handdator

Visa fullständig version : Kreatin.


Päär
2005-04-16, 19:08
När jag har tagit mitt kreatin, som är AST Monohydrat, så har jag fått effekt bra tills ungefär vecka 5, sen händer det typ inget. Ungefär är det. Sen efter det väntar jag ett tag med att ta det, efter råd och tips. För ifall jag tar för tidigt igen, med uppladdningsfas händer det inget. Har ni ngt råd om detta, att vänta x antal veckor??

Tack o hej.

mangemani
2005-04-16, 19:13
ska man inte gå i cykler när man använder monohydrat?
typ att du kör med det i 4 veckor och sen lägger du av med det i 4 och sen fortsätter du igen.
den första veckan utav dom 4 veckorna ska du ju ha som uppladdnings vecka.

Päär
2005-04-16, 19:20
Vet inte då det är första gången jag använder detta och bara snackat med min kompis, som använde detta, och han har pratat med AST. Så jag kan inte särskilt mkt om detta.

King Grub
2005-04-16, 19:30
Du har använt ett preparat i över en månad utan att veta något om hur det är avsett att användas?

Päär
2005-04-16, 21:23
Japp då det var lånad produkt så spelade det kanske ingen roll hllr, lr jag fick den. Men det spelade inte så stor roll, då jag gjorde riktigt stora lyft under kreatintiden, sen tog ju kreatinet slut.

Så då kan man ju köpa nytt å göra rätt å öka ännu mer kanske :), trevligt.

jesse
2005-04-16, 21:37
När jag har tagit mitt kreatin, som är AST Monohydrat, så har jag fått effekt bra tills ungefär vecka 5, sen händer det typ inget. Ungefär är det. Sen efter det väntar jag ett tag med att ta det, efter råd och tips. För ifall jag tar för tidigt igen, med uppladdningsfas händer det inget. Har ni ngt råd om detta, att vänta x antal veckor??

Tack o hej.

Finns lite olika sätt att ta de på. Vissa kör kreatin utan uppehåll i långa perioder och tycker de funkar bra. Men vanligast är nog ändå att man kör de i cykler, t ex att köra 5 veckor på och sen 3-5 veckor utan osv. Tycker att du ska prova dig fram lite till vad du tycker passar bra.


Läste ganska nyligen om en variant där man kör i cykler om 3 dar. Alltså man tar kreatin ca 5 gram 4 gånger om dagen i 3 dagar. Sen kör man utan i 3 dagar osv.
De vanligaste är ju annars att man kör en uppladdningsfas på 4-5 dagar där man tar 4*5 gram/dag för att därefter forsätta med 2*5 gram tills man bestämmer sig för att ta ett uppehåll.

De finns nog en hel del skrivet om kreatin hör på forumet så använd sök-funktionen för att hitta mer info.

mangemani
2005-04-16, 21:40
ska inte säga så myket om detta eftersom jag har rätt så lite kunskaper om det,men man ska nog vara lite försigtig att börja använda ett preparat utan att veta nått om det,det kan ju vara farligt att ta tex för höga doser osv.

sorry om jag nu lät som nån slags viktig petter:)

Mindek
2005-04-16, 21:46
När jag har tagit mitt kreatin, som är AST Monohydrat, så har jag fått effekt bra tills ungefär vecka 5, sen händer det typ inget. Ungefär är det. Sen efter det väntar jag ett tag med att ta det, efter råd och tips. För ifall jag tar för tidigt igen, med uppladdningsfas händer det inget. Har ni ngt råd om detta, att vänta x antal veckor??

Tack o hej.


Du laddar upp ditt "kreatinlager" i musklerna och får styrkeökningar, när de sen är fulla händer "inget"... Du kan inte få mer effekt av just kreatinet.

Kör man ett upphåll så försvinner inte allt lagrat kreatin på en gång, men det där med uppehåll är väl mest en 90-tals grej eftersom kreatinet kostade typ 5 ggr så mycket då ;)

Päär
2005-04-16, 21:50
Jag ska fixa lite nytt kreatin nu snart. För det var grymt bra :p

Tack för svar, sen upptäckte jag nu även en "Kreatin-Stickytråd". :thumbup: