handdator

Visa fullständig version : En 20 minuters paus mitt i?


Big_Vik
2005-04-16, 19:04
Går det att ta en 15-25 minuters paus mitt i passet, för att sedan fortsätta? Självklart kör jag en ny uppvärmning

Hej. Jag är en kille som bara älskar hantelrodd, :D :love: men mitt gym har inte tillräckligt stora hantlar för det. (atleteklubben är bäst i alla andra sammanhang) Sen börjar jag bli lite småless på kabelmaskinen, för den ska ju tydligen inte vara lika bra enligt Arne P (helst inga argument mot detta) Därför undrar jag huruvida man kan åka till atletklubben, lyfta lite tunga mark, köra chinsen osv, sen när det blir dags för rodden tar man bussen till det andra gymmet som ligger nära mitt hem. Grejen är den att de bara har vikter upp till 120 kg, men byggbara hantelgrepp.

Hur pass dålig är en paus på 15-25 minuter? (beräknad res+gångtid)

/Viktor

P.S. Jag föraktar stångrodd *grr27*

edit. dessutom är kabelmaskinen en relik från tidigt 1800:tal eller liknande, näst intill värdelös alltså

Hewalo
2005-04-16, 19:20
hehehh . rolig du e .
vet faktiskt inte , men de ska väl inte vara något fel me det

aliquis
2005-04-16, 20:40
Varför hatar du skivstångsrodd? För det blir kortare sträcka? Själv tycker jag aldrig det känns i ryggen, tycker ju man borde lärt sig ro =P

Otto GROV
2005-04-16, 20:46
Går det att ta en 15-25 minuters paus mitt i passet, för att sedan fortsätta? Självklart kör jag en ny uppvärmning

Hej. Jag är en kille som bara älskar hantelrodd, :D :love: men mitt gym har inte tillräckligt stora hantlar för det. (atleteklubben är bäst i alla andra sammanhang) Sen börjar jag bli lite småless på kabelmaskinen, för den ska ju tydligen inte vara lika bra enligt Arne P (helst inga argument mot detta) Därför undrar jag huruvida man kan åka till atletklubben, lyfta lite tunga mark, köra chinsen osv, sen när det blir dags för rodden tar man bussen till det andra gymmet som ligger nära mitt hem. Grejen är den att de bara har vikter upp till 120 kg, men byggbara hantelgrepp.

Hur pass dålig är en paus på 15-25 minuter? (beräknad res+gångtid)

/Viktor

P.S. Jag föraktar stångrodd *grr27*

edit. dessutom är kabelmaskinen en relik från tidigt 1800:tal eller liknande, näst intill värdelös alltså

själv skulle ja aldrig göra det, man måste ju tappa allt flyt i träningen om man gör, kan du inte tejpa på extra vikter på hantlarna eller nått

fintelligens
2005-04-16, 20:52
Kan du inte ta en vanlig stång. Blir lite vingligt men det går.

Big_Vik
2005-04-16, 21:29
Bosse: gjorde så ett tag, men nu är det alltför mycket vikt som ska tejpas. :(
Är du verkligen säker? har du testat någon gång?

Fint: Nja...;)


Jag är egentligen inte ute efter en hantelroddvariant, utan jag undrar bara om det är möjligt med bussfärd mitt i passet? Ska i hursomhelst testa på måndag, förstår inte vad faran är om man värmer upp ordentligt igen??

Otto GROV
2005-04-16, 21:39
tror nog de är mer optimalt ;) att byta ut hantellrodden än att ta en paus på 20min i passet, men du kan ju alltid testa de lär ju inte skada

Big_Vik
2005-04-16, 21:45
Mjo, det är ju det här optimala också ;) (jävla motbjudande ord :D) Ingen människa är optimal. Testar pausen ändå.

Off-t: Var är Bosse?

edit: såg att han härjade i allmänt nu. :) Brukade inte ni träna? Varför har han börjat slöa runt nu? :(

Otto GROV
2005-04-16, 21:54
Mjo, det är ju det här optimala också ;) (jävla motbjudande ord :D) Ingen människa är optimal. Testar pausen ändå.

Off-t: Var är Bosse?

edit: såg att han härjade i allmänt nu. :) Brukade inte ni träna? Varför har han börjat slöa runt nu? :(

jag tränar, bosse äter mest bullar

pellepedal
2005-04-17, 09:51
Varför inte förlägga all träning till det gymmet som har all den utrustning du behöver just det passet? :confused:

Matte_Maiden
2005-04-17, 10:11
Jag har mellan två set sprungit ner på stan och köpt en shaker och sen tillbaka för att dra igång ett nytt set. Pausen var kanske 10 min och det fungerade riktigt bra tycker jag. :)

Nismo
2005-04-17, 10:19
Be dem köpa in större hantlar

Karl_alfred
2005-04-17, 10:22
Ännu en skryttråd av den gode VIK.

Big_Vik
2005-04-17, 17:41
Pelle: Omöjligt, har bara 120 kg i vikter, och en dragmaskin som är ännu sämre, den är tamejklåen gjord på ett vanligt rep :laugh: och har ingenting man kan hä över bena (iofs kan man lägga vikter över) Men eftersom jag satsar mest på marklyft är det också en omöjlig lösning.

Nismo: De rör sig inte med någon jättebudget antar jag, eftersom det inte är direkt nya grejer. Det här var ändå en bra idé ska vara på dem lite mer, är ju många äldre styrkelyftare där som är allt annat än svaga också.

Karl-alfred: Varför har ingen bannat dej för länge sen? *grr27* ;)

Det är sådana svar som Matte Maidens jag är ute efter. Eftersom Grub inte kommit med någon studie finns det antagligen ingen, bara att göra en själv då.

Tack alla

pellepedal
2005-04-17, 18:47
Har ni bara 120 kilo i vikter på gymet?

Finsn det verkligen inte ett enda vettigt gym med vikter som räcker till i hela Örnsköldsvik?

Nismo
2005-04-17, 19:44
Nismo: De rör sig inte med någon jättebudget antar jag, eftersom det inte är direkt nya grejer. Det här var ändå en bra idé ska vara på dem lite mer, är ju många äldre styrkelyftare där som är allt annat än svaga också.

Ni får väl tömma era spargrisar och köpa in själva o ta med
:D

Grisen
2005-04-17, 19:49
Har ni bara 120 kilo i vikter på gymet?

Finsn det verkligen inte ett enda vettigt gym med vikter som räcker till i hela Örnsköldsvik?

Jo det finns det verkligen, Bic_Vic är bara för snål för att betala.

Allan
2005-04-17, 19:51
Det finns ju sätt att göra hanterodden tyngre. Lägg dig på mage på en uppåtlutande bänk och kör rörelsen. Du kommer att behöva plocka av rätt många kilon då kan jag säga.

allan

myggan
2005-04-18, 06:44
köp in 1 jäkla jättehantel och lägg på gymmet.. så är det fixat sen

Big_Vik
2005-05-03, 16:14
Finns det verkligen inte ett enda vettigt gym med vikter som räcker till i hela Örnsköldsvik?

Såklart det gör, på Atletklubben finns det uppemot ett par ton vikter. :) Dock inga tunga hantlar! Grisen har rätt, fast jag föredrar att kalla mig ekonomisk.

Myggan: Gärna, det är bara det att hantlar är inte det billigaste. Begriper inte varför ett hantelgrepp ska kosta så förtvivlat mycket som det gör? *slap* Gör någon annan det?

Allan: Jag som är allergisk mot allt vad isolationsövningar och göra-tyngre-grejer heter. ;)

Har kört enarmskabelrodd senaste veckorna, eftersom jag inte haft tid att testa den där pausen, får bli nästa vecka.

tp_88
2005-05-03, 18:39
Skippa hantelrodden helt enkelt?

z_bumbi
2005-05-03, 19:47
Begriper inte varför ett hantelgrepp ska kosta så förtvivlat mycket som det gör?

Små serier. Det är även något som man oftast köper en gång och sen aldrig mer och då spelar priset inte så stor roll.

Big_Vik
2005-05-11, 13:49
BUMP! :angel:

Någon som testat en paus mitt i?

Jay-Z
2005-05-11, 13:53
Brukade inte Andreas Kahling ta en paus mitt i för lite pannkaksätande?

Big_Vik
2005-05-11, 14:10
Brukade inte Andreas Kahling ta en paus mitt i för lite pannkaksätande?

Nej, det där bevisar bara att du läst Effektiv bodybuilding för många gånger :D Skämt åsdio, jo det var väl någon som gjorde det?