handdator

Visa fullständig version : Säkert kort vid träff


Sparrisen
2005-04-17, 17:56
Det är så att "en vän" (tro det eller ej) :D har gått och kärat ner sig... och nu är det snart dags för en första träff eller liknande. Problemet för vännen är dock att han inte känner tjejen speciellt väl, och vet inte vad hon gillar/sysslar med. Vännen vet dock att hon gillar honom, iaf lite. Vad är det säkraste kortet för en lyckad träff? Vännen vill inte riskera att misslyckas, då han gillar henne skarpt. Han är alltså inte ute efter ett **** utan vill verkligen komma nära tjejen i fråga.

alle
2005-04-17, 17:59
Att "date:a" är djävulens påfund, det är så jävla skönt när man kommer förbi det där stadiet då man måste fika och gå på bio, ringa varannan gång osv.

Aja saker som funkar: Fika, promenader, gå och ta en öl/drink.

Cilia
2005-04-17, 18:01
Det är så att "en vän" (tro det eller ej) :D har gått och kärat ner sig... och nu är det snart dags för en första träff eller liknande. Problemet för vännen är dock att han inte känner tjejen speciellt väl, och vet inte vad hon gillar/sysslar med. Vännen vet dock att hon gillar honom, iaf lite. Vad är det säkraste kortet för en lyckad träff? Vännen vill inte riskera att misslyckas, då han gillar henne skarpt. Han är alltså inte ute efter ett **** utan vill verkligen komma nära tjejen i fråga.
hatar också dejter. Är född i fel århundrade mycket bättre om ngn hade valt ut en man till en istället. Men hur kan han veta att han är kär om han inte känner henne? Fast det kanske är en detalj bara. *ler*

Det finns inga säkra dejter enligt min mening. Kanske att göra ngt kul som man sedan har ngt att prata om.

abjorn
2005-04-17, 18:02
Paintball! Tjejen i motståndarlaget såklart :thumbup:

Kanske inte så lyckat som första date dock ;) Hitta på något som båda tycker är skoj. äta-bio-puss vid dörren-date är väl inget kul

ölobrännvin
2005-04-17, 18:02
Han måste impa så mycket som möjligt, gå på händer jonglera och göra frivolter i köpcentrumet.

Megatuttarna
2005-04-17, 18:04
Jag förstår inte hur man kan vilja "komma nära inpå" någon utan att känna till dennas personlighet ens? Det är väl därför man vill komma närinpå från första början s a s?

Säker på att din polare inte är kåt bara men vill i sin tur lära känna henne också?

JoelR
2005-04-17, 18:06
Han kan ju fråga om hon har lust att bryta arm eller nåt :naughty:

Sparrisen
2005-04-17, 18:07
Jag förstår inte hur man kan vilja "komma nära inpå" någon utan att känna till dennas personlighet ens? Det är väl därför man vill komma närinpå från första början s a s?

Säker på att din polare inte är kåt bara men vill i sin tur lära känna henne också?

Nej, this is tydligen the real deal, han är helt såld...

Cilia
2005-04-17, 18:07
Han kan ju fråga om hon har lust att bryta arm eller nåt :naughty:
för riskabelt tänk om hon vinner

alle
2005-04-17, 18:07
hatar också dejter. Är född i fel århundrade mycket bättre om ngn hade valt ut en man till en istället.

Haha, jag och en tjej har bestämt att vi ska gifta oss om 5 år om vi inte hittar någon annan, vi passar jävligt bra ihop så det är kul att man har den reservplanen. Gulligt så det förslår är det i vilket fall som helst.

Sparrisen
2005-04-17, 18:08
Han kan ju fråga om hon har lust att bryta arm eller nåt :naughty:

Då förlorar han bara :D ... pinsamt ju

Cilia
2005-04-17, 18:08
Nej, this is tydligen the real deal, han är helt såld...
men du säger ju att han inte känner henne så hur kan han veta att det är the real deal? Har vi inte alla varit där och sedan visade det sig vara the fake deal?

Megatuttarna
2005-04-17, 18:10
men du säger ju att han inte känner henne så hur kan han veta att det är the real deal? Har vi inte alla varit där och sedan visade det sig vara the fake deal?

Exakt. *highfive*

Sparrisen
2005-04-17, 18:10
Jag föreslog att de kunde laga middag tillsammans (alltid bra att göra saker) någon kväll och sedan sitta och mysa typ... :) Problemet är att han bor i korridor...

alle
2005-04-17, 18:10
men du säger ju att han inte känner henne så hur kan han veta att det är the real deal? Har vi inte alla varit där och sedan visade det sig vara the fake deal?

Hur länge tycker du att man ska ha pratat/umgåtts för att veta att det är "the real deal"?

Tjejen jag träffar nu gillade jag från första början och trots att jag knappt hade pratat med henne då så har jag samma bild av henne nu när vi umgåtts ett apr veckor.

Markus H
2005-04-17, 18:10
Haha, jag och en tjej har bestämt att vi ska gifta oss om 5 år om vi inte hittar någon annan, vi passar jävligt bra ihop så det är kul att man har den reservplanen. Gulligt så det förslår är det i vilket fall som helst.


Lite som i det där Vänner avsnittet ..

Sparrisen
2005-04-17, 18:10
men du säger ju att han inte känner henne så hur kan han veta att det är the real deal? Har vi inte alla varit där och sedan visade det sig vara the fake deal?

ok, han känner henne en del, men liksom inget privat. De har sets några gånger i veckan under ett halvår.

abjorn
2005-04-17, 18:10
Jag föreslog att de kunde laga middag tillsammans (alltid bra att göra saker) någon kväll och sedan sitta och mysa typ... :) Problemet är att han bor i korridor...

micro :thumbup:

Cilia
2005-04-17, 18:12
Hur länge tycker du att man ska ha pratat/umgåtts för att veta att det är "the real deal"?

Tjejen jag träffar nu gillade jag från första början och trots att jag knappt hade pratat med henne då så har jag samma bild av henne nu när vi umgåtts ett apr veckor.
om det fanns en formel skulle vi inte ha så många trådar av den här typen på nätet. Så tyvärr det finns ingen universalformel för det.

*Flash*
2005-04-17, 18:12
Haha, jag och en tjej har bestämt att vi ska gifta oss om 5 år om vi inte hittar någon annan, vi passar jävligt bra ihop så det är kul att man har den reservplanen. Gulligt så det förslår är det i vilket fall som helst.
Sett min bäste väns bröllop? :D


"En vän" ;)
Finns väl inga säkra kort, eller?
Jag menar alla är olika och det som funkar på en behöver inte funka på en annan, aja hoppas det blir bra då.

Sparrisen
2005-04-17, 18:12
någon som har ett förslag? *popcorn*

Sparrisen
2005-04-17, 18:13
"En vän" ;)


Tolka det som du vill... ;)

JJ
2005-04-17, 18:17
Jag föreslog att de kunde laga middag tillsammans (alltid bra att göra saker) någon kväll och sedan sitta och mysa typ... :) Problemet är att han bor i korridor...

Det är en bra ide. Han får naturligtvis låna ditt kök. ;)

bubbe
2005-04-17, 18:18
om det finns lite fina klippor och hav kan ju en liten "picknick" vara mysigt, många tjejer har en väldigt romantiserad bild av sånt. till skillnad mot killar som antingen tycker natur stinker eller ser det som en överlevnadskurs....fint väder är det nu också.

Megatuttarna
2005-04-17, 18:19
En promenad med tanke på vädret? Så tajmar han den så att den går förbi en kiosk där han kan köpa glass åt sig själv och henne. Det är ledigt, avslappnat och samtidigt gulligt. Har han dessutom en söt liten vovve med sig så är det inte till nackdel precis. Då kan det hela framstå som ännu ledigare genom att han säger "Jag brukar ta ut hunden på en sväng, lust att göra mig sällskap?"

På så sätt framstår hon inte som the main thing of purpose och har lättare till att slappna av.

Sparrisen
2005-04-17, 18:19
om det finns lite fina klippor och hav kan ju en liten "picknick" vara mysigt, många tjejer har en väldigt romantiserad bild av sånt. till skillnad mot killar som antingen tycker natur stinker eller ser det som en överlevnadskurs....fint väder är det nu också.

Jo picknick är ju alltid trevligt. Han bor här i linköping dock.

Sparrisen
2005-04-17, 18:21
En promenad med tanke på vädret? Så tajmar han den så att den går förbi en kiosk där han kan köpa glass åt sig själv och henne. Det är ledigt, avslappnat och samtidigt gulligt. Har han dessutom en söt liten vovve med sig så är det inte till nackdel precis. Då kan det hela framstå som ännu ledigare genom att han säger "Jag brukar ta ut hunden på en sväng, lust att göra mig sällskap?"

På så sätt framstår hon inte som the main thing of purpose och har lättare till att slappna av.

Bra, men hunden blir problem... :)

Cilia
2005-04-17, 18:21
En promenad med tanke på vädret? Så tajmar han den så att den går förbi en kiosk där han kan köpa glass åt sig själv och henne. Det är ledigt, avslappnat och samtidigt gulligt. Har han dessutom en söt liten vovve med sig så är det inte till nackdel precis. Då kan det hela framstå som ännu ledigare genom att han säger "Jag brukar ta ut hunden på en sväng, lust att göra mig sällskap?"

På så sätt framstår hon inte som the main thing of purpose och har lättare till att slappna av.
apropå chic magnets funkar det inte att låna ett barn?
iaf ett par timmar och sedan lämna bort det igen och köra ett race på tu man hand.

*Flash*
2005-04-17, 18:24
Tolka det som du vill... ;)
Har jag redan gjort :D

Cilia: Personligen hade jag antingen stryp ungjäveln då eller lämnat killen ensam med den och dragit hem..inte alla tjejer som gillar barn ;)

Cilia
2005-04-17, 18:25
Cilia: Personligen hade jag antingen stryp ungjäveln då eller lämnat killen ensam med den och dragit hem..inte alla tjejer som gillar barn ;)
glömde att säga att det inte funkar på mig heller men jag trodde jag var ett undantag. Dom flesta verkar kasta sig över odjuren.

Elajt
2005-04-17, 18:26
apropå chic magnets funkar det inte att låna ett barn?
iaf ett par timmar och sedan lämna bort det igen och köra ett race på tu man hand.


"Jag ska vara barnvakt nu i ett par timmar, du vill inte ut på en promenad med mig i solen?"

Megatuttarna
2005-04-17, 18:27
apropå chic magnets funkar det inte att låna ett barn?
iaf ett par timmar och sedan lämna bort det igen och köra ett race på tu man hand.

Egentligen ska man inte använda sig av varken hund eller bebis om man nu ämnar att bli seriös med tjejen efteråt. Speciellt då man varken är pappa eller äger hunden i själva verket.

Det går dock givetvis att även dra nytta av denna situation. Man kan bl a hävda att man gör en vän en tjänst genom att passa bebin/hunden men bara om hon frågar. Frågar hon inte och man säger det rakt ut så kan det lätt uppfattas som skryt vilket är totalt förbjudet på "dejter".

Cilia
2005-04-17, 18:27
"Jag ska vara barnvakt nu i ett par timmar, du vill inte ut på en promenad med mig i solen?"
visste inte att du hade en svaghet för äldre kvinnor *blink*

Megatuttarna
2005-04-17, 18:28
Har jag redan gjort :D

Cilia: Personligen hade jag antingen stryp ungjäveln då eller lämnat killen ensam med den och dragit hem..inte alla tjejer som gillar barn ;)

Du är bara omogen.

Cilia
2005-04-17, 18:28
Egentligen ska man inte använda sig av varken hund eller bebis om man nu ämnar att bli seriös med tjejen efteråt. Speciellt då man varken är pappa eller äger hunden i själva verket.
så seriöst allt blev helt plötsligt *???*
om man är på det spåret måste man nog från början säga att det bara är till låns eller så går det från plus sidan till minussidan på magneten.

*Flash*
2005-04-17, 18:29
Du är bara omogen.
Det är alltså omoget att inte tycka om bebisar?

christian
2005-04-17, 18:30
En promenad med tanke på vädret? Så tajmar han den så att den går förbi en kiosk där han kan köpa glass åt sig själv och henne. Det är ledigt, avslappnat och samtidigt gulligt. Har han dessutom en söt liten vovve med sig så är det inte till nackdel precis. Då kan det hela framstå som ännu ledigare genom att han säger "Jag brukar ta ut hunden på en sväng, lust att göra mig sällskap?"

På så sätt framstår hon inte som the main thing of purpose och har lättare till att slappna av.

Funkar bra det. Behövdes dock varken hund eller glass.. ;)

Cilia: Möjligt, men nog inte som första träffen. Efter ett tag kan man ju glida in på att man ställer upp på folk i ens omgivning och ger då ungen som ett exempel. Tror dock inte att det är ungen som sådan, snarare att man är snäll.
Det där med barnvänlighet (brukar) komma lååångt senare.


Ta å andra sidan inte mina förslag så seriöst, mina försök till kärlek har bara havererat. Hitills. :naughty:

Cilia
2005-04-17, 18:31
Ta å andra sidan inte mina förslag så seriöst, mina försök till kärlek har bara havererat. Hitills. :naughty:
tror jag det med den där avataren *skrattar*

Megatuttarna
2005-04-17, 18:32
Det är alltså omoget att inte tycka om bebisar?

"Strypa ungdjäveln" låter riktigt tolerant, haha.

Mogenhet handlar inte om att man ska behöva tycka om vissa saker. Vad det däremot bl a innebär, är att vara tolerant och ödmjuk. Det är inte som om du behöver kasta dig på bebisen men samtidigt behöver du inte hålla honom till last för att han gör någonting som du inte har intresse till själv. Att inte kunna se förbi det är s a s det omogna i detta fall.

christian
2005-04-17, 18:34
tror jag det med den där avataren *skrattar*

Den kom till efteråt, litet som hönan och ägget.

Efter ett par frustrerade försök insåg jag att det inte var jag det var fel på, det var alla tjejer. :D Så nu är jag och Al Bundy livsskådningskollegor. Iaf tills nästa tjej kommer... haha-

Leon
2005-04-17, 18:35
En promenad med tanke på vädret? Så tajmar han den så att den går förbi en kiosk där han kan köpa glass åt sig själv och henne. Det är ledigt, avslappnat och samtidigt gulligt. Har han dessutom en söt liten vovve med sig så är det inte till nackdel precis. Då kan det hela framstå som ännu ledigare genom att han säger "Jag brukar ta ut hunden på en sväng, lust att göra mig sällskap?"

På så sätt framstår hon inte som the main thing of purpose och har lättare till att slappna av.
Söt liten vovve? Då är det inte okej att komma med fem rottisar eller? :D Ska pröva tipset :laugh:

Cilia
2005-04-17, 18:36
"Strypa ungdjäveln" låter riktigt tolerant, haha.

Mogenhet handlar inte om att man ska behöva tycka om vissa saker. Vad det däremot bl a innebär, är att vara tolerant och ödmjuk. Det är inte som om du behöver kasta dig på bebisen men samtidigt behöver du inte hålla honom till last för att han gör någonting som du inte har intresse till själv. Att inte kunna se förbi det är s a s det omogna i detta fall.
är det lika omoget att vilja strypa jobbiga småbarnsföräldrar som inte kan konversera om något annat än sina barn? Var på en fest igår där en jobbig mamma satt och berättade för oss andra 3 barnlösa tjejer om hur man jagar billiga barnkläder på second hand och bytardagar. Om inte det berättigar till strypning vet jag inte vad som gör det?

och hur kommer det sig att det är ok att säga till någon att sluta prata sport, politik eller arbete hela tiden men inte att säga till någon att man inte är intresserad av att höra varje sekund av deras barns uppväxt?

Cilia
2005-04-17, 18:37
Den kom till efteråt, litet som hönan och ägget.

Efter ett par frustrerade försök insåg jag att det inte var jag det var fel på, det var alla tjejer. :D Så nu är jag och Al Bundy livsskådningskollegor. Iaf tills nästa tjej kommer... haha-
*nickar* precis som jag har kommit fram till att det är alla män det är fel på. Tyvärr har jag kommit fram till att jag vill ha män i mitt liv trots alla era fel *skrattar*

*Flash*
2005-04-17, 18:38
"Strypa ungdjäveln" låter riktigt tolerant, haha.

