handdator

Visa fullständig version : Välja??


Lizzie
2005-04-20, 09:24
Låt oss säga att jag är en man på 30 år. 180 lång och väger 79 kg. Jag har alltid varit smal och tappar i vikt så fort jag nyser. Nu har jag börjat äta ordentligt, många närings+energirika mål per dag, och en proteindrink (Maxgain-eiselt) per dag. Har äntligen kommit upp i 79-80 kg, har alltid förr vägt runt 65 kg. Jag har inte tränat på ett tag nu för jag ville komma upp i 80 kg först - jag rasar i vikt när jag börjar träna. Nu är jag ganska lagom - MEN har fått en del fett på magen. Jag skulle vilja börja träna styrka och öka i muskelvikt, och gå ner i fettvikt. (magen..) Ska jag börja träna styrka någon dag i veckan och något konditionspass eller ska jag välja om jag ska träna musklerna eller bränna fett?? Vill ju inte bli spinkig igen!

abjorn
2005-04-20, 09:30
Om du rasar i vikt äter du för klent. Skriv vad du äter på en dag så kan man få en bättre uppfatnning.

Lizzie
2005-04-20, 10:27
(Det är en kompis som använde min dator å namn)
Det han ville veta mest var nog om han skulle satsa på kondition för att bli av med 'fettmagen' först eller träna upp musklerna först och bränna bort fettet efter... Som han äter nu håller han sin vikt, missar han en enda proteindrink eller bli sjuk i två dagar tappar han flera kilon.

Jag sa åt honom att han skulle börja bygga lite muskler, då under tiden bränner han kanske bort sin fettmage? (Alltså han har ju ingen ölmage direkt utan bara lite löst...) Stämmer mitt tips?

Johan_P
2005-04-24, 11:56
Har han så pass lätt för att tappa vikt så borde han börja styrketräna med relativt kraftiga matportioner för att öka i muskelmassa. Är det muskler eller fett som han tappar lätt, tro? Är det fett (troligvis inte) så har han det ju lätt i livet :P Kanske är vätska som han tappar, som märks lätt på vikten?

:bpump: :eating: :sleep:

Lizzie
2005-04-25, 11:49
Visst att han tappar muskler, men jag tror faktiskt att han tappar fett väldigt lätt oxå. Efter en vecka med halsfluss har han inte tillstymmelse till mage längre! Märkligt hur olika man kan vara...

King Grub
2005-04-25, 12:01
Ett kilo fett bort är ett energiunderskott på ca 7500 kcal för alla.

Lizzie
2005-04-25, 12:24
Menar du att alla går ner i vikt i samma tempo?

King Grub
2005-04-25, 12:34
Nej, men alla måste åstadkomma samma energiunderskott för att gå ner lika mycket.

Scratch89
2005-04-25, 14:20
Nej, men alla måste åstadkomma samma energiunderskott för att gå ner lika mycket.
Men om man efter helgen väger 75,5 men dagen efter då man varit ute o sprungit väger 74? Är det vatten som man går ner o upp då?

King Grub
2005-04-25, 14:46
Vatten och glykogen. Till största delen. Visst kan man förbrukat en del fett också, men inte om man inte sprang dubbla marathonlopp.