handdator

Visa fullständig version : Att offra obegränsatt med tid?


n3ro
2005-04-14, 23:36
Har tränat snart i ett halvår och är nu arbetslös, dvs jag har all tid i världen att lägga på att träna , vila och äta. Frågan är om det är något särskilt jag borde göra. Dedikera ett träningspass till varje muskel? Inte röra mig ur sängen på vilodagarna för att få maximal vila?

Hades
2005-04-15, 00:13
Har tränat snart i ett halvår och är nu arbetslös, dvs jag har all tid i världen att lägga på att träna , vila och äta. Frågan är om det är något särskilt jag borde göra. Dedikera ett träningspass till varje muskel? Inte röra mig ur sängen på vilodagarna för att få maximal vila?
Sök jobb?

Kanske kan vara vettigare att lägga din tid på att göra annat än bara träna. Träning i all ära, men som man brukar säga ska ju träningen vara en del av livet och inte livet en del av träningen. Men du kan ju alltid laga extra bra och god mat och sköta kosten perfekt, nu när du har så mycket fritid.

TommyBoy
2005-04-15, 06:10
Lägg dig till med rutiner som känn och fungerar bra.
Dela upp träningen så att du orkar fokusera helt på varje muskelgrupp som tränas.
Ät så ofta du kan när det känns bra för dig.
Passa på att ägna någon dag åt konditionsträning.

Att bara ligga still på vilodagarna lär inte gynna dig. Passa på att göra något du gillar för mental avkoppling och återhämtning

z_bumbi
2005-04-15, 07:28
Träna lite mer än vanligt.

Sköt konditionsträningen.

Sköt kosten, laga riktigt mat.

Lär dig mer om träningen nu när du har tid.