handdator

Visa fullständig version : Twinlabs super gainer


replay
2005-04-21, 17:08
Tjena!
Tänkte köpa twinlabs super gainer men eftersom jag hört en del snack om det skulle jag gärna höra era synpunkter på denna gainer. Är den värd sitt pris? Är protein/kolhydrat-nivån bra? När jag kollade på innehållsförteckningen stog det något i stil med att det var 75g kolhydrater och 30g protein i varje portion, detta låter väl rätt bra för en grabb på 76kg? Finns det andra gainers som är bättre? Hörde också nåt om att man blir fet av deras gainer, har svårt att tänka mig att en gainer per träningstillfälle ger så mycket fett/snabba kolhydrater. Aja, vill mest höra era åsikter om denna produkt.
Tack på förhand!
/replay

AnimalGen
2005-04-21, 18:17
Jag tycker inte att den är prisvärd, om ett viss märke är bättre än den andra vet jag inte, och nej du kommer inte bli fett av den om du bara tar den efter träningen.

Doktor V
2005-04-21, 18:19
Super Gainers innehåller inte 30 g protein per 100 g sist jag kollade, utan 15 g.
Dessutom säljs den till ett löjligt överpris, finns produkter som innehåller mer protein till nästa halva priset

replay
2005-04-22, 07:58
Några tips? För vad jag förstått så är inte proteinet det viktigaste efter träning utan kolhydraterna. Räcker ju med 6g fullvärdigt protein för att stimulera muskeltillväxten...

Nismo
2005-04-22, 08:02
Några tips? För vad jag förstått så är inte proteinet det viktigaste efter träning utan kolhydraterna. Räcker ju med 6g fullvärdigt protein för att stimulera muskeltillväxten...

Jo, men tänk på att det blir ca 20gram protein. Protein + kolhydrater är det viktigaste. Köp isåfall en burk vassleprotein och en säck druvsocker. Dosera 4x mer kolhydrater än protein. Tex 80gr druvsocker och 20gr vassleprotein.

Davil
2005-04-22, 08:27
[QUOTE=replay]Några tips?QUOTE]

Ekonomiskt : Köp 10kg vassle här på kolozzeum och en säck malto. så kan du blanda till exakt den mängd du själv vill ha av kolhydrat/protein. Tung engångskostnad kanske...men i längden billigt !

Slött och inte lika ekonomiskt: Köp färdig gainer som inte kostar as-mycket som innehåller malto+vassle.

- M -
2005-04-22, 08:45
Några tips? För vad jag förstått så är inte proteinet det viktigaste efter träning utan kolhydraterna. Räcker ju med 6g fullvärdigt protein för att stimulera muskeltillväxten...

...Nej, men det är proteinet som kostar. Kolhydrater är billigt. Alltså ingen prisvärd produkt.

Kolla Kolzzeum shopen, Fairings grejer gillar jag, garanterat bättre grejer för bättre pengar än vad du får om du köper Twinlab.

replay
2005-04-22, 13:35
Jo, men jag är ute efter en gainer eftersom jag inte vill beställa 5kg maltodextrin, kanske blir av senare, men skulle vilja börja med färdig gainer... Fairing? Gör dom bra gainers? Andra tips på just gainers?

Doktor V
2005-04-22, 16:13
Några tips? För vad jag förstått så är inte proteinet det viktigaste efter träning utan kolhydraterna. Räcker ju med 6g fullvärdigt protein för att stimulera muskeltillväxten...

Vart har du hittat den infon?
Låter som den brochyren man kan få hos doktorn, där någon gein räknat ut att en ökning av dagsintaget från 60 g protein till 66 g protein ger en extrem ökning av muskelmassan.
Kan avslöja att du är helt fel ute

Nismo
2005-04-22, 16:28
Vart har du hittat den infon?
Låter som den brochyren man kan få hos doktorn, där någon gein räknat ut att en ökning av dagsintaget från 60 g protein till 66 g protein ger en extrem ökning av muskelmassan.
Kan avslöja att du är helt fel ute

Då kan jag avslöja att han förmodligen läst 6gr essentionella aminosyror. Detta fås från ca 20 gram fullvärdigt protein.

WHITEFOLKS
2005-04-22, 16:29
6g essentiella aminosyror är det, inte 6g fullvärdigt protein. behöver väl ungefär 10g vassle för att komma upp i det.

AnimalGen
2005-04-22, 19:41
Andra tips på just gainers?
Real Gains(rek)
MassTech
Gainer Pro(rek)
XXXL Gainer
Myodrive
MegaMass

Sverker
2005-04-22, 19:55
Vart har du hittat den infon?
Låter som den brochyren man kan få hos doktorn, där någon gein räknat ut att en ökning av dagsintaget från 60 g protein till 66 g protein ger en extrem ökning av muskelmassan.
Kan avslöja att du är helt fel ute

Troligen läst någon av King Grubs sammanställda rapporter om optimal återhämtning.
Minns jag abstraktet rätt så en rejäl dos maltodextrin + 6 g EAA ( vilket motsvarar 10 g vasslehydrolysat ). Det perfekta för att maximer glykogeninlagringen och få igång proteinsyntesen.

6 g EAA var minimum och nog inte det optimala för maximal proteinsyntes, men ändå.

King Grub
2005-04-22, 20:04
6 gram EAA har stimulerar proteinsyntes i princip dubbelt så mycket som 3 gram EAA.

40 gram EAA stimulerar inte proteinsyntes mer än 20 gram EAA.

Så någonstans mellan 6 och 20 gram ligger gränsen där den anabola gensvaret från ett proteinmål maxar.

"there may be a point of essential amino acid availability above
which no further stimulation occurs. Support for this
concept comes from the fact that net muscle protein
synthesis was similar when 20 g and 40 g of essential
amino acids were ingested after resistance exercise.
Any further stimulation must occur following the next meal."

Tipton KD, Wolfe RR., Protein and amino acids for athletes, J Sports Sci. 2004 Jan;22(1):65-79.

"it appears that only modest amounts of dietary amino acids would be needed to achieve maximal stimulation of the muscle anabolic processes i.e. for adults of average weight, 55-75 kg × 0.260 mg/kg/h × 2 h, or of the order of 30-40 g of protein."

Bohe J, Low A, Wolfe RR, Rennie MJ, Human muscle protein synthesis is modulated by extracellular not intramuscular amino acid availability: a dose response study, J Physiol. 2003 Oct 1;552(Pt 1):315-24.

AnimalGen
2005-04-22, 20:12
Följer du alla forsking resultat själv King?

King Grub
2005-04-22, 20:27
Vad menar du med "följer"? :) Ja, jag försöker läsa åtminstone dom större tidsskrifterna i takt med att dom publiceras, om det är vad du menar.

Nismo
2005-04-22, 20:35
Följer du alla forsking resultat själv King?

Jag tror han menar att om du äter enligt de resultat som framkommit ur forskningen.

replay
2005-04-23, 01:49
Kollade in Gainer Pro, ser ruskigt bra ut, iaf priset, 4kg för 349:- lika mycket som 2kg twinlab kostar. Hur är denna gainer? Bra med protein/kolydrat innehåll? Hittade inga exakta mått på prtoein/kolhydraterna bara procent..

Doktor V
2005-04-23, 11:54
Kollade in Gainer Pro, ser ruskigt bra ut, iaf priset, 4kg för 349:- lika mycket som 2kg twinlab kostar. Hur är denna gainer? Bra med protein/kolydrat innehåll? Hittade inga exakta mått på prtoein/kolhydraterna bara procent..


Det är ok, men det finns billigare med bättre innehåll än så.
Snackar man max för pengarna är 25 g protein som jag tror Gainers Pro innehåller inte bra för 349:-

replay
2005-04-23, 12:00
Det är ok, men det finns billigare med bättre innehåll än så.
Snackar man max för pengarna är 25 g protein som jag tror Gainers Pro innehåller inte bra för 349:-

Jasså, vet du något märke? Men om det är 25g vassleprotein så måste de väl iaf innehålla minst 6g essentiella aminosyror?

King Grub
2005-04-23, 12:11
Jasså, vet du något märke? Men om det är 25g vassleprotein så måste de väl iaf innehålla minst 6g essentiella aminosyror?

Javisst. 6 gram EAA är dock inte gränsen där den anabola effekten maxar, men det är en annan sak.

replay
2005-04-23, 13:05
Okej, aja jag lutar nog faktiskt åt att beställa gainer pro, nu får ni skynda er med invändningar ;) *flex*

Fatalist
2005-04-23, 23:31
Okej, aja jag lutar nog faktiskt åt att beställa gainer pro, nu får ni skynda er med invändningar ;) *flex*

Invändning! Köp t ex Exells vassleprotein här på kolo och komplemetera med 25kg malto så kan du blanda gainer själv i åtminstonde ett halvår framöver :eating:

påven
2005-04-24, 02:00
Läste ett Colemancitat på nåt amerikanskt forum:

"Fuck postworkoutdrinks, i eat food"

tänk på det killar ;)

mmmCay
2005-04-24, 03:20
Läste ett Colemancitat på nåt amerikanskt forum:

"Fuck postworkoutdrinks, i eat food"

tänk på det killar ;)

"Thank God for natural strength" sade han också *rolleyes*

replay
2005-04-24, 14:33
Invändning! Köp t ex Exells vassleprotein här på kolo och komplemetera med 25kg malto så kan du blanda gainer själv i åtminstonde ett halvår framöver :eating:

Jo, men jag är ute efter en gainer eftersom jag inte vill beställa 5kg maltodextrin, kanske blir av senare, men skulle vilja börja med färdig gainer...

*rolleyes*

PowPow
2005-04-25, 20:26
Okej, aja jag lutar nog faktiskt åt att beställa gainer pro, nu får ni skynda er med invändningar ;) *flex*

Jag kör på gainer pro, och är nöjd. Ganska prisvärd, även om folk snackar om att man kan komma undan billigare (utan att blanda själv).

Den löser sig lätt och smakar gott. Jordgubb smakar dock ganska illa..

replay
2005-04-26, 06:29
Fan *rolleyes* Beställde just en jordgubb *spy* Får la mixa i en banan eller nåt så ordnar det sig :)

King Grub
2005-04-26, 07:31
Det är ju inte 100% säkert att allas smaklökar är identiska.

PowPow
2005-04-26, 18:26
Fan *rolleyes* Beställde just en jordgubb *spy* Får la mixa i en banan eller nåt så ordnar det sig :)

Så farlig är den inte faktiskt.
Och som gruben säger: smaken är ju inte lika hos alla.

Man kan ju blanda den med väldigt lite vatten, så blir det inte så mycket. Sen kan man dricka rent vatten för att göra den isoton i magsäcken.