handdator

Visa fullständig version : Golftråden


JJ
2005-04-18, 13:53
Häckling av denna ädla sport förbjuden i tråden, vik hädan hater!!

Mål med säsongen? Hur gick det förra året?
Själv gick jag från 31 till 24 i hcp förra året med en formtopp i juli, sen gick det utför igen. I år siktar jag på att komma under 20 men främst att spela mer stabilt än jag gjort tidigare. En spikrak drive på åtminstone 250 meter vore också välkommen ;)

Timmi
2005-04-18, 15:51
Gick från 36 till 27,5 i handikapp, slog inte rakt någonstans men långt kom bollarna :cool:

Mitt mål just nu är att komma under 25,5(inte helt omöjligt då jag slår sjukt mkt rakare efter vinterträningen) anlednigen är så enkelt att det är en tjej i klassen som har det och vill inte vara sämre. Annars är ner till 20 ett rätt hyffsat mål (*bs*) men hoppas på det, bara bollarna går rakt så är jag nöjd

Fatalist
2005-04-18, 15:51
Ta grönt kort :)

Pretender
2005-04-18, 16:01
Gick från 13,4 till 11,3 ifall jag minns rätt. Kan jämföras med brorsan (som är tre år yngre) som gick från 7 till 4,2 *grr27*

Slår långt... med järn 3/4/5 och driver... men mitt närspel och puttning är under all kritik. Ska ner i singel under sommaren!

/P

jesse
2005-04-18, 16:02
Mål för säsongen:

Hoppas att min armbåge har blivit bättre så jag kan få spela lite golf nu i sommar. Har knappt spelat någonting på nästan 2 år pga av värnpliktsgöring o en skada efter de *cry*

Drömscenariot skulle vara att jag kan få igång en hyffsad sving från för och kunna vara med o slåss om segern i klubbmästerskapet. Men just nu är jag väldigt långt från en sådan form.

Spiffy
2005-04-18, 16:06
Spela fler runder än förra året. Vilket borde bli en ca 5 stycken *slap*

Inte slå ihjäl någon under dessa rundorna. Farligt att slå så långt som jag och inte ha någon som helst kontroll var jag sprider bollarna.

Handicap har jag slutat bry mig om. Har inte fyllt i några rundor de senaste 4 åren eller något. Så mitt mål är att inte göra det detta året heller så får vi se om de tvångshöjer mig detta året då :D

JJ
2005-04-18, 16:08
Gick från 13,4 till 11,3 ifall jag minns rätt. Kan jämföras med brorsan (som är tre år yngre) som gick från 7 till 4,2 *grr27*

Slår långt... med järn 3/4/5 och driver... men mitt närspel och puttning är under all kritik. Ska ner i singel under sommaren!

/P

Det är ju så sjukt tråkigt att träna närspel. Brukar försöka hitta på små tävlingar så man ivarjefall anstränger sig lite, men det är svårt attt lura sig själv. :)

jesse
2005-04-18, 18:52
Spela fler runder än förra året. Vilket borde bli en ca 5 stycken *slap*

Inte slå ihjäl någon under dessa rundorna. Farligt att slå så långt som jag och inte ha någon som helst kontroll var jag sprider bollarna.

Handicap har jag slutat bry mig om. Har inte fyllt i några rundor de senaste 4 åren eller något. Så mitt mål är att inte göra det detta året heller så får vi se om de tvångshöjer mig detta året då :D

Som jagh har fattat de så har man numera sjävl koll på redigeringar av sitt hcp. Spelar du för "få" ronder under ett år så är de du själv som bestämmer om du vill höja dig ett slag eller inte.

mystic[-_-]
2005-04-18, 18:55
Ligger på 3.5 eller 3.6 har glömmt och kortet är på kluben :P Förra årets höjdpunkt var en runda på par (72) från backtee i den enda tävlingen jag spelade. Andra rundan ska vi inte tala om den vara katastrof :laugh:

Målet i år är att spela mer och har roligt. Tävlar inte för klubben detta år så det blir spel för att det är skoj.

Jag slår inte så långt men är rätt duktig på att kontrollera skruvar osv =) Samt har ett ok närspel!

sunkan
2005-04-18, 18:55
mitt mål är att orka gå ner och splela en runda minigolf nån gång under sommaren :D

AFanatic
2005-04-18, 18:59
Mål för säsongen: Göra precis lika mkt som förra säsongen.

Hur gick det förra året?: Samma som året dessförinnan och 10 år tillbaka i tiden. :D Mitt hcp är stabilt :D

Jan
2005-04-18, 19:50
Årets mål är att spela några rundor, utan att betala medlemsavgiften..

Pretender
2005-04-18, 20:00
']
Jag slår inte så långt men är rätt duktig på att kontrollera skruvar osv =)

Sånt är coolt! Brorsan kan det också... verkar komma naturligt till duktiga spelare...

Kommer bli en bra säsong i år... ska ned till malaga om några veckor och spela 4 rundor på La caja som uppladdning :) Otroligt fin bana...

/P

yeyoya
2005-04-18, 20:13
själv gick man från inte hållit en golf klubba till 18.4 i hcp kan tillägga att ja spela en hel del :D

mange_
2005-04-18, 20:16
gick från 56 till 11....

TPS
2005-04-18, 20:25
Jag har tagit ett break på 3 år men återvänder nu. Fick börja på 24 i hcp. Höga järn och trä klubborna går bra men när spel och putting är inge vidare. Får börja träna på det... Vill komma under 15 i hcp, det är målet.

jesse
2005-04-19, 09:21
Sånt är coolt! Brorsan kan det också... verkar komma naturligt till duktiga spelare...

Kommer bli en bra säsong i år... ska ned till malaga om några veckor och spela 4 rundor på La caja som uppladdning :) Otroligt fin bana...

/P

Duktiga spelare tränar ganska mycket med olika skruvar så de komer nog tyvärr inte helt naturligt :D

Andyh
2005-04-19, 10:17
hade 9.3 för 2 år sedan, spelade sedan inget förrens jag var ute och slog ngra bollar igår det gick faktiskt ganska bra, träffade iaf bollen med järnen.

Errko
2005-04-19, 11:29
Målet är att ta mig från 4.6 som jag har nu ner till 3.X :) Det är väl egentligen inte det största målet, det största är att spela så mycket som möjligt och att ha roligt. Och att försöka hindra flickvännen som precis börjat igen efter 5 år att inte dra ett järn i huvudet på mig när jag mobbar henne på banan :D

JJ
2005-09-21, 15:38
Tagit mig ned till 18.1 vilket jag är mycket nöjd med. I helgen väntar båda banorna på Ekerum, Grönhagen och Kalmar GK :) Eller nu rättare sagt, dags att sätta sig i bilen.

mystic[-_-]
2005-09-21, 15:39
Tagit mig ned till 18.1 vilket jag är mycket nöjd med. I helgen väntar båda banorna på Ekerum, Grönhagen och Kalmar GK :) Eller nu rättare sagt, dags att sätta sig i bilen.

Have fun! Jag har inte spelat någon av dem :D

dared
2005-09-21, 15:53
Har 9,1 eller nått sånt, har spelat tyvärr bara spelat ett fåtal rundor de senaste 4 åren ungefär.. så jag har legat på samma handikap sen 9:an. Lirade faktiskt på 36-poäng på en främmande och hyffsat svår bana när jag inte hade hålt i en klubba på 5 veckor kanske.
Målet för säsongen va att spela mer och sänka mig.. men eftersom jag itne höll det första va väl målet att iaf kunna smiska kring 36 poäng.. den andra rundan iår gick jag 2 över par på 9 hål osso.. va väldigt schysst.

Fatalist
2005-09-21, 15:54
Ta grönt kort :)

Never happened... Får ge mig tid nästa sommar!

tp_88
2005-09-21, 16:05
Jag sade upp mitt medlemskap iår. :) Lirade fram tills förra året typ, hade 4,0.