handdator

Visa fullständig version : Killer on the rampage?


Myten
2005-04-17, 12:43
Tredje liket!!!!!!!!!!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=404022&previousRenderType=6

christian
2005-04-17, 13:00
När det första likets hittades och fick så stor plats i media gör det givetvis att gemene man, tillfälligt, är mer uppmärksam på udda saker.

Den här gången verkar liket ha legat där ett antal år.

Den i Gnesta verkar vara lite färskare, om man säger så...

Matte_Maiden
2005-04-17, 13:04
När det första likets hittades och fick så stor plats i media gör det givetvis att gemene man, tillfälligt, är mer uppmärksam på udda saker.

Den här gången verkar liket ha legat där ett antal år.

Den i Gnesta verkar vara lite färskare, om man säger så...

Gnesta? Jag bor ju fan nära Gnesta. :confused:

Myten
2005-04-17, 13:04
När det första likets hittades och fick så stor plats i media gör det givetvis att gemene man, tillfälligt, är mer uppmärksam på udda saker.

Den här gången verkar liket ha legat där ett antal år.

Den i Gnesta verkar vara lite färskare, om man säger så...



Lik som lik, spelar ju ingen roll om det legat en längre tid!

Baan
2005-04-17, 13:10
saken är ju den att om det är en innenyhet at skriva om lik som påträffats så kommer media göra koppllingar och få till en story, oavsett om det ena liket egentligen är en stenåldersmänniska, så man bör vara lite försiktig att dra förhastade slutsatser om vad det hela rör sig om

christian
2005-04-17, 13:11
Lik som lik, spelar ju ingen roll om det legat en längre tid!

Neh, på det sättet så. Det har ju varit en levande människa en gång i tiden iaf.. ;)

Men jag riktade mig mer åt din topic "Killer on the rampage", där det syftas på en mördare. Det tycker jag inte är troligt pga den tid som gått sedan den senaste graven "bemannades"... mitt svar kanske var lite kryptiskt men nu har jag iaf förklarat mig. :)

rememberence
2005-04-17, 14:10
Gnesta? Jag bor ju fan nära Gnesta. :confused:
jag bor närmare =/

Myten
2005-04-17, 15:44
Neh, på det sättet så. Det har ju varit en levande människa en gång i tiden iaf.. ;)

Men jag riktade mig mer åt din topic "Killer on the rampage", där det syftas på en mördare. Det tycker jag inte är troligt pga den tid som gått sedan den senaste graven "bemannades"... mitt svar kanske var lite kryptiskt men nu har jag iaf förklarat mig. :)


Ville bara hetsa upp stämningen lite, att samtliga kroppar är kopplade till ett och samma fall torde vara ganska liten risk!