handdator

Visa fullständig version : Vad anser du om priserna på kosttillskott?


pellepedal
2005-04-19, 07:09
På anledning av Allans tråd om seriösa och oseriösa importörer av kosttillskott som pressar priserna mer och mer, tänkte jag göra en liten poll..

Vad anser ni om de mer och mer pressade priserna på tillskott?

Leon
2005-04-19, 07:19
På anledning av Allans tråd om seriösa och oseriösa importörer av kosttillskott som pressar priserna mer och mer, tänkte jag göra en liten poll..

Vad anser ni om de mer och mer pressade priserna på tillskott?
Det är ju alltid till fördel för kunderna,så länge kvaliten på produkterna inte blir sämre.Men det är inte rätt mot dom leverantörer som betalar skatt och moms och följaktningen inte kan dumpa priserna hursom helst.Det finns ju vissa som smugglar in det i Landet,slipper momsen ,tullen,skatten osv och adressen går till en lägenhet i en förort! Inte vidare seriöst! Personligen föredrar jag seriösa leverantörer och då vet man att företaget sköts bra pga att de kontrolleras under tiden.

pellepedal
2005-04-19, 07:20
Som slutanvändare av en hel del kosttillskott tycker jag det är bra att priserna pressas ner...
Som det är nu är det ju billigare att köpa dopingmedel än lagliga kosttillskott... Känns lite skevt när man pratar med fattiga ungdomar på gymet om det.

Dessutom skulle nog ingen klaga om matvaruaffärerna började pressa priserna mot varann..

pellepedal
2005-04-19, 07:27
...och adressen går till en lägenhet i en förort! Inte vidare seriöst! Personligen föredrar jag seriösa leverantörer och då vet man att företaget sköts bra pga att de kontrolleras under tiden.

Är man mindre seriös om man driver en verksamhet i en lägenhet i förorten än om man har en affärslokal mitt inne i storstan?

Är man mindre serlös om man driver en firma i hemmet som bara är inriktad på att sälja via en webbshop, än om man säljer via en affär inne i centrum?

Även om man har en verksamhet i sitt hem, kan man ändå ha en lokal som är i ordninggjord och mycket väl lämpar sig för verksamheten.

Grahn
2005-04-19, 07:28
Det är ju inte alltid så enkelt att lägre priser automagiskt är bra för slutkund iom att det kan ske på bekostnad av kvalitet på varan. Annars är det väl bra med låga priser...

Grahn
2005-04-19, 07:31
Är man mindre seriös om man driver en verksamhet i en lägenhet i förorten än om man har en affärslokal mitt inne i storstan?

Är man mindre serlös om man driver en firma i hemmet som bara är inriktad på att sälja via en webbshop, än om man säljer via en affär inne i centrum?

Även om man har en verksamhet i sitt hem, kan man ändå ha en lokal som är i ordninggjord och mycket väl lämpar sig för verksamheten.

Det KAN vara så, men om du funderar lite så inser du nog att det hör till ovanligheterna och är därför en sak kunden kan undersöka för att få en uppfattning om kvalitet.

Leon
2005-04-19, 07:34
Är man mindre seriös om man driver en verksamhet i en lägenhet i förorten än om man har en affärslokal mitt inne i storstan?

Är man mindre serlös om man driver en firma i hemmet som bara är inriktad på att sälja via en webbshop, än om man säljer via en affär inne i centrum?

Även om man har en verksamhet i sitt hem, kan man ändå ha en lokal som är i ordninggjord och mycket väl lämpar sig för verksamheten.


Med mindre seriös menar jag:
1 Inte registrerar företag.
2 Inte betalar skatt.
3 Inte betalar moms.
4 Inte går att nå via telefon,pga att det inte ska synas!
med andra ord ett företag som utger sig för att vara ett företag men som egentligen inte finns. Sådana här "företag" ger ingen garanti och säkerhet åt kunderna och leverantörerna!
Klarnar det nu då!

pellepedal
2005-04-19, 07:41
1 Inte registrerar företag.
2 Inte betalar skatt.
3 Inte betalar moms.
4 Inte går att nå via telefon,pga att det inte ska synas!
Klarnar det nu då!

Är det nån som sysslar med att sälja tillskott med dom förutsättningarna som du räknar upp här ovan är det självklart en riktig idiot..
Finns det verkligen nån som gör det???

Leon
2005-04-19, 07:44
Är det nån som sysslar med att sälja tillskott med dom förutsättningarna som du räknar upp här ovan är det självklart en riktig idiot..
Finns det verkligen nån som gör det???
Tyvärr finns det sådana.Det finns tom företag som tar liknande namn för att det ska förväxlas med originalet och lura kunderna.Det finns ännu mer skrämmande exempel!

skaparn
2005-04-19, 07:53
Dessutom skulle nog ingen klaga om matvaruaffärerna började pressa priserna mot varann..

Nja, det är väl det man gör?

När ICA fått konkurrens från lågpriskedjor så tyckte dom det var bäst att sänka kavlitéen på kycklingfilet till exempel. De ökade således vattenhalten från 10% till 20% enligt P1 Konsument.
I detta fall så vet jag inte hur det är möjligt att påverka kvalitete på annat än att importörer börjar ta in märken som håller lägre kvalitet, att mixtra med de befintliga och beprövade känns för oetiskt för min naiva hjärna. Det blir alltså ett ökat ansvar för konsumenten att sovra bland utbjudna varor, men så är det nästan alltid, och det är dessutom bra.

Forza konsumentmakt!

AnimalGen
2005-04-19, 08:19
Så länge kvaliten är det samma så är det bra med lägre priser.

Loke
2005-04-19, 08:48
Partisk poll, röstar ej. Den får det att låta som att priserna är den enda faktorn, och i så fall är det ju självklart bra att de sänks =)

Pez
2005-04-19, 09:33
Partisk poll, röstar ej. Den får det att låta som att priserna är den enda faktorn, och i så fall är det ju självklart bra att de sänks =)
Dito.

Leon
2005-04-19, 19:45
Självklart är det bra med låga priser då räcker ju pengarna längre,oavsett om det är mat eller kosttillskott. :)

abjorn
2005-04-19, 19:49
bra om priserna sänks OM kvalliteten förblir den SAMMA

Leon
2005-04-19, 19:54
bra om priserna sänks OM kvalliteten förblir den SAMMA
Som jag skrev innan i tråden,håller helt med dig! :thumbup: