handdator

Visa fullständig version : Reklam som får en att kräkas.


Piranha
2005-04-18, 15:15
Normalt kollar jag inte så mycke på Z-tv eller MTV , men igår var jag upp tidigt som fan och tvättade... Musik kanalerna gick i bakgrunden.

Jamba ... detta helvetes jävla skitföretag som kan lägga 3 st reklamslingor i samma avbrott , och dessutom göra det varje avbrott , efter haft MTV på i ca 1 timma var jag tvungen att stänga av för att inte få rage där hemma.

Jag skulle aldrig i livet köpa deras tjänst jusst pga att de total bara öser ut reklam ... fy f**********n säger jag ..

Thony
2005-04-18, 15:16
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.

Kaboffastar
2005-04-18, 15:18
Det är ju mkt trevliga ringsignaler å skit ;) hah hmm.. skönj min ironi

Baan
2005-04-18, 15:19
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.

det var rätt kul att kolla på den när jag var hos föräldrarna i borås.. farsan sa förvisso ingenting, men hade jag gjort sådär och varit så djävla dryg i den åldern, ja då jag inte varit här idag :)

Thony
2005-04-18, 15:21
det var rätt kul att kolla på den när jag var hos föräldrarna i borås.. farsan sa förvisso ingenting, men hade jag gjort sådär och varit så djävla dryg i den åldern, ja då jag inte varit här idag :)

haha.. men tänk på det nästa gång du ser skiten, kolla på han när han pratar.. :laugh: men endå *grr27*

jwzrd
2005-04-18, 15:30
Alla jävla werters och riesen-bajs. Svår homoerotik på en extra perverst sätt. Jag blir passivt aggresiv bara jag tänker på den.

Jag skulle vilja se lite siffror på vad reklam gör för positivt för försäljningen egentligen. Jag blir bara irriterad som fan av alla produkter med reklam och vägrar köpa dom.

Thony
2005-04-18, 15:32
Alla jävla werters och riesen-bajs. Svår homoerotik på en extra perverst sätt. Jag blir passivt aggresiv bara jag tänker på den.

Jag skulle vilja se lite siffror på vad reklam gör för positivt för försäljningen egentligen. Jag blir bara irriterad som fan av alla produkter med reklam och vägrar köpa dom.


hahah.. Men det är ju sjukt bra reklamer, så bra dubbade.. så verklighetstrogna..

JJ
2005-04-18, 15:33
Allergireklamen med tjejen som glömt ta sin medicin. AAAhhh, juuuust det.

Rocco
2005-04-18, 15:34
haha.. men tänk på det nästa gång du ser skiten, kolla på han när han pratar.. :laugh: men endå *grr27*

Taskigt av reklammakarna att ha med en unge som har polyper. Själv hatar jag den där jävla reklamen med kärringen som leker treåring och tjatar om att hon kanske vill äta "gott ibland och nyttigt ibland"

Och för att inte tala om Felix svensk-italienska fånreklam om deras nya pasta. Om någon säger "It's skinka and bladspenat" med hurtig semesterstämma, då kräks jag först och slår sedan *spy*

30cm
2005-04-18, 15:35
Reklam ökar försäljningen mycket.

Folk är dumma. Om de ser en produkten tillsammans med en glad och snygg person köper de hellre den produkten.

JJ
2005-04-18, 15:38
Jag skulle vilja sitta med i slutmötet mellan kund och reklammakare. De visar sin film om en blöja som suger upp vätska 3% snabbare än den förra produkten och kunden bara nicker. Fan, va bra. Innovativt.

jwzrd
2005-04-18, 15:38
Reklam ökar försäljningen mycket.

Folk är dumma. Om de ser en produkten tillsammans med en glad och snygg person köper de hellre den produkten.

Frågan är om det är reklamen på tv:n eller om det är hur, vad och hur mycket butiken köper in, hur det presenteras där osv. Jag vänder och vrider på allting jag ska ha, det ska vara bra kötthalt, lite socker (då menar jag socker, inte kolhydrater av andra slag), mycket fibrer, inga märkesprylar som kostar dubbelt så mycket osv. Undrar om det inte är den där hårt arbetande undersköterskan från Hip Hop-tråden som ligger bakom reklambajset som drabbar mig iallafall.

muddler
2005-04-18, 15:43
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.

fan jag håller med fullt ut! helt otroligt störig unge

blekfet2
2005-04-18, 15:47
Sauna-belt............ååååååååååhhhh fyfan.

fot-svamp reklamen....usch fyfan.....

alla reklamer med fula skitungar som så ska vara så duktiga....(barn är inte duktiga, barn är fjuttiga)

HenrY
2005-04-18, 15:55
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.

Mmmm, hahhhaah! HATAR den reklamen! Fan ungen kan ju inte snacka för den delen heller...

30cm
2005-04-18, 16:00
Frågan är om det är reklamen på tv:n eller om det är hur, vad och hur mycket butiken köper in, hur det presenteras där osv. Jag vänder och vrider på allting jag ska ha, det ska vara bra kötthalt, lite socker (då menar jag socker, inte kolhydrater av andra slag), mycket fibrer, inga märkesprylar som kostar dubbelt så mycket osv. Undrar om det inte är den där hårt arbetande undersköterskan från Hip Hop-tråden som ligger bakom reklambajset som drabbar mig iallafall.

Men du är inte folk... dum alltså.

Många ser ett falskt samband mellan förpackning och kvalitét. Det har jag sett exempel från verkligheten på. De betalar mer för Findus än BlåVitt.

stridis
2005-04-18, 16:20
Och för att inte tala om Felix svensk-italienska fånreklam om deras nya pasta. Om någon säger "It's skinka and bladspenat" med hurtig semesterstämma, då kräks jag först och slår sedan *spy*

Håller med, men jävlar vilket självmål! De undrar ju över om den är ätbar så säger en av dem till den andre något om le och ät, sedan gör de just det. :D
Säger ju verkligen, ät inte.

sunkan
2005-04-18, 16:23
Jag har gjort ett arbete om just reklamerna till Jamba :D Å ja jag tycker som ni, den mest irriterande och psykande reklamen som finns, och att den alltid går 2gg i rad *grr27*

bubbe
2005-04-18, 16:47
Men du är inte folk... dum alltså.

Många ser ett falskt samband mellan förpackning och kvalitét. Det har jag sett exempel från verkligheten på. De betalar mer för Findus än BlåVitt.

absolut ökar försäljningen rejält med reklam, reklam är inget påfund man kör bara för att irretera folk. att få ut ett varumärke kan innebära en världssucce eller att inte lyckas konkurs. Folk är inte dumma som går på reklam, det är bara så vi reagerar som människor, reklam påverkar oavsett. Sen att man aktivt kan gå in och ignorera reklam produkter är ju en annan sak, typ som jwzrd, jag gör själv samma sak.

Money makes the world go around.

nim
2005-04-18, 17:01
Det finns en radioreklam som gör mig så jävla arg att jag varit nära att ringa företaget. Företaget heter panlogistics(fraktbolag) och den brukar gå på rix.
Den går ut på att en kvinna ringer och gör narr av andra fraktbolag.
I den ena så ringer hon till nått fraktbolag i USA.
"Hello I would like to send a package to Åbo" Sen svarar den andre att hon inte vet vart Åbo ligger och därför ska man använda Pan för dom hittar nämligen till Åbo.
Vem fan är så jävla dum att han ringer till USA om man ska skicka ett paket över Östersjön och dessutom säger det Svenska namnet.
:furious:

Hittade den jävla reklamen:
http://www.pannordic.com/raw/documents/20895_bo.mp3

Nismo
2005-04-18, 17:18
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.

Haha, jag tycker den reklamen är bra gjord.

Bite
2005-04-18, 17:54
jag hatar den jävla reklamen med snorungen som skall övertala sin farsa om parabol/kabel eller whatta fuck det nu är..

med parabol
utan parabol

han ser helt jävla retard ut när han pratar, ja tål han inte.
Uff..den jäveln ja. Sen stör jag mig på fyrans lokaltv här i norrbotten, där budskapet gärna levereras med en klämkäck sångtrudelutt *spy*

Slartibartfast
2005-04-18, 18:06
De där satans Jamba-reklamerna på MTV och den där satans tiominuters infofilmen om norska hjärt- och lungproblem. Fy satan vad jag hatar den där låten som spelas i bakgrunden! Och så ska de köra den satans skiten två gånger i varje reklampaus (som på MTV är var femte minut).

mini
2005-04-18, 18:16
absolut ökar försäljningen rejält med reklam, reklam är inget påfund man kör bara för att irretera folk. att få ut ett varumärke kan innebära en världssucce eller att inte lyckas konkurs. Folk är inte dumma som går på reklam, det är bara så vi reagerar som människor, reklam påverkar oavsett. Sen att man aktivt kan gå in och ignorera reklam produkter är ju en annan sak, typ som jwzrd, jag gör själv samma sak.

Money makes the world go around.
Njae, det är faktiskt inte helt klarlagt vad reklam har för effekter. Det man vet är att om man slutar att göra reklam försvagas igenkänningen av varumärket.
Frågan är också vad dålig reklam gör för varumärket, och hur reklamen ska hinna med de generationer som börjar bli blasé på reklamen som den ser ut idag.
Boktips: No Logo av Naomi Klein

Thony
2005-04-18, 19:00
Haha, jag tycker den reklamen är bra gjord.

ha, det ligger ju fan ingen tanke bakom skiten.