handdator

Visa fullständig version : För att bli slank


slakker
2005-04-17, 21:10
Tja

Har lite frågor om hur man blir så "slank" som möjligt.

Högrep är ju det effektivaste sättet för att få slanka muskler, men hur borde repetitionen utföras? Många långsamma, eller många snabba rep? Förutsätter att högrep är 10-12.

Finns det vissa övningar man bör hålla sig borta från? Syftar på basövningar till största delen.

Tack på förhand.

//

jakke
2005-04-17, 21:13
Tja

Har lite frågor om hur man blir så "slank" som möjligt.

Högrep är ju det effektivaste sättet för att få slanka muskler, men hur borde repetitionen utföras? Många långsamma, eller många snabba rep? Förutsätter att högrep är 10-12.

Finns det vissa övningar man bör hålla sig borta från? Syftar på basövningar till största delen.

Tack på förhand.

//
*screwy*

TTT
2005-04-17, 21:16
Istället för att skratta så skall jag vara snäll och berätta att det är dina gener som bestämmer hur dina muskler ser ut. D.v.s. man kan inte träna på ett sätt för att få slanka och ett annat för att få bulliga. Så tyvärr är loppet kört för din del. :P

Jorgen
2005-04-17, 21:17
Myter, myter, myter, myter.
Du kan inte träna dig till slanka muskler. Det är genetiskt och handlar om var dina muskler fäster.

Träna vidare bara.

//Jörgen

30cm
2005-04-17, 21:31
När folk pratar om att de vill ha långsmala (=slanka) muskler så tänker jag att de måste mena små muskler och lite underhudsfett. Receptet borde bli konditionsträning.

Fatalist
2005-04-17, 21:37
Du måste ursäkta mig, det är svårt att veta om man inte hållt med sånt innan. Förstår dig. Men tack för skrattet iaf :D :thumbup: