handdator

Visa fullständig version : my way on the highway


j00ar
2005-04-15, 12:27
Hejsan!

I'm back on track efter att ha slappat i ungefär ett år.
Bara kört lite armhävningar och joggat ytterst sällan.
Men nu har jag fixat gym-kort och hittat en träningspolare, så detta SKALL funka! Börjar denna Lördag med Bröst/triceps!

Har lagt upp som följande;
Tis: ben/rygg
Tors: Biceps/axlar
Lör: Bröst/triceps
Sön: Jogga

Sen ska jag ut och gå alla mornar ca 40 min!

Lite fakta också;

Ålder: 16, fyller 17 i juni.
Vikt: 93 kg
Längd: 1.93
Mål: 85 kg och en "beachbody"

Den 10:e juni slutar träningen tillfälligt, eftersom jag ska resa till norrland och så. Men kör lite basic där uppe.
Så mitt mål är att få till en hyfsad kropp och gå ned ett par kilon tills dess. Eftersom jag då ska på poolparty :hbang:

Vill dock ha lite hjälp med maten. Käkar rätt dåligt nu, bara frullen som är riktigt bra. Käkar då gröt/2 grovmackor med skinka eller leverpastej och gurka/ en liter mjölk/frukt/vitamintablett
Lunchen är väl bra, då vi käkar på resturang @ school. Brukar ta sallad och så, men läsk eller apelsinjuice serveras :/
Middagen blir rätt bra, käkar dock mkt pasta, men även potatis och ris. Sen mycket fisk och nästan alltid morötter. Men mina tider skiftas hela tiden, glömmer att äta och så. Sen behöver jag hjälp för att hitta riktigt bra sätt att loosa kilon!

Har dragit med en bild på min nyvarande kropp, har väl hyfsade axlar enligt mig, men jag vet inte.
Vill helst loosa ett par kilon eftersom mina lår och min mage ser förjävlig/a ut.

Så nu kör jag på, håååårt! Wish me good luck!

j00ar
2005-04-16, 09:34
Första gympasset idag. Var rätt trött eftersom jag var och såg Million Dollar Baby igår och kom inte i säng förrens kl 01:33 då jag skulle upp kl 8 *rolleyes*

Menmen, det gick prima! Och polaren jag kör med är grymt skön och ger mig tips!

Körde iaf bröst och triceps;

Bänkpress:
10x20
8x30
7x40
5x50 PB!!! :hbang:

Iochmed att jag varit sjuk så vågade jag inte testa mitt max där. Och eftersom detta var första gången efter 1 års slapphet framför datorn!

Sned hantelpress
8x20
5x18
4x16

Kändes bra, lite svag i min vänster arm, så hade problem där. Pressar bättre nästa gång!

Sned bänk:
5x30
7x30

Var helt slut i armarna där, kändes grymt skönt! Dock svårt med den övningen iom min svaga vänsterarm, och att jag var slut sen förra övningarna!

Avslutade bröst med några greppsaker i vajrar som man pressar inåt mot bröstet.

Körde på där, vet inte hur mkt, men ska ta reda på det tills nästa gång!

Sen över till triceps! Var rejält slut där, men det gick bra.. Körde bara några repövningar, sen var jag slut!

Reppress ned mot midjan från böjt läge (namn?)

10x40
8x50
6x60
10x60 Enkelt

Sen över huvudet utåt (namn?)

9x60
6x50
4x50
5x60

Helt slut där, så jag stretchade och tog farväl av polare..
Ett grymt pass där jag kanske pressade för mkt för att vara första gången på så länge, men ska ta lättare vikter hädanefter, sen köra max efter en månad!

Kommentera gärna!

Nästa gång blir det ben och rygg! Cya then! :naughty:

j00ar
2005-04-19, 16:43
Ben, mage och rygg idag.

Kändes inget vidare. Polaren var inte med, och bara en massa biffar och fånar på gymmet. (fånar är sådana i min ålder som bara gloooor) *grr*

Eftersom jag sen 2 år tillbaka har haft en skada i knäet så tar jag det lugnt med benpress, marklyft och sådant tjafs, utan kör normala utfall och lite annat.

Ben;

Benspark
10x40
10x40
10x40

Cykel
Hårt tempo i 20 min!

Orkade inget annat eftersom en massa tanter hade de andra maskinerna. Men det tog som bara den ändå!

Sen blev det rygg! Kändes bra.

Latsdrag till bröstet
10x50
9x60
9x60

Sittande rodd
10x60
10x60
10x60

Hyperextentions
10+15+15+15, Jobbigt för ryggen, puuust!

Mage;


Crunches i någon maskin där man ställer in vikt.
15x25
10x20
10x20

Avslutade med cykel i 15 min, kändes bra.
Ger passet 3/5! :booty: