Frank Mir för att återförena tungviktsbältena i UFC.

// Wicked

davedava
2005-04-21, 22:12
borde lägga till att man får prata om spoilers högst upp i din tråd, så folk är redo för sådant. Folk som inte sett kanske nyaste avsnittet osv.

Själv så ser jag mest på UFC och PRIDE, men borde följa en del mera.
Men kanske ni kan förklara vad TUF och Pride bushido är, menar vad för skillnad mot vanlig pride är bushido och hur fungerar TUF?

Någon som vet hur Ortiz ska göra? För hans kontrakt hade väl gått ut med UFC? aaa glömde en fighter jag är impad av med, vet ej vilken klass han går riktigt i men tippar på att det är en klass under lätt tungvikt. Han är iaf champ i UFC och han har stort hår och vet att folk pratat om att pga man har så mycket hår så är det lättare att glida ur vissa grepp osv.

Han mötte david tarrel förra eller förr förra matchen som var en besvikelse, tarrel hade ju inget bra försvar alls på marken.

Matcherna i senaste UFC 52 var sisådära, inte bästa eventet på långa vägar för mig. Får börja spara mina UFC och pride saker och bränna i framtiden.. Har bara senaste kvar :( Annars så gillade jag ufc 40 om jag inte minns fel då ken shamrock åkte på massa stryk :)

När Arjowski mötte han med stor nacke kommer ej ihåg namn var en fin sak att se på med, för han tålde extreeeeeeeemt och bara fortsatte att gå på helt sjukt!


TUF(=The Ultimate Fighter) är en dokusåpa som sändes på spike tv i USA, går helt enkelt ut på att fighters tävlar om UFC-kontrakt.Randy och Chuck var coacher i den första säsongen. De tävlande var MW och LHW. Nästa säsong kommer att innehålla WW och HW. Om du inte sett nåt av det bode du kolla in det, åtminstone finalen som sändes på kabeltv i USA. Antar att du vet var man hittar sånt här.

Pride Bushido fokuserar helt enkelt på de lättare viktklasserna, dock delar domaren ut gula kort snabbare(=högt tempo).

Du tänker på Evan Tanner. Och David Terrell är VÄLDIGT bra på marken, men oerfaren i mma.

Arlovski heter han du tänker på:) Han är en av mina favoriter. Killen med stor nacke kallas Cabbage.

Wicked
2005-04-21, 22:14
Hihi lite före :booty: :)

davedava
2005-04-21, 22:17
Om bushido kan tilläggas att man ofta har team mot team. Tex. Gracies vs. Team Japan, BTT vs. Japan osv.

Tigerkotten
2005-04-21, 22:26
aha TUF är serien, såg 2 avsnitt sedan kom jag på att jag inte ska se på mera serier :D Men ska genast ladda ner finalen vad man såg av finalen verkade det vara ett krig. Och ja tarrel har ju bra bjj skills men han vart helt dominerad av Tanner när han hamnade på botten.


Undrar hur en fight blir mellan silva och vitor, för det är väl silvas enda förlust på ko?

davedava
2005-04-22, 07:43
Undrar hur en fight blir mellan silva och vitor, för det är väl silvas enda förlust på ko?
Det stämmer, men jag Silva skulle vinna om de möttes igen.

Jay-Z
2005-04-22, 08:23
Men varna för i helvete för spoilers ÅTMINSTONE!

core
2005-04-22, 10:24
TUF finalen är det absolut vildaste jag sett i MMA-väg. Dra åt natan vilken slugfest.

Tigerkotten
2005-04-22, 11:39
sett TUF finalen nu, jo andra matchen var extremt kul att se på. Men deras cardio verkar inte vara alls i klass med andra på den nivån, eller så vart dom så trötta pga det vart så mycket sluggande.

Skönt att Ken åkte på pisk med, gillar han inte speciellt dock har han gjort mycket för sporten.

Läste f ö om Tito att han har sagt att han inte ska slåss för UFC mera, fanns en länk på www.sherdog.com tills hans eget forum på www.titoortiz.com att han sa sådant iaf, men han är girig och anser han borde ha mera betalt den randy och liddel osv. Det är ju trist, han får ta tillbacka plats 1 för komma med sådana krav.

Pride 21 - Don Frye VS Yoshihiro Takayama.mpg

DEN är en galen sluggfest.

Papi
2005-04-22, 12:01
Haha, ja, det är en helt galen match! :D
Stackars japanen, fan vad han ser ut efteråt...

davedava
2005-04-22, 12:49
Men varna för i helvete för spoilers ÅTMINSTONE!
jo jag försöker, men hur gör man för att ändra rubriken? När jag editar syns ju det bara i underrubriken till mitt första meddelande :confused:

davedava
2005-04-22, 12:53
sett TUF finalen nu, jo andra matchen var extremt kul att se på. Men deras cardio verkar inte vara alls i klass med andra på den nivån, eller så vart dom så trötta pga det vart så mycket sluggande.

Är säker på att de har rätt bra cardio, men att svinga vilt +sparkar+clincharbete måste ju vara jävlit tungt.

Jay-Z
2005-04-22, 13:44
jo jag försöker, men hur gör man för att ändra rubriken? När jag editar syns ju det bara i underrubriken till mitt första meddelande :confused:


Varna i inlägget att det kommer en spoiler? Sedan så gör du så här:









































Spoiler: Bla bla bla. :)

davedava
2005-04-22, 21:34
TTT.

Om ca.12h startar Pride:Total Elimination. Kan knappt vänta på PbP:)

Tigerkotten
2005-04-22, 22:09
Tippa! :)

Kevin Randleman - Kazuhiro Nakamura. Kevin tror jag
Ricardo Arona - Dean Lister : Ricardo
Igor Vovchanchyn - Yuki Kondo : Igor
Vitor Belfort - Alistair Overeem : Alistair
Dan Hendersson - Rogerio Nogueira : Rogerio
Kazushi Sakuraba - Yoon Dong Sik : Kazushi Sakuraba
Quinton Jacksson - Mauricio "shogun" Rua : Mauricio
Wanderlei Silva - Hidehiko Yoshida : Silva

davedava
2005-04-22, 22:22
Kevin
Arona
Igor (gillar både Igor och Kondo, skulle inte vilja se dem fightas mot varandra:()
Alistair
Henderson ("Decision" Dan hehe)
Saku
Jackson(Han ser inte ut som Steve Urkel längre, ett gott tecken tror jag:))
Silva
Synd att man inte får se sånt här live på tv, skulle garanterat beställa ppv om jag kunde.

davedava
2005-04-22, 22:25
Nja han är ju ung och verkar slå väldigt hårt.
Joe Doerksen suffered a more severe concussion and didn't remember anything about his fight with Patrick Cote thirty minutes after it happened. Doerksen won the fight by submission, but took some heavy blows to the head from Cote in the process. Från MMAweekly.

Han slår nog hårt:) Vilken kämpe som lyckas subba motståndaren efter att nästan ha blivit knockad.

Tigerkotten
2005-04-22, 22:36
Kevin
Arona
Igor (gillar både Igor och Kondo, skulle inte vilja se dem fightas mot varandra:()
Alistair
Henderson ("Decision" Dan hehe)
Saku
Jackson(Han ser inte ut som Steve Urkel längre, ett gott tecken tror jag:))
Silva
Synd att man inte får se sånt här live på tv, skulle garanterat beställa ppv om jag kunde.


Det går att se sådant hära live via streams, men ofta man får pröjsa lite för svårt att få en "slot" annars. Via internet dvs som t ex http://www.streamtvnow.com

Vet dock ej om dom streamar detta, men troligen. Brukar visa UFC osv.

Tigerkotten
2005-04-23, 23:48
RESULTAT för NYA PRIDE





Texten är vit!











Vinnare efter :
Kevin Randleman - Kazuhiro Nakamura. : Nakamura
Ricardo Arona - Dean Lister : Arona
Igor Vovchanchyn - Yuki Kondo : Igor
Vitor Belfort - Alistair Overeem : Alistair
Dan Hendersson - Rogerio Nogueira : Rogerio
Kazushi Sakuraba - Yoon Dong Sik : Sakuraba
Quinton Jacksson - Mauricio "shogun" Rua : Mauricio
Wanderlei Silva - Hidehiko Yoshida : Silva (sjukt att en dommare ansåg den andra vann)

Hade 1 fel och det på kevin matchen, måste se om den för tyckte den var så ZzZZ. Tror det var 1 fel iaf, Quinton var en besvikelse med trodde fighten skulle vara bättre. Rätt trist att se på, men laddade ner bara enskilda matcher.

palme
2005-04-24, 00:14
OJ! 3st upsets skulle jag vilja kalla det! Måste ha de matcherna!

palme
2005-04-24, 00:27
Tyvärr har jag inte dc. Vit text...4st ögonbrynshöjare t.om!


Att Alistar spöa Belfort är iofs inte en jätte skräll, han är på väg upp men jag trodde iaf på Vitor. Att Rua spöa Jackson är helt klart en skräll, även om Rua oxå är på g. Nakamura trodde jag Randleman skulle slå sönder. Att Henderson losa mot Nog's bror tycker jag var skumt, men han måste ha brottat sönder honom iom att han van med ett armlås.

Allan
2005-04-24, 07:32
Inget fildelningssnack whatsoever!



allan

Tigerkotten
2005-05-03, 13:46
Så vem tror ni kammar hem allt?

Papi
2005-05-05, 10:58
Jag tror Silva vinner i vanlig ordning. Men han var fan inte i bra form mot Yoshida! Yoshida lyckades neutralisera honom rätt duktigt.

I matchen Shogun-Jackson så såg man ju tydligt att Quinton blir skadad på något sätt. Han står ju och ropar till sin tränare. Antagligen ett revben eller liknande. Tråkigt, jag ville se honom gå vidare, men han har ju inte gjort en bra match på länge nu.

Skönt att Randleman fick spö, han var totalt passiv hela matchen och skapade ingenting vettigt alls.

Tyckte hela tillställningen över lag var lite tråkig, vilket är sjukt konstigt med tanke på hur många bra fighters som var med. Alla verkade vara lite för försiktiga och avvaktande. De var mer rädda för att förlora än sugna på att vinna verkade det som.
Nästa omgång blir nog en höjdare! Nån som vet när den är?

palme
2005-05-05, 11:03
06/26/05 & 08/28/05 ska de vara. Så dröjer inte så länge :)

Kwon
2005-05-05, 12:15
Trist å se Rampage matchen. Skulle blivit stoppad vid Rampage's första hojt te hörnan.

Måste se Randleman Matchen dock!

Kwon
2005-05-05, 12:17
Jag tror Silva vinner i vanlig ordning. Men han var fan inte i bra form mot Yoshida! Yoshida lyckades neutralisera honom rätt duktigt.


E väl inte Silva som e "dålig" utan Yoshi som börjar lära sig Silva lite mer.

Klart Silva avvaktade mer vs Yosh än vanligt, men det kanske har sina orsaker åsse.

Yosh e inte dålig, hade det vart en Can hade du ju sett Silva agera på annat sätt