handdator

Visa fullständig version : psylium och ALA


mangemani
2005-04-14, 23:38
hur fungerar psyliumfrön och ALA ihop?har det nån negativ sida?

raZmus
2005-04-14, 23:40
Enormt lågt blodsocker?

mangemani
2005-04-14, 23:42
ok,så jag ska skippa psyliumfröna helt då när jag käkar ALA?

aliquis
2005-04-14, 23:46
ALA lär ju inte ha någon negativ sida, psylliumfröna har väl den negativa sidan att du får väldigt lågt gi och en jäklars massa kostfibrer.

mangemani
2005-04-14, 23:52
med andra ord,psyliumfrön och ALA går inte hand i hand.
ok,tack för svaren.

King Grub
2005-04-15, 06:22
Psylliumfrö är väl i princip alltid onödigt annat än som bulkmedel, om man äter som man bör. ;)

Thompah
2005-04-15, 08:35
Psylliumfrö är väl i princip alltid onödigt annat än som bulkmedel, om man äter som man bör. ;)


Hmm varför funkar inte fröna bra under deff då ? *screwy*

King Grub
2005-04-15, 08:39
Vad menar du med "funkar"? Äter du bra mat behöver du väl knappast sänka GI:t på den. Det är bara om man äter raffinerat skräp som det kan vara aktuellt... och äter man raffinerat skräp, äter man fel, deff som bulk. För lågt blodsocker är inget att eftersträva, och det är hela måltidens värde som överhuvudtaget är av intresse i sådana fall, inte enskilda livsmedel. I ett "mixed meal" påverkar energimängd, protein och fett blodsockersvaret och därmed GI:t mer än vad kolhydraterna i sig gör.

Jag använde också loppfrön i tid och otid förut, men nyhetens behag släppte rätt fort.

Ulf A Big
2005-04-15, 10:14
Loppfrön är till för att få magen att fungera så bra som möjligt(Bulkmedel). Alfa-liponsyra har ett stort antal positiva effekter på den mänskliga kroppen oavsett om du dietar eller äter som vanligt.En av de bortglömda effekterna är att hjärnan återhämtar sig snabbare och du som människa blir piggare och behöver inte bli flegmatisk pga överbelastning av cns.

mangemani
2005-04-15, 13:45
tack så mycket för svaren alla,vet nu vad som gäller.

hur fungerar det där fairing creatin booster tillsammans med vanligt monohydrate?hade tänkt att börja köra med det nu också och undrar då om jag ska lägga av med monohydratet och enbart käka creatin boostern eller är det bara possitivt att käka båda samtidigt?

King Grub
2005-04-15, 13:46
Hmm varför funkar inte fröna bra under deff då ? *screwy*

Med "bulk"medel avses bulk för tarmen. :) Det är inte bulk/deff-mening.