handdator

Visa fullständig version : Olika träningsmetoder


mvda
2005-04-19, 14:10
Har tränat efter i princip samma träningsmetod i ett tag nu och är lite sugen på att lägga upp ett nytt program/metod för att se hur detta påverkar resultaten. Sökte därför runt lite efter trådar som sammanställer de vanligaste träningsmetoderna, tyvärr utan resultat. Finns det några sådana?

Det jag kört hittills är 2 dagar träning, 1 vila, 2 dagar träning, 2 vila... uppdelat på 1)bröst&tricpes, 2)rygg&biceps, 3)ben&mage, 4)axlar. Ca 3 övningar per muskelgrupp, 3 set, 4-7 reps.

aliquis
2005-04-19, 16:17
finns väl en del dc och max-ot-trådar iaf, och bumbis schema under best of, jag postade någon hst-tråd för aslänge sedan och likaså skrev jag av något schema twinlab hade. Du kanske inte sökte tillbaka hur långt som helst i tiden?

Diana
2005-04-19, 16:58
Lägg upp de precis så som du känner för! :thumbup: ja tycker de kan funka skeetabra att köra tex 7 dagars vila mellan varje pass´ibland o sen göra igenom kroppen 2ggr på en vecka en period osv --exprimentera lite!

mvda
2005-04-19, 17:09
jo, det är klart man kan köra på känsla ibland och göra det som känns bäst men i längden tror jag ändå det är bra om man tränar efter ett visst schema.

Diana
2005-04-19, 17:22
De bästa e ju då, för att få reda på hur just DITT schema lämpligast ska se ut, för att ge just DEJ bästa ökningarna, att prova sej fram inte spika upp ett schema o sen följa de slaviskt i 2 år, utan kör på ett sätt länge nog att du kan utvärdera o sen byt-kör-utvärdera osv tills du hittar rätt*flex* Variation e GULD!

mvda
2005-04-19, 18:06
Visst håller jag med om att variation är mycket viktigt men att tex köra 7 dagars vila mellan varje pass ibland tror jag inte riktigt på. Om man gör så 3-4 ggr på raken blir det ju inte mer än 4 pass i månaden :thumbup: