handdator

Visa fullständig version : Fairing rapid hydro blend


MFredde
2005-04-15, 17:07
Så då har man gått å köpt sig en burk av detta

Så det skulle va kul å höra om nån provat det, Positivt negativt?. låt höra!

mvh

Timme
2005-04-15, 17:38
Själv så har jag inte provat det men det är nog ett av världens snabbaste och effektivaste protein som finns.

jesse
2005-04-15, 17:47
Så då har man gått å köpt sig en burk av detta

Så det skulle va kul å höra om nån provat det, Positivt negativt?. låt höra!

mvh

De är ett mycket snabbt protein, optimalt i samband med träning :)


Jämfört med whey-hydro så smakar de gott men har man inte provat ett hydrosolat innan kanske man tycker det är lite beskt.

Pdaddy
2005-04-15, 18:10
Mitt favvo protte *popcorn*

Ja älskar RHB :eating: , bara längtar efter drinken.

ett tips om du tycker de smakar beskt, köp lite rapid recovery citron eller tropisk. Blanda de i drinken, typ 0.5-1 dl för smakens skull, de funkar som kollisar, men du får nog ösa i lite malto eller dextro också.

M

Lizard
2005-04-15, 18:47
Mitt favvo protte *popcorn*

Ja älskar RHB :eating: , bara längtar efter drinken.

ett tips om du tycker de smakar beskt, köp lite rapid recovery citron eller tropisk. Blanda de i drinken, typ 0.5-1 dl för smakens skull, de funkar som kollisar, men du får nog ösa i lite malto eller dextro också.

M

Nu förstår jag inte...varför ladda in ytterligare hypersnabba kollisar, rapid recovery består ju i huvudsak av sådana allaredan...?

Lizard

MFredde
2005-04-15, 19:16
Mitt favvo protte *popcorn*

Ja älskar RHB :eating: , bara längtar efter drinken.

ett tips om du tycker de smakar beskt, köp lite rapid recovery citron eller tropisk. Blanda de i drinken, typ 0.5-1 dl för smakens skull, de funkar som kollisar, men du får nog ösa i lite malto eller dextro också.

M


Är det därför du blivit så stor :)

Låter bra, längtar att få prova den, 10sekunder av ens liv kan man få smaka lite beskt i munnen faktiskt, smaken kvittar, bara den gör jobbet som den ska :cool:

mvh

TPS
2005-04-15, 19:22
Jag började rätt nydligen med RHB. I början så är det allt annat än gott men man lär sig...

Jag har en väldigt mycket bättre återhämtning med detta jämt emot tidigare.

Pretender
2005-04-15, 20:22
Köpte hem några kilo av den tropiska smaken... smakade som bindemedel till tabletter. Riktigt illa med andra ord... fast med lite god vilja så går det mesta ned.

/P

TPS
2005-04-15, 20:32
Köpte hem några kilo av den tropiska smaken... smakade som bindemedel till tabletter. Riktigt illa med andra ord... fast med lite god vilja så går det mesta ned.

/P
Pratar du nu om RR? För RHB finns inte annat än i jordgubb...

Men sen så är ju smaken som baken

Pdaddy
2005-04-15, 21:23
Nu förstår jag inte...varför ladda in ytterligare hypersnabba kollisar, rapid recovery består ju i huvudsak av sådana allaredan...?

Lizard

Hmm liz maan ..

Ja menade RR som smaksättare , 0.5 dl RR räcker inte långt som kolhydratskälla i efterträningsdrinken, inte ens om du väger 10 kg *rolleyes* .

Köpte hem några kilo av den tropiska smaken... smakade som bindemedel till tabletter. Riktigt illa med andra ord... fast med lite god vilja så går det mesta ned.

Det är troligen hydrosolat smaken som gör att du tycker de smakar apa.. Ja e van så ja tycker både Citron och tropisk är mumma :D , kanske har ja blivit en badtastare :thumbup:

M

Lizard
2005-04-15, 21:38
Hmm liz maan ..

Ja menade RR som smaksättare , 0.5 dl RR räcker inte långt som kolhydratskälla i efterträningsdrinken, inte ens om du väger 10 kg *rolleyes* .

M

Men vadfasen..en halv dl...det blir väl en trettio - fyrtio g kollisar i alla fall..?
Kan man inte bara ta hel midevitten i låt oss säga 2/3 - 1/1 dl?

Lizard

MFredde
2005-04-15, 22:15
Så vad tycker ni, jag hade tänkt använda 3 skopor rent rakt ner i mjölken precis efter passen, sen en liten kolis källa när jag väl kommit hem med 250gram kyckling och 3dl ris, Borde duga va?. eller tycker ni att jag ska blanda i något extra i drinken utöver RHB?

känns som om att det är dags att bli optimal nu

jesse
2005-04-15, 23:47
Så vad tycker ni, jag hade tänkt använda 3 skopor rent rakt ner i mjölken precis efter passen, sen en liten kolis källa när jag väl kommit hem med 250gram kyckling och 3dl ris, Borde duga va?. eller tycker ni att jag ska blanda i något extra i drinken utöver RHB?

känns som om att det är dags att bli optimal nu

Om du ändå har lagt pengar på ett hydrosolat så skulle jag satsa på en riktigt snabb kolhydrat o inte blande de i mjölk.
Jag hade tagit RHB+maltodextrin/vitargo o blandat de med vatten för att få ett så optimalt resultat som möjligt.

TPS
2005-04-15, 23:57
Glöm inte att kolhydraterna är viktigare än proteinet!

raZmus
2005-04-16, 07:36
Jag tycker RHB är det godaste proteinet numera. Skulle aldrig byta bort det. :]

Ang. RR. Innehåller det "optimala" protein- och kolhydratkällor?

Dvs. vad är det för kolhydratkällor?

Proteinet är vlä RHB antar jag då.

Fettet (MCT), hur påverkar det sammansättningen?

King Grub
2005-04-16, 07:42
Dvs. vad är det för kolhydratkällor?

Amylopektin.

Fettet (MCT), hur påverkar det sammansättningen?

MCT-fett är ett "snabbt fett, som inte bromsar upp något. Det förser levern med energi så kolhydraterna och proteinet kan nå musklerna obehindrat, samt förbränns kvickt. Det är alltså inte negativt med MCT-fett efter träning, till skillnad mot "vanligt" fett - tvärtom.

TPS
2005-04-16, 10:20
http://www.fairing.se/produkt/rapidrecovery.htm?reload_coolmenus

MFredde
2005-04-16, 12:25
Om du ändå har lagt pengar på ett hydrosolat så skulle jag satsa på en riktigt snabb kolhydrat o inte blande de i mjölk.
Jag hade tagit RHB+maltodextrin/vitargo o blandat de med vatten för att få ett så optimalt resultat som möjligt.


Okej. malto är alltså kolisarna?. vad är vitargo?

King Grub
2005-04-16, 12:27
Okej. malto är alltså kolisarna?. vad är vitargo?

Den optimala kolhydratkällan efter träning.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36015&highlight=vitargo

raZmus
2005-04-16, 12:36
Tackar Grub, jag har inte så stor koll på Amylopektin. Hur står det sig mot Vitargo?

Men amylopektin är en polysackarid liksom maltodextrin. Den har en hög molekylvikt. Den som är i RapidRecovery är från majs.



Originally Posted by TPS
På ett ungefär skulle man kunna säga. Dock är Vitargo snabbare, men så kostar det också mer...


Antagligen kostar det mer eftersom de gjort studier som visar att deras produkt är snabbare än glukos/maltodextrin.
Studier eller sammanställningar av andras rapporter kostar pengar.

Det mina funderingar går ut på egentligen är väl om jag nästa gång jag beställer ska beställa RapidRecovery istället för att grejja med RapidHydroBlend och Vitargo/Maltodextrin själv. (Om man inte har pris i åtanke).

MFredde
2005-04-16, 12:44
Den optimala kolhydratkällan efter träning.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36015&highlight=vitargo


Aha tack så mycket, Men om jag tex skulle köra med RHB + RR i samma drink direkt efter passet med vatten skulle man kunna kalla den optimal eller saknas det något?

Mvh

King Grub
2005-04-16, 12:50
Aha tack så mycket, Men om jag tex skulle köra med RHB + RR i samma drink direkt efter passet med vatten skulle man kunna kalla den optimal eller saknas det något?

Mvh

För mycket protein, kanske. Du har ju redan proteinet i RR. För mycket protein i förhållande till kolhydrat skapar en sämre anabol miljö och orsakar glukagonutsöndring.

"Generally speaking, a person can consume about 1 gram of protein per 10 pounds of bodyweight. Many athletes are consuming way too much protein, and not enough carbohydrate after training sessions.

It has been suggested that the optimal formula for post-exercise nutritional recovery be 4 grams of carbohydrate for every 1 gram of protein... The 4:1 ratio of carbohydrate to protein maximizes insulin release, and maximizes the rate of glycogen/protein synthesis."

Recovery Nutrition, Josephson S, NSCA Performance Training Journal

"Glucagon is a hormone that antagonizes insulin release. So if you eat some protein with carbs, insulin shoots up. If you eat too much protein with carbs, the insulin release may actually be lower.

And if this weren't bad enough, glucagon also has another function that we want to avoid. The darn stuff causes the body to convert amino acids into glucose (a process called gluconeogenesis). So take in too much protein and say goodbye to that special amino acid ratio. Instead those aminos become carbs!"

Solving the Post Workout Puzzle, John Berardi, Feb 2 2001.

Förhållandet kolhydrat:protein är bra i RR från början.

raZmus
2005-04-16, 12:56
RHB + Vitargo vs. RR är alltså ganska hugget som stucket?

MFredde
2005-04-16, 12:59
För mycket protein, kanske. Du har ju redan proteinet i RR. För mycket protein i förhållande till kolhydrat skapar en sämre anabol miljö och orsakar glukagonutsöndring.

"Generally speaking, a person can consume about 1 gram of protein per 10 pounds of bodyweight. Many athletes are consuming way too much protein, and not enough carbohydrate after training sessions.

It has been suggested that the optimal formula for post-exercise nutritional recovery be 4 grams of carbohydrate for every 1 gram of protein... The 4:1 ratio of carbohydrate to protein maximizes insulin release, and maximizes the rate of glycogen/protein synthesis."

Recovery Nutrition, Josephson S, NSCA Performance Training Journal

"Glucagon is a hormone that antagonizes insulin release. So if you eat some protein with carbs, insulin shoots up. If you eat too much protein with carbs, the insulin release may actually be lower.

And if this weren't bad enough, glucagon also has another function that we want to avoid. The darn stuff causes the body to convert amino acids into glucose (a process called gluconeogenesis). So take in too much protein and say goodbye to that special amino acid ratio. Instead those aminos become carbs!"

Solving the Post Workout Puzzle, John Berardi, Feb 2 2001.

Förhållandet kolhydrat:protein är bra i RR från början.

Tackar tackar, så man skall alltså sträva efter att ligga på 4:1 kolisar/protte. Om det nu är negativa effekter med att få för mkt protein genom att blanda RR + RHB så kommer jag inte göra det. Det står dock på fairings hemsida att man kan göra det.. Har du förlsag på någon annan produkt som kan blandas ner, vitargo?

MFredde
2005-04-16, 13:00
RHB + Vitargo vs. RR är alltså ganska hugget som stucket?


Där sa du något, lär ju vara kanon!, frågan är hur mkt vatten man skulle behöva för att kunna blanda ut allt

King Grub
2005-04-16, 13:03
RHB + Vitargo vs. RR är alltså ganska hugget som stucket?

Den praktiska skillnaden tror jag ingen kan säga med säkerhet.

King Grub
2005-04-16, 13:05
Tackar tackar, så man skall alltså sträva efter att ligga på 4:1 kolisar/protte. Det står dock på fairings hemsida att man kan göra det..

