handdator

Visa fullständig version : Att sakta förstöra sig själv - 2


Jet
2005-04-20, 17:05
Hur skulle ni gjort om ni vet att en av era närmaste vänner använder olagliga medel för höja sin sinnesstämmning, dvs alkohol/droger?

Vi som åskådare, hans kompisar, har ju vetat om detta sen de startade o sååklart har vi försökt i de oändliga att övertala han att de e fel o yada yada.. men de e helt meningslöst, de enda sättet man kan märka att nåt e fel me han e att typ när man e ute på nån klub eller på pendeltågsstationen eller whatever o han fått i sej alkohol/droger, vill han allti gå fram o tjaffsa me folk, o vi har varit tvungna att "rädda" han flera gånger när han blivit helt vild o inte ser saker klart o tydligt. Hur skulle ni göra i en sånhär situation? När nån sakta men säkert förstör sej själv.. Skulle VERKLIGEN va intressant o veta!

palme
2005-04-20, 17:09
Skulle sätta mig ner med han och snacka ut om saken över ett par bärs.

mini_Arnold
2005-04-20, 17:11
vill nån förstöra sig själv, oavsett om det är med lagliga eller olagliga medel, så be my guest.

Att folk inte lär sig..

(edit: vet att detta är på skämt, men menar det ändå)

HenrY
2005-04-20, 17:14
Vad är det roliga me denna tråd? *screwy*

Tricklev
2005-04-20, 17:15
Vad är det roliga me denna tråd? *screwy*

Dom upplyser oss om att AAS inte är farligt *rolleyes*

Big_Vik
2005-04-20, 17:18
vill nån förstöra sig själv, oavsett om det är med lagliga eller olagliga medel, så be my guest.

Att folk inte lär sig..

(edit: vet att detta är på skämt, men menar det ändå)

Allvarligt, har du ens några kompisar? *screwy*

Diana
2005-04-20, 17:20
Haha hörredu ja hade faktiskt copywrite på den texten juh!

Ja kan inte för allti i världen relatera till hur fan man kan vilja höjja sin sinnesstämmning me alkohol?? har aldri druckit en droppe i hela mitt liv o så lär de förbli..

takjens
2005-04-20, 17:20
Jag håller med palme.. sätta sig ner och seriöst försöka prata och visa hur man känner.. det bästa och kanske enda?

Tricklev
2005-04-20, 17:22
:MrT: Haha hörredu ja hade faktiskt copywrite på den texten juh!

Ja kan inte för allti i världen relatera till hur fan man kan vilja höjja sin sinnesstämmning me alkohol?? har aldri druckit en droppe i hela mitt liv o så lär de förbli..

Och du bor i hooden? :MrT:

mini_Arnold
2005-04-20, 17:24
Allvarligt, har du ens några kompisar? *screwy*
Några stycken. Och ja, jag är väldigt omtänksam, enligt andra iaf.
Jag är deras vän, vill dem förstöra sitt liv säger jag min åsikt ber dem att inte göra det, lyssnar dem inte så får dem tummen upp.
Jag är inte deras morsa.

Jet
2005-04-20, 17:24
Nä poängen med denna tråd är mycke enkel...

Så fort det pratas AAS så går folk i taket, de har så mycket åsikter om ditt och datt, de "VET" minsann hur saker och ting är och alla som tycker annorlunda är dumma i huvudet.

När diskussioner däremot gäller alkohol och övriga droger, såsom Ecstasy, Hasch, Amfetamin etc så finns det en ENORM högre acceptans bland många människor. Det finns tom organisationer som aktivt verkar för att legalisera Hasch bl.a.

Istället för att tycka så mycket som en del gör, så gå på djupet istället, sök fakta på hur många som verkligen DÖR av AAS bruk, och jämför dessa siffror med dödstalen för Alkohol och Droger.
Försök även få information hur många människor som är sjukskrivna från sina jobb pga. alkohol eller drogrelaterade problem kontra AAS bruk.

För en drog är en drog, om nu AAS ska räknas dit, men det kan vi göra.

Varför är då vissa droger OK, medans andra inte är det?

Återigen, säger inte att AAS är BRA på något sätt, men det är det inte att röka på regelbundet, eller klippa några vinare i veckan heller....

Diana
2005-04-20, 17:26
Haha mitt i ghettot ja!
Nämen ja har växt upp me GROVT alkoholiserade föräldrar o allt va de för me sej, bråk, misshandel the list is loooong... så för mej representerar alkohol nåt jävlit negativt, bartendern kollar allti lite skumt när ja e den enda som beställer juice o alla andra i mitt sällskap tar till spriten,hehe

Diana
2005-04-20, 17:28
Nä poängen med denna tråd är mycke enkel...

Så fort det pratas AAS så går folk i taket, de har så mycket åsikter om ditt och datt, de "VET" minsann hur saker och ting är och alla som tycker annorlunda är dumma i huvudet.

