handdator

Visa fullständig version : Ont i armen


Caruso
2005-04-15, 17:17
Har en ilande känsla här på armen: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/arm.gif

Detta "ilande" som gör väldigt ont har jag märkt som mest när jag kört skivstångscurl. Det gör ont när jag kommit upp och sedan i början utav nervägen. Sen i bottenläget och lite innan så känns det inte alls. Lungt exakt i toppläget också men så fort man går ner så börjar det kännas.

Vad kan detta bero på? What to do? :(


* Kom på att denna kanske ska ligga i träningsskador & Rehab? Någon snäll moderator får gärna flytta den isånnafall.

Fettecke
2005-04-15, 17:42
Grattis, möjligen benhinne-inflamation, eller överträning...

Jag har haft det 2 ggr, detta åtgärdades på 2 sätt.
alt. 1: Käka HMB, det löser sig efter 1v (på mig iaf) *Dyrt alternativ*
alt. 2: Sluta träna på 1-2v, sedan tränar du mer underarmar och bygger upp dem så att de orkar med den belastning du får vid curls, Samtidigt som du lugnar dig med de övningar där du får ont.

jag provade båda alternativen. båda funkar, för mig iaf.

Med eftertanke på min dåvarande träning så va jag duktig på att hoppa mellan vikter, +/-10kg hela tiden... detta specielt vid skivstångs-curl... när jag la mig på en vikt som jag kunde hantera, så körde jag där i någon vecka
sedan öka nått kg, även om jag kunde öka mer, så begränsade jag mig bara för att vänja muskeln vid belastningen.

Numera kan jag köra Tungt (i dagsläget 52kg), utan några problem, blir nog snart 55, iaf innan maj månad!

Mr.Baseball
2005-04-15, 23:29
Hur hjälper det att käka HMB?

Fettecke
2005-04-16, 10:36
Hur hjälper det att käka HMB?

Enligt hur det ska funka, så bryter inte kroppen ner muskelvävnad i samma takt som om man inte åt HMB, för varje pass så bryter ju kroppen ner muskeln man jobbat med, för att sen bygga upp större... just den processen hjälper HMB till med, att snabba upp återhämtning osv, vad jag lärt mig (och erfarat själv)

Nej, det är inge Anabola =D, its all legal... and working fine, god damnit.! :)