handdator

Visa fullständig version : vad har ni sökt inför höstterminen?


bosse_brutal
2005-04-14, 12:27
Imorgon är det ju som bekant sista dagen att lämna in ansökningar till högskolor/universitet inför höstterminen, så jag undrar vad ni har sökt/ska söka.
Själv blir det fordonsteknik på KTH i första hand, och maskinteknik på ett par olika ställen i 2a-3ehand.

Grisen
2005-04-14, 12:38
Juridik i Umeå, Uppsala, Göteborg, och Lund

Fan glömde Stockholm måste söka om..

Edit. Och örebro

aidee
2005-04-14, 12:38
ci IT i Linköping

Gabber
2005-04-14, 12:41
CivilEkonom i Gävle

Fultjack
2005-04-14, 13:04
llärare och brandman :thumbup:
glömde skicka in till polis då den skiulle vara inne 15 mars :(

Herkulez
2005-04-14, 13:05
Lärare och sjukgymnast i luleå.

Bamse
2005-04-14, 13:28
http://home.tiscali.se/jouanita/nursegarfield.gif -programmet i Umeå

Sheogorath
2005-04-14, 13:32
Läser på biologprogrammet i Lund, så jag kommer fortsätta där. I höst blir det Organismen 1, 10 p, och Organismen 2, 10 p, vilket helt enkelt är botanik och zoologi med tonvikten på systematik och fysiologi.

z_bumbi
2005-04-14, 13:36
http://home.tiscali.se/jouanita/nursegarfield.gif -programmet i Umeå

Djursjukvårdare?

Bamse
2005-04-14, 13:50
Djursjukvårdare?

No, no, no! :booty:


http://home.tiscali.se/jouanita/hugnurse2.gif

scythe
2005-04-14, 13:51
Sjuksköterska i GBG eller Jönköping.

Droog
2005-04-14, 14:01
No, no, no! :booty:


http://home.tiscali.se/jouanita/hugnurse2.gif

Male nurse?

Axel
2005-04-14, 14:02
Kinesiska A - Uppsala Universitet

-xR-
2005-04-14, 14:10
Vilken skola tror ni erbjuder bäst läkarutbildning? Jag har kollat lite på Karolinska institutet, Uppsala och Göteborg som jag bor i men uppsala sägs ha roligt studentliv, ngra erfaranheter? Z_bumbi kanske?

gargantua
2005-04-14, 14:17
Vilken skola tror ni erbjuder bäst läkarutbildning? Jag har kollat lite på Karolinska institutet, Uppsala och Göteborg som jag bor i men uppsala sägs ha roligt studentliv, ngra erfaranheter? Z_bumbi kanske?

Jag har hört att Linköping rankas högt bland läkarstudenter. Dock vet jag inte om något ligger bakom detta påstående.

hallar
2005-04-14, 14:19
Vilken skola tror ni erbjuder bäst läkarutbildning? Jag har kollat lite på Karolinska institutet, Uppsala och Göteborg som jag bor i men uppsala sägs ha roligt studentliv, ngra erfaranheter? Z_bumbi kanske?

Bäst rankad tror jag att KI är fast studenterna där har det tydligen inte roligt som i lund där jag läser. Du är välkommen att pm:a mig om du har frågor om läkarlinjen i Lund.

TCOG
2005-04-14, 14:57
1 Sociologi
2 Statsvetenskap
3 Medie & Kommunikationsvetenskap

GBG, Lund & Uppsala

går direkt från gymnasiet till universitet, vem har tid att lalla runt?

Joppe
2005-04-14, 15:01
1 Sociologi
2 Statsvetenskap
3 Medie & Kommunikationsvetenskap

GBG, Lund & Uppsala

går direkt från gymnasiet till universitet, vem har tid att lalla runt?

Varför söker du sociologi då? Lalligare än så blir det inte?

Bamse
2005-04-14, 15:03
Male nurse?

:thumbup:

http://www.lvrj.com/lvrj_home/2000/Oct-06-Fri-2000/photos/greg.jpg

Greg Focker är min idol! *flex*

palme
2005-04-14, 15:04
1 Sociologi
2 Statsvetenskap
3 Medie & Kommunikationsvetenskap

GBG, Lund & Uppsala

går direkt från gymnasiet till universitet, vem har tid att lalla runt?

Åhh hoppas du kommer hit.

TCOG
2005-04-14, 15:11
Varför söker du sociologi då? Lalligare än så blir det inte?

:sleep:

TCOG
2005-04-14, 15:14
Åhh hoppas du kommer hit.

hehe, tror inte det...lutar åt lund eftersom GBG är så svårt att komma in på.

men kanske läser 6mån i lund sen tillbaks till GBG eller så kanske nåt mirakel händer så att jag kommer in på GBG direkt.....

känner mig hemma i GBG!!!!!!!!!!!!!!!!!

mvda
2005-04-14, 15:15
Fjärde året utomlands i Singapore för mig! :cool:

Rataxes
2005-04-14, 15:48
Bioteknik på KTH. Idéhistoria, filosofi och filmkunskap på universitetet.

alle
2005-04-14, 15:53
1. Läkarlinjen i Lund
2. Biomedecin i Lund

Jag har nog goda chanser att komma in på läkarlinjen men de lottar ju så man vet ju aldrig. Annars läser jag biomedecin ett halvår sen blir det läkarlinjen i köpenhamn.

Hallar: Pluggade inte du i Köpenhamn innan?

Fultjack
2005-04-14, 15:56
Fjärde året utomlands i Singapore för mig! :cool:


pluggar du där? isf vad :thumbup:

mvda
2005-04-14, 16:05
pluggar du där? isf vad :thumbup:

Läser industriell ekonomi på Chalmers och ska läsa fjärde årets masters inriktning i Singapore. Blir nog mest kurser inom produktionsledning, management och ekonomi.

jakke
2005-04-14, 16:14
Läser vidare på IT i uppsala men ska läsa ekonomi på halvfart vid sidan om.

hallar
2005-04-14, 16:17
1. Läkarlinjen i Lund
2. Biomedecin i Lund

Jag har nog goda chanser att komma in på läkarlinjen men de lottar ju så man vet ju aldrig. Annars läser jag biomedecin ett halvår sen blir det läkarlinjen i köpenhamn.

Hallar: Pluggade inte du i Köpenhamn innan?

Jo det gjorde jag men sedan så kom jag in i Lund. Då bytte jag över. Bra idé att läsa biomedicin, du kan flytta över cellbiologin 11 p. Det är riktigt bra.

Antar att du har 20.0 i betyg? Eller du kanske kör högskoleprovet? Bäst chans har man iofs om man kombinerar

Megatuttarna
2005-04-14, 16:17
Valde 10 p NEK som jag ska ta jämte juristlinjen.

alle
2005-04-14, 16:18
Jo det gjorde jag men sedan så kom jag in i Lund. Då bytte jag över. Bra idé att läsa biomedicin, du kan flytta över cellbiologin 11 p. Det är riktigt bra.

Antar att du har 20.0 i betyg? Eller du kanske kör högskoleprovet? Bäst chans har man iofs om man kombinerar
Japp kommer sannolikt att ha 20.0, har hört att man kan byta från biomedecin till läkarlinjen efter ett år, stämmer det?

*Flash*
2005-04-14, 16:19
Bulgariska I på 10 poäng

Här i Uppsala såklart

Rosse
2005-04-14, 16:21
Kommer nog att lästa algebra 5poäng om jag orkar.

raZmus
2005-04-14, 17:02
Civ.ing Teknisk Design på Chalmers
Civ. ing Bioteeech på Chalmers

Lite kurser i Linköping, lite kurser i Jönköping

Funderar även på att söka "matte-paketet" i Linköping. Men jag vet inte, har faktiskt inte så stor koll på vad hösten kommer innebära.

alyosha
2005-04-14, 19:22
1. Civ.ing. Teknisk fysik, LTH.
2. Civ.ing. Teknisk nanovetenskap, LTH.

Men jag kommer nog in på det första :P

z_bumbi
2005-04-14, 19:30
Bulgariska I på 10 poäng

:confused: Australien då?

-xR-: Jag har mycket små erfarenheter av studentlivet i U-sala, en julfest på kåren ute på Ultuna är nog det närmaste jag kan komma och det vildaste som hände då var när spjutfjuttarna satte i sig sin tredje (fjärde?) portion mat. Själv väljer jag inte studiestad efter studentlivet utan möjligheten att träna och sen vilka utbildningar som finns, samt självklar att jag inte skulle hamna allt för långt från Uppsala. I år söker jag inget däremot.

ArnoldOnLehmä
2005-04-14, 20:09
basår 40p *spy*
för att sen kunna fortsätta till maskiningenjör.
i Gävle
ska bli skoj....eller???

mini
2005-04-14, 21:13
Hm, har faktiskt inte bestämt mig än... Det är ju nästan 26 timmar kvar! Kursen jag tänkt läsa går inte förrän VT06. Haf de egentligen tänkt att läsa min C-termin Media i Stockholm den terminen, men nu verkar det som om jag får ta den här i Gävle i alla fall i höst. Är dålig på beslut.

*Flash*
2005-04-14, 21:22
:confused: Australien då?

Ska ju inte börja plugga "på riktigt" än, dessutom är det så himla dyrt *cry*

Dipshit
2005-04-14, 21:26
Graphic Design, så man kan rita o hacka på datorn under skoltid/jobbtid..

Baan
2005-04-14, 21:29
Civ.ing Teknisk Design på Chalmers
Civ. ing Bioteeech på Chalmers

Lite kurser i Linköping, lite kurser i Jönköping

Funderar även på att söka "matte-paketet" i Linköping. Men jag vet inte, har faktiskt inte så stor koll på vad hösten kommer innebära.

w00t helt rätt, chalmers pwnage ;)

Genesis
2005-04-14, 21:30
Jag sökte juridik och teknisk fysik. Tror det blir ett sabbatsår men det är ju inte omöjligt att jag ändrar mig. *popcorn*

Prankie
2005-04-14, 21:32
Jag ska "läsa" kampsport programmet i Shanghai Institute of Physical Education. :) 20.5 timmar wushu per vecka. Sen blir det lite meditation på det.

Dipshit
2005-04-14, 21:37
Jag ska "läsa" kampsport programmet i Shanghai Institute of Physical Education. :) 20.5 timmar wushu per vecka. Sen blir det lite meditation på det.
Naaää? Hur farrn hittar man en sån skola? Lätt att komma in å så?

TommyBoy
2005-04-14, 21:42
Brandingenjör i Lund

Prankie
2005-04-14, 21:44
Jag känner 3-4 pers som har gjort det, så jag ska fråga mer hur det hela går till med intagning. Jag tror att det inte kräver nån intagningspoäng alls, de fick också CSN lån och studera där i heltid i 1-2 terminer. Beijing hade fler utlänningar men jag kom från Shanghai så jag kan staden bättre. :)

Bengan
2005-04-14, 21:51
Brandingenjör i Lund
Oj en som kommer plugga i V-huset. Välkommen till V-huset i höst.
Brandingenjör verkar spännande, själv läser jag väg och vatten, ni kommer ha kurser med dem i början

Arnesson
2005-04-14, 21:54
Vilken skola tror ni erbjuder bäst läkarutbildning? Jag har kollat lite på Karolinska institutet, Uppsala och Göteborg som jag bor i men uppsala sägs ha roligt studentliv, ngra erfaranheter? Z_bumbi kanske?

Studentlivet här i Uppsala är riktigt skoj :hbang:
dock kanske intedet bästa för träningen, men skoj är det.

Sallae
2005-04-14, 22:02
sökt tandläkare i GBG, Malmö och KI...
kul att se om man kommer in och sedan söka Umeå till våren!! :thumbup:

aliquis
2005-04-14, 22:23
inte ett skit... astronomi 160p på kth lät skoj :)

aliquis
2005-04-14, 22:45
1. Civ.ing. Teknisk fysik, LTH.
2. Civ.ing. Teknisk nanovetenskap, LTH.
Säkert bra mycket roligare än "data", skitsamma att alla kurser kanske inte är intressanta, är de ju inte på "data" heller. Men fysik är ju så mycket bredare.

Om jag bara fick någon form av ekonomisk ersättning under studierna skulle jag nog läsa något, men utan får det vara. Inte lust att binda upp mig ännu mer och ta lån, fast om man väl gör något senare löser sig väl den ekonomiska biten, men men.. sämst jävla skitland hur som helst.

Megatuttarna
2005-04-14, 23:02
Jag ska "läsa" kampsport programmet i Shanghai Institute of Physical Education. :) 20.5 timmar wushu per vecka. Sen blir det lite meditation på det.

En kille på mitt gym är ju i Kina och tränar karate. Han har gjort det i 5 - 6 år nu, just i Shanghai. Bisarr jävel, hade jag hamnat bråkat med honom hade jag skjutit istället för att leka Chuck Norris och chansa.

Grisen
2005-04-14, 23:44
Valde 10 p NEK som jag ska ta jämte juristlinjen.

Vad är det? NEK, National Encyklopedin Kunnande?

raZmus
2005-04-15, 00:10
Vad är det? NEK, National Encyklopedin Kunnande?
Precis

Megatuttarna
2005-04-15, 00:19
Vad är det? NEK, National Encyklopedin Kunnande?

National EKonomi

Mikro & makro och massa annat sånt skoj.

Hades
2005-04-15, 00:22
Brandingenjör i Lund
En f.d. klasskamrat har också sökt det.

Själv har jag bara sökt jobb.

TCOG
2005-04-15, 09:11
asså, många snackar om att student och träning inte går ihop...

men hur är det, kommer jag kunna fortsätta träna 5dgr i veckan och sen äta 5-6 mål om dan sen också ha en stor matnota.

förstår att det varierar från utbildning till utbildning och var man bor och så där men vad är era erfanheter? Extrajobb behövs ju såklart men hur mycket då?

JJ
2005-04-15, 09:20
Tror jag tar de 5 återstående poängen i Makroekonomi i höst. Kör på distans mot Lund.

Grisen
2005-04-15, 09:24
asså, många snackar om att student och träning inte går ihop...

men hur är det, kommer jag kunna fortsätta träna 5dgr i veckan och sen äta 5-6 mål om dan sen också ha en stor matnota.

förstår att det varierar från utbildning till utbildning och var man bor och så där men vad är era erfanheter? Extrajobb behövs ju såklart men hur mycket då?

Ja det är lungt med de flesta utbildningar, speciellt om du ska läsa fristående kurser. Du kommer säkert inte att ha föreläsningar alla dagar och långt ifrån hela dagarna. Bara du planerar så du hinner plugga kommer du att ha gott om tid att träna. Angående matnotan så är det också lungt, om du satsar på billiga livsmedel.

Om du hittar billigt boende tror jag inte att du kommer att behöva extrajobb, förutsatt att du jobbar hela sommrarna.

Megatuttarna
2005-04-15, 09:28
asså, många snackar om att student och träning inte går ihop...

men hur är det, kommer jag kunna fortsätta träna 5dgr i veckan och sen äta 5-6 mål om dan sen också ha en stor matnota.

förstår att det varierar från utbildning till utbildning och var man bor och så där men vad är era erfanheter? Extrajobb behövs ju såklart men hur mycket då?

Vad jag förstått så super många bort sina pengar. Eller bara måste ha jeans för 1000 spänn o s v. Som du förstår är detta ren idioti om man lever på den ringa summan man får av CSN. Därför kan det kännas riktigt knapert vissa månader. Det går att komma undan med ett hyfsat helgjobb och lite ekonomisk planering.

Cupofcoffee
2005-04-15, 09:35
Speldesign och programmering, 120p, Högskolan på Gotland.

Har också sökt "avancerad C++ för spel", 5p distans, samt "programvaruutveckling distans".

Om inte päronen lyckas skaffa sig nya jobb snart så lär jag inte ha någon möjlighet att flytta till gotland. Då det blir det till att tacka nej till programmet och vackert läsa distanskurserna hemifrån, i väntan på nästa höst.

hallar
2005-04-15, 09:40
Jag håller med megatuttarna. Om man inte slösar bort sina pengar på dyra kläder och supande kommer man långt på CSN. Jag har inga som helst problem med att köpa böcker, äta bra och mycket + träna en massa.

Fast det gäller som sagt att prioritera som alltid i livet

Megatuttarna
2005-04-15, 09:46
Jag håller med megatuttarna. Om man inte slösar bort sina pengar på dyra kläder och supande kommer man långt på CSN. Jag har inga som helst problem med att köpa böcker, äta bra och mycket + träna en massa.

Fast det gäller som sagt att prioritera som alltid i livet

Haha menar det. Folk köper tröjor för 1 lax, super för 500 - 600 ett par ggr i månaden och klagar över att de har det knapert. *rolleyes*

precis
2005-04-15, 10:09
Teknisk Fysik på KTH

30cm
2005-04-16, 15:52
Biomedicin - inriktning på fysisk träning
Högskolan i Halmstad
60p

Man kan få pt-licens. Det är en ny utbildning. Är det någon annan som har valt den? Är det någon som tror eller tycker någonting om den så är jag tacksam om jag får reda på det.

chidde
2005-04-16, 16:17
företagsekonomi, grundkurs 20p i lund

fast frågan é ju om man kommer in :)

jakke
2005-04-16, 16:20
TCOG; Jag har ofta heldagar med föreläsningar osv. Och jag har då med mig så många matlådor som krävs och äter på föreläsningar.. Det kan vara bra att ha kall mat till mellanmål.

LunaSpice
2005-04-16, 17:32
Eftersom jag är färdig sjuksyrra till sommaren och har fått jobb på ambulansen) så blir det enstaka kurser. Har sökt div kurser inom Immunologi, nutrition, klinisk nutrition, pskykologi, etik, naturläkemedel, musikproduktion etc. Får se hur mkt tid får beroende på om det blir förlängt på ambulansen eller om jag hamnar på Kir eller Med avd i höst. Sluta plugga kan jag iaf inte även om det blir på kvarts eller halvfart. :D

obesogen
2005-04-16, 17:46
Biomedicin - inriktning på fysisk träning
Högskolan i Halmstad
60p

Man kan få pt-licens. Det är en ny utbildning. Är det någon annan som har valt den? Är det någon som tror eller tycker någonting om den så är jag tacksam om jag får reda på det.

Pt-licens kan man ganska enkelt få.
Jag pluggade idrottsvetenskap i halmstad i höstas. Tyckte väl högskolan var sådär om jag ska vara ärlig. De har dock väldigt gott rykte när det gäller idrottspsykologi, som mina gamla klasskompisar läser nu. Jag läste idrottspedagogik och folkhälsa, tyckte det var alldeles för slappt, nu pluggar jag till sjukgymnast.

William
2005-04-16, 17:56
Sökte Fysiologi C och Fetma - uppkomst, utbredning och behandling på KI.
Immunologi och farmakologi på SU.
Söker kanske exjobb oxå, beroende på om jag får läsa det jag vill eller inte.

30cm
2005-04-16, 18:06
Pt-licens kan man ganska enkelt få.
Jag pluggade idrottsvetenskap i halmstad i höstas. Tyckte väl högskolan var sådär om jag ska vara ärlig. De har dock väldigt gott rykte när det gäller idrottspsykologi, som mina gamla klasskompisar läser nu. Jag läste idrottspedagogik och folkhälsa, tyckte det var alldeles för slappt, nu pluggar jag till sjukgymnast.