Visst kan du. Det där är en bra siffra att utgå från efter ett "normalt" pass.

Men man får ju anpassa mängderna efter vad man tränat. Som jag skrev i en tidigare tråd: "Självklart får man anpassa mängder efter sina egna förutsättning och de pass man kört: jag kanske inte skulle vilja ha lika mycket kolhydrat efter ett bicepspass som efter ett benpass, även om jag använde lika mycket protein efter bägge, och då är det ju en fördel om man blandar sin gainer själv så man kan anpassa mängderna. Rekommendationer är utmärkta att utgå från, men lite får man ju tänka själv och inte tro att en dosering passar alla personer, alla träningsformer, alla pass, alltid."

Efter ett hårt pass, säg ett ben- eller ryggpass, skulle jag låtit kolhydratinnehållet i drinken direkt efter passet vara högt för att facilitera snabb glykogeninlagring och vända katabolismen till anabolism när muskelcellerna är som mest mottagliga och känsliga efter träning, för att sedan reducera kolhydratmängden mål för mål allteftersom musklerna blir insulinresistenta. Sista målet medan näringsfönstret är öppen kanske t o m skulle ha mer protein än kolhydrat. När man fått igång "insulinpumpen" med första drinken krävs det inte alls lika mycket för att hålla den på anabol nivå och facilitera aminosyretillförsel till muskelcellerna. Och styrketräning är ju inte så glykogentömmande att det krävs 100 gram kolhydrat i timmen i 4 timmar för att fylla på depåerna direkt.

Hade jag bara kört biceps en halvtimme hade jag inte behövt samma mängd kolhydrat.

Det finns ingen fördelning eller gramangivelse som passar alla, alltid. :)

MFredde
2005-04-16, 13:17
Visst kan du. Det där är en bra siffra att utgå från efter ett "normalt" pass.

Men man får ju anpassa mängderna efter vad man tränat. Som jag skrev i en tidigare tråd: "Självklart får man anpassa mängder efter sina egna förutsättning och de pass man kört: jag kanske inte skulle vilja ha lika mycket kolhydrat efter ett bicepspass som efter ett benpass, även om jag använde lika mycket protein efter bägge, och då är det ju en fördel om man blandar sin gainer själv så man kan anpassa mängderna. Rekommendationer är utmärkta att utgå från, men lite får man ju tänka själv och inte tro att en dosering passar alla personer, alla träningsformer, alla pass, alltid."

Efter ett hårt pass, säg ett ben- eller ryggpass, skulle jag låtit kolhydratinnehållet i drinken direkt efter passet vara högt för att facilitera snabb glykogeninlagring och vända katabolismen till anabolism när muskelcellerna är som mest mottagliga och känsliga efter träning, för att sedan reducera kolhydratmängden mål för mål allteftersom musklerna blir insulinresistenta. Sista målet medan näringsfönstret är öppen kanske t o m skulle ha mer protein än kolhydrat. När man fått igång "insulinpumpen" med första drinken krävs det inte alls lika mycket för att hålla den på anabol nivå och facilitera aminosyretillförsel till muskelcellerna. Och styrketräning är ju inte så glykogentömmande att det krävs 100 gram kolhydrat i timmen i 4 timmar för att fylla på depåerna direkt.

Hade jag bara kört biceps en halvtimme hade jag inte behövt samma mängd kolhydrat.

Det finns ingen fördelning eller gramangivelse som passar alla, alltid. :)


Ja det låter ju vettigt, alla e olika men man vill gärna höra andra människors uppfattningar och referenser för att kunna skapa sin egna uppfattnig vilket jag har gjort nu känns det som :D. Men jag tänkte på en sak, RHB är ju hydrolysat protte, är det samma protte i RR som i RHB, för det vore ju dumt å blanda 2 olika proteiner ??.

King Grub
2005-04-16, 13:20
Det är hydrolysat i RR också. Den exakta hydrolyseringsgraden känner inte jag till.

raZmus
2005-04-16, 13:21
Den praktiska skillnaden tror jag ingen kan säga med säkerhet.

