handdator

Visa fullständig version : Frukost - Bättre eller sämre?


Bjorne
2005-04-19, 22:02
Finns tusentals trådar om frukost, men denna här är lite annorlunda, lite vara fall.

Till frukost tänkte jag mig:
2 skivor Polarkraft Extreme (rostar dem, förstör det mycket?)
175g Keso (1.5% fett)
3dl minimjölk (1½ tsk O´boy)
En kopp grönt te (relativt starkt) eller en frukt


Känns den här frukosten tillräckligt? Riktigt gott, men bör jag ta bort, ändra eller lägga till något?

/Bjorne

WHITEFOLKS
2005-04-19, 22:11
bättre eller sämre än vad? Ser rätt hyfsat ut även om jag personligen skulle byta ut brödet mot havregryn.

Bjorne
2005-04-19, 22:18
bättre eller sämre än vad? Ser rätt hyfsat ut även om jag personligen skulle byta ut brödet mot havregryn.Såg själv rubriken, vet inte varför jag skrev den så, är lite fårnvarande då jag kollar film samtidigt :p

Är inte så förtjust i havregryn, dessutom vet jag inte hur jag ska få ner keso'n utan brödet :p

mmmCay
2005-04-19, 22:28
Är inte så förtjust i havregryn, dessutom vet jag inte hur jag ska få ner keso'n utan brödet :p

Om du inte gillar keso, varför äter du det? Finns andra proteinkällor du kan ta vid frukosten. Ost, till ex, ger samma sorts protein som keso.

Ibland äter jag kidneybönor till min frukost, för de är båda kolhydrat- och proteinrik. Eftersom jag kokar dem i förväg är de ett snabb alternativ.

big_rabbit
2005-04-19, 23:04
protein drink och 2 portioner havregryns gröt med kräm och mjölk i.... funkar skit bra för mig!

antonio
2005-04-20, 00:27
protein drink och 2 portioner havregryns gröt med kräm och mjölk i.... funkar skit bra för mig!

Funkar skit bra för dig ? vad använder du det till ? Vad kör du förresten för drink till frukost, låter inte så nyttigt ;)

Bjorne
2005-04-20, 05:59
protein drink och 2 portioner havregryns gröt med kräm och mjölk i.... funkar skit bra för mig!Det var inte frågan :p
Om du inte gillar keso, varför äter du det? Finns andra proteinkällor du kan ta vid frukosten. Ost, till ex, ger samma sorts protein som keso.

Ibland äter jag kidneybönor till min frukost, för de är båda kolhydrat- och proteinrik. Eftersom jag kokar dem i förväg är de ett snabb alternativ.Jag gillar keso, men gillar inte att käka det rent :p Vill ha det på en macka.

Mac
2005-04-20, 11:46
blanda ner keson i gröten+kanel det blir som godis :eating:

Thompah
2005-04-20, 14:07
Finns tusentals trådar om frukost, men denna här är lite annorlunda, lite vara fall.

Till frukost tänkte jag mig:
2 skivor Polarkraft Extreme (rostar dem, förstör det mycket?)
175g Keso (1.5% fett)
3dl minimjölk (1½ tsk O´boy)
En kopp grönt te (relativt starkt) eller en frukt


Känns den här frukosten tillräckligt? Riktigt gott, men bör jag ta bort, ändra eller lägga till något?

/Bjorne

Jippi björn, frukosten ser ju nästan bra ut. Bara Oboyen som ska bort och kanske en en skiva bröd till så... antar att med en skiva Polar så menar du en halva?

Bjorne
2005-04-20, 14:31
Jippi björn, frukosten ser ju nästan bra ut. Bara Oboyen som ska bort och kanske en en skiva bröd till så... antar att med en skiva Polar så menar du en halva?O´boy'en lär inte göra mycket skillnad... Försöker hålla ett lågt intag av kolhydrater, äter ändå igen två timmar senare.

TPS
2005-04-20, 15:18
Haha, min "snabbfrukost", precis lika faktiskt!

Vid mer tid blir det havregryn och ägg...

izarul
2005-04-20, 15:28
Såg själv rubriken, vet inte varför jag skrev den så, är lite fårnvarande då jag kollar film samtidigt :p

Är inte så förtjust i havregryn, dessutom vet jag inte hur jag ska få ner keso'n utan brödet :p


Keso är ju tokgott att bara äta ju :) brukar jag göra när jag äter det.

userfriendly
2005-04-20, 16:44
Finns tusentals trådar om frukost, men denna här är lite annorlunda, lite vara fall.

Till frukost tänkte jag mig:
2 skivor Polarkraft Extreme (rostar dem, förstör det mycket?)
175g Keso (1.5% fett)
3dl minimjölk (1½ tsk O´boy)
En kopp grönt te (relativt starkt) eller en frukt


Känns den här frukosten tillräckligt? Riktigt gott, men bör jag ta bort, ändra eller lägga till något?

/Bjorne


Känns som om att det är lite lite`?? Men du kanske inte tränar den dagen, eller så äter du mer sen?.. hmm.. e väl inte mer än 500-600kcal?


Edit: hmm fatta nu att du deffar :) e en OK deff-frukost :) kanske ta bort oboyen bara ...

big_rabbit
2005-04-21, 15:13
Funkar skit bra för dig ? vad använder du det till ? Vad kör du förresten för drink till frukost, låter inte så nyttigt ;)


kör på whey-80 ... inte är det nå fel på den frukosten...mycke kolhydrater och protein!!!

vad tyck du man ska äta då?