Mogenhet handlar inte om att man ska behöva tycka om vissa saker. Vad det däremot bl a innebär, är att vara tolerant och ödmjuk. Det är inte som om du behöver kasta dig på bebisen men samtidigt behöver du inte hålla honom till last för att han gör någonting som du inte har intresse till själv. Att inte kunna se förbi det är s a s det omogna i detta fall.
Det var inte meningen att låta tolerant heller, jag tycker inte om (små)barn helt enkelt och jag undviker att vara i situationer där jag måste spendera tid med en unge.

För övrigt lär du nog förstått att jag inte skulle göra det i verkliga livet, därav smileyn

Sparrisen
2005-04-17, 18:39
Nu håller vi oss till tråden och ger min vän mer tips... ;)

Allan
2005-04-17, 18:40
Egentligen är det nog oväsentligt vad man gör första träffen. Min erfarenhet är att om man tar i för mycket så glömmer man bort huvudsaken - nämligen att intressera sig för damen. Det brukar funka jättebra med något opretentiöst, fika, bio, snacka, skratta.
Uppvaktandet ska man akta sig för innan man vet vad som uppskattas,

allan

Megatuttarna
2005-04-17, 18:40
är det lika omoget att vilja strypa jobbiga småbarnsföräldrar som inte kan konversera om något annat än sina barn? Var på en fest igår där en jobbig mamma satt och berättade för oss andra 3 barnlösa tjejer om hur man jagar billiga barnkläder på second hand och bytardagar. Om inte det berättigar till strypning vet jag inte vad som gör det?

och hur kommer det sig att det är ok att säga till någon att sluta prata sport, politik eller arbete hela tiden men inte att säga till någon att man inte är intresserad av att höra varje sekund av deras barns uppväxt?

Vem sa något om att killen i fråga är socialt dum som du nu hävdar utifrån ingenstans? Det är du som säger det nu i efterhand. Stoppar in orden i munnen på mig.

Det är ju då man SKA säga till, när man tycker att det börjar bli väl tjatigt. Speciellt om killen babblar om det som i det här fallet; då blir det ju som en massa skryt.

Men om någon bara kommer med en unge och detta resulterar i att den andra stör sig på det utan någon egentlig orsak så vittnar det om en omogenhet.

Sparrisen
2005-04-17, 18:41
Egentligen är det nog oväsentligt vad man gör första träffen. Min erfarenhet är att om man tar i för mycket så glömmer man bort huvudsaken - nämligen att intressera sig för damen. Det brukar funka jättebra med något opretentiöst, fika, bio, snacka, skratta.
Uppvaktandet ska man akta sig för innan man vet vad som uppskattas,

allan

word

det gäller ju att visa sig intresserad av HENNE och inte babbla på om allt för mycket annat...

Cilia
2005-04-17, 18:41
Egentligen är det nog oväsentligt vad man gör första träffen. Min erfarenhet är att om man tar i för mycket så glömmer man bort huvudsaken - nämligen att intressera sig för damen. Det brukar funka jättebra med något opretentiöst, fika, bio, snacka, skratta.
Uppvaktandet ska man akta sig för innan man vet vad som uppskattas,

allan
håller delvis med Allan. Jag är allergisk mot slentrian uppvaktning får totalt motsatt effekt. Men bio är väl sådär eftersom man inte kan prata. Det brukar jag praktisera när jag inte vill spendera för mycket tid med individen.

Megatuttarna
2005-04-17, 18:41
Egentligen är det nog oväsentligt vad man gör första träffen. Min erfarenhet är att om man tar i för mycket så glömmer man bort huvudsaken - nämligen att intressera sig för damen. Det brukar funka jättebra med något opretentiöst, fika, bio, snacka, skratta.
Uppvaktandet ska man akta sig för innan man vet vad som uppskattas,

allan

Livserfarenhet vinner. Jag håller bara med.

Cilia
2005-04-17, 18:43
Vem sa något om att killen i fråga är socialt dum som du nu hävdar utifrån ingenstans? Det är du som säger det nu i efterhand. Stoppar in orden i munnen på mig.

Det är ju då man SKA säga till, när man tycker att det börjar bli väl tjatigt. Speciellt om killen babblar om det som i det här fallet; då blir det ju som en massa skryt.

Men om någon bara kommer med en unge och detta resulterar i att den andra stör sig på det utan någon egentlig orsak så vittnar det om en omogenhet.
men det gäller ju att läsa mellan raderna. Det är inte alltid man får all information från början *skrattar*.
om du ska ha framgång bland det täckta könet måste du lära dig att lyda det osagda för det är det som är det viktiga. *blink*

Leon
2005-04-17, 18:44
Det är ju bra att ni som tycker så illa om barn inte har skaffat några :thumbup: Idag finns det alldeles för många som inte borde ha barn och man bör tänka efter vad det innebär för att det är inte bara att lämna bort när man tröttnat!För egen del är det roligt samtidigt som det kan vara jobbigt.Tillbaka till ämnet laga middag tillsammans,kanske en promenad på stranden det funkar alltid.(har han motorcykel kan dom ta en tur.)

Megatuttarna
2005-04-17, 18:44
men det gäller ju att läsa mellan raderna. Det är inte alltid man får all information från början *skrattar*.
om du ska ha framgång bland det täckta könet måste du lära dig att lyda det osagda för det är det som är det viktiga. *blink*

Hahahaaa vad krystat. Erkänn bara att du gjorde fel när du byggde på scenariot utöver vad det redan var.

Cilia
2005-04-17, 18:51
Det är ju bra att ni som tycker så illa om barn inte har skaffat några :thumbup: Idag finns det alldeles för många som inte borde ha barn och man bör tänka efter vad det innebär för att det är inte bara att lämna bort när man tröttnat!För egen del är det roligt samtidigt som det kan vara jobbigt.Tillbaka till ämnet laga middag tillsammans,kanske en promenad på stranden det funkar alltid.(har han motorcykel kan dom ta en tur.)
jag håller med dig. Dom som inte vill skaffa barn ska hålla försvarstal men det är ingen som ifrågasätter varför folk skaffar barn. För så många som inte borde vara föräldrar är det ändå.

Jag tycker inte generellt illa om barn men för mig är dom individer precis som vilka andra människor som helst. Vissa gillar jag och vissa gillar jag inte. Svårare än så är det inte.



Hahahaaa vad krystat. Erkänn bara att du gjorde fel när du byggde på scenariot utöver vad det redan var.
*skakar ivrigt på huvudet*
aldrig i livet att jag erkänner det *envis uppsyn*

Diana
2005-04-17, 19:13
Håller me Allan,, de man ska komma ihåg av upplevelsen(daten) efteråt e ju inte alla grejjer vi gjorde tillsammans utan PERSONEN man dejtat, så man har nån chans att bilda sej en bra uppfattning om hur bra just vi två skulle passa ihop.

tegel
2005-04-17, 19:34
Finns ju en del parker o 'natursköna områden' här i linköping. De ju bestämma att de ska träffas för att gå en promend (t.ex. trädgårdsföreningen, kring stångån), och sa har han med sig en liten picknic som överraskning. Jag körde det för nåt år sen, med lyckat resultat... ;)

gargantua
2005-04-17, 19:44
Kom igen nu!

Fika med henne och sedan gå på en promenad om de känner för det.
Det är väll ett ypperligt tillfälle för båda att lära känna varandra.

bear.flowertwig
2005-04-17, 22:02
Haha, jag och en tjej har bestämt att vi ska gifta oss om 5 år om vi inte hittar någon annan, vi passar jävligt bra ihop så det är kul att man har den reservplanen. Gulligt så det förslår är det i vilket fall som helst.

Har ocksså en sån. Fast vi har skjutit en del på planeringen... *rolleyes*

För övrigt är bowling super. Fast kanske först på 2:a-3:e dejten eller så. Schysst tillfälle att smygkolla formen också :) Huvudtaget att göra något är inte så dumt, som tex drop-in pass salsa, för att det inte ska bli så stelt. Bor du i Sthlm, slå upp DN På Stan och kika vad som händer i veckan. Alternativt www.alltomstockholm.se. Lycka till, dejta är härligt! :thumbup:

p.s. "Fritt fall" på Grönan är en effektiv ice-breaker. Jag vet ;)

Olsson
2005-04-17, 22:16
minigolf är oxå ett schysst alternativ, men kanske inte så många banor som öppnat än.

Fatalist
2005-04-17, 22:20
Bjud inte på nåt, var kaxig, och ha kul så ska det nog gå bra :thumbup:

Man and Machine
2005-04-17, 22:33
Planera absolut ingenting. Ta det som det kommer så blir det nog mest ledigt och inte så stelt.
Ha en backup ifall det får motsatt effekt.

Sparrisen
2005-04-20, 12:05
Ok, gissa vem som blev total-dissad... *cry*


Så här var det egentligen:

En tjej jag har flera föreläsningar tillsammans med etc etc har visat instresse för mig under flera månader... Har uppfattat det som om hon alltid försökt hålla sig i närheten, och när hon väl kommit fram och pratat har det verkligen känts som om hon var instresserad... frågar alltid om saker som egentligen är helt ointresserade och som hon borde känna till, som om hon bara vill pratat för pratandets skull. Har kommit med konstiga kommentarar som man sedan såg att hon ångrade (typ shit varför sa jag så... nu tro han jag är konstig etc) . Sitter och tittar på mig under föreläsningarna etc. Även kompisar til mig har antytt det.

Med tiden har man ju själv börjat lägga märke till allt och börjat instressera sig för henne och därmed har "känslorna" för henne växt sakta men säkert... även om jag inte känner henne så jätte bra, dvs umgås inte på fritiden eller så. Har gått och funderat på hur jag ska ta nästa steg, för det vore tråkigt om allt gick snett och vi sedan ska ha föreläsningar tillsammans i ytterliggare 3 års tid...

Iaf tog jag nyligen slag i saken och gjorde ett "närmande" (hur ska jag utelämna, men vi satt och paratade etc). Efter en kort stund säger hon rent ut och smått skenerad "jag tror att du har missuppfattat det hela, jag har pojkvän, och det är ingen jag smygit med. Jag vet inte hur du har fått denna uppfattning (typ)". Va? Vad fan har du sysslat med då? (sa jag inte rakt ut...) Jag visste inte alls vad jag skulle säga efter det...

Vad tror ni? Själv vet jag inte vad jag ska tro. Menade hon verkligen att hon var ointresserad eller blev hon överraskad att jag närmade mig? Hon har aldrig förr nämnt något om sin pojkvän, aldrig.

:confused:

edit: kanske patetiskt att skriva om det här, men jag vet fan inte vad jag ska tro...

JJ
2005-04-20, 12:15
De är inte kloka kompis, så är det bara ;)

RobbeliRobban
2005-04-20, 12:19
Ok, gissa vem som blev total-dissad... *cry*


...

Jag lider med dig. Nu är det dags att kliva ur med hedern i behåll och hämnas på allvar. Skriv ett brev till hennes föräldrar (några kopior till hennes mor-och farföräldrar med, där du skriver följande:

"Kära herr och fru XXXX, jag är bekant med er dotter men vill vara anonym. varför jag skriver till er, är för att jag tror att hon behöver hjälp.

På sista tiden har er dotter förändrats, hennes beteende har blivit allt mer skruvat och introvert. Om detta beror på hennes omfattande alkohol-konsumption eller det faktum att hon drygar ut studiemedlen med att klä av sig naken för pengar på svensexor vet jag inte.

Vänliga hälsningar: Anonym"

AngelLove
2005-04-20, 12:23
Så "en kompis" stämde även i detta fallet.. :naughty: *popcorn*

Sparrisen
2005-04-20, 12:23
Jag lider med dig. Nu är det dags att kliva ur med hedern i behåll och hämnas på allvar. Skriv ett brev till hennes föräldrar (några kopior till hennes mor-och farföräldrar med, där du skriver följande:

"Kära herr och fru XXXX, jag är bekant med er dotter men vill vara anonym. varför jag skriver till er, är för att jag tror att hon behöver hjälp.

På sista tiden har er dotter förändrats, hennes beteende har blivit allt mer skruvat och introvert. Om detta beror på hennes omfattande alkohol-konsumption eller det faktum att hon drygar ut studiemedlen med att klä av sig naken för pengar på svensexor vet jag inte.

Vänliga hälsningar: Anonym"

Men nu har jag ju känslor för henne... trots vad hon sa... eller jag vet inte riktigt...

Sparrisen
2005-04-20, 12:23
Så "en kompis" stämde även i detta fallet.. :naughty: *popcorn*

käft ;)

Sparrisen
2005-04-20, 12:26
Nu kommer man ju att vara nere ett bra tag... :(


Kanske att ett benpass kan verka avreagerande... :)

JJ
2005-04-20, 12:30
Nu kommer man ju att vara nere ett bra tag... :(


Kanske att ett benpass kan verka avreagerande... :)
Har du tur kommer hon på att hon gillar dig också, nu när hon vet att du är intresserad. Men häng för helvete inte efter henne, var som vanligt, lite kyligare kanske. Och sätt på hennes lillasyrra. Eller kanske inte.

Sparrisen
2005-04-20, 12:33
Har du tur kommer hon på att hon gillar dig också,

Det är ju det som är grejen... gör hon kanske det? :confused: Skit... kanske bör snacka med henne igen, fast det blir kanske bara pinsamt.

mystic[-_-]
2005-04-20, 12:35
ta det lungt hon kommer till dig om hon är intresserad

JJ
2005-04-20, 12:37
Det är ju det som är grejen... gör hon kanske det? :confused: Skit... kanske bör snacka med henne igen, fast det blir kanske bara pinsamt.
Du ska ju inte bryta helt, men som sagt hon får ta nästa steg.

Sparrisen
2005-04-20, 12:54
Du ska ju inte bryta helt, men som sagt hon får ta nästa steg.

låter klokt

over and out

Snake
2005-04-20, 13:10
Jag hade helt klart brutit helt, jag flörtar inte med tjejer för att skaffa nya vänner såna har jag redan. Vill hon nått mer så kommer hon. Då måste du dock kanske svälja stoltheten och "bryta tillbaks" igen ;)

christian
2005-04-20, 13:18
De är inte kloka kompis, så är det bara ;)

Bang on target, pal!

SwedeForce: hon kanske bara tyckte du...

A: Är ögongodis och intressant att titta på.
B: Så ful att du är intressant att titta på.
C: Ser sympatisk ut och den ende som behandlade henne som människa.
D: Skulle dragit in henne i ett tomt klassrum och bara tryckt in den, utan att andra skulle få veta det.
E: Råkade ligga i hennes synfält varje gång och råkade gå nära henne fastän hon var på väg bort.


Välj en.. :D

*Flash*
2005-04-20, 19:27
Så du erkänner att det var du till slut :D

Skit i alla tjejer, dom kommer ändå lyckas förstöra ditt liv på ett eller annat sätt ;)

Nejrå men vet hur det känns, skit i henne bara du träffar nog någon trevlig tjej nångång :thumbup:

Megatuttarna
2005-04-20, 19:36
Ok, gissa vem som blev total-dissad... *cry*


Så här var det egentligen:

En tjej jag har flera föreläsningar tillsammans med etc etc har visat instresse för mig under flera månader... Har uppfattat det som om hon alltid försökt hålla sig i närheten, och när hon väl kommit fram och pratat har det verkligen känts som om hon var instresserad... frågar alltid om saker som egentligen är helt ointresserade och som hon borde känna till, som om hon bara vill pratat för pratandets skull. Har kommit med konstiga kommentarar som man sedan såg att hon ångrade (typ shit varför sa jag så... nu tro han jag är konstig etc) . Sitter och tittar på mig under föreläsningarna etc. Även kompisar til mig har antytt det.

Med tiden har man ju själv börjat lägga märke till allt och börjat instressera sig för henne och därmed har "känslorna" för henne växt sakta men säkert... även om jag inte känner henne så jätte bra, dvs umgås inte på fritiden eller så. Har gått och funderat på hur jag ska ta nästa steg, för det vore tråkigt om allt gick snett och vi sedan ska ha föreläsningar tillsammans i ytterliggare 3 års tid...

Iaf tog jag nyligen slag i saken och gjorde ett "närmande" (hur ska jag utelämna, men vi satt och paratade etc). Efter en kort stund säger hon rent ut och smått skenerad "jag tror att du har missuppfattat det hela, jag har pojkvän, och det är ingen jag smygit med. Jag vet inte hur du har fått denna uppfattning (typ)". Va? Vad fan har du sysslat med då? (sa jag inte rakt ut...) Jag visste inte alls vad jag skulle säga efter det...

Vad tror ni? Själv vet jag inte vad jag ska tro. Menade hon verkligen att hon var ointresserad eller blev hon överraskad att jag närmade mig? Hon har aldrig förr nämnt något om sin pojkvän, aldrig.

:confused:

edit: kanske patetiskt att skriva om det här, men jag vet fan inte vad jag ska tro...


Låter som att hon troligen bara är omogen och njuter av uppmärksamhet; för att göda sin egna osäkerhet. När hon sedan fått tillräckligt med uppvaktande så säger hon ifrån. Varför hällde du inte en proteindrink i ansiktet på henne och sagt att hon är lika falsk som en tupé? :thumbup:

Cilia
2005-04-20, 19:40
fast vi är väl alla lite förvirrade i den åldern?
flörta är kul och så menar vi inget eller tror att vi är tydliga men sedan är vi ändå inte det och det gäller både killar och tjejer enligt min mening.

visst kommer du att vara ledsen ett tag. Min erfarenhet är att man oftast är mest förälskad i idén att vara förälskad istället för i personen. nu pratar jag om då man är "förälskad" i personer man inte känner. För du kände ju inte henne så bra trots allt. Vilket inte hindrar att du är/var riktigt intresserad av henne.

The_RobRoy
2005-04-20, 19:42
SwedeForce tjejer är knepiga..

..inte hälsa du när vi möttes för nån dag sen heller

förlåter dig för denhär gången, med tanke på omständigheterna ;)

nä nu bär de av till gymet

AFanatic
2005-04-20, 20:19
Eller...du såg det du ville se...hörde det du ville höra (dina kompisar).

Många är snabba med att skylla på den andra, istället för att gå till sig själva och räta ut frågetecken och inse vad som egentligen händer (eller snarare inte händer). En del har för "stora egon" för detta dock...

Jay-Z
2005-04-20, 20:22
Ta henne till gymmet och låt henne köra bänkpress och "glöm" sedan bort att passa henne när hon blir trött. Ja, se kvinnor... Trist som fan, Swedeforce, I know the feeling.

Förresten hälsar inte Rob_Röj när han är ute och promenixar med flickvännen på stan han heller. ;)

Sparrisen
2005-04-20, 20:27
SwedeForce tjejer är knepiga..

..inte hälsa du när vi möttes för nån dag sen heller

förlåter dig för denhär gången, med tanke på omständigheterna ;)

nä nu bär de av till gymet

Har inte sett dig på flera veckor... *screwy* ;)

Megatuttarna
2005-04-20, 20:27
Eller...du såg det du ville se...hörde det du ville höra (dina kompisar).

Många är snabba med att skylla på den andra, istället för att gå till sig själva och räta ut frågetecken och inse vad som egentligen händer (eller snarare inte händer). En del har för "stora egon" för detta dock...

Yilmaz säger: "Kschäääääften"

Sparrisen
2005-04-20, 20:30
Eller...du såg det du ville se...hörde det du ville höra (dina kompisar).

Många är snabba med att skylla på den andra, istället för att gå till sig själva och räta ut frågetecken och inse vad som egentligen händer (eller snarare inte händer). En del har för "stora egon" för detta dock...

Ibörjan trodde man juu det... men sen blev det ju bara mer och mer uppenbart.. iaf tycktes det så

Typ hennes kompis sa: "Du, ****** tränar på CH, visste du det?", "Du, ****** är rätt snygg va?" etc< *screwy* Det var typ så det hela börja.. men men what women wants är obegripligt sometimes (nu är jag trött efter denna helvetes piss dag)

Sparrisen
2005-04-20, 20:32
Notera: jag kommer träffa henne 8.15 imorgon bitti... *spy*

Sparrisen
2005-04-20, 20:33
Så du erkänner att det var du till slut :D


aldrig!!!!! :cool:

AFanatic
2005-04-20, 20:39
Yilmaz säger: "Kschäääääften"

:D



SwedeForce: Det löser sig ska du se... :)

Sparrisen
2005-04-20, 20:41
:D



SwedeForce: Det löser sig ska du se... :)


...sa den magsjuke.



...godnatt! *slap*

AFanatic
2005-04-20, 20:46
...sa den som sket i vasken.



...godnatt! *slap*





Va? :D

Hades
2005-04-20, 20:52
Ok, för att Dr. Albin ska kunna hjälpa dig så måste du först och främst berätta hur du gjorde ditt närmande. Du måste nämligen gjort något dumt om hon kände att hon var tvungen att ljuga och säga att hon har pojkvän. Om hon faktiskt har pojkvän på riktigt så är hon bara dum i huvet.

hanni
2005-04-20, 20:53
Det är så att "en vän" (tro det eller ej) :D har gått och kärat ner sig... och nu är det snart dags för en första träff eller liknande. Problemet för vännen är dock att han inte känner tjejen speciellt väl, och vet inte vad hon gillar/sysslar med. Vännen vet dock att hon gillar honom, iaf lite. Vad är det säkraste kortet för en lyckad träff? Vännen vill inte riskera att misslyckas, då han gillar henne skarpt. Han är alltså inte ute efter ett **** utan vill verkligen komma nära tjejen i fråga.

Varför inte ta ett träningspass ihop, två flugor i en smäll :D Fast det kan ju underlätta om tjejen är träningsintresserad ;)

n1tro
2005-04-20, 20:59
kör en 6a på 300kg i knäböj o visa vart skåpet ska stå :hbang:

haha nej men.. aa ett träningspass kanske? :D

The_RobRoy
2005-04-20, 22:24
Har inte sett dig på flera veckor... *screwy* ;)

Du la inte märke till mig när jag hälsade, är väl för att man vart sjuk o sjunkit ihop så man ser ut som sytråd *cry* *fick jag det sagt också* :D

The_RobRoy
2005-04-20, 22:25
Förresten hälsar inte Rob_Röj när han är ute och promenixar med flickvännen på stan han heller. ;)

WTF, spionerar du på mig på stan *grr27*

NÄ det är ju lite svårt! när man inte vet hur du ser ut *slap*

;)

Jay-Z
2005-04-21, 10:25
WTF, spionerar du på mig på stan *grr27*

NÄ det är ju lite svårt! när man inte vet hur du ser ut *slap*

;)

Ni stod ju fan och hängde utanför min port. ;)

Sparrisen
2005-04-21, 11:31
Du la inte märke till mig när jag hälsade, är väl för att man vart sjuk o sjunkit ihop så man ser ut som sytråd *cry* *fick jag det sagt också* :D

Vart?

Sparrisen
2005-04-21, 11:33
Notera: jag kommer träffa henne 8.15 imorgon bitti... *spy*

puh.. jag överlevde! *flex*

Jay-Z
2005-04-21, 11:39
puh.. jag överlevde! *flex*

Satte du henne på "Ignore"?

Sparrisen
2005-04-21, 11:43
Satte du henne på "Ignore"?

jupp

The_RobRoy
2005-04-21, 11:45
Vart?

I backen precis när man kommer fram till B-huset (från Kårallen hållet)

Pecca
2005-04-21, 11:47
ok.... Jag har inte läst tråden så jag vet inte vad ni har skrivit....

För det första.... Det är snart maj, han känner inte puman o han påstår sig vara kär??? Jag skulle vilja påstå att han har en enorm testokick pga årstiden.


Eftersom han bor här i den här enormt vackra o överlägset fina staden så finns det ju tusen och åter tusen möjligheter till o lyckas...

Jag föredrar o hitta på lite spontana saker som pumorna inte är vana vid att bli utbjudna på....

Ta med puman till bosses... Dra med henne till en minigolf bana... Ta med henne till pecca-production, porrfilmsinspelning. Imorrn spelas "Konungens återkomst" samt "Sagan om dom 2 tornen" in. Att han är student gör honom ju aningens handikappad... Det är ju en liten nackdel... Det är fantasin som sätter gränserna ju... Och som student som han är så behöver väl inte han fantasi... Alla studenter vet ju att dom är bäst o alltid har rätt.... *rolleyes* :laugh:

Sparrisen
2005-04-21, 11:48
ok.... Jag har inte läst tråden så jag vet inte vad ni har skrivit....

För det första.... Det är snart maj, han känner inte puman o han påstår sig vara kär??? Jag skulle vilja påstå att han har en enorm testokick pga årstiden.


Eftersom han bor här i den här enormt vackra o överlägset fina staden så finns det ju tusen och åter tusen möjligheter till o lyckas...

Jag föredrar o hitta på lite spontana saker som pumorna inte är vana vid att bli utbjudna på....

Ta med puman till bosses... Dra med henne till en minigolf bana... Ta med henne till pecca-production, porrfilmsinspelning. Imorrn spelas "Konungens återkomst" samt "Sagan om dom 2 tornen" in. Att han är student gör honom ju aningens handikappad... Det är ju en liten nackdel... Det är fantasin som sätter gränserna ju... Och som student som han är så behöver väl inte han fantasi... Alla studenter vet ju att dom är bäst o alltid har rätt.... *rolleyes* :laugh:

det gör inget att du inte följt upp tråden... du försökte ju iaf ;)

Pecca
2005-04-21, 11:53
hur gick det för honom då?

JJ
2005-04-21, 12:07
hur gick det för honom då?
Det gick åt helvete.

Pecca
2005-04-21, 12:10
Som väntat innan mina expertråd då.... :(

Swedeforce>
Du pluggar biologi av något slag va? Kemisk lr vad var det????

Tricklev
2005-04-21, 12:20
Jag tror hon är lesbisk *popcorn*

Sparrisen
2005-04-21, 16:17
Som väntat innan mina expertråd då.... :(

Swedeforce>
Du pluggar biologi av något slag va? Kemisk lr vad var det????

Teknisk

Funderar på att hoppa av och byta... kanske... har funderat på det länge... och inte blir det bättre av att jag ska gå tillsammans med henne i 3,5 år till... :(

btw detta är ju billigare än att gå i terapi ;)

Sparrisen
2005-04-21, 16:19
Jag tror hon är lesbisk *popcorn*

Tyvärr nog inte *rolleyes*

JJ
2005-04-21, 16:21
Du får klona henne som examensprov, fast med större bröst och bara ögon för dig :thumbup:

Sparrisen
2005-04-21, 16:23
Du får klona henne som examensprov, fast med större bröst och bara ögon för dig :thumbup:

Bästa idén hittills! *kissass*

Megatuttarna
2005-04-21, 16:29
Ta och besök första bästa bordell i Linköping. Pecca kan hjälpa dig med det.

Sedan beställer du en dam som sitter med dig på föreläsningarna. Du ser till att grovhångla med tungan ute framför den här tjejen. Varje dag tar du en ny dam; varierar s a s. Den här tjejen kommer ju ångra sig så jävla hårt när hon ser vilken åtråvärd hingst hon har tackat nej till egentligen. Hon kommer kuta tillbaka.

Sparrisen
2005-04-21, 16:42
Ta och besök första bästa bordell i Linköping. Pecca kan hjälpa dig med det.

Sedan beställer du en dam som sitter med dig på föreläsningarna. Du ser till att grovhångla med tungan ute framför den här tjejen. Varje dag tar du en ny dam; varierar s a s. Den här tjejen kommer ju ångra sig så jävla hårt när hon ser vilken åtråvärd hingst hon har tackat nej till egentligen. Hon kommer kuta tillbaka.

Funderar på det :MrT: