handdator

Visa fullständig version : 2 Gainers + mat direkt efter = ont i magen?!


GymTT
2005-04-21, 13:17
Hejsan!

Har sedan ett tag tillbaka börjat köra en gainer före samt en gainer efter passet vid varje pass. (Tidigare körde jag bara gainer efter) Nu har jag kört både och samt mat 20 min efter den sista gainern. Det har gjort att jag har fått fruktansvärt ont i magen, när jag kommer hem och har tvingar i mig lite mat (20 min efter gainern) Så orkar jag inget annat än att lägga mig på soffan och i detta skede mår jag piss, verkligen piss. Känns som man har maginfluensa ungefär och nästintill skall spy. Vad ska jag göra? Det blir nog för mycket för magen med de här sakerna på en gång? Bör jag skita i t.e.x förträningsdrinken och bara ta en Gainer efter samt mat så fort jag kommer hem? Grub?? MVH TT

Pingen
2005-04-21, 13:39
Ta det lite lugnt bara.

Dra en drink efter träningen. Ta dig hemåt sakta, fixa ihop lite käk och njut.
Nu vet jag inte hur du fungerar, men tänk inte så mycket på vad du äter, när och hur. Det blir inga stora skillnader i din tillväxt och du kommer garanterat att må bättre, både fysiskt (magen) och psykiskt.

Talar även för mig själv.

King Grub
2005-04-21, 13:52
Hur blandar du? Hur mycket vatten framför allt? Och vilken kolhydrat?

jakke
2005-04-21, 16:48
Testat att vänta längre än 20 min med mat?

GymTT
2005-04-21, 21:02
Hur blandar du? Hur mycket vatten framför allt? Och vilken kolhydrat?


Använder mig av dextropur som kolhydratkälla: 1 DL Fairing WPI Vassleisolat, 3/4 dels DL dextropur + 4 DL vatten, vad säger du om det?

MVH TT

King Grub
2005-04-21, 21:04
Dubbla vattenmängden, minst. Druvsocker blir isotont vid en 6-%ig lösning, dvs 1 L vatten till 60 gram druvsocker. Inte omöjligt att problemet är så enkelt.

GymTT
2005-04-21, 21:20
Dubbla vattenmängden, minst. Druvsocker blir isotont vid en 6-%ig lösning, dvs 1 L vatten till 60 gram druvsocker. Inte omöjligt att problemet är så enkelt.


Så skall dricka Vassleisolatet + dextropuren med 1 Liter vatten både före och efter? DVS 2 liter vatten i samband med träning? MVH TT

WHITEFOLKS
2005-04-21, 21:21
.75dl druvsocker är nog ~50g så skulle behövas lite mer än det dubbla vatten.