handdator

Visa fullständig version : Ska sluta runka


morbror_sven
2005-04-16, 11:45
Jag har kommit på att mycket, mycket dyrbart testosteron runkas bort...
Därför har jag bestämt att sluta med dumheterna. :)
Idag råkade det hända samma dag som jag tränar igen. Hur mycket som går förlorat vet man ju inte, men eftersom jag har haft så dåliga resultat kan det säkert vara en hel del....
Om man "håller sig" i tex 6 månader.. Finns risken att man blir steril?? Är det verkligen bra för testot att hålla sig så länge?

Allan
2005-04-16, 11:48
Du lär inte bli steril om du låter bli - det kommer att "hända ändå" om du är man under tjugo. Det finns inget vetenskapligt samband mellan hög sexualdrift och stora muskulära framsteg. Man kan dessutom - enligt vissa - sätta frågetecken för om masturbation egentligen har med sexualdrift att göra.


allan

Rockhard
2005-04-16, 11:52
Man kan dessutom - enligt vissa - sätta frågetecken för om masturbation egentligen har med sexualdrift att göra.


allan

Religiösa fundamentalister?

mvda
2005-04-16, 11:55
Tror det finns ganska mycket andra småsaker i ditt liv som gör större skillnad i träningsresultat i så fall. Aldrig bra att gå in för något "för" seriöst.

morbror_sven
2005-04-16, 11:58
Tror det finns ganska mycket andra småsaker i ditt liv som gör större skillnad i träningsresultat i så fall. Aldrig bra att gå in för något "för" seriöst.
Jo det stämmer väl.... Gjorde tex ett hormontest för några månader sedan...

För att få mer "överensstämmande" provresultat drog jag en tralla dagen innan... Fick relativt högt resultat trots detta....

Men det kan väl inte vara så jäkla bra att göra det timmarna före man tränar????

Rockhard
2005-04-16, 12:01
Men det kan väl inte vara så jäkla bra att göra det timmarna före man tränar????

Varför inte? Jag har iofs ingen aning om hur hormonerna påverkas men det spelar väl ingen roll om man har lägre nivå just under träningen. Man får ju se det över ett längre perspektiv.

Bjorne
2005-04-16, 12:01
Instinkter kan du inte styra över, du kan ju tro vad du vill, men du kommer inte klara av att hålla emot, så länge du inte är psykopat eller så :p

Rockhard
2005-04-16, 12:02
Instinkter kan du inte styra över, du kan ju tro vad du vill, men du kommer inte klara av att hålla emot, så länge du inte är psykopat eller så :p

Han lär ju bli efter några månader om inte annat ;)

Matte_Maiden
2005-04-16, 12:03
För i helvete, det är ju skönt. Ska du lägga av med allt roligt här i livet eller? :D

morbror_sven
2005-04-16, 12:05
Varför inte? Jag har iofs ingen aning om hur hormonerna påverkas men det spelar väl ingen roll om man har lägre nivå just under träningen. Man får ju se det över ett längre perspektiv.
Det där är ju precis vad man vill höra... Jag har haft total avsaknad av basövningar innan den senaste månaden.... Men testot:s betydelse kan ju inte underskattas...

King Grub
2005-04-16, 12:07
Sexuell avhållsamhet innebär högre testosteronnivåer...

"higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence., World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82.

Frågan är om det är värt det?

morbror_sven
2005-04-16, 12:07
Instinkter kan du inte styra över, du kan ju tro vad du vill, men du kommer inte klara av att hålla emot, så länge du inte är psykopat eller så :p
Allt jag bestämmer mig för fullföljs.

aliquis
2005-04-16, 12:08
Men lol.. kanske bara att inse att det inte blir några enorma resultat, eller äta mer, eller kanske träna lite hårdare än vad du har gjort? Tror du arnold lät bli b0nkandet? :D

aliquis
2005-04-16, 12:09
Det där är ju precis vad man vill höra... Jag har haft total avsaknad av basövningar innan den senaste månaden.... Men testot:s betydelse kan ju inte underskattas...
Du hade högre värden nu, men har samtidigt börjat köra basövningar... och tidigare låga?

Ja, det är nog för att du har slutat runka...

morbror_sven
2005-04-16, 12:09
Sexuell avhållsamhet innebär högre testosteronnivåer... men frågan är om det är värt det.
haha kunde inte ha sagt det bättre själv... Är det sämre att synda samma dag som man tränar då???

Aja ska träna nu grabbar, hej

Allan
2005-04-16, 12:09
Sexuell avhållsamhet innebär högre testosteronnivåer...

"higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence., World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82.

Frågan är om det är värt det?

Jag har sett undersökningar som visar på den exakta motsatsen. Ska se om jag lyckas rota fram dem. Det var på tapeten i friidrottsvärlden för ett par år sen när en del tränare förbjöd det, och andra - lika framgångsrika - inte förbjöd det.


allan

King Grub
2005-04-16, 12:13
Jag har sett undersökningar som visar på den exakta motsatsen. Ska se om jag lyckas rota fram dem. Det var på tapeten i friidrottsvärlden för ett par år sen när en del tränare förbjöd det, och andra - lika framgångsrika - inte förbjöd det.


allan

Det är väl snarare att själva orgasmen inte påverkar testosteronnivåerna, medan en längre tids avhållsamhet gör det.

Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Kruger T, Exton MS, Pawlak C, von zur Muhlen A, Hartmann U, Schedlowski M.

Division of Clinical Psychiatry, Hannover Medical School, Federal Republic of Germany.

"In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm.

In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm."

aliquis
2005-04-16, 12:13
Allt jag bestämmer mig för fullföljs.
och det är bra?

Kommer inte ihåg vem det var som kommenterade testosteron i en annan tråd men jag uppfattade det som att "några tiotals procent" knappt gör någon skillnad, normalmängden hos vanligt folk varierar väl rätt rejält? 8-24 <enheter> eller något vill jag minnas.
Grub nämnde ju även i fallet snabba kolhydrater att man vid intag direkt efter passet kunde få typ 300% högre proteinsyntes eller hur det var, medans den bara blev 12% eller något (spelar ingen roll, liten skillnad iaf) om man väntade 3 (eller om det var 4) timmar.

Tror det gör bra mycket större skillnad om du kör en större del tunga övningar.

aliquis
2005-04-16, 12:15
haha kunde inte ha sagt det bättre själv...
Vad grub menade var ju om det var värt att avhålla sig från sexuella grejer för några procents högre testosteronnivåer. Inte om det var värt att delta i dem när man visste att testosteronnivån sjönk.

King Grub
2005-04-16, 12:16
J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

"The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change.

King Grub
2005-04-16, 12:22
Vad grub menade var ju om det var värt att avhålla sig från sexuella grejer för några procents högre testosteronnivåer. Inte om det var värt att delta i dem när man visste att testosteronnivån sjönk.

Precis.

Edan
2005-04-16, 13:30
som jag uppfatta dfet är ju 45.7 % det lär göra mycke för träningen *grr27*

Thony
2005-04-16, 13:33
Det är mkt nu, inte dricka mjölk, inte RUNKA.. :D

jwzrd
2005-04-16, 13:39
JAg tror nog att frustrationen över att aldrig få ha det roligt är det som eventuellt påverkar träningen positivt. Man tränar hårdare helt enkelt. Några procent testosteron hit och dit gör i stort sett ingenting alls. En sjukt jävla dum grej att få för sig. Man ska pöka och taja så mycket det går :D

wintzell
2005-04-16, 13:46
Men lol.. kanske bara att inse att det inte blir några enorma resultat, eller äta mer, eller kanske träna lite hårdare än vad du har gjort? Tror du arnold lät bli b0nkandet? :D

Klart han gjorde, han kom ju överallt ändå...

johnnytex
2005-04-16, 13:46
Leva i celibat kanske. Det finns kloster man skulle kunna joina, slå upp ett gym där så har du garanterat framgång *rolleyes*

Personlingen förstår jag inte hur man kan tycka det är värt att avstå från the real thing för att få högre testohalt, räcker det inte man tränar? Träningen är inget mot sex :naughty:

Bigbulka
2005-04-16, 13:47
Ja sluta du så blir du säkert nästa Coleman.

King Grub
2005-04-16, 13:49
Leva i celibat kanske. Det finns kloster man skulle kunna joina, slå upp ett gym där så har du garanterat framgång *rolleyes*

Personlingen förstår jag inte hur man kan tycka det är värt att avstå från the real thing för att få högre testohalt, räcker det inte man tränar? Träningen är inget mot sex :naughty:

Nu var det i o f s inte "the real thing" det var frågan om, utan http://forum.iamnotageek.com/images/smilies/jerkit.gif

johnnytex
2005-04-16, 13:53
Nu var det i o f s inte "the real thing" det var frågan om, utan http://forum.iamnotageek.com/images/smilies/jerkit.gif

Nu kanske jag är trög, men det är väl ingen skillnad om han själv får igång kanonen eller låter någon annan göra det? Ska han skita i att runka för han väl lägga av med att ha sex oxå, annars har det väl ingen betydelse?

King Grub
2005-04-16, 13:54
Nu kanske jag är trög, men det är väl ingen skillnad om han själv får igång kanonen eller låter någon annan göra det? Ska han skita i att runka för han väl lägga av med att ha sex oxå, annars har det väl ingen betydelse?

Ingen fysisk betydelse, men det ena kanske inverkar mer menligt på livskvaliteten att avstå från än det andra. Han kanske inte har möjlighet till det andra alls, vem vet? Onani kanske inte är alltför stimulerande egentligen, medan att ge upp sexlivet för träningen är skrattretande. Då gäller det att man har något sexliv först. ;)

johnnytex
2005-04-16, 13:57
Ingen fysisk betydelse, men det ena kanske inverkar mer menligt på livskvaliteten att avstå från än det andra. Han kanske inte har möjlighet till det andra alls, vem vet? Onani kanske inte är alltför stimulerande egentligen, medan att ge upp sexlivet för träningen är skrattretande. Då gäller det att man har något sexliv först. ;)

Well spoken :)

Fatalist
2005-04-16, 15:13
Du lär inte bli steril om du låter bli - det kommer att "hända ändå" om du är man under tjugo. Det finns inget vetenskapligt samband mellan hög sexualdrift och stora muskulära framsteg. Man kan dessutom - enligt vissa - sätta frågetecken för om masturbation egentligen har med sexualdrift att göra.


allan

Det har hänt att jag hållt uppe flera veckor, det har aldrig "hänt ändå" ;)

DTH
2005-04-16, 15:39
Det har hänt att jag hållt uppe flera veckor, det har aldrig "hänt ändå" ;)

För mig har det "hänt ändå" ett par gånger faktiskt. ;) :em:

Bjorne
2005-04-16, 15:48
Det har hänt att jag hållt uppe flera veckor, det har aldrig "hänt ändå" ;)Uppehåll för att du inte haft lust, eller för att du inte skulle göra det?

Diana
2005-04-16, 16:14
Ja de här va ju en minst sagt annorlunda tråd :naughty: , De lär väl va mer negativt för välbefinnandet att gå runt o va sexuellt frustrerad än nåra eventuellt sjunkande testo-nivåer? -då välbefinnandet spelar STOR roll för de allra flesta när de kommer till framsteg i träningen *flex* så e de ju inget man ska riskera att försämras.

Fatalist
2005-04-16, 17:15
Uppehåll för att du inte haft lust, eller för att du inte skulle göra det?

Testa disciplinen :D

Grisen
2005-04-16, 17:18
Testa disciplinen :D

Några veckor? Antar att du inte har flickvän.. Hur som helst är det omöjligt.

Fatalist
2005-04-16, 17:23
Några veckor? Antar att du inte har flickvän.. Hur som helst är det omöjligt.

HAHAHA :devil:

Jag är singel just nu, vad nu det har med saken att göra ;)

Herkulez
2005-04-16, 17:30
HAHAHA :devil:

Jag är singel just nu, vad nu det har med saken att göra ;)
att det är betydligt svårare att hålla sig när man har en sån här liggandes brevid sig i sängen ;)

Metal_boy_
2005-04-16, 19:30
Sexuell avhållsamhet innebär högre testosteronnivåer...

"higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males."

Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence., World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82.

Frågan är om det är värt det?


Gåtan är löst varför jag ökar i muskler under deffen. Jag får ju inget längre *grr27*

:D

Fatalist
2005-04-16, 20:33
att det är betydligt svårare att hålla sig när man har en sån här liggandes brevid sig i sängen ;)

Håller man sig då har man problem *screwy*

mini_Arnold
2005-04-16, 20:34
Instinkter kan du inte styra över, du kan ju tro vad du vill, men du kommer inte klara av att hålla emot, så länge du inte är psykopat eller så :p

Min kompis är psykopat.

Grisen
2005-04-16, 20:36
att det är betydligt svårare att hålla sig när man har en sån här liggandes brevid sig i sängen ;)

Vof! Vof!

Bjorne
2005-04-16, 21:10
Min kompis är psykopat.Okej?

Fettecke
2005-04-16, 21:21
Nu kanske jag är trög, men det är väl ingen skillnad om han själv får igång kanonen eller låter någon annan göra det?
...

Jo, XX minuters (långsam) cardio... :p

Fettecke
2005-04-16, 21:26
Några veckor? Antar att du inte har flickvän.. Hur som helst är det omöjligt.

Det går även om man har flickvän, det är inte rekomenderat, men det går...

sen är det precis som Magnus Ugla sjunger, 4 sekunder =D *belive me, i know*

Men, en tanke som just slog mig, det kan ju inte va så bra igentligen för dom med stor dolme att sexvägra längre tid under tung träning...
efter ett tag så är det ju konstant stånd, det betyder mindre blodomlopp till de primära muskler man jobbar med på gymet =D, Nej, inge sexvägran nu... det är nog hugget som stucket dedär med teston och blomcirkulationen =D
*funderar mkt nu*

Tulork
2005-04-17, 07:36
eeeehhh, jag skulle nog inte rekomendera det, inte bra och hålla "det" inne. Kommer bli småirriterad och kroniskt kåt, om du inte hittar ett sätt att släååa ut "det" på....

Timme
2005-04-17, 09:22
"kroniskt kåt"

:laugh:

mini_Arnold
2005-04-17, 09:29
Började som skämt men jag är en kronisk runkare. Helt ärligt.
Jag är rätt säker på att det är i brist på annat som jag gör det så ofta men även när jag gör saker, allt från laga mat, umgås med kebabförsäljaren till film eller jobba, så känner jag hela tiden att jag vill runka.
Tacka nej till sex är skitlätt(om hon fortvarande är påklädd), sluta runka kan man ju bara drömma om, det kommer aldrig ske.

Jag vet vad och hur ni tänker.
"Skaffa flickvän!!" - been there, done that. Runkade ännu mer!
"Sök hjälp!" - har inte råd men har snart så det räcker till ett samtal.
"Ring Arnold och snacka, han kanske kan hjälpa" - har inte hans nummer :(

Nismo
2005-04-17, 11:40
Ska man vara optimal så ska man :D

johnnytex
2005-04-17, 12:15
"Ring Arnold och snacka, han kanske kan hjälpa" - har inte hans nummer :(



Hade han sett din dase framme i huset hade han slängt den på brasan som straff :D

Grisen
2005-04-17, 12:19
Började som skämt men jag är en kronisk runkare. Helt ärligt.
Jag är rätt säker på att det är i brist på annat som jag gör det så ofta men även när jag gör saker, allt från laga mat, umgås med kebabförsäljaren till film eller jobba, så känner jag hela tiden att jag vill runka.
Tacka nej till sex är skitlätt(om hon fortvarande är påklädd), sluta runka kan man ju bara drömma om, det kommer aldrig ske.

Jag vet vad och hur ni tänker.
"Skaffa flickvän!!" - been there, done that. Runkade ännu mer!
"Sök hjälp!" - har inte råd men har snart så det räcker till ett samtal.
"Ring Arnold och snacka, han kanske kan hjälpa" - har inte hans nummer :(

I'm with ya boy..

Megatuttarna
2005-04-17, 12:24
Jag börjar tröttna på att runka. Känns som att mina fantasier är slut. Har avverkat alla polares morsor, alla tanter, alla polares systrar, alla tjejer i skolan. Jag måste komma på något riktigt jävla sjukt nu alltså. 6 getter med siamesiska tvillingar och boFFen; typ något sånt.

Kommer ihåg när man runkdebuterade, då räckte det med att se en tjej naken och man blev kåt som fan; those were the times. *cry*

Baan
2005-04-17, 12:34
Jag börjar tröttna på att runka. Känns som att mina fantasier är slut. Har avverkat alla polares morsor, alla tanter, alla polares systrar, alla tjejer i skolan. Jag måste komma på något riktigt jävla sjukt nu alltså. 6 getter med siamesiska tvillingar och boFFen; typ något sånt.

