handdator

Visa fullständig version : Dalblads Iso whey


Räkan_88
2005-04-20, 19:54
Just nu dricker jag Dalblads Iso whey proteinpulver blandat med vatten efter varje styrketräningspass (3-4 ggr i veckan) och löpning (2 ggr i veckan).
Tidigare mixa jag i en banan men det smakar äckligt så jag undrar ifall man kanske ska blanda i Dextropur?
Är det bra att dricka vatten med Dextropur efter (och under) jag sprungit?
Kanske ska tillägga att jag vill bli rätt så slim och inte stor som flera andra här.
Jag är helt lost när det gäller sånt här så jag tänkte att ni kanske kunda hjälpa :)

Näringsvärde per portion (50 g)

Kalorier (373) 189
Protein (90%)45g
Kolhydrater varav laktos (0,5%) 0,25g
Fett (1%) 0,5g

Tar 1.5 dl pulver och 2 dl vatten.

TPS
2005-04-20, 20:01
Dextropur är verkligen att föredra framför banan. Ännu hellre maltodextrin och som på toppen av gräddet, Vitargo om så ekonomin tillåter det.

Dextropur blir isoton vid 6% så mycket vatten måste de drickas om du skall använda dextropur.

Pdaddy
2005-04-20, 20:06
Just nu dricker jag Dalblads Iso whey proteinpulver blandat med vatten efter varje styrketräningspass (3-4 ggr i veckan) och löpning (2 ggr i veckan).
Tidigare mixa jag i en banan men det smakar äckligt så jag undrar ifall man kanske ska blanda i Dextropur?
Är det bra att dricka vatten med Dextropur efter (och under) jag sprungit?
Kanske ska tillägga att jag vill bli rätt så slim och inte stor som flera andra här.
Jag är helt lost när det gäller sånt här så jag tänkte att ni kanske kunda hjälpa :)

Näringsvärde per portion (50 g)

Kalorier (373) 189
Protein (90%)45g
Kolhydrater varav laktos (0,5%) 0,25g
Fett (1%) 0,5g

Tar 1.5 dl pulver och 2 dl vatten.




Wooops Räkan du kommer få en beating :D.. Länka ej till deras site sådär :naughty:

M

Räkan_88
2005-04-20, 20:07
Dextropur är verkligen att föredra framför banan. Ännu hellre maltodextrin och som på toppen av gräddet, Vitargo om så ekonomin tillåter det.

Dextropur blir isoton vid 6% så mycket vatten måste de drickas om du skall använda dextropur.
Oj jag förstod inte riktigt det sista :em:
Men hur mycket Dextropur ska jag blanda i? Väger 77kg och är ca 187cm *flex*

EDIT:

Pdaddy: Oj har jag missat nått nu :em: Får man inte länka till olika tillverkare?

Pdaddy
2005-04-20, 20:10
Oj jag förstod inte riktigt det sista :em:
Men hur mycket Dextropur ska jag blanda i? Väger 77kg och är ca 187cm *flex*

EDIT:

Pdaddy: Oj har jag missat nått nu :em: Får man inte länka till olika tillverkare?

De brukar va känsligt.. du kan dock klippa ur text info om nån produkt och klistra in den här..
Men nu vet ja inte om Dhalblads hade nån webshop eller ej på siten..

Du lär märka om du gjort fel, eller läs reglerna :thumbup:

M

Räkan_88
2005-04-20, 20:11
De brukar va känsligt.. du kan dock klippa ur text info om nån produkt och klistra in den här..
Men nu vet ja inte om Dhalblads hade nån webshop eller ej på siten..

Du lär märka om du gjort fel, eller läs reglerna :thumbup:

M
Kollade lite på reglerna och den hemsidan har INTE webshop... tar bort den för säkerhetsskull :)

Doktor V
2005-04-21, 18:25
En enkel fråga är denna:
Om det blir äckligt när du mixar med banan, varför äter du inte bananen separat?

Räkan_88
2005-04-21, 18:42
En enkel fråga är denna:
Om det blir äckligt när du mixar med banan, varför äter du inte bananen separat?
Den blir mosad i väskan...

TPS
2005-04-21, 18:57
Oj jag förstod inte riktigt det sista :em:
Men hur mycket Dextropur ska jag blanda i? Väger 77kg och är ca 187cm *flex*

EDIT:

Pdaddy: Oj har jag missat nått nu :em: Får man inte länka till olika tillverkare?
Hur mycket kolhydrater du vill blanda i bestämmer du helt och håller själv. Men en bra mängd man brukar följa är 0.8gram-1.2gram/kg kroppsvikt...

Räkan_88
2005-04-21, 21:01
Hur mycket kolhydrater du vill blanda i bestämmer du helt och håller själv. Men en bra mängd man brukar följa är 0.8gram-1.2gram/kg kroppsvikt...
Jag köpte dextropur idag men jag har ingen aning om hur mycket 1 dl väger... Tänkte göra det lätt för mig och ta 1g/kg. Väger 76kg när jag kolla idag!

WHITEFOLKS
2005-04-21, 21:42
TROR en dl är runt 65g dextropur.

Doktor V
2005-04-21, 22:33
Den blir mosad i väskan...

Jo, det är klart den bli mosad, men varför ser du det som en fördel?
Ät den som vanligt