Inte jag heller ;)

Nitrometan
2005-04-16, 13:23
Jag började rätt nydligen med RHB. I början så är det allt annat än gott men man lär sig...

Jag har en väldigt mycket bättre återhämtning med detta jämt emot tidigare.
Hahaha. Själv har jag ätit den gamla whey hydro med god aptit. Där kan man snacka om Lasses "Bad Taste Line". Beskt är bara förnamnet.

MFredde
2005-04-16, 13:27
Det är hydrolysat i RR också. Den exakta hydrolyseringsgraden känner inte jag till.

oki doki, stort tack till dig å tack till alla andra!

TPS
2005-04-16, 14:40
Men inte kan RHB+vitargo vara något liknade som RR? Jag menar, RHB är ett snabbare protein än RR. Vitargo är en snabbare kolhydrat än amylopektin som RR består av?

William
2005-04-16, 15:19
RR har inte enbart amylopektin som kolhydratkälla. Den primära källan är dextros.

raZmus
2005-04-16, 15:32
RR har inte enbart amylopektin som kolhydratkälla. Den primära källan är dextros.

Är du säker på det?

"Kolhydraterna i Rapid Recovery kommer främst från en speciell majsstärkelse, amylopektin, som inte är irriterande för magen. Majsstärkelsen stoppas inte heller upp i magen utan passerar snabbt vidare i kroppen."

http://www.fairing.se/produkt/rapidrecovery.htm

William
2005-04-16, 17:28
Dextros står som första ingrediens. Därmed är det den ingrediens som förekommer i störst mängd. Majsstärkelsen står som nummer 2 i innehållsdeklarationen. Inte för att det behöver innebära enorma skillnader men ändå ett faktum.

King Grub
2005-04-16, 17:36
Lite underligt att skriva att kolhydraterna kommer främst från amylopektin i reklamtexten och sedan ha mest dextros i produkten ändå. :confused:

WHITEFOLKS
2005-04-16, 17:42
kanske är högre % kolhydrat i stärkelsen så att det blir mer kolhydrater i slutändan *spekulation* :)

raZmus
2005-04-16, 17:51
Vi får väl invänta svar från Lasse. *ropar på*

muskelbyggarn
2005-04-16, 18:46
I Rapid Recovery så finns "samma" kolhydrat som "vitargo" bara att det inte är samma namn. Lasse får utveckla mer själv.


Vänl,,,
Tobbe

Lizard
2005-04-16, 20:17
I Rapid Recovery så finns "samma" kolhydrat som "vitargo" bara att det inte är samma namn. Lasse får utveckla mer själv.


Vänl,,,
Tobbe

Jamen jag har ju frågat den late *fyll i valfritt adjektiv* inne på ditt forum, men inte fått något svar!? "Samma" torde det inte vara, dom har lyckats patentera Vitargo-molekylen, men jag kan livligt föreställa mig att RR är fullt likvärdig...

Ring Lasse nu bums och be honom svara så man kan få besked vettja *slap* .

Lizard

jesse
2005-04-16, 20:50
Jamen jag har ju frågat den late *fyll i valfritt adjektiv* inne på ditt forum, men inte fått något svar!? "Samma" torde det inte vara, dom har lyckats patentera Vitargo-molekylen, men jag kan livligt föreställa mig att RR är fullt likvärdig...

Ring Lasse nu bums och be honom svara så man kan få besked vettja *slap* .

Lizard


De e ju också rätt intressant o veta om de faktiskt är dextros som är den största kolhydratskällan i RR. Enligt reklamtexten så skulle ju amylopektin vara den största.

Så Lasse, kom hit!!! :D

Sverker
2005-04-17, 07:06
...dom har lyckats patentera Vitargo-molekylen, men jag kan livligt föreställa mig att RR är fullt likvärdig...

Ring Lasse nu bums och be honom svara så man kan få besked vettja *slap* .

Lizard

Det är inte så svårt att få ett patent.
Du kan ju få ett processpatent. Att de utvinner stärkelsen på något speciellt sätt och sedan visar att sammansättningen skiljer något från andra , traditionella tillverkningstekniker. Gör man sedan en studie på just detta speciella material går det också in under patentet.


Det gäller alltså att hitta en studie där Vitargo jämförs med amylopektin under jämförbara omständigheter. Att det är samma resultat man undersöker.
Resultat som GI, glykogeninlagring i tränad muskel under en 4 timmarsperiod, tid på motionscykel vid 85 % av maxpulsen innan försökspersonen kolapsar etc.

Lizard
2005-04-17, 10:20
Det är inte så svårt att få ett patent.
Du kan ju få ett processpatent. Att de utvinner stärkelsen på något speciellt sätt och sedan visar att sammansättningen skiljer något från andra , traditionella tillverkningstekniker. Gör man sedan en studie på just detta speciella material går det också in under patentet.


Det gäller alltså att hitta en studie där Vitargo jämförs med amylopektin under jämförbara omständigheter. Att det är samma resultat man undersöker.
Resultat som GI, glykogeninlagring i tränad muskel under en 4 timmarsperiod, tid på motionscykel vid 85 % av maxpulsen innan försökspersonen kolapsar etc.

Tja, jag vet inte...Enligt dem själva är det själva molekylen som de har patent på...? Jag är för okunnig i kemi och har för dåligt grundmaterial (patentet framför allt) för att kunna bedöma djupet i konkurensbegränsningen. Vad jag däremot vet är att några rediga fetingbolag har visat intresse för Vitargo, men inget avtal är avslutat. Om det i sin tur beror på att patentet varit för svagt, för kort eller för dyrt har jag inget som helst svar på. Om några veckar kanske kanske jag vet..

Lizard

Sverker
2005-04-17, 11:50
Det går inte att ta patent på någon naturligt förekommande molekyl, i det här fallet en stärkelsekristall vad jag förstår. De måste modifiera den något eller blanda den i kombination med något annat för något speciellt ändamål. Stärkelse i en sportdryck är inget nytt.

Vi måste alltså läsa patentet ;)

raZmus
2005-04-17, 12:35
Det går inte att ta patent på någon naturligt förekommande molekyl, i det här fallet en stärkelsekristall vad jag förstår. De måste modifiera den något eller blanda den i kombination med något annat för något speciellt ändamål. Stärkelse i en sportdryck är inget nytt.

Vi måste alltså läsa patentet ;)

Med risk att gå lite offtopic är inte det här lite intressant? http://www.piratbyran.org/index.php?view=forum&a=thread&id=25628

även http://www.piratbyran.org/index.php?view=forum&a=thread&id=23169

William
2005-04-17, 12:42
Det går inte att ta patent på någon naturligt förekommande molekyl, i det här fallet en stärkelsekristall vad jag förstår. De måste modifiera den något eller blanda den i kombination med något annat för något speciellt ändamål. Stärkelse i en sportdryck är inget nytt.

Vi måste alltså läsa patentet ;)

Vad jag har förstått så har dom modifierat stärkelsen på ngt sätt. Är dock långt ifrån säker.

Fairing
2005-04-19, 13:14
RR har inte enbart amylopektin som kolhydratkälla. Den primära källan är dextros.


Tyvärr så är det ett tryckfel på etiketten som tydligen inte har blivit åtgärdat.Den primära kolhydratskällan är majsstärkelse och informationen på hemsidan gäller.Dextros är 2:a ingrediens

/Lasse

EiseltUK
2005-04-19, 13:47
Det är framställningsmetoden av Vitargo-stärkelsen som är patenterad av Lyckeby Stärkelsen.

Tror inte att skillnaden är så stor mellan t ex potatis- eller majsstärkelse.

/ Henrik

EiseltUK
2005-04-19, 15:04
Tyvärr så är det ett tryckfel på etiketten som tydligen inte har blivit åtgärdat.Den primära kolhydratskällan är majsstärkelse och informationen på hemsidan gäller.Dextros är 2:a ingrediens

/Lasse

Problemet med stärkelse är att det inte riktigt är kompis med kalla vätskor. Det sjunker till botten och smakar sågspån. Svårt att använda enbart amylopektin.

/ Henrik

Sverker
2005-04-19, 17:27
Det är framställningsmetoden av Vitargo-stärkelsen som är patenterad av Lyckeby Stärkelsen.

Henrik


Jag hade rätt *yourock*

Lizard
2005-04-19, 17:38
Jag hade rätt *yourock*

Hmmm...*ogillar*.... *flex*

Om inte mitt minne har samma status som vanligt ska jag passa på att ta upp det i veckan.
Men.
Den info jag har fått direkt är att de har ett patent på molekylen.

Ill be back

Lizard

MFredde
2005-04-20, 16:16
Nu fick man hem RHB'n!

Måste säga att det stämde med smaken, den va rätt sur, men den går ner, ska beställa RR och vitargo också hoppas RR kan ta bort den sura smaken lite!

TPS
2005-04-20, 18:52
Nu fick man hem RHB'n!

Måste säga att det stämde med smaken, den va rätt sur, men den går ner, ska beställa RR och vitargo också hoppas RR kan ta bort den sura smaken lite!
Får jag fråga varför du ska ha både RR och Vitargo?

MFredde
2005-04-21, 00:44
Får jag fråga varför du ska ha både RR och Vitargo?


Köper RR tropisk smak, får ha den som smaksättare. är ju vitargo i den vad jag vill minnas också. Så en halva skopa av den å resten vitargo.. så slipper det kosta så mkt

- M -
2005-04-21, 09:55
Kör också på Rapid Hydro, jag hade hört att den skulle smaka lite beskt men vart ändå överaskad av smaken, smakade lite åt grape hållet med en jordgubbs touch. Grape som jag har jäääkligt svårt för och i början fick jag svepa och tvinga i mig drinken. Sen drog jag i Malto och rejält med vatten... och nu får jag hålla med PDaddy, den smakar nu bra faktiskt och jag har vant mig, inte riktigt så att man ser fram emot den - men nästan.

Jäkligt schysst protein.

Pdaddy
2005-04-21, 11:01
Kör också på Rapid Hydro, jag hade hört att den skulle smaka lite beskt men vart ändå överaskad av smaken, smakade lite åt grape hållet med en jordgubbs touch. Grape som jag har jäääkligt svårt för och i början fick jag svepa och tvinga i mig drinken. Sen drog jag i Malto och rejält med vatten... och nu får jag hålla med PDaddy, den smakar nu bra faktiskt och jag har vant mig, inte riktigt så att man ser fram emot den - men nästan.

Jäkligt schysst protein.


:thumbup: :naughty: :hbang: :eating:

Snart så, du har du RHB "URGE" hehe

Liten topping av RR så e det fixat.

M

TPS
2005-04-21, 11:49
Köper RR tropisk smak, får ha den som smaksättare. är ju vitargo i den vad jag vill minnas också. Så en halva skopa av den å resten vitargo.. så slipper det kosta så mkt
Nja, det är ju inte direkt vitargo i den. Vitargon är snabbare än RR:ns kolhydrater.

William
2005-04-21, 13:27
Hmmm...*ogillar*.... *flex*

Om inte mitt minne har samma status som vanligt ska jag passa på att ta upp det i veckan.
Men.
Den info jag har fått direkt är att de har ett patent på molekylen.

Ill be back

Lizard

Den info jag har säger även den att molekylen Vitargo är patenterad. Har bett om ett klargörande så även jag får återkomma :)

/William

Fairing
2005-04-21, 13:31
Den info jag har säger att William och Lizard är delägare i Vitargo :laugh: *innocent*

William
2005-04-21, 13:36
Den info jag har säger att William och Lizard är delägare i Vitargo :laugh: *innocent*

Busted :em: men om du har ett välbetalt förslag Lasse så är jag villig att sälja mina andelar i Vitargo :D

Lizard
2005-04-21, 16:59
Den info jag har säger att William och Lizard är delägare i Vitargo :laugh: *innocent*

Hahahaha...nejfan, men jag skulle gärna sno patentet av dem :devil:
Men visst finns de på min kundlista :thumbup:

Så Lasse - när ska du komma up på Lizzys heta lista då?! :naughty:


Lizard

MFredde
2005-04-21, 19:11
Nja, det är ju inte direkt vitargo i den. Vitargon är snabbare än RR:ns protein.


Vitargo vad jag vet är kolhydrater. men jag skrev ändå fel förut. Det är både hydro i RR och RHB, sen tillsätter jag vitargon, och RR'n som smak..

Pdaddy
2005-04-21, 20:09
Vitargo vad jag vet är kolhydrater. men jag skrev ändå fel förut. Det är både hydro i RR och RHB, sen tillsätter jag vitargon, och RR'n som smak..

Mycket bra, korrekt blandning :D

Kör på nu så ska de bli den godaste drink du någonsin druckigt :D

M

MFredde
2005-04-21, 21:22
Mycket bra, korrekt blandning :D

Kör på nu så ska de bli den godaste drink du någonsin druckigt :D

M


Har varit sjuk ett tag nu, men tror jag e frisk nu, blir ett helkropps imorgon, sen kör jag gärnet nästa vecka!

Mighty
2005-04-22, 11:35
Mitt favvo protte *popcorn*

Ja älskar RHB :eating: , bara längtar efter drinken.

ett tips om du tycker de smakar beskt, köp lite rapid recovery citron eller tropisk. Blanda de i drinken, typ 0.5-1 dl för smakens skull, de funkar som kollisar, men du får nog ösa i lite malto eller dextro också.

M
Varför kör du inte bara med RR?

Pdaddy
2005-04-22, 16:08
Varför kör du inte bara med RR?

Då mister man ju RHB smaken :D

Nädå, men RHB är bättre protein sammansättning vassle hydrosolat oc kaisen hydrosolat.. :thumbup:

M

Mighty
2005-04-22, 16:22
Då mister man ju RHB smaken :D

Nädå, men RHB är bättre protein sammansättning vassle hydrosolat oc kaisen hydrosolat.. :thumbup:

M
Det har du rätt i!
Men RR med sitt vassle hydrosolat är inte helt fel heller :)

Pdaddy
2005-04-22, 16:32
Det har du rätt i!
Men RR med sitt vassle hydrosolat är inte helt fel heller :)

sant :D men för billigt :laugh:

M

Jay-Z
2005-04-26, 09:51
Har precis köpt på mig Rapid Hydro Blend. Och det jag märkte tydligast, förutom den angenäma smaken, var att det bildades en hel del gaser. Någon annan som märkt av detta?

- M -
2005-04-26, 11:40
Jag kör RHB och Malto, kan känna mig rätt uppblåst ett tag efter träningen.

Pdaddy
2005-04-26, 13:41
??? VA

Det jag tycker e en enorm fördel med RHB'n är att man ej blir så mätt i magen, uppsvälld av den.

Det skall ju ha en snbb matspjälkande effekt eller va man kallar det.
JA blir inte mätt på den om man säger så, sen känner jag inte utav någon extra gasighet :D .. Iof fiser jag mäst hela tiden ändå, utan att äta tillskott :thumbup:

Som ja sa innan, förbättra smaken me lite RR.. Ett annant + me RHB'n är dess lättlöslighet, man behöver ju inte ha mycke vatten til mycke pulver.

Over and out, RHB mannen

M

- M -
2005-04-26, 13:59
Speciellt fisig blir jag inte, inte mer än vanligt i alla fall, så några gaser vet jag inte direkt, men jag kan känna mig lite uppspänd runt buken någon timme efter, kan vara Maltot kanske(?).

Mätt blir jag inte heller på den, tunn, fin och lättdrucken. :thumbup:

TPS
2005-04-26, 18:49
RHB+malto fungerar super för mig. Känner mig inte ett dugg mätt eller sväld i buken och bäst av allt; Jag är hungrig som ett djur när jag kommer hem...