När diskussioner däremot gäller alkohol och övriga droger, såsom Ecstasy, Hasch, Amfetamin etc så finns det en ENORM högre acceptans bland många människor. Det finns tom organisationer som aktivt verkar för att legalisera Hasch bl.a.

Istället för att tycka så mycket som en del gör, så gå på djupet istället, sök fakta på hur många som verkligen DÖR av AAS bruk, och jämför dessa siffror med dödstalen för Alkohol och Droger.
Försök även få information hur många människor som är sjukskrivna från sina jobb pga. alkohol eller drogrelaterade problem kontra AAS bruk.

För en drog är en drog, om nu AAS ska räknas dit, men det kan vi göra.

Varför är då vissa droger OK, medans andra inte är det?

Återigen, säger inte att AAS är BRA på något sätt, men det är det inte att röka på regelbundet, eller klippa några vinare i veckan heller....

BRAA skrivet!!

Arne Persson
2005-04-20, 17:33
Nä poängen med denna tråd är mycke enkel...

Så fort det pratas AAS så går folk i taket, de har så mycket åsikter om ditt och datt, de "VET" minsann hur saker och ting är och alla som tycker annorlunda är dumma i huvudet.

När diskussioner däremot gäller alkohol och övriga droger, såsom Ecstasy, Hasch, Amfetamin etc så finns det en ENORM högre acceptans bland många människor. Det finns tom organisationer som aktivt verkar för att legalisera Hasch bl.a.

Istället för att tycka så mycket som en del gör, så gå på djupet istället, sök fakta på hur många som verkligen DÖR av AAS bruk, och jämför dessa siffror med dödstalen för Alkohol och Droger.
Försök även få information hur många människor som är sjukskrivna från sina jobb pga. alkohol eller drogrelaterade problem kontra AAS bruk.

För en drog är en drog, om nu AAS ska räknas dit, men det kan vi göra.

Varför är då vissa droger OK, medans andra inte är det?

Återigen, säger inte att AAS är BRA på något sätt, men det är det inte att röka på regelbundet, eller klippa några vinare i veckan heller....


Med tanke på hur psyko vissa av AASnissarna har blivit så är det nog där den allra största faran ligger. Dom blir ju psykiskt fast i skiten och därefter kommer även de fysiska biverkningarna. Vi har ju gemensamma bekanta här. ;) :)

palme
2005-04-20, 19:06
Med tanke på hur psyko vissa av AASnissarna har blivit så är det nog där den allra största faran ligger. Dom blir ju psykiskt fast i skiten och därefter kommer även de fysiska biverkningarna. Vi har ju gemensamma bekanta här. ;) :)

Så varken alkohol eller andra droger ger psykiska och fysiska bieffekter?

Arne Persson
2005-04-20, 19:14
Så varken alkohol eller andra droger ger psykiska och fysiska bieffekter?


Tydligen inte så snabbt som dom ofarliga och coola steroiderna. :)

Ame
2005-04-20, 19:14
Så varken alkohol eller andra droger ger psykiska och fysiska bieffekter?

Bara för att man säger att AAS ger de och de bieffekterna så betyder väl inte det att man inte menar att andra saker ger det också...

jwzrd
2005-04-20, 19:18
Ja lite intressant är det att AAS medför pucko-stämpel, men gräs, svampar osv istället tolkas som att missbrukaren har ett stort intellekt och söker nya upplevelser.

Jense
2005-04-20, 19:28
jag skulle sätta dig ner på en stol. snurra på den och säga "såhär känns det att vara berusad på alkoholhaltiga drycker. så vet du det

Bolio
2005-04-20, 19:40
Ja lite intressant är det att AAS medför pucko-stämpel, men gräs, svampar osv istället tolkas som att missbrukaren har ett stort intellekt och söker nya upplevelser.

Brilliant att jämföra anabola steroider med psykedeliska svampar - brilliant! "Allt som är olagligt och ett ämne är samma sak som allt det andra som är olagligt och ett ämne", fool. Bli inte för kaxig nu jwzrd, du vet inte vilka jag känner.

jwzrd
2005-04-20, 19:42
Brilliant att jämföra anabola steroider med psykedeliska svampar - brilliant! "Allt som är olagligt och ett ämne är samma sak som allt det andra som är olagligt och ett ämne", fool. Bli inte för kaxig nu jwzrd, du vet inte vilka jag känner.

Du kommer att hamna i mitt arsle!

Bolio
2005-04-20, 19:43
Ibland älskar jag dig, fastän du skriver dumma saker som "lite intressant är det att AAS medför pucko-stämpel, men gräs, svampar osv istället tolkas som att missbrukaren har ett stort intellekt och söker nya upplevelser". Jag är allvarlig, jag älskar dig på riktigt.

TCOG
2005-04-20, 19:52
jag har iaf inga kompisar.... *cry*

ps. bolio i diskussionen :hbang:

Trance
2005-04-20, 19:54
Problemet är väl lite också att det går inte att köra lite AAS på partyn varannan helg. Utan det är väl hela kurer som gäller med flertalet olika piller. Detta leder väl lättare till att ta tyngre och tyngre kurer hela tiden.

Dessutom är det ett helvete att pilla med hormoner hit och dit, vissa mediciner(kortison) som man käkat tunga doser har ju innehållit det och det har inte varit trevligt.

Bolio
2005-04-20, 20:10
Problemet är att man inte kan jämföra AAS och berusningsdroger. Det är två helt olika saker. Allt som är olagligt och som man kan inta i kroppen är inte samma. Om äpplen blev olagliga, skulle vi sitta och jämföra äpplen också?

Tolkia
2005-04-20, 20:59
Ja lite intressant är det att AAS medför pucko-stämpel, men gräs, svampar osv istället tolkas som att missbrukaren har ett stort intellekt och söker nya upplevelser.
Gör det? Bör det? Bestämde vem?

Lizard
2005-04-20, 21:10
Det är väl inget problem om folk blir fulla?!
Problemet med att de blir fulla är att en del blir oberäkneliga.
Kör någon bil berusad t ex så kan han göra något rent oförväntat och därmed ställa till mer än oreda. (Ni behöver inte länka till tråden där jag erkänt detta brott) Fortsätter superiet så kan man finna att räkningar inte blir betalda och han eller hon slutar gå till jobbet utan att vara annat än fyllesjuk. Jäkligt oberäkneligt och svårplanerat för omgivningen med andra ord.
Tar man svampar så blir man oberäknelig med, i alla fall för den i omgivningen som inte är van vis svamprus.
Samma sak om man tar AAS. Man blir oberäknelig.
Vet man att alla som tar AAS blir sjötokiga och vill slåss direkt så håller man sig undan och har kanske chans att klara sig. Men går man ut med en glad och pigg kamrat och dricker öl och kollar på tittiesn'ass på kvällen har man kanske inte räknat med att kamratens tidigare så gemytliga umgänge hux flux förvandlas till en sinnesförvirrad wrestlingstjärna. Hurtusan gick det till? Vis som hade så trevligt?

Där har vi likheten och avigsidan med alla droger, vad än nyttjarens syfte var initialt att ta dem.

Lizard

Jet
2005-04-20, 21:22
Det är väl inget problem om folk blir fulla?!
Problemet med att de blir fulla är att en del blir oberäkneliga.
Kör någon bil berusad t ex så kan han göra något rent oförväntat och därmed ställa till mer än oreda. (Ni behöver inte länka till tråden där jag erkänt detta brott) Fortsätter superiet så kan man finna att räkningar inte blir betalda och han eller hon slutar gå till jobbet utan att vara annat än fyllesjuk. Jäkligt oberäkneligt och svårplanerat för omgivningen med andra ord.
Tar man svampar så blir man oberäknelig med, i alla fall för den i omgivningen som inte är van vis svamprus.
Samma sak om man tar AAS. Man blir oberäknelig.
Vet man att alla som tar AAS blir sjötokiga och vill slåss direkt så håller man sig undan och har kanske chans att klara sig. Men går man ut med en glad och pigg kamrat och dricker öl och kollar på tittiesn'ass på kvällen har man kanske inte räknat med att kamratens tidigare så gemytliga umgänge hux flux förvandlas till en sinnesförvirrad wrestlingstjärna. Hurtusan gick det till? Vis som hade så trevligt?

Där har vi likheten och avigsidan med alla droger, vad än nyttjarens syfte var initialt att ta dem.

Lizard

Som vanligt ett klockrent inlägg!

Arne Persson
2005-04-20, 21:22
Sprit är helt ofarligt! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27224
:bow: :bow: :bow:

Tricklev
2005-04-20, 21:25
Äsh, jag har väl haft lite negativ attityd emot AAS, men har det emot alkohol droger osv också ;)

Lizard
2005-04-20, 21:30
Sprit är helt ofarligt! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27224
:bow: :bow: :bow:

*noterar* Inte gå på fest i Arnes trädgård. Inte gå på fest i Arnes trädgård. Inte gå på fest i Arnes trädgård.

:naughty:

Lizard

Arne Persson
2005-04-20, 21:33
*noterar* Inte gå på fest i Arnes trädgård. Inte gå på fest i Arnes trädgård. Inte gå på fest i Arnes trädgård.

:naughty:

Lizard


He he! Jag bor knappast i Ystad! ;)

aliquis
2005-04-20, 22:07
Hum, när man var yngre och skrämselpropagandan var som värst trodde man säkert att man naturligtvis skulle ringa föräldrarna och gå till polisen. Nuförtiden har jag inte ens reflekterat över det.
Ingenting mao, vill de ta droger får de väl ta droger.