En PT-utbildning med högskoleutbildning borde ge högre status och konkurrenskraft än "PT-school" eller någon amerikansk licens med bara teori.
Eller?

n1tro
2005-04-16, 20:28
längtar verkligen INTE till högskolan och studentlivet... har det bra nu på gymnasiet, vet vad jag har och vad jag kommer förlora :(...

30cm
2005-04-16, 20:43
Det är väl alltid kul att utvecklas.

n1tro
2005-04-16, 21:18
utvecklas i vad... förmågan att plugga ännu mer? :D

Daisy
2005-04-16, 22:12
Samhällsvetarprogrammet
Politics Magisterprogrammet
Sociologiprogrammet
.. i Umeå :)

n1tro
2005-04-16, 22:17
OT : om man t.ex har läst natur men kommer ni på nån juristlinje via högskoleprovet, hur mkt efter kommer man hamna jämtemot de som läst sam/juridik på gymnasiet? är de stora skillnader?

t.ex det är ju en klar fördel att ha läst företagsekonomi eller ekonomikurser om man kommer in på en ekonomilinje. om man läst natur och kommer in på en ekonomilinje måste ju man börja om från 0?

30cm
2005-04-16, 22:39
Jag tror man klarar det iaf om man har intresse för det. Jag har läst rättskunskap och företagsekonoi A och det är rätt basic. Men jag har ju inte gått högskolan än.

Megatuttarna
2005-04-17, 02:36
OT : om man t.ex har läst natur men kommer ni på nån juristlinje via högskoleprovet, hur mkt efter kommer man hamna jämtemot de som läst sam/juridik på gymnasiet? är de stora skillnader?

t.ex det är ju en klar fördel att ha läst företagsekonomi eller ekonomikurser om man kommer in på en ekonomilinje. om man läst natur och kommer in på en ekonomilinje måste ju man börja om från 0?

Skillnaden är totalt obefintligt. Det som sätter skillnaderna är ambition och studieteknik.

Snafu
2005-04-17, 03:44
Daisy,

Nu kanske du redan har koll på samhällsvetarprogrammet men utifall du inte har det så har jag själv läst det. Av de jag höll kontakten med, ungefär 10 pers, så hade 5 av dom valt andra program efter ett till två år. Anledningen är som du kanske vet att det befolkas av personer som inte riktigt vet vad de villl läsa. Visst är det skönt med garanterad intagning på de kurser du söker inom programmet men jag vet inte om det alltid är värt det. Jag skulle faktiskt föreslå att du läser pol.mag om jag skall vara helt ärlig. Kanske hellre jurist eller något annat som du faktiskt får jobb på haha. Anyway, that's my take on it.

ps. det tråkiga är att du inte kommer att ha någon särskild klassammanhållning, men du kommer iofs några bra polare!

Samhällsvetarprogrammet
Politics Magisterprogrammet
Sociologiprogrammet
.. i Umeå :)

Snafu
2005-04-17, 03:48
Skillnaden är totalt obefintligt. Det som sätter skillnaderna är ambition och studieteknik.

Du har inga som helst fördelar av att ha läst typ rättsvetenskap på gymnasiet, ellre samhällsvetarprogrammet. Natur står sig bra. Du kan inte jämföra nivån på något sätt mellan det du läst på gymnasiet och det du kommer att läsa på uni så det spelar helt enkelt ingen roll. Jag tror faktiskt att du har fördel av att ha läst natur på gymnasiet eftersom de som läser natur tenderar att ha en bättre pluggvana/studieteknik jämfört med de som läst samhäll. Natur tenderar att kräva lite mer...ambition, om du inte är helt förslappad. Samhälle är rätt slappt, om du inte är ute efter 20.00 såklart.

raZmus
2005-04-17, 08:48
Du har inga som helst fördelar av att ha läst typ rättsvetenskap på gymnasiet, ellre samhällsvetarprogrammet. Natur står sig bra. Du kan inte jämföra nivån på något sätt mellan det du läst på gymnasiet och det du kommer att läsa på uni så det spelar helt enkelt ingen roll. Jag tror faktiskt att du har fördel av att ha läst natur på gymnasiet eftersom de som läser natur tenderar att ha en bättre pluggvana/studieteknik jämfört med de som läst samhäll. Natur tenderar att kräva lite mer...ambition, om du inte är helt förslappad. Samhälle är rätt slappt, om du inte är ute efter 20.00 såklart.


Skillnaderna ligger fortfarande i personerna, inte inbyggda i programmen, eller hur?

obesogen
2005-04-17, 09:39
En PT-utbildning med högskoleutbildning borde ge högre status och konkurrenskraft än "PT-school" eller någon amerikansk licens med bara teori.
Eller?
Nja jag är inte så säker på det. Får du PT-utbildning i tre steg eller bara första? Om du utbildar dig på PT skola hinner du ju jobba ett år kanske plus ta steg 2 och 3 innan du skulle vara klar med din högskoleutbildning. Då har du sparat en massa pengar och har både fått erfarenhet och en massa kontakter.

Daisy
2005-04-17, 10:38
Daisy,

Nu kanske du redan har koll på samhällsvetarprogrammet men utifall du inte har det så har jag själv läst det. Av de jag höll kontakten med, ungefär 10 pers, så hade 5 av dom valt andra program efter ett till två år. Anledningen är som du kanske vet att det befolkas av personer som inte riktigt vet vad de villl läsa. Visst är det skönt med garanterad intagning på de kurser du söker inom programmet men jag vet inte om det alltid är värt det. Jag skulle faktiskt föreslå att du läser pol.mag om jag skall vara helt ärlig. Kanske hellre jurist eller något annat som du faktiskt får jobb på haha. Anyway, that's my take on it.

ps. det tråkiga är att du inte kommer att ha någon särskild klassammanhållning, men du kommer iofs några bra polare!


Ja, så är det faktiskt för min del, alltså att jag inte riktigt vet vad jag vill bli, därför söker jag till samhv. som är ganska brett + att det verkar vara intressanta ämnen man läser OCH att man själv får bestämma vilka kurser man ska läsa :)
Har iaf inte hört något fram tills nu om att det skulle vara svårt att få jobb. Men men, ska ha det i åtanke sedan när jag bestämmer mig! :thumbup:

petersson
2005-04-17, 10:58
Naturvetarprogrammet i Uppsala. Matematik-datavetenskap heter det visst.
Var styrketränar man i Uppsala? :)

Megatuttarna
2005-04-17, 11:12
Du har inga som helst fördelar av att ha läst typ rättsvetenskap på gymnasiet, ellre samhällsvetarprogrammet. Natur står sig bra. Du kan inte jämföra nivån på något sätt mellan det du läst på gymnasiet och det du kommer att läsa på uni så det spelar helt enkelt ingen roll. Jag tror faktiskt att du har fördel av att ha läst natur på gymnasiet eftersom de som läser natur tenderar att ha en bättre pluggvana/studieteknik jämfört med de som läst samhäll. Natur tenderar att kräva lite mer...ambition, om du inte är helt förslappad. Samhälle är rätt slappt, om du inte är ute efter 20.00 såklart.

Exakt så. Det går oftast bättre för dem som varit seriösare under sin gymnasietid.

Yooo
2005-04-17, 12:10
Naturvetarprogrammet i Uppsala. Matematik-datavetenskap heter det visst.
Var styrketränar man i Uppsala? :)




Uppsala tyngdlyftarklubb (UTK).

Megatuttarna
2005-04-17, 12:13
Uppsala tyngdlyftarklubb (UTK).

Naken hemma hos Palme är det väl??

Palme du ljööööööög för mig *cry*

*Lyssnar på Celine Dion - My Heart Will Go On* *alla killar är skit* *suck*