handdator

Visa fullständig version : Bör jag undvika dessa övningar?


Fatcan
2005-04-18, 19:09
Marklyft och knäböj. Har hört mycket att man får större midja av dom pga buktrycket som krävs när man kör dom. Mitt mål med träningen är att få en snyggare kropp bara, struntar i hur stark jag är. Bör jag då undvika mark och böj och köra hypersträck och benpress istället? Synd bara att jag tycker övningarna är så roliga :)

Mccartney
2005-04-18, 19:14
Marklyft och knäböj. Har hört mycket att man får större midja av dom pga buktrycket som krävs när man kör dom. Mitt mål med träningen är att få en snyggare kropp bara, struntar i hur stark jag är. Bör jag då undvika mark och böj och köra hypersträck och benpress istället? Synd bara att jag tycker övningarna är så roliga :)

Jag har kört mycket knäböj och raka marklyft och jag har absolut ingen stor midja. Stor midja då äter man nog bara fel.

Jag får säga att med den inställningen till träning så vet jag inte riktigt om du överhuvudtaget behöver träna det räcker nog med dieten. För muskler verka du inte vilja har....

Fatcan
2005-04-18, 19:46
Jag får säga att med den inställningen till träning så vet jag inte riktigt om du överhuvudtaget behöver träna

Jo.

det räcker nog med dieten.

Nej.

För muskler verka du inte vilja har

Är ju precis det jag vill ha. Muskulös kropp = snygg kropp.

titanic
2005-04-18, 19:50
jag tycker att det låter som en bra idé med benpress och hypersträck men jag tror inte att böj och mark kommer att breda ut din mage.

sunkan
2005-04-18, 19:57
Folk sliter och sliter för att få x cm större omkrets på benen, men midjan den växer som bara den bara man tränar lite tungt ;) Tror du att du kommer få värsta musklerna runt midjan bara för att du kör böj/mark?

johnnytex
2005-04-18, 21:31
Marklyft och knäböj. Har hört mycket att man får större midja av dom pga buktrycket som krävs när man kör dom. Mitt mål med träningen är att få en snyggare kropp bara, struntar i hur stark jag är. Bör jag då undvika mark och böj och köra hypersträck och benpress istället? Synd bara att jag tycker övningarna är så roliga :)

Nej, nej, skippa inte dessa övningar! Det är superövningar, superintensivt och superbyggande. Skippa ej dessa.