handdator

Visa fullständig version : Är det så att jag nått mitt max....


ölobrännvin
2005-04-16, 15:28
Nu är det så här att jag har inte ökat nämnvärt på 1 år minst inte i vikter eller muskler, det verkar fan omöjligt att ta mer än typ 85x6 i bänken fast jag provat att variera hög och låg set osv. Jag har ej heller kommit över 80x6 i benböjen och marklyften. Går jag över dessa vikter så får jag alltid ryggskott till slut. Kan det vara så att jag kommit till mitt genetiska max? Jag tycker att det verkar lite klent ja...

Fatalist
2005-04-16, 15:29
Nu är det så här att jag har inte ökat nämnvärt på 1 år minst inte i vikter eller muskler, det verkar fan omöjligt att ta mer än typ 85x6 i bänken fast jag provat att variera hög och låg set osv. Jag har ej heller kommit över 80x6 i benböjen och marklyften. Går jag över dessa vikter så får jag alltid ryggskott till slut. Kan det vara så att jag kommit till mitt genetiska max? Jag tycker att det verkar lite klent ja...

Se över tekniken och byt ut lite övningar. Vila ett tag, att du inte ökat förbi 80kg i mark / böj är ju skrämmande :D

Herkulez
2005-04-16, 15:32
ät bättre, träna hårdare. du har nog knappast nått ditt genetiska max.

ölobrännvin
2005-04-16, 15:34
Nä i såna fall har jag dåliga gener.... Jag får nog nöta in böj och mark från grunden eftersom min rygg dummar sej ibland. Var nånstaans brukar en vanlig människas max ligga ?

Bjorne
2005-04-16, 15:51
Nä i såna fall har jag dåliga gener.... Jag får nog nöta in böj och mark från grunden eftersom min rygg dummar sej ibland. Var nånstaans brukar en vanlig människas max ligga ?Ett max existerar väl inte, utan bara olika lång tid att nå till målet.


Jag ganska övertygad om att det är tiden utanför gymmet som begränsar, testa dig på en ordentlig bulk :)

TPS
2005-04-16, 15:53
Hur gammal är du egentligen? Kön?

Sverker
2005-04-16, 15:57
Jag har upplevt något liknande.

Skippa övningarna och kör snedbänk, knäböj fram och stiffleg istället. Kör så i ett halvår eller tills du kan köra dessa övningar på samma vikter som du använde på de gamla.

Det låter som någon mental blockering som du måste förbi.
Jag klarade det. Jättehäftigt att upptäcka att knäböjen och bänkpressen ökat rejält utan att jag ens kört dem :thumbup:

Diana
2005-04-16, 16:06
Håller verkligen me! att byta ut övningar kan göra underverk! :thumbup:

Sheogorath
2005-04-16, 16:10
Föruttröttning tycker jag är ett utmärkt sätt att bryta dödlägen. Kör t.ex. 3 set tunga axelpressar innan du går in på bänken. Då kommer du att vara markant mycket svagare, men du kommer å andra sidan öka väldigt fort. När du sen är till att öka till din gamla träningsvikt slänger du om schemat igen så att bänken ligger först och kör på 2.5 kg över din tidigare maxvikt, och SE, inom ett par veckor kommer du ha ökat mycket i bänken.

Samma sak kan tillämpas genom att t.ex. köra hacklift innan böj.

nemd
2005-04-16, 16:41
Som nån sa också så kan det vara en mental spärr, jag hade en, jag klarade 4 reps på 50kg, pappa sa att jag klarar 60kg bara jag vill. Jag testade på 60 direkt efter jag krt 50, jag klarade 60kg 4 ggr. :)

Karl_alfred
2005-04-16, 16:54
Testat 3*3 nu kanske de inte gör underverk för alla, men de e ruggigt effektivt för mig. Glöm heller inte att ha med huvet, du måste tro att du ska lyfta mer, gå in i gymet och äg ;)

ölobrännvin
2005-04-16, 18:17
Jag hade en mental spärr mellan 75 och 85 kg i bänken och då slängde jag som sagt på 85 istället för 75 en dag och det gick fan bra men jag tror inte det är där problemet ligger nu, jag testar nog att byta ut alla övningar som Sverker föreslog.

Patrik021
2005-04-16, 19:06
Du kan ju alltid börja med att skippa brännvinet och ölen. Det kan ju funka.

Baan
2005-04-16, 19:14
Du kan ju alltid börja med att skippa brännvinet och ölen. Det kan ju funka.

äru galen eller.. fan ska han leva för?!

Nismo
2005-04-17, 10:22
Kön?


:laugh: