handdator

Visa fullständig version : deff/motivation/nytändning


Kaboffastar
2005-04-17, 20:22
Exakt, vad gör ni när ni känner att motivationen börjar tryta ?

jag har deffat i 9 veckor måndagen den 18'e april och gått ner 8 kg veckans mål var egentligen 88 kg men jag klarar inte vecko-målet den här veckan. Jag ar inte på något sätt lagt av med deffandet det minsta men jag känner att det börjar bli tråkigare och tråkigare med dom så in i h**vete tidiga morgonpromenaderna och skulle behöva motivation. 6 kg kvar till målvikten.

Slartibartfast
2005-04-17, 20:24
Skit i att gå på morgonen om du är morgontrött.

Kaboffastar
2005-04-17, 20:26
Skit i att gå på morgonen om du är morgontrött.

Behöver väl inte nämna att jag vill bränna fett som en tok :) kan inte bara skita i problemen, måste ta mig igenom det. jag tror inte att jag kan stanna på 84 kg om jag ska bli nöjd så antar att det är en hel del deffande kvar.

Slartibartfast
2005-04-17, 20:55
Det är knappast nånting magiskt me att gå före frukost. Gå lite längre senare på dan så är det samma sak.

mvda
2005-04-17, 21:02
Bränner väl upp till 3 ggr så mycket på morgonpromenaden. Själv skulle jag ge mig ut på en morgonpromenad hur trött jag än känner mig istället för att behöva gå 2-3 timmar senare på dan. Du vet ju att det kommer ge bra resultat om du gör det, det är väl tillräcklig motivation. Kämpa på!

Kaboffastar
2005-04-17, 21:03
Det är knappast nånting magiskt me att gå före frukost. Gå lite längre senare på dan så är det samma sak.

What would Chuck Norris do? Jo han skulle pallra sig ut och gå den där jädrans morgonpromenaden :) och dte kommer jag göra också, det var motivation jag ville ha =P tips osv, hemliga tips från folk med lång erfarenhet inom branschen så att säga =P

abjorn
2005-04-17, 21:05
Jag har funderat på att köra med "carrot on a stick"-metoden, fast med en snickers eller nåt hängandes ;)

kanske värt att testa?

Kaboffastar
2005-04-17, 21:08
Jag har funderat på att köra med "carrot on a stick"-metoden, fast med en snickers eller nåt hängandes ;)

kanske värt att testa?

haha.. men ska sätta på mig carrot on a stick-mössan på morgonen då ? det är ju där motivationen tryter =))

Slartibartfast
2005-04-17, 21:19
*uppdate*

Lägger du till en kvart per timme förbrukar du säkert lika mycket fett (och extra kolhydrat, förstås) jämfört med om du tagit promenaden på fastande mage.

Kaboffastar
2005-04-17, 21:21
*uppdate*

När är den posten ifrån ?

Slartibartfast
2005-04-17, 21:23
Oj, Ursäkta. Glömde källan. :em:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39349&highlight=morgonprom%2A

Kaboffastar
2005-04-17, 21:24
Oj, Ursäkta. Glömde källan. :em:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39349&highlight=morgonprom%2A

Hmm tack i alla fall :) tål att funderas på.

Slartibartfast
2005-04-17, 21:26
Hmm tack i alla fall :) tål att funderas på.

Vad är det att fundera på?

Sov vidare och gå en kvart längre istället på kvällen. ;)

Slartibartfast
2005-04-17, 21:27
Bränner väl upp till 3 ggr så mycket på morgonpromenaden. Själv skulle jag ge mig ut på en morgonpromenad hur trött jag än känner mig istället för att behöva gå 2-3 timmar senare på dan. Du vet ju att det kommer ge bra resultat om du gör det, det är väl tillräcklig motivation. Kämpa på!

Var har du fått de siffrorna ifrån?
*screwy*

Kaboffastar
2005-04-17, 21:28
Vad är det att fundera på?

Sov vidare och gå en kvart längre istället på kvällen. ;)

Fler faktorer än så :) tränar ju på eftremiddag / kväll. plus att jag håller på att ta körkort, bäst för min del hade nog varit på morgonen. det vore nåt om jag ginge å lade mig nu för att klockan står på 05:45 =P

loztdignity
2005-04-17, 22:29
Kolla på bilder av vältränade snubbar du tycker har najs kropp. Tänk att du själv kommer bli så en dag. Tänk på hur glad du kommer vara i sommar när du gått ner så mycket. Tänka hela tiden på nya sätt.

Mental
2005-04-17, 23:23
Man vänjer sig, började i oktober på 100+ vet inte exakt hur jag låg till, ligger runt 76 nu, skall fortsätta ned mot 70 för att se hur jag ser ut. Det är bara lite mage kvar, resten av kroppen är hård nu. Moronpromenaderna är bortrationaliserade nu, jag orkade inte fortsätta, de är ersatta med jogging 2 ggr i veckan, jag styrketränar efter bästa förmåga 3-4ggr i veckan.

Det enda som håller en igång är bilden av hur du vill se ut i slutändan, och att hela tiden se förändringarna på vågen/i spegeln/måttbandet osv. Jag är skitnöjd med hur det hela avlöper, det går inte fort nu, runt 2-3kg i månaden, men det är inte mycket kvar och min basala förbränning är ganska låg efter så lång tid på energiminus.

Men ja, jag saknar pizza, godis, chips, pankakor, nattmackor, skäpmat och allt annat som jag nu ger fan i. Man har även en känsla av att det här vill jag inte göra om igen, så när jag senare börjar äta mera normaliserat så kommer jag att hålla bättre koll så jag inte fettar på mig igen.

acke_t
2005-04-18, 08:34
i och med att du har en bit kvar till målvikten och inte har ngn tävling i sikte tycker jag du ska ta en vilovecka. Inga morgonpromenader, dra upp intaget ngt, unna dig ngt gott för att ladda batterierna för de sista 6 kilona

Em1l
2005-04-18, 09:02
släng i pumping iron i dvdspelaren!

kör du med koffein eller liknande? om inte kan du ju knapra ett koffein piller eller två någon timma innan morgonprommenaden så att du inte har så svårt att masa dig upp ur sängen.

Arnesson
2005-04-18, 10:34
Har du musik på morgonpromenaden? Den blir mycket trevligare då har jag märkt. Sen som de andra skriver, kolla dig i spegeln, och på bilder hur du vill se ut, det borde ge motivation att få bort de sista kilona.

Kaboffastar
2005-04-18, 14:37
Javisst, det finns en del snubbar här på kolo som man är lite avis på. Det finns till och med folk som ser ut så som man själv skulle kunna se ut inom 1 års räckhåll. Inzza till exempel, grym kille.

Det som driver mig mest är nog en del före / efter bilder och att jag faktiskt ser i spegeln att det FINNS tydligen nån sorts muskel under tutt-fläsket när jag spänner =P samma med biceps, det börjar bli lite konturer så att man märker att där finns nånting i alla fall.

Jag skulle behöva ställa ut dator från mitt rum också, så att jag kommer i säng i tid. Tror faen att jag har den självdiciplinen, det MÅSTe vara värt det.

En sak som jag funderat över är varför jag efter veckan utan träning tappade en cm i midja fast att jag ligger på samma vikt ? ( det var ingen slump, hade käkat en jävla massa mat innan mätningen )

Kaboffastar
2005-04-19, 14:37
Har du musik på morgonpromenaden? Den blir mycket trevligare då har jag märkt. Sen som de andra skriver, kolla dig i spegeln, och på bilder hur du vill se ut, det borde ge motivation att få bort de sista kilona.

Jao jag har musik :) det är en jävla skillnad med och utan.