handdator

Visa fullständig version : Skådespelare


HenrY
2005-04-15, 19:51
Yo!
har varit sugen på att framträda inför pubik o allt vad det innebär ända sedan jag var med i en teaterföreställning för några år sedan.
vad har jag för alternativ? Kurser oså någon rekommenderar?
Någon här som e skådespelare?

mvh

HenrY
2005-04-16, 09:56
Bump! :em:

Baan
2005-04-16, 10:05
teater är väl det du kan satsa på, sen finns det ju självklart olika nivåer på det. Har läst/hört mycket dåligt om just skådespelarbranschen (just teaterdelen iaf) men då handlar det iofs om ganska hög nivå där dom förmodligen pressar för att prestera bra etc.

Bjorne
2005-04-16, 10:53
Ansök om att få vara med i en porrfilm, sedan vandra där i från, det är så alla lyckas :)

hobbitar
2005-04-16, 10:56
Bli känd kroppsbyggare, sen skådis.

AndersHermansson
2005-04-16, 10:57
Var med i Big Brother, bli sedan skådis.

JustinCredible
2005-04-16, 10:58
jag går en kurs nu. sven wollter var lärare ett tag *flex* nu sysslar vi med röstträning och försöker få bort min tjejröst typ. teaterhögskolan är ju omöjlig att komma in på. (8st av 400.) dom flesta (bra) kurser kostar 10-15000..

hursomhelst, bli medlem på www.stagepool.se och fixa bra bilder och ljug som fan på din CV. det viktigaste är att ha bra bilder och alltid säga att man bor i sthlm, annars får man aldrig gå på auditions.

Dipshit
2005-04-16, 12:08
jag går en kurs nu. sven wollter var lärare ett tag *flex* nu sysslar vi med röstträning och försöker få bort min tjejröst typ. teaterhögskolan är ju omöjlig att komma in på. (8st av 400.) dom flesta (bra) kurser kostar 10-15000..

hursomhelst, bli medlem på www.stagepool.se och fixa bra bilder och ljug som fan på din CV. det viktigaste är att ha bra bilder och alltid säga att man bor i sthlm, annars får man aldrig gå på auditions.
10-15000 för vad? En vecka eller? Annars är det väl inte helt otänkbart?
Antingen har man pengarna eller så tar man studielån..

EDIT: om du nu inte menar den kurs som bara 8 kommer in på.. :em:

High1ander
2005-04-17, 06:27
jag går en kurs nu. sven wollter var lärare ett tag *flex* nu sysslar vi med röstträning och försöker få bort min tjejröst typ. teaterhögskolan är ju omöjlig att komma in på. (8st av 400.) dom flesta (bra) kurser kostar 10-15000..

hursomhelst, bli medlem på www.stagepool.se och fixa bra bilder och ljug som fan på din CV. det viktigaste är att ha bra bilder och alltid säga att man bor i sthlm, annars får man aldrig gå på auditions.
Ljuger du på din CV här i USA så är du blacklistad på direkten, och då är din karriär bye-bye. Vet dock inte hur de är i Sverige.

Jag går en Acting for the Camera kurs här Kalifornien i Santa Barbara. Finns "vanliga" kurser där man lär sig "skådespela" generellt, men den här kursen är så man lär sig hur man ska bete på auditions, hur man ska bete sig framför kameran, hur man ska gå igenom manus, etc. Dvs allt är träning för TV/Film-kamera. Läraren är bra, kan mycket skit, har jobbat med att träna folk i 20 år, han är regissör och producent och tjänar duktigt med pengar (Fast hans filmer finns inte listade på www.imdb.com). Varför plugga i Sverige? Dra utomlands, London eller Hollywood om du vill få en "fin" utbildning (och antagligen "bra" också). Tyvärr så är det viktigaste enligt min lärare och en agent (som skrivit en bok om industrin) i denna ordning: Foto, resume, träning och sist talang. Vet inte hur det ska vara i Sverige dock...