handdator

Visa fullständig version : Biceps+vader=bra?


rubber_duck
2005-04-21, 19:56
Är det en bra ide att kombinera biceps och vader på samma pass, tänkte på blodet som måste transporteras långt osv?Skulle jag få bättre resultat om jag istället körde vader på lårpasset och biceps på bröstpasset?

Allan
2005-04-21, 20:11
Om du har jättelika vader och jättelika biceps kanske det spelar roll. Är du en vanlig Kolomedlem har det ingen betydelse. Jag kör ofta just den kombinationen. Nu har jag erkänt taskiga biceps - annars kunde det kanske vara idé att köra hela armarna tillsammans med vaderna?


allan

rubber_duck
2005-04-21, 20:44
Kan säkert ligga något i det du säger. Det är bara min personliga smak som gör att jag delar på biceps och triceps-passen, tycker jag får bättre tryck i bitarna så.

pellepedal
2005-04-22, 08:06
Har du ont om blod eller?

rubber_duck
2005-04-22, 09:31
Kanske har dåliga blodvärden eller lågt blodtryck.

johnnytex
2005-04-22, 12:00
Biceps och vader, blir inget tungt pass. Kanske bättre att slänga in "de små" tillsammans med några stora muskler så du får jämna pass?

King Grub
2005-04-22, 12:02
Kan i o f s kanske vara en fördel att inte alla pass ställer 100%-iga krav på återhämtning.

Diana
2005-04-22, 12:05
Men de känns ju lättare ifall alla pass e någorlunda jämnstora imo ;)

johnnytex
2005-04-22, 12:09
Kan i o f s kanske vara en fördel att inte alla pass ställer 100%-iga krav på återhämtning.

Det kan han/hon ju ändå styra med hur hårt dem kör. Jag tror personligen inte sk "discopass" ger lika mycket som när du kör de små med stora muskelgrupper.

King Grub
2005-04-22, 12:11
Det kan han/hon ju ändå styra med hur hårt dem kör.

Hur hårt man än kör biceps och vader ställer det inte samma krav på CNS och total återhämtning.

johnnytex
2005-04-22, 12:15
Hur hårt man än kör biceps och vader ställer det inte samma krav på CNS och total återhämtning.

Det är ju sant. Men jag menar att man inte behöver köra stenhårt, failure varje pass om man vill "tagga" ner lite. Egentligen förstår jag inte varför man vill träna alls om man inte tror man kommer få tillräcklig återhämtning, jag skulle hellre vila en dag och köra hårdare nästa gång.

Diana
2005-04-22, 12:16
men Grub, när de kommer till att se till KROPPENS bästa(CSN), e de altså bäst att varva små och stora pass?

King Grub
2005-04-22, 12:58
men Grub, när de kommer till att se till KROPPENS bästa(CSN), e de altså bäst att varva små och stora pass?

Jag tror inte CSN bryr sig om din kropp speciellt mycket, bara du betalar i tid.

Det finns fler sätt att se till att återhämtningen är komplett, men vill man kunna träna ofta och utan mer sammanhängande vila kanske det är en idé att inte gå 100% på alla pass.

Diana
2005-04-22, 13:34
:laugh: altså de här e ju sjuttioandra gången ja skriver fel!

Men aha ja tänkte mer på att om man har en specifik träningsmängd man ska avverka på , säg, en vecka spelar de då nån strre roll för CNNSS ;) ifall man gör alla jämnstora eller bör man göra nåra mindre o nåra större?*screwy*

rubber_duck
2005-04-22, 14:35
Biceps och vader, blir inget tungt pass. Kanske bättre att slänga in "de små" tillsammans med några stora muskler så du får jämna pass?
Körde i vanliga fall inte bara de två på ett pass, vart bara så i all hast.Kombinerar ofta dom med tyngre övningar.