Kommer ihåg när man runkdebuterade, då räckte det med att se en tjej naken och man blev kåt som fan; those were the times. *cry*

upplever något liknande fast inte riktigt samma sak; visst man ser fortfarande snygga tjejer och blir lite småkåt, dock så när man väl kommer hem och tänker fan har inget att göra, dra till toan och är mig själv för en stund så har man svårt få dom fantasierna att komma och även när dom kommer är dom inte särskillt upphetsande längre faktiskt. Dessutom har man blivit segare, fan måtse riktigt jobba mig för att ja avsluta nöjet :)

edit: fan när jag tänker efter beskriver vi nog exakt samma sak

Officer
2005-04-17, 12:38
Men herregud - det är självfallet som självaste fan att man ska titta på porr medans man runkar, annars brukar det vara lite svårt att komma om man bara torrunkar i toaletten liksom.
MySexTeacher-serien är att rekommendera för er som vill ha variation ifrån MikesApartment och MILFHunter.

Grisen
2005-04-17, 12:40
Jag börjar tröttna på att runka. Känns som att mina fantasier är slut. Har avverkat alla polares morsor, alla tanter, alla polares systrar, alla tjejer i skolan. Jag måste komma på något riktigt jävla sjukt nu alltså. 6 getter med siamesiska tvillingar och boFFen; typ något sånt.

Kommer ihåg när man runkdebuterade, då räckte det med att se en tjej naken och man blev kåt som fan; those were the times. *cry*

:laugh: :laugh:

Hahah! Ditt testo börjar att dala, nu går det bara utför. Seriöst; träffa lite nya heta brudar så löser det sig. Tjejkompisar brukar vara en hit.

/Din runkish pt

Baan
2005-04-17, 12:40
Men herregud - det är självfallet som självaste fan att man ska titta på porr medans man runkar, annars brukar det vara lite svårt att komma om man bara torrunkar i toaletten liksom.
MySexTeacher-serien är att rekommendera för er som vill ha variation ifrån MikesApartment och MILFHunter.

det funkar inte heller såklart, fan du förstår väl att jag har en dator ;) inte sitter jag med en ptidning snodd från farsan årgång 1979 och smårunkar till några buskiga brudar.

även internet har förlorat sin charm, prullar är ändå rätt lika, har man sett en har man sett dom flesta (och resten vill man inte se!!) så även där kan det vara svårt :)

dessutom har jag inte persienner i mitt runkrum så det funkar inte när man vill, får vänta till det är djävligt sent och alla lagt sig typ.. och ja det är djävlit fattigt at det itne finns persienner men det beror på djävla SGS :(

morbror_sven
2005-04-17, 17:08
uhh "celibat"...... Allt var så bra ända tills jag kom på att det heter celibat! *spy*

Hur ofta håller ni på då??? En ggr i veckan skulle man kanske palla... Fast frågan är ju om det ger något annat än svårkontrollerad lust :) ...

Allan snackade om undersökningar som "visar på motsatsen", är det någon som har någon?
Jag skulle bli mer glad över en sådan undersökning än vad blend skulle bli över en som säger att det är ofarligt att röka!

PUMPISH
2005-04-17, 19:40
jag har svårt att avstå så därför så kör jag efter passet på träningsdagar för att vara på säkra sidan och på vilodagar kan man köra direkt på raken för då brukar jag ändå bara köra kondis o då känns det lika bra att få det gjort innan man går ut och springer så att man känner sig ganska lugn när man ser lite damer i skogen

Så jag tror stenhårt på att man sänker på testonivåerna efter att man har dragit i ormen för efteråt så brukar man känna mig så mycket lugnare och snällare....jag har hört att det brukar ta upp till 48 timmar tills testot kommer tillbaka till det normala igen

Leon
2005-04-17, 20:01
Tur att man är tjej och kan se det som förbränningsträning :laugh:

Megatuttarna
2005-04-17, 20:17
jag har svårt att avstå så därför så kör jag efter passet på träningsdagar för att vara på säkra sidan och på vilodagar kan man köra direkt på raken för då brukar jag ändå bara köra kondis o då känns det lika bra att få det gjort innan man går ut och springer så att man känner sig ganska lugn när man ser lite damer i skogen

Så jag tror stenhårt på att man sänker på testonivåerna efter att man har dragit i ormen för efteråt så brukar man känna mig så mycket lugnare och snällare....jag har hört att det brukar ta upp till 48 timmar tills testot kommer tillbaka till det normala igen

Jag har för mig att det där eftervarande lugnet beror på något annat än testobortfall. Vad, kan jag tyvärr inte svara på. Någon annan kanske vet?

Megatuttarna
2005-04-17, 20:20
Tur att man är tjej och kan se det som förbränningsträning :laugh:

Är du tjej? :MrT:

Diana
2005-04-17, 20:53
Har avverkat alla polares morsor, alla tanter, alla polares systrar, alla tjejer i skolan. Jag måste komma på något riktigt jävla sjukt nu alltså. 6 getter med siamesiska tvillingar och boFFen; typ något sånt.

*

:laugh:

Leon
2005-04-17, 20:55
Är du tjej? :MrT:
För femtielfte gången JAAAAAAAAAAAA det är jag! *grr27*

kimonque
2005-04-17, 21:04
För femtielfte gången JAAAAAAAAAAAA det är jag! *grr27*

de var som fan :D



allvarligt..

Leon
2005-04-17, 21:09
de var som fan :D



allvarligt..
Så vidar du inte tycker att jag ser ut som en kille på min avatarbild! *grr*

johnnytex
2005-04-17, 21:22
Så vidar du inte tycker att jag ser ut som en kille på min avatarbild! *grr*

Är det du !?? :naughty:

Leon
2005-04-17, 21:25
Är det du !?? :naughty:
Jaaaaa *rolleyes*

Megatuttarna
2005-04-18, 02:12
Så vidar du inte tycker att jag ser ut som en kille på min avatarbild! *grr*

Du är säkert en gubbe på 45+ som heter Uffe och dööööör efter en sexchange. :)

Varför heter du Leon?

Salle
2005-04-18, 10:19
Sexuell avhållsamhet innebär högre testosteronnivåer...

Frågan är om det är värt det?


Det är inte värt det. Inget i denna värld kan få mig att ändra på min runkrutin! :)

mr_ping2
2005-04-18, 10:24
Vart gör man ett hormontest ?

Zonyk83
2005-04-18, 11:28
Jag har för mig att det där eftervarande lugnet beror på något annat än testobortfall. Vad, kan jag tyvärr inte svara på. Någon annan kanske vet?

"Det fantastiska lugn och ro hormonet - oxytocin....Hormonet gör oss lugna, avslappnade och sömniga...Beröring gör att oxytocin frisätts, därför är det så bra med massage. Vid orgasm stiger också oxytocinnivåerna i blodet."

tristan
2005-04-18, 18:27
Ha ha Leon, är du Arnes fru? Lödde?

Lägg upp bilder på forumet då och förstör alla kolozzeumares försök till avhållsamhet vet ja *popcorn*

Leon
2005-04-18, 21:24
Ha ha Leon, är du Arnes fru? Lödde?

Lägg upp bilder på forumet då och förstör alla kolozzeumares försök till avhållsamhet vet ja *popcorn*
Svar.............................................. ...................Nej! :booty:

johnnytex
2005-04-18, 21:26
Svar.............................................. ...................Nej! :booty:

Hahaha, didn´t see that coming :D

Även om jag hoppades :cryout:

tristan
2005-04-19, 17:18
Hahaha, didn´t see that coming :D

Även om jag hoppades :cryout:

Ja visst! *grr* :)

vikingur
2005-04-19, 18:49
vet inte kanske det är bara jag eller är det här lite små sjuk tråd ? *screwy*

Diana
2005-04-19, 18:53
Haha ja de kan va svårt att se EXAKT när ensånhär skum tråd faktiskt spårar ur.. men förhoppningsvis har nån lärt sej NÅGOT? :D

s0s
2005-04-19, 18:57
eeeehhh, jag skulle nog inte rekomendera det, inte bra och hålla "det" inne. Kommer bli småirriterad och kroniskt kåt, om du inte hittar ett sätt att släååa ut "det" på....

hahaha
http://www.discshop.se/LIVE/shop/img/omslag/front_large/33066.jpg

Jag börjar tröttna på att runka. Känns som att mina fantasier är slut. Har avverkat alla polares morsor, alla tanter, alla polares systrar, alla tjejer i skolan. Jag måste komma på något riktigt jävla sjukt nu alltså. 6 getter med siamesiska tvillingar och boFFen; typ något sånt.

Kommer ihåg när man runkdebuterade, då räckte det med att se en tjej naken och man blev kåt som fan; those were the times. *cry*

LOL

tristan
2005-04-21, 18:40
Nu blir det en liten bump här. Läste lite nogrannare. Alltså säger inte den där rapporten att: sjunde dagen efter utlösning så når testosteronnivåerna en topp sedan går de tillbak till det normala. Vidare avhållsamhet påverkar inte nivåerna att lämna den normala kurvan. Att man måste få utlösning för att uppnå en peak den sjunde dagen och därefter få utlösning igen för att starta om cykeln och få en ny peak?

Alltså runkcyckler. Eller förblir testot förhöjt efter den sjunde dagen av avhållsamhet?








J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

"The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change.

Tulork
2005-04-21, 18:44
Att runka är en fundamental rätt. Utan den kommer du snart se pojkar gå runt på stan och jucka mot första bästa "levande" ting. Du kommer bli kroniskt kåt och "droppa" ;)

Alex
2005-04-21, 19:07
[QUOTE=tristan]Nu blir det en liten bump här. Läste lite nogrannare. Alltså säger inte den där rapporten att: sjunde dagen efter utlösning så når testosteronnivåerna en topp sedan går de tillbak till det normala. Vidare avhållsamhet påverkar inte nivåerna att lämna den normala kurvan. Att man måste få utlösning för att uppnå en peak den sjunde dagen och därefter få utlösning igen för att starta om cykeln och få en ny peak?

Alltså runkcyckler. Eller förblir testot förhöjt efter den sjunde dagen av avhållsamhet?


Intressant. Om man leker med tanken (den också) så skulle man rent teoretiskt kunna använda skinnrullandet för prioriteringstränande ändamål. Säg att jag behöver mer ben och kör ben en gång i veckan.
Efter mitt benpass med efterföljande proteindrink, så löper jag fort hem och drar en tralla. Sju dagar senare, precis lagom till mitt nästa benpass, har jag begåvats med mer testo, och kan därigenom träna benen ett par snäpp hårdare.
Efter mitt benpass... etc etc...

Fan, tur att man inte behöver prioritera nåt särskilt.


Alex ;)

King Grub
2005-04-21, 19:54
[QUOTE=tristan]Alltså säger inte den där rapporten att: sjunde dagen efter utlösning så når testosteronnivåerna en topp sedan går de tillbak till det normala.

"No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak."

tristan
2005-04-21, 20:15
"No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak."

ju men vad menar dem med: att ingen regelbunden variation iakttogs under en oavbruten efterföljande avhållsamhet.

Menar dem att nivåerna stannade kvar höga eller gick tillbaka till det normala? Jag lyckas inte utröna det ur texten.

AmericanDragon
2008-08-23, 12:50
För de som tänkt "spara sig" så är det väl rätt svårt för om jag inte minns fel så får man utlösning när man sover. Kroppen måste göra sig av med gammalt säd för att ständigt producera nytt och väntar man för länge med att ta hand om det själv så fixar kroppen det själv.

Någon som kan konfirmera detta?

Whistler
2008-08-23, 13:02
Snygg necrobumpning där...

AmericanDragon
2008-08-23, 14:35
oj, sorry såg inte när tråden var aktiv senast.

DANNE1988
2008-08-23, 16:13
Haha skön tråd!

Om jag ska dela med mig av mina erfarenheter så runkar jag aldrig före ett pass eller på morgonen :D Alltid på kvällen efter :D ;D och så har man ju tjejen osv :D

2005 senaste aktiva post, nice :D

ccla
2008-08-23, 16:14
Men lol.. kanske bara att inse att det inte blir några enorma resultat, eller äta mer, eller kanske träna lite hårdare än vad du har gjort? Tror du arnold lät bli b0nkandet? :D

Arnold berättar i och för sig i sin film (vars namn nu helt undflytt mitt minne) att "the pump" är bättre än sex. Kan dock minnas fel.

Aimbert
2008-08-23, 16:21
Arnold berättar i och för sig i sin film (vars namn nu helt undflytt mitt minne) att "the pump" är bättre än sex. Kan dock minnas fel.

Ur "Pumping Iron":
http://www.youtube.com/watch?v=kUXV3ANiFGA&feature=related

Eddie Vedder
2008-08-23, 17:09
Gå till sistasidan i den här tråden och fortsätt där. Det behövs ju knappast mer än en flera år gammal bumpad tråd om onani.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=72140