handdator

Visa fullständig version : Att sakta förstöra sej själv..


Diana
2005-04-19, 19:28
Ja vet att man inte få nämna prep här på forumet så ja skriver 'olagliga medel' istället, iaf så ni vet va ja menar, hur skulle ni gjort om ni vet att en av era närmaste vänner använder olagliga medel för att hjälpa sitt muskle bygge? Vi som åskådare, hans kompisar, har ju vetat om detta sen de startade o sååklart har vi försökt i de oändliga att övertala han att de e fel o yada yada.. men de e helt meningslöst, de enda sättet man kan märka att nåt e fel me han e att typ när man e ute på nån klub eller på pendeltågsstationen eller whatever o han fått i sej alkohol, vill han allti gå fram o tjaffsa me folk, o vi har varit tvungna att "rädda" han flera gånger när han blivit helt vild o inte ser saker klart o tydligt. Hur skulle ni göra i en sånhär situation? När nån sakta men säkert förstör sej själv.. Skulle VERKLIGEN va intressant o veta! :)

Yankeee
2005-04-19, 19:32
Försöka informera och försöka personen förstå att det han gör verkligen är fel och att han kan få skador för livet. Fungerar inte det skiter jag i det. Det finns bättre saker att lägga tid på än folk som struntar i det man säger.

Jag skulle iallafall inte vara någon morsa åt honom som ni är, låt honom begå misstagen själv. Låt honom lära av sina misstag, det är enda sättet för vissa.

mvda
2005-04-19, 19:38
Vet inte hur gammal denna person är men en idé kan ju vara att skicka ett anonymt brev till föräldrarna eller någon annan lämplig person. Kan ju lova att om det är normala föräldrar så lär dom göra allt som krävs för att få ett slut på det. Även om det är lite sviningt mot kompisen så kommer han vara tacksam för det senare i livet.

Yankee, jag är glad att du inte är min kompis. Att skita i "riktiga" kompisar och se dom förstöra sina liv är inget man gör!

Diana
2005-04-19, 19:39
Precis! men de hade ju varit skillnad om de va nån fjolla man inte brydde sej om :D men om man kännt nån ett tag o stå helt maktlös o bara tittar på de e hemskt.. Han vet redan alla biverkningar från skalligheten till bitchtitsen, men han tycker de e 100ggr viktigare me musklerna *slap* han upplever ju inte sejsjälv som aggressiv i vissa sammanhang osv, vet inte hur vi ska kunna rädda han från de här, men ja vet att om de fortsätter så får han stanna hemma när vi ska nånstans.. så långt har de gått. *grr27*

palme
2005-04-19, 19:39
Då är det alkoholen inte dopingen som är hans problem. Han tjaffsar ju inte med folk när han är nykter eller hur?
Låt han åka på stryk, han förtjänar det med sånt beteende.

Nismo
2005-04-19, 19:40
Då är det alkoholen inte dopingen som är hans problem. Han tjaffsar ju inte med folk när han är nykter eller hur?
Låt han åka på stryk, han förtjänar det med sånt beteende.

OJ!!! Palme såg Einsteinprogrammet igår! :bow:

Diana
2005-04-19, 19:41
Vet inte hur gammal denna person är men en idé kan ju vara att skicka ett anonymt brev till föräldrarna eller någon annan lämplig person. Kan ju lova att om det är normala föräldrar så lär dom göra allt som krävs för att få ett slut på det. Även om det är lite sviningt mot kompisen så kommer han vara tacksam för det senare i livet.

Han e 23, hrrm ja hans föräldrar bryr sej inte ett skit om han, hans pappa vet nog redan o mamman vet nog inte ens va prep e förnåt...

Yankeee
2005-04-19, 19:41
Precis! men de hade ju varit skillnad om de va nån fjolla man inte brydde sej om :D men om man kännt nån ett tag o stå helt maktlös o bara tittar på de e hemskt.. Han vet redan alla biverkningar från skalligheten till bitchtitsen, men han tycker de e 100ggr viktigare me musklerna *slap* han upplever ju inte sejsjälv som aggressiv i vissa sammanhang osv, vet inte hur vi ska kunna rädda han från de här, men ja vet att om de fortsätter så får han stanna hemma när vi ska nånstans.. så långt har de gått. *grr27*

Jo, men vad spelar det för roll om det är någon ni känner väl? Ni ska inte behöva ta hand om honom. Varför ska ni rädda honom? Folk måste växa upp och begå egna misstag, och lära sig av dem. Det kommer han aldrig kunna göra om ni beskyddar honom hela tiden.

Diana
2005-04-19, 19:42
Låt han åka på stryk, han förtjänar det med sånt beteende.

Haha, ja men grejjen e att han vart ju INTE aggressiv när han drack INNAN han började me prep..

abjorn
2005-04-19, 19:43
Jag tycker det är upp till var och en vad man vill hålla på med. Skulle någon jag känner börja preppa skulle jag nog inte försöka få honom sluta, utan kanske se till så att han sköter sig i stället. Går inte att springa runt och leka polis hur som helst.

Och varför i helvete är man ute och dricker alkohol när man använder aas? Det är ju att be om en trasig kropp *screwy* Det är just sånna som han som ger kroppsbyggare (även rena byggare) ett dåligt ansikte :whipped:

mvda
2005-04-19, 19:45
Jo, men vad spelar det för roll om det är någon ni känner väl? Ni ska inte behöva ta hand om honom. Varför ska ni rädda honom? Folk måste växa upp och begå egna misstag, och lära sig av dem. Det kommer han aldrig kunna göra om ni beskyddar honom hela tiden.

Det är stor skillnad att lära sig av misstag som att tex bränna massa pengar på något helt onödigt och att lära sig av misstag som kommer sitta kvar hela livet.

Diana
2005-04-19, 19:45
Jo, men vad spelar det för roll om det är någon ni känner väl? Ni ska inte behöva ta hand om honom. Varför ska ni rädda honom? Folk måste växa upp och begå egna misstag, och lära sig av dem. Det kommer han aldrig kunna göra om ni beskyddar honom hela tiden.

Exakt, de där låter hur logiskt som helst men de e ju just HONOM vi e orolig för, att han ska råka ut för nåt lixom, att vi kommer emellan e mer en ehhm, bi-verkning?

palme
2005-04-19, 19:46
Haha, ja men grejjen e att han vart ju INTE aggressiv när han drack INNAN han började me prep..

Att han är kaxig nu är för att han känner sig väldigt självsäker när han är på(han är antagligen väldigt tyst annars). Så med lite alkohol i blodet som tar bort det sista vettet man har ska han slåss.

Låt han leva sitt destruktiva liv, en dag kommer han vakna upp när han muckat med fel person.

Tricklev
2005-04-19, 19:46
No offence: Men han låter som ett pucko.


Bråtta ner honom och lås in han i ett litet ljudisolerat rum.

Tricklev
2005-04-19, 19:46
Låt han leva sitt destruktiva liv, en dag kommer han vakna upp när han muckat med fel person.


Eller så vaknar han inte upp ;)

Diana
2005-04-19, 19:47
Jag tycker det är upp till var och en vad man vill hålla på med. Skulle någon jag känner börja preppa skulle jag nog inte försöka få honom sluta, utan kanske se till så att han sköter sig i stället. Går inte att springa runt och leka polis hur som helst.

Och varför i helvete är man ute och dricker alkohol när man använder aas? Det är ju att be om en trasig kropp *screwy* Det är just sånna som han som ger kroppsbyggare (även rena byggare) ett dåligt ansikte :whipped:

Menar du typ, rycka alkoholen ur handen på han ;)?

Cilia
2005-04-19, 19:47
Vet inte hur gammal denna person är men en idé kan ju vara att skicka ett anonymt brev till föräldrarna eller någon annan lämplig person. Kan ju lova att om det är normala föräldrar så lär dom göra allt som krävs för att få ett slut på det. Även om det är lite sviningt mot kompisen så kommer han vara tacksam för det senare i livet.

Yankee, jag är glad att du inte är min kompis. Att skita i "riktiga" kompisar och se dom förstöra sina liv är inget man gör!
Jag håller delvis med Yankee men det handlar inte om att man inte bryr sig. Det handlar om att man aldrig kan leva ngns liv utan alla måste få leva sina egna liv och i det innegår det att göra sina egna misstag utifrån de beslut man fattar. Annars hamnar man i samma situation som anhöriga till missbrukre gör dvs medberoende och det hjälper ingen.

Yankeee
2005-04-19, 19:47
Det är stor skillnad att lära sig av misstag som att tex bränna massa pengar på något helt onödigt och att lära sig av misstag som kommer sitta kvar hela livet.

Självklart. Det är ingen som har sagt något annat.

Sverker
2005-04-19, 19:48
Tryck upp honom mot väggen, fysiskt, ta tag i axlarna, skaka honom, stirra honom i ögonen. Säg:

- Jag bryr mig om dig ! Du förstör ditt liv ! Tänk på din framtid ! Vad är muskler, det är ju du som person som är viktig. Du kommer att råka illa ut. Jag bryr mig om dig.




Nej, jag vet inte hur man annars skall nå fram till honom .

Diana
2005-04-19, 19:48
Att han är kaxig nu är för att han känner sig väldigt självsäker när han är på(han är antagligen väldigt tyst annars). Så med lite alkohol i blodet som tar bort det sista vettet man har ska han slåss.

Låt han leva sitt destruktiva liv, en dag kommer han vakna upp när han muckat med fel person.

Han e faktiskt inte väldigt tyst annars han e glad o öppen o pratig men såfort han får i sej alkohol så blir han stålmannen..

Nismo
2005-04-19, 19:48
No offence: Men han låter som ett pucko.


Bråtta ner honom och lås in han i ett litet ljudisolerat rum.

Alla som tar Aas är puckon.

Diana
2005-04-19, 19:49
.


Bråtta ner honom och lås in han i ett litet ljudisolerat rum.

Haha ja de skulle se ut :D

Yankeee
2005-04-19, 19:49
Att skita i "riktiga" kompisar och se dom förstöra sina liv är inget man gör!

Jodå. Jag har inget ansvar för andra personer. De väljer själva hur deras liv ska vara. Allt jag kan göra är att informera dem, men jag kan inte tvinga dem.

Cilia
2005-04-19, 19:50
Han e faktiskt inte väldigt tyst annars han e glad o öppen o pratig men såfort han får i sej alkohol så blir han stålmannen..
låter som om han har dåligt självförtroende. Att ta preparaten kanske är ett sätt att kunna nå målen och därmed få bättre självförtroende snabbare men han verkar förlora sig själv på vägen eftersom självförtroendet inte sitter i musklerna.

palme
2005-04-19, 19:51
Han e faktiskt inte väldigt tyst annars han e glad o öppen o pratig men såfort han får i sej alkohol så blir han stålmannen..

Ja men hindra honom från att dricka då. Oavsett om det är steroiderna som gjort att han är agro på fyllan så är det fyllan som är det som triggar det.

Orkar inte med din kompis mer, han får lära sig en läxa snart. Då kan han ju skylla allt på steroiderna sen när det i själva verket var hans omogna beteende som orsakade allt.

Yankeee
2005-04-19, 19:51
Exakt, de där låter hur logiskt som helst men de e ju just HONOM vi e orolig för, att han ska råka ut för nåt lixom, att vi kommer emellan e mer en ehhm, bi-verkning?

Ja, det fattar väl jag också. Men det finns fortfarande inget bättre sätt att lära sig än att själva upptäcka att det man gör är fel.

Diana
2005-04-19, 19:51
Jag håller delvis med Yankee men det handlar inte om att man inte bryr sig. Det handlar om att man aldrig kan leva ngns liv utan alla måste få leva sina egna liv och i det innegår det att göra sina egna misstag utifrån de beslut man fattar. Annars hamnar man i samma situation som anhöriga till missbrukre gör dvs medberoende och det hjälper ingen.

Juste! men de e ju helt annorlunda när de e nån man bryr sej om, som helt plötsligt blir en helt annan människa oxå ska man ta ställning till om man ska lämna han till sitt öde eller va hans mamma..

abjorn
2005-04-19, 19:51
Alla som tar Aas är puckon.

Det får du gärna utveckla. Så du säger att majoriteten av svenska eliten inom bodybuilding är puckon?

Nismo
2005-04-19, 19:52
Själv tror jag att anledningen i många fall till att man tar anabola steroider är att man har kasst självförtroende. Att ha ett bra självförtroende beror på många faktorer, men en stor och betydande är hur sin uppväxt varit. Har man fått en dålig sådan är det inte mycket som hjälper mer än att gå till en psykolog o snacka lite.

Killen i fråga mår väl förmodligen inte så bra. Och det vet han nog själv om., tipsa om lite psykologer o sånt.

Diana
2005-04-19, 19:53
Tryck upp honom mot väggen, fysiskt, ta tag i axlarna, skaka honom, stirra honom i ögonen. Säg:

- Jag bryr mig om dig ! Du förstör ditt liv ! Tänk på din framtid ! Vad är muskler, det är ju du som person som är viktig. Du kommer att råka illa ut. Jag bryr mig om dig.




Nej, jag vet inte hur man annars skall nå fram till honom .

Tro mej vi har haft LÅÅÅNGA pratstunder me han timmtals o i ett par gånger har han faktiskt nästa börjat grina, hehe vi me, o sagt att han ska lägga av o han har hållit upp stundtals men faller tillbax..

mvda
2005-04-19, 19:53
Jodå. Jag har inget ansvar för andra personer. De väljer själva hur deras liv ska vara. Allt jag kan göra är att informera dem, men jag kan inte tvinga dem.

Ok, så om din fulla kompis säger att han ska köra hem från en fest med bilen så låter du honom köra? Själv skulle jag slå ner honom om det behövdes, tror han skulle tacka mig dan efter.

Cilia
2005-04-19, 19:53
Juste! men de e ju helt annorlunda när de e nån man bryr sej om, som helt plötsligt blir en helt annan människa oxå ska man ta ställning till om man ska lämna han till sitt öde eller va hans mamma..
hur tror du alkoholister och narkomaner fungerar?
Att dom är samma personer påverkade som "rena"?
varför tror du anhöriga stannar hos dom trots alla dåliga upplevelser?

abjorn
2005-04-19, 19:53
Han e faktiskt inte väldigt tyst annars han e glad o öppen o pratig men såfort han får i sej alkohol så blir han stålmannen..

Du har inte tänkt på att det kanske är alkoholen som är boven i dramat och inte steroiderna?

Jag kunde bli hyfsat aggresiv när jag drack förrut (kommer inte ihåg det mesta själv dock, men man får höra efteråt) och jag har aldrig använt aas.

Nismo
2005-04-19, 19:54
Det får du gärna utveckla. Så du säger att majoriteten av svenska eliten inom bodybuilding är puckon?

Vad är det du inte förstår? Att alla=100% lärde jag mig i grundskolan.

Cilia
2005-04-19, 19:55
Ok, så om din fulla kompis säger att han ska köra hem från en fest med bilen så låter du honom köra? Själv skulle jag slå ner honom om det behövdes, tror han skulle tacka mig dan efter.
Jag har varit med om det.
Kompisen sa nej och han snodde bilnycklarna ändå och körde i diket och krockade bilen. Han fick fängelse ett antal månader. Kompisen som han tagit bilen av anmälde honom och lät honom ta konsekvensen av sitt handlande men besökte honom i fängelset.

Diana
2005-04-19, 19:55
låter som om han har dåligt självförtroende. Att ta preparaten kanske är ett sätt att kunna nå målen och därmed få bättre självförtroende snabbare men han verkar förlora sig själv på vägen eftersom självförtroendet inte sitter i musklerna.

de e de som e så stört att han har inte dålit själförtroende han e bara som BESATT av de lättvinnliga resultaten, de beror ju iofs på hur man definierar dålit självförtroende.. men han skulle ju få jätte bra ökningar trots att han inte preppade han e ju ung.

Yankeee
2005-04-19, 19:56
Ok, så om din fulla kompis säger att han ska köra hem från en fest med bilen så låter du honom köra? Själv skulle jag slå ner honom om det behövdes, tror han skulle tacka mig dan efter.

Jag skulle försöka övertala honom, och skjutsa hem honom själv om det så skulle behövas. Men om han skiter i det jag säger får han stå sitt kasst. Bara att hoppas att han bara skadar sig själv och inte någon annan.

Cilia
2005-04-19, 19:56
de e de som e så stört att han har inte dålit själförtroende han e bara som BESATT av de lättvinnliga resultaten, de beror ju iofs på hur man definierar dålit självförtroende.. men han skulle ju få jätte bra ökningar trots att han inte preppade han e ju ung.
många är bra på att dölja sitt dåliga självförtroende.

Diana
2005-04-19, 19:56
Ja, det fattar väl jag också. Men det finns fortfarande inget bättre sätt att lära sig än att själva upptäcka att det man gör är fel.

Så de bästa e att lägga han på hyllan ett tag?

Diana
2005-04-19, 19:58
Ja kan faktiskt på ett sätt hålla me om att vi borde skita i han, daddar man me nån så lär de sej aldri konsekvenserna av sina misstag..

Yankeee
2005-04-19, 19:58
Så de bästa e att lägga han på hyllan ett tag?

Beror väl på hur man ser på det. Risken av att strunta i det är ju att han drar ner sig ännu mer och kanske börjar hänga med "skumma" människor istället. Personligen skulle jag fullständigt skita i en person som var som den du beskriver.

hobbitar
2005-04-19, 19:59
Så de bästa e att lägga han på hyllan ett tag?

Ja, låt han vara och bryt kontakten med han.

Diana
2005-04-19, 20:00
Ja har en INTELLIGENT teori om självförtroende trot eller ej! :D
ALLA har i grund o botten LIKA dåligt/bra självförtroende, ENDA skillnaden e att vissa döljer de bättre än andra :thumbup:
smart va? heh

Päär
2005-04-19, 20:00
Jag skulle försöka övertala honom, och skjutsa hem honom själv om det så skulle behövas. Men om han skiter i det jag säger får han stå sitt kasst. Bara att hoppas att han bara skadar sig själv och inte någon annan.


Jag höll med dig en hel del i tråden tills detta. Då hans handlingar osm han själv valt, skadar han med bilen, är hans fel. Men visst vill jag inte att det ska hända. Men han valde det själv.

Men när det kommer till att andra är inblandade, sånna som ej valt att möta en alkoholpåverkad förare. Så hade jag agerat så att stoppat honom/henne totalt.

Yankeee
2005-04-19, 20:00
de e de som e så stört att han har inte dålit själförtroende han e bara som BESATT av de lättvinnliga resultaten,

Är det inte just då man har kasst självförtroende? Se t.ex "gå ner 10 kg på 2 veckor".

Diana
2005-04-19, 20:01
Beror väl på hur man ser på det. Risken av att strunta i det är ju att han drar ner sig ännu mer och kanske börjar hänga med "skumma" människor istället. Personligen skulle jag fullständigt skita i en person som var som den du beskriver.

Även om han va som din länge borttappade broder..

Yankeee
2005-04-19, 20:03
Jag höll med dig en hel del i tråden tills detta. Då hans handlingar osm han själv valt, skadar han med bilen, är hans fel. Men visst vill jag inte att det ska hända. Men han valde det själv.

Men när det kommer till att andra är inblandade, sånna som ej valt att möta en alkoholpåverkad förare. Så hade jag agerat så att stoppat honom/henne totalt.

Jo, visst. Det är ju det som är dilemmat. Jag skulle nog ta till allt utom våld för att stoppa honom. Vill han så gärna sabba sitt liv så ska inte jag stå i vägen.

Diana
2005-04-19, 20:03
Är det inte just då man har kasst självförtroende? Se t.ex "gå ner 10 kg på 2 veckor".

Har vi inte ALLA då kasst självförtroende eftersom vi söker OPTIMALA ;) vägar att bygga muskler.. ehhm ok den kanske inte flyter heh

Cilia
2005-04-19, 20:03
Är det inte just då man har kasst självförtroende? Se t.ex "gå ner 10 kg på 2 veckor".
med vilken kur då? *hoppfullt leende*

Diana
2005-04-19, 20:04
med vilken kur då? *hoppfullt leende*
hehehe

Yankeee
2005-04-19, 20:04
Även om han va som din länge borttappade broder..

Ja. Om en person är släkt till mig eller inte har ingen som helst betydelse. Jag umgås med folk som jag gillar och respekterar oavsett om de är släkt eller inte.

Yankeee
2005-04-19, 20:05
Har vi inte ALLA då kasst självförtroende eftersom vi söker OPTIMALA ;) vägar att bygga muskler.. ehhm ok den kanske inte flyter heh

Hmm, nä :)

z_bumbi
2005-04-19, 20:05
Strunta inte i honom!
Det sista han behöver är att alla han känner försvinner och att ingen "förstår" honom, då skaffar han sig bara nya kompisar och ur vilken kategori kommer dessa troligen att dyka upp?

Cilia
2005-04-19, 20:08
Strunta inte i honom!
Det sista han behöver är att alla han känner försvinner och att ingen "förstår" honom, då skaffar han sig bara nya kompisar och ur vilken kategori kommer dessa troligen att dyka upp?
fast det är ju inte samma sak att försvinna som att inte ta ansvar för hans handlingar.

Trance
2005-04-19, 20:08
Strunta inte i honom!
Det sista han behöver är att alla han känner försvinner och att ingen "förstår" honom, då skaffar han sig bara nya kompisar och ur vilken kategori kommer dessa troligen att dyka upp?

Håller med bumbi.

Cilia
2005-04-19, 20:09
OT - Trance har du ditt motto broderat på en bonad ovanför kökssoffan så din flickvän kan se det dagligen?

Diana
2005-04-19, 20:10
Hmmmmm, ja har stått vid de här vägskälet förr, vet ja, o allti kommit fram till att den jäveln måste beskyddas av oss.. men ja börjar tro att eftersom han hållit på så länge skulle de nästan förvåna mej om han plötsligt la av nu.. så jävla långt har de gått,, o de e just av den anledningen ja tror vi borde skita i han ett tag, men ja vet ju inte va som rör sej i skallen på en sån, va de e som driver han lixom? att han inte FATTAR? *grr27* va e de som driver han?

Trance
2005-04-19, 20:11
OT - Trance har du ditt motto broderat på en bonad ovanför kökssoffan så din flickvän kan se det dagligen?

Jag har ingen flickvän, jag undrar varför. Nej men jag såg det någonstans och tänkte bara ha det som signatur en liten stund för att se om någon reagerade. ;)

Diana
2005-04-19, 20:12
Strunta inte i honom!
Det sista han behöver är att alla han känner försvinner och att ingen "förstår" honom, då skaffar han sig bara nya kompisar och ur vilken kategori kommer dessa troligen att dyka upp?

Där ligger min oro oxå o gror,,, önskar man kunnde tvångsinta han på re-hab eller nåt går de hehe? *screwy*

abjorn
2005-04-19, 20:13
Där ligger min oro oxå o gror,,, önskar man kunnde tvångsinta han på re-hab eller nåt går de hehe? *screwy*

du kan ju alltid gola på honom ;) Men då kan du nog säga upp bekantskapen.

Diana
2005-04-19, 20:15
Jag har ingen flickvän, jag undrar varför. Nej men jag såg det någonstans och tänkte bara ha det som signatur en liten stund för att se om någon reagerade. ;)

haha den va lite skön faktiskt :D
feminister överdriver ju kvinnornas underläge nåt otroolit

lite OT ;)

Allan
2005-04-19, 20:15
Där ligger min oro oxå o gror,,, önskar man kunnde tvångsinta han på re-hab eller nåt går de hehe? *screwy*

Beronde på hur illa han mår kan man ansöka om tvångsintagning av psykiska skäl. Ta kontakt med Beroendenheten på närmaste större sjukhus. Du kan vara anonym med dina frågor, och även få hjälp att hjälpa. Man ska passa sig för att leka terapeut utan utbildning.


allan

Diana
2005-04-19, 20:16
du kan ju alltid gola på honom ;) Men då kan du nog säga upp bekantskapen.

Jo fast ser man de från ett helt osjälviskt perspektiv så borde de ju faktiskt va bäst för honom oxå, me tanke på va han kan råka ut för annars..

Allan
2005-04-19, 20:16
du kan ju alltid gola på honom ;) Men då kan du nog säga upp bekantskapen.

Tror jag inte. Initialt kanske, men min erfarenhet är att alla egentligen är tacksamma för att någon gjorde något.


allan

Diana
2005-04-19, 20:18
Beronde på hur illa han mår kan man ansöka om tvångsintagning av psykiska skäl. Ta kontakt med Beroendenheten på närmaste större sjukhus. Du kan vara anonym med dina frågor, och även få hjälp att hjälpa. Man ska passa sig för att leka terapeut utan utbildning.


allan

De får nog bli på den linjen av nåt slag, för SÅHÄR kan de verligen inte fortsätta, de har ju pågått så länge!

abjorn
2005-04-19, 20:18
Tror jag inte. Initialt kanske, men min erfarenhet är att alla egentligen är tacksamma för att någon gjorde något.


allan

du beskrev precis det jag menade med att på ett mycket bättre sätt ett par poster högre upp :thumbup:

Diana
2005-04-19, 20:20
Tack för alla visdomens ord, barn.. :thumbup:

muzzelman
2005-04-19, 20:22
Haha, ja men grejjen e att han vart ju INTE aggressiv när han drack INNAN han började me prep..

Det kallas storhetsvansinne, nu när han har börjat preppa tror han att han inte får spö av nån, som palme sa låt han åka på spö lugnar han nog ner sig.

Allan
2005-04-19, 20:24
Det kallas storhetsvansinne, nu när han har börjat preppa tror han att han inte får spö av nån, som palme sa låt han åka på spö lugnar han nog ner sig.

Jättebra tips!
*grr*

Nån som har tänkt tanken att han faktiskt skadar nån annan istället? Lysande, eller hur?

allan

Baan
2005-04-19, 20:32
precis.. det är rätt onödigt med att låta honom lära sig den läxan själv, risken finns ju att han hinner slå ner någon och kanske skada ner någon allvarligt innan han stöter på den "rätta". Vad som är ännu värre är om han har otur och stöter på någon som inte nöjer sig med bara gammaldags kok stryk utan gör något värre

muzzelman
2005-04-19, 20:32
Själv tror jag att anledningen i många fall till att man tar anabola steroider är att man har kasst självförtroende. Att ha ett bra självförtroende beror på många faktorer, men en stor och betydande är hur sin uppväxt varit. Har man fått en dålig sådan är det inte mycket som hjälper mer än att gå till en psykolog o snacka lite.

Killen i fråga mår väl förmodligen inte så bra. Och det vet han nog själv om., tipsa om lite psykologer o sånt.


Är det nu fördommarna haglar? Vem fan är du att säga att nån har haft dålig uppväxt osv för att dom tar ass? Deras ända drömm sedan dom började träna kanske är att vinna en stor tävling. Dom har nu tränat i 15 år. Nått sin platå men ändå inte lyckats och inser själv vad som skulle hjälpa på traven. Sen är det vell som alla andra sporter, du gör vad som hellst för att bli bäst. Det har vell inget med uppväxten att göra. Tror du att alla elitidrottare haft en sånn jävla takig uppväxt så dom måste ta ass och gå ut på gatan och visa sig cool? Det handlar vell snarare om att ta sig till en absoluta eliten, vissa tar den enklare vägen andra tar den betydligt svårare. All creds till dom som lyckats ta sig långt utan att preppa! I just det här fallet kanske det rörde sig om annat än att bli bäst, men dra för fan inte alla över en kamm! Jag tvivlar på att dom flesta som tar AAS tar dom för att se stor och oslag bar ut på krogen.

Lizard
2005-04-19, 20:32
Strunta inte i honom!
Det sista han behöver är att alla han känner försvinner och att ingen "förstår" honom, då skaffar han sig bara nya kompisar och ur vilken kategori kommer dessa troligen att dyka upp?

Där har vi det i ett nötskal.

Hans beteende påverkar många och samtidigt kommer lojaliteten svikta med tiden. Rent generellt är han ett förlorat fall men det finns en lösning som kräver relativt mycket engagement av dig Diana:

Det här fungerar, och är förmodligen det enda som fungerar på tidiga missbrukstendenser, men då måste du först ringa in alla som du vet att din kompis har som bekantskapskrets, inklusive närmaste familj. Familjen och övriga vänner tar fram alla du inte känner till på listan. Familjen kan ofta bidra med personer som har ett enormt inflytande utan att du känner till dem, som morfar, kusiner, gamla skolfröknar och andra perifiera gestalter.
Ni tillsammans sätter upp ett möte, bäst brukar vara hos mamma och pappa och i lugn och saklig ton (det brukar bli lika vildsint som i tråden, fast mer högljutt) och komma överens om ett åtgärdspaket - vem som tar ansvar för vad och när. Enklast är om du är rejält förberedd med allt i punktform och sen för anteckningar, man binder upp alla på det viset och diskussionen blir sakligare. När ni är helt på det klara med hans vardag, helgdag, träningsdag och vilka riskmoment han har i veckan så delar ni av ansvarsområden. Skiljs du och han åt efter träningen t ex, så frågar du vart han ska gå och rapporterar till vederbörande (eller mamma och pappa som i sin tur får rapportera..) som därmed kan ringa och undra var han är.
Det är principen.

I verkligheten ska ni enas om ett samfällt tillfälle där ni, som Sverker utryckte det, ställer honom mot väggen med budkapet; "vi finns här och ser vad du gör och gillar det inte - men vi gillar dig och nu får du fanimig skärpa dig och det ska vi se till - är du med oss eller mot oss?!". Det här kan bli fruktansvärt traumatiskt och kräver att alla håller ihop och visar både backbone och kärlek i samma rum. Familjen har också som ansvar att se till att han får gå till någon, enskilt eller i familjeterpi, för att komma till grunden för sitt destruktiva beteende. När det har gått en vecka utan problem sticker ni iväg en helg tillsammans några stycken och gör nåt udda - fisketur kanske? - och när det har gått någon eller några månader får hans föräldrar visa god vilja och bjuda gänget på något - en fest eller en miniresa till Danmark eller vafasen ni nu gillar.

Orkar du med det här, och han håller sig inom ramarna, så kan jag nästan garantera dig att han är frisk och sund när första snön faller.


Lizard

muzzelman
2005-04-19, 20:32
Själv tror jag att anledningen i många fall till att man tar anabola steroider är att man har kasst självförtroende. Att ha ett bra självförtroende beror på många faktorer, men en stor och betydande är hur sin uppväxt varit. Har man fått en dålig sådan är det inte mycket som hjälper mer än att gå till en psykolog o snacka lite.

Killen i fråga mår väl förmodligen inte så bra. Och det vet han nog själv om., tipsa om lite psykologer o sånt.


Är det nu fördommarna haglar? Vem fan är du att säga att nån har haft dålig uppväxt osv för att dom tar ass? Deras ända drömm sedan dom började träna kanske är att vinna en stor tävling. Dom har nu tränat i 15 år. Nått sin platå men ändå inte lyckats och inser själv vad som skulle hjälpa på traven. Sen är det vell som alla andra sporter, du gör vad som hellst för att bli bäst. Det har vell inget med uppväxten att göra. Tror du att alla elitidrottare haft en sånn jävla takig uppväxt så dom måste ta ass och gå ut på gatan och visa sig cool? Det handlar vell snarare om att ta sig till en absoluta eliten, vissa tar den enklare vägen andra tar den betydligt svårare. All creds till dom som lyckats ta sig långt utan att preppa! I just det här fallet kanske det rörde sig om annat än att bli bäst, men dra för fan inte alla över en kamm! Jag tvivlar på att dom flesta som tar AAS tar dom för att se stor och oslagbar ut på krogen.

mmartin
2005-04-19, 20:36
Jättebra tips!
*grr*

Nån som har tänkt tanken att han faktiskt skadar nån annan istället? Lysande, eller hur?

allan


tänkte precis samma tanke, DET är väl det som är det värsta?? att nån oskyldig ska råka ut för hans vrede pga av att nån kanske prata för högt?? eller nuddar vid han?? eller annan bagatell?


Svår fråga annars, tyckr ni ska förklara för han att ni har gjort vad ni kan och han väljer själv om han vill förstöra sin kropp men säg OCKSÅ att om han fortsätter mucka gräl ute när han druckit så ska ni inte tveka en sekund att polisanmäla han om han ställer till nått.

Nismo
2005-04-19, 20:47
Är det nu fördommarna haglar? Vem fan är du att säga att nån har haft dålig uppväxt osv för att dom tar ass? Deras ända drömm sedan dom började träna kanske är att vinna en stor tävling. Dom har nu tränat i 15 år. Nått sin platå men ändå inte lyckats och inser själv vad som skulle hjälpa på traven. Sen är det vell som alla andra sporter, du gör vad som hellst för att bli bäst. Det har vell inget med uppväxten att göra. Tror du att alla elitidrottare haft en sånn jävla takig uppväxt så dom måste ta ass och gå ut på gatan och visa sig cool? Det handlar vell snarare om att ta sig till en absoluta eliten, vissa tar den enklare vägen andra tar den betydligt svårare. All creds till dom som lyckats ta sig långt utan att preppa! I just det här fallet kanske det rörde sig om annat än att bli bäst, men dra för fan inte alla över en kamm! Jag tvivlar på att dom flesta som tar AAS tar dom för att se stor och oslag bar ut på krogen.

Haha, nu var det någon som tog åt sig. Känsligt ämne va? Talar du om dig själv?

Jag skrev ett inlägg om Dianas bekant, han är knappast någon elitbodybuilder.

I övrigt, lär dig stava.

Diana
2005-04-19, 20:51
Där har vi det i ett nötskal.

Hans beteende påverkar många och samtidigt kommer lojaliteten svikta med tiden. Rent generellt är han ett förlorat fall men det finns en lösning som kräver relativt mycket engagement av dig Diana:

Det här fungerar, och är förmodligen det enda som fungerar på tidiga missbrukstendenser, men då måste du först ringa in alla som du vet att din kompis har som bekantskapskrets, inklusive närmaste familj. Familjen och övriga vänner tar fram alla du inte känner till på listan. Familjen kan ofta bidra med personer som har ett enormt inflytande utan att du känner till dem, som morfar, kusiner, gamla skolfröknar och andra perifiera gestalter.
Ni tillsammans sätter upp ett möte, bäst brukar vara hos mamma och pappa och i lugn och saklig ton (det brukar bli lika vildsint som i tråden, fast mer högljutt) och komma överens om ett åtgärdspaket - vem som tar ansvar för vad och när. Enklast är om du är rejält förberedd med allt i punktform och sen för anteckningar, man binder upp alla på det viset och diskussionen blir sakligare. När ni är helt på det klara med hans vardag, helgdag, träningsdag och vilka riskmoment han har i veckan så delar ni av ansvarsområden. Skiljs du och han åt efter träningen t ex, så frågar du vart han ska gå och rapporterar till vederbörande (eller mamma och pappa som i sin tur får rapportera..) som därmed kan ringa och undra var han är.
Det är principen.

I verkligheten ska ni enas om ett samfällt tillfälle där ni, som Sverker utryckte det, ställer honom mot väggen med budkapet; "vi finns här och ser vad du gör och gillar det inte - men vi gillar dig och nu får du fanimig skärpa dig och det ska vi se till - är du med oss eller mot oss?!". Det här kan bli fruktansvärt traumatiskt och kräver att alla håller ihop och visar både backbone och kärlek i samma rum. Familjen har också som ansvar att se till att han får gå till någon, enskilt eller i familjeterpi, för att komma till grunden för sitt destruktiva beteende. När det har gått en vecka utan problem sticker ni iväg en helg tillsammans några stycken och gör nåt udda - fisketur kanske? - och när det har gått någon eller några månader får hans föräldrar visa god vilja och bjuda gänget på något - en fest eller en miniresa till Danmark eller vafasen ni nu gillar.

Orkar du med det här, och han håller sig inom ramarna, så kan jag nästan garantera dig att han är frisk och sund när första snön faller.


Lizard

Lizard-lika vis som allti :bow: ja de låter som en komplicerad plan, men lär nog va de enda som funkar,, ska definitivt ta upp de me resten av de 'berörda'!

ölobrännvin
2005-04-19, 21:05
Ge inte upp, hur skulle det gå om alla sket i dom som strulade till det och inse också att han är BEROENDE av skiten och behöver hjälp för att sluta.

Jet
2005-04-19, 22:14
Haha, nu var det någon som tog åt sig. Känsligt ämne va? Talar du om dig själv?

Jag skrev ett inlägg om Dianas bekant, han är knappast någon elitbodybuilder.

I övrigt, lär dig stava.

Är du lika hatisk mot folk som använder alkohol/droger?

Alla "droger" syftar till att förändra något hos individen som man inte gillar, steroider för att bli starkare, sprit för att våga snacka med brudar....

fat_joe
2005-04-19, 22:14
Haha, nu var det någon som tog åt sig. Känsligt ämne va? Talar du om dig själv?

Jag skrev ett inlägg om Dianas bekant, han är knappast någon elitbodybuilder.

I övrigt, lär dig stava.

cooling

i övrigt nog lika bra att inse att han han inte lär sluta preppa pga av tjat från omgivningen han är en vuxen människa. men berätta för honom att du inte alls känner igen honom när han är på fyllan, och att han han borde förstå vilken dålig combo aas+ alkohol är.... så det jag skulle lägga störst vikt vid är att få han att sluta supa samtidigt som han kurar ( nu känner jag inte personen, men får en känsla av att han skulle ha lättare o hålla upp med det än kurandet)

Diana
2005-04-20, 10:07
Har haft massvis me sånna snack me han, han e i grund o botten faktiskt en smart o vettig människa, believe it or not, men han har blivit som besatt! Men ja ska gå på den allmänt rekommenderade linjen o styra upp de här dvs alla vi som känner han måste gadda ihop oss o få slut på den här destruktiva gelenskapen en gång för alla! :thumbup:

Karl_alfred
2005-04-20, 10:17
Smart kille som håller på med alkohol om han preppar *screwy*

Herkulez
2005-04-20, 10:47
Haha, nu var det någon som tog åt sig. Känsligt ämne va? Talar du om dig själv?

Jag skrev ett inlägg om Dianas bekant, han är knappast någon elitbodybuilder.

I övrigt, lär dig stava.
lite onödigt med pajkastning och utpekande bara för att han hade en annan åsikt än dig.

sen kanske han är dyslektiker va vet jag.

Nismo
2005-04-20, 11:15
Är du lika hatisk mot folk som använder alkohol/droger?

Alla "droger" syftar till att förändra något hos individen som man inte gillar, steroider för att bli starkare, sprit för att våga snacka med brudar....

Säg mig när jag varit hatisk är du vänlig.
Att jag tycker folk som dopar sig är puckon är väl inget att hetsa upp sig för? Det är onekligen väldigt korkat att bryta mot lagen och förstöra sin kropp.

Nismo
2005-04-20, 11:16
lite onödigt med pajkastning och utpekande bara för att han hade en annan åsikt än dig.

sen kanske han är dyslektiker va vet jag.

Varför skulle jag någonsin respektera någon som svär åt mig i ett inlägg?

Diana
2005-04-20, 11:43
Smart kille som håller på med alkohol om han preppar *screwy*

Eller hur! *slap*

TCOG
2005-04-20, 12:41
håller med yankee, abjörn & palme :thumbup: keepin it reaL

För Nismo har jag den här *slap*

Tolkia
2005-04-20, 12:47
Har haft massvis me sånna snack me han, han e i grund o botten faktiskt en smart o vettig människa, believe it or not, men han har blivit som besatt!
Missbruk (för här är det definitivt fråga om missbruk) har VÄLDIGT lite att göra med hur "smart" man är - det är ju knappast så att han har kommit fram till att (miss)bruket av AAS, och särskilt i kombination med alkohol, är det absolut förnuftigaste alternativet genom något slags försök till objektivt, logiskt resonemang (spark åt vissa skribenter i tråden ...). Jämför folk som börjar knarka, supa, utvecklar ätstörningar eller spelar bort alla sina pengar - de utmärker sig sällan genom sitt bristande intellekt (undantaget när de har supit bort tillräckligt många hjärnceller, då). Jag säger: Släpp honom INTE! Det går bra att dra en tjusig vals om individens autonomi, rätten till den egna kroppen/det egna livet osv. osv., men att tillämpa det resonemanget när man ser någon som står en nära gå under är i mina ögon enbart cyniskt - och slött, för det är klart att det är mycket enklare att låta saker och ting vara som de är än att ta en obehaglig och pinsam konflikt. Han kommer inte att tacka dig NU (han kommer förmodligen mest att bli förbannad), kanske aldrig någonsin, men när han kommer ut på andra sidan kommer han att vara tacksam, oavsett om han uttrycker det i ord eller inte.

Diana
2005-04-20, 12:55
Jo precis ja tror inte heller man måsta va blåst för att hamna i missbruk men de påpekades tidigare i tråden att de va han de va fel på(ungeför ;) ), vilket de ju e på ett sätt men inte till den grad att han e annorlunda jämfört me de flesta andra "unga" ja känner, ja e säker på att han kommar tacka oss sen! får fokusera på de föör den närmste tiden lär ju bli minst sagt kaotisk!hehe

Tricklev
2005-04-20, 13:17
Som vanligt har bumbi, tolkia och Lizard vettiga åsikter :thumbup:

christian
2005-04-20, 13:33
Där har vi det i ett nötskal.

Hans beteende påverkar många och samtidigt kommer lojaliteten svikta med tiden. Rent generellt är han ett förlorat fall men det finns en lösning som kräver relativt mycket engagement av dig Diana:

Det här fungerar, och är förmodligen det enda som ...

Lizard

Intervention, kallar jänkarna det, rätt effektivt har jag för mig.

Har t o m en egen site.. ;) http://www.intervention.com/

Lasse Kongo
2005-04-20, 13:42
Jag förstår folk som dopar sig som är bra... eller kan bli bra, eller tom kan tjäna pengar på sporten, vilket är väldigt få! Resten förstår ja inte.

För övrigt säger Palme en del vettigt i tråden

jwzrd
2005-04-20, 14:03
Då är det alkoholen inte dopingen som är hans problem. Han tjaffsar ju inte med folk när han är nykter eller hur?
Låt han åka på stryk, han förtjänar det med sånt beteende.

Briljant logisk slutledning där. Eftersom du gillar det ena preparatet av dom två, så är det självklart det andra preparatet det är fel på. Att testosteron (också) är starkt kopplat till ökad aggresivitet osv, det skiter du blankt i. :thumbup:

Person A kunde bli full förut. Person A tillför testosteron. Person A blir plötsligt aggresiv på fyllan. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM det är bara alkoholen som är problemet. *slap*

Jet
2005-04-20, 14:05
Säg mig när jag varit hatisk är du vänlig.
Att jag tycker folk som dopar sig är puckon är väl inget att hetsa upp sig för? Det är onekligen väldigt korkat att bryta mot lagen och förstöra sin kropp.

Ja, att dopa sig är korkat för ingen vet egentligen hur det påverkar kroppen, vad jag dock fortfarande undrar är om du hackar lika "aggressivt" på dina helgsupande och möjligtvis helgknarkande kamrater?

Att man även bryter mot lagen är ett vedertaget faktum, man att med bestämdhet säga att kroppen förstörs är inte riktigt sant.....

Jet
2005-04-20, 14:06
Briljant logisk slutledning där. Eftersom du gillar det ena preparatet av dom två, så är det självklart det andra preparatet det är fel på. Att testosteron (också) är starkt kopplat till ökad aggresivitet osv, det skiter du blankt i. :thumbup:

Person A kunde bli full förut. Person A tillför testosteron. Person A blir plötsligt aggresiv på fyllan. HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM det är bara alkoholen som är problemet. *slap*

Men om han inte slåss utan sprit i kroppen, trots att han tar AAS, vad borde han låte bli för att hamna i dessa situationer?

jwzrd
2005-04-20, 14:33
Men om han inte slåss utan sprit i kroppen, trots att han tar AAS, vad borde han låte bli för att hamna i dessa situationer?

Jag vände mig emot Palmes kategoriska förnekande av att AAS har några som helst bieffekter mer eller mindre.

Både sprit och AAS påverkar lynnet dåligt, det behöver väl ingen diskutera? Kombinationen är sällsynt dålig dessutom.

RobbeliRobban
2005-04-20, 14:43
Har någon, någongång, sett en dopad person som i övrigt är nykterist och inte använder andra droger flippa ur?

Sedan, har någon sett ett fyllo, som flippar ur? Pundare? jag gissar att 99% procent svarar Nej/Ja/ja.

Vad vill jag ha sagt med detta? Att kanske, bara kanske beror skräpbeteendet på resten av skiten dylika petar i sig?

(Därmed inte sagt att jag anser det vara ok att dopa sig)

jwzrd
2005-04-20, 16:02
Har någon, någongång, sett en dopad person som i övrigt är nykterist och inte använder andra droger flippa ur?

Sedan, har någon sett ett fyllo, som flippar ur? Pundare? jag gissar att 99% procent svarar Nej/Ja/ja.

Vad vill jag ha sagt med detta? Att kanske, bara kanske beror skräpbeteendet på resten av skiten dylika petar i sig?

(Därmed inte sagt att jag anser det vara ok att dopa sig)

Vad är det du vill visa på egentligen? Ingen har flippat ur av en t-sked sprit. Men för att bli tokalkis och köra på fel sida av vägen krävs att man tar den första t-skeden. Samma gäller AAS. Det spelar tammefan ingen roll hur ofarligt det är att ta lite, spelar ingen roll om man inte blir puckad på 3 sekunder. Spelar ingen roll vad förutsättningarna är heller. Det handlar om RISKEN med preparaten som sådana!

Det finns många studier som kopplar testo till aggressivitet och impulsivitet. Jag har läst dom själv, finns ett stort arbete av någon Tiblin (minns inte förnamnet); så kapa det förbannade skitsnacket om att AAS inte gör ett piss förutom bygger muskler. Det är tröttsamt och felaktigt, ge fan i det bara. Jag vill inte se eller höra fler anekdoter!

Resonemanget här verkar vara att givet en alkis som sätter sig och kör ihjäl folk med sin bil, så får man absolut inte skylla på spriten, det är bilen som är felet. *dask* vakna dumhuvud! Det är spriten som ställer till det i det fallet. Samma gäller en person som använt AAS länge nog att få förändringar i psyket, eller "bara" tagit väldigt mycket första gången; hjärnan och armarna (och benen) är bilen/redskapet, det är AAS som är orsaken. Fattar inte vad som ligger bakom allas starka behov av att agera försvarsadvokat å AAS' vägnar. Varför? Ingen här bryr sig om hur mycket skit du möljer i dig, det är ditt val osv osv (tills (om) du hamnar snett).

('Du' i stycket refererar inte till Robbeli)

Trance
2005-04-20, 16:20
psykologer o sånt



I övrigt, lär dig stava.

...

palme
2005-04-20, 16:24
Och fortfarande jwzrd, så är det höga östrogenhalter inte testosterone som gör folk aggresiva. Och då alkohol höjer östrogen så måste ju det självklart vara boven i dramat :D

palme
2005-04-20, 16:26
Sen kan du ta bort det där inlägget där du quota mig.

jwzrd
2005-04-20, 16:33
Och fortfarande jwzrd, så är det höga östrogenhalter inte testosterone som gör folk aggresiva. Och då alkohol höjer östrogen så måste ju det självklart vara boven i dramat :D

.. Nej käre Palme, det är testosteron som gör det. Östrogen gör sitt till saken också. Folk som tex äter aromatas-inhibitatorer mår tom sämre och är än mer instabila. Att hälla alkohol på testot och östrot är om möjligt ännu dummare än att köra testot från början dock.

Bao-Bao
2005-04-20, 16:36
.. Nej käre Palme, det är testosteron som gör det. Östrogen gör sitt till saken också. Folk som tex äter aromatas-inhibitatorer mår tom sämre och är än mer instabila. Att hälla alkohol på testot och östrot är om möjligt ännu dummare än att köra testot från början dock.

Åhh, anar jag en catfight? :hbang:

palme
2005-04-20, 16:36
Indirekt kanske, då höga testohalter gör så östrogenet ökar, men det är fortfarande östrogenet som är boven till aggro. Jaja orka.

jwzrd
2005-04-20, 16:42
Indirekt kanske, då höga testohalter gör så östrogenet ökar, men det är fortfarande östrogenet som är boven till aggro. Jaja orka.

Jag vet hur aromatisering fungrar, du såg inte att jag nämde aromatas-inhibitatorer? Arimidex etc. Då finns nästan inget östrogen i systemet.

Jet
2005-04-20, 16:44
.. Nej käre Palme, det är testosteron som gör det. Östrogen gör sitt till saken också. Folk som tex äter aromatas-inhibitatorer mår tom sämre och är än mer instabila. Att hälla alkohol på testot och östrot är om möjligt ännu dummare än att köra testot från början dock.

Det du nämner ångående "ännu sämre" får väl ändå anses vara högst individuellt?

palme
2005-04-20, 16:44
:)

Lugna ner dig nu, märks inte att det var 3 år sen du kura senast. Så arg.

Popeye
2005-04-20, 16:46
Hur manisk är killen eg. om sitt kurande? Av din beskrivning verkar han rätt ostabil.
Om ni vill hindra honom från att göra dumheter så är det nog lättare att få honom att sluta supa än att sluta kura.
Jag tror du skrev ngn stans att han hade koll på effekter och bieffekter. Trots detta kunnande valde han att börja preppa.
-> Få honom att sluta supa.

Om han efter att ha slutat supa fortfarande är aggressiv och våldsbenägen så är det väl dags att ta till med hårdhandskarna, men innan dess... Slut med alkohol.

mystic[-_-]
2005-04-20, 17:17
:)

Lugna ner dig nu, märks inte att det var 3 år sen du kura senast. Så arg.

:laugh:

Diana
2005-04-20, 17:40
Hur manisk är killen eg. om sitt kurande? Av din beskrivning verkar han rätt ostabil.
Om ni vill hindra honom från att göra dumheter så är det nog lättare att få honom att sluta supa än att sluta kura.
Jag tror du skrev ngn stans att han hade koll på effekter och bieffekter. Trots detta kunnande valde han att börja preppa.
-> Få honom att sluta supa.

Om han efter att ha slutat supa fortfarande är aggressiv och våldsbenägen så är det väl dags att ta till med hårdhandskarna, men innan dess... Slut med alkohol.

Att få folk att sluta supa har ja lärt mej e nästintill omöjligt, de finns ju sååååmånga ursäkter, men AAS har folk en lite annorlunda syn påverkar de som *screwy* o ja kan väl inte heller utesluta mej ur den skaran, så för mej e de mest naturligt att de e just preppen som ska BORT!han vet om biverkningarna ja men resultaten betyder tydligen mer än dem, men somsag ska styra upp de här en gång för alla nu!

jwzrd
2005-04-20, 18:14
:)

Lugna ner dig nu, märks inte att det var 3 år sen du kura senast. Så arg.

Jag har bara östro kvar :(

Låna på testo-flaskan så lugnar jag mig!

Popeye
2005-04-20, 19:28
Tänkte mest att du kan spela på hans vilja att växa.
Att supa gör att han blir mindre....

Nismo
2005-04-21, 12:57
...

Man ska inte ska kasta sten när .... :D

vad jag dock fortfarande undrar är om du hackar lika "aggressivt" på dina helgsupande och möjligtvis helgknarkande kamrater?

Hade jag haft några helgknarkande kamrater, vilket jag aldrig hoppas jag får, kommer jag att hacka på de tills de slutar ja.
Nej, jag hackar inte på mina kompisar som dricker någon helg då och då.

Nu ska jag inte kladda i tråden mer och passar även på att önska Diana lycka till med sina problem.