handdator

Visa fullständig version : Robbin & Darses Discodans


Robbin
2005-04-14, 09:49
Vi är två pojkar som brinner för discodans, disco är våran passion och livsfilosofi. Våra namn är Robbin och Darse och vårat livsmål är att uppnå en lysande tia på discohetsskalan! För att uppnå full discohet måste vi försöka få så överdimensionerade överkroppar i jämförelse mot ben som möjligt! DET KALLAR VI DISCO! :hbang:

Nedan kommer bilder på vår strävan efter vårt stora mål. Vi hoppas på uppmuntrande burop från alla håll och kanter på grund av våran discodans!

Tack på förhand
Med vänliga discohälsningar Robbin & Darse


*Edit* För de som undrar så väger de gula vikterna 15kg, de blå 20kg och de smala svarta 15kg. För de som inte förstår det är det meningen att detta skulle vara en skojfrisk tråd, med andra ord är vi inte helt seriösa.

Robbin
2005-04-14, 09:52
Jag ska precis till att köra lite discochins, varför de är disco är för att jag kör dem i smithmaskin istället för i ett chinsräck eftersom det inte finns på vårat gym :D

Robbin
2005-04-14, 09:54
Då är vi igång med de fullständigt sprakande chinsen! Synd att inte kortet visar benen mina för då hade ni sett att jag får hålla isär dem för att inte slå i golvet vid varje nedgång :)

Robbin
2005-04-14, 09:55
Darse är på G, hårig som få men glad ändå!

Robbin
2005-04-14, 09:56
Dags för stångrodd på 90kg då, yeeah killer blicken! :devil:

Klo
2005-04-14, 09:59
Discograbbarna eh...
Vad sa dom andra på gymet när ni tränade i bar överkropp :laugh:

Robbin
2005-04-14, 10:01
Latsdrag med fullt magasin (100kg), duger i krig! Som jag och Darse brukar säga, "If you ain't got a fucking wide back you ain't DISCO!".

Robbin
2005-04-14, 10:02
Nu är det såhär vännen att JET redan finns på detta forum och eftersom jag vet att jag:

1. Inte har hockeyfrilla
2. Skulle köra chins utan att vara gravt drogpåverkad

så vill jag bara påpeka att det INTE är jag på bilderna :devil:


Du får vänligen ursäkta vårat grova misstag herr Jet Icke Disco. Vi ska genast åtgärda problemet genom att lägga till herr Jet Disco's efternam!

Robbin
2005-04-14, 10:04
Discograbbarna eh...
Vad sa dom andra på gymet när ni tränade i bar överkropp :laugh:

Vi tänkte va lite smarta så vi gick dit klockan 9 på en onsdagmorgon för att ta korten, trodde det skulle va helt tomt men det visade sig att mornarna visst är pensionärernas stamtid! *screwy*
Vi struntade dock blankt i de andras trivsel och drog av oss tröjorna ändå, ska det va disco ska det synas! :cool:

Robbin
2005-04-14, 10:06
Skivstångscurl med 65kg, lägg märke till hur vackert mina reflexer lyser.

palme
2005-04-14, 10:07
Är ju inte direkt hygieniskt att träna med bar överkropp...

Robbin
2005-04-14, 10:08
Darse skulle ville inte vara för mycket sämre än pappa Robbin så han försökte sig på en hantelsläng med 30kgs hantlarna! *rolleyes*

jwzrd
2005-04-14, 10:08
Är ju inte direkt hygieniskt att träna med bar överkropp...

Nej alla vet att bacillerna från någon som står och kör skivstångscurl flyger genom rummet mot dig direkt.

Robbin
2005-04-14, 10:10
Kör lite bänkpress på 120kg, det är såna här bilder som gör att man funderar på att deffa. *grr*

Robbin
2005-04-14, 10:11
Är ju inte direkt hygieniskt att träna med bar överkropp...

Vi är mycket väl medvetna om denna fakta redan, därför delade vi ut gratis munskydd till alla närvarande.

Mighty
2005-04-14, 10:12
Jet skulle ville inte vara för mycket sämre än pappa Robbin så han försökte sig på en hantelsläng med 30kgs hantlarna! *rolleyes*
Och med det ordvalet förstår vi hur strikt det utförandet var :D

Robbin
2005-04-14, 10:12
Snedbänk 100kg, eller är det 110kg? Vad väger egentligen stången i en smithmaskin?

Robbin
2005-04-14, 10:15
Oj var ju nära på att glömma hantelcurlen på 35kg!

Robbin
2005-04-14, 10:16
Nu kommer då en riktigt hantelcurl från Darses sida.

Robbin
2005-04-14, 10:17
Hantelpress i lutande bänk, ja det är faktiskt lutande, fast kortet är taget uppifrån. 40kgs hantlar.

Robbin
2005-04-14, 10:19
Nu ska här visas några riktiga posingbilder. Det är så här det ska posas för att tas in i discoriket! *flex* :bow:

Piranha
2005-04-14, 10:23
Snedbänk 100kg, eller är det 110kg? Vad väger egentligen stången i en smithmaskin?


Stången i Ladysmithen väger 20 , således 90 kilo totalt ..

z_bumbi
2005-04-14, 10:24
Robbin: Varför använder du Jets namn när han redan har talat om att han inte vill bli förknippat med bilderna?
Så svårt är det inte att byta namna på din kompis...gör det i fortsättningen!

Robbin
2005-04-14, 10:25
Stången i Ladysmithen väger 20 , således 90 kilo totalt ..

Tack för informationen! Fast det är faktiskt två femmor på varje sida också som inte syns ;) Alltså sammanlagt 100 pannor.

Robbin
2005-04-14, 10:26
Robbin: Varför använder du Jets namn när han redan har talat om att han inte vill bli förknippat med bilderna?
Så svårt är det inte att byta namna på din kompis...gör det i fortsättningen!


Ska bli!

Robbin
2005-04-14, 10:33
Eftersom Jet tydligen var där och tränade så kommer här lite bilder på honom!

Vackra bilder på en vacker man, själva poseringen kunde dock varit aningen vassare men det vägs som sagt upp av helheten!

Robbin
2005-04-14, 10:35
En latsspread, första någonsin. Jag skyller på tillfällig sinnesförvirring vid fototillfället för aldrig skulle väl en discodyrkare som jag köra riktiga poser! *slap*

Robbin
2005-04-14, 10:38
Jag vet inte vem du är, men det är väldigt uppfriskande med tuffa småbarn över Internet, det är ju tyvärr tidens melodi, små fräcka pojkar med alldeles för mycket tid som känner sig oövervinnliga bakom skärmen....

Om du på något sätt tog illa upp av att vi råkade använda ditt namn så är det åtgärdat nu och vi ber om ursäkt. Det var inte alls meningen att detta skulle bli en skryttråd om det uppfattas så, snarare att det skulle bli en rolig tråd och därmed också förklarat varför vi skriver lite halvkaxiga saker.

King Grub
2005-04-14, 10:42
Ordnat.

Robbin
2005-04-14, 10:43
Det är inte alls åtgärdat eftersom det fortfarande står mitt nick i rubriken.

Testa att rensa cookies, eller uppdatera sidan eller så. På min dator står det iaf numera Robbins & Darses discodans.

Robbin
2005-04-14, 10:45
Riktigt snygg pose!

Karl_alfred
2005-04-14, 10:46
Haha störtsköna och starka killar :hbang:

Robbin
2005-04-14, 10:46
Titta titta! Man ser allt lite ben sticka fram där nederst på kortet!

Robbin
2005-04-14, 10:49
Mm Darse är störst snyggast och bäst :thumbup: Kolla bara in den magposen!

Robbin
2005-04-14, 10:52
Med de där hallandsås bicepsarna kommer du inte långt i discovärlden! /Darse

Robbin
2005-04-14, 10:54
Haha störtsköna och starka killar :hbang:

Man tackar! Fast som sagt det är bara på skoj *bs*

victor_n
2005-04-14, 10:56
lite små roliga bilder faktiskt :)

Robbin
2005-04-14, 10:56
Ohh yes baby this is the real discoshit! :bow:

The_RobRoy
2005-04-14, 11:30
Stången i Ladysmithen väger 20 , således 90 kilo totalt ..

På Ladysmithen sitter det en klisterlapp längst upp där det står att stången väger 15 kg, på båda två gymmen som jag stött på en sån.

Således 95kg om man räknar med hans icke-synliga 5 kilos..

Rolig tråd förövrigt :thumbup:

supremo
2005-04-14, 11:41
På Ladysmithen sitter det en klisterlapp längst upp där det står att stången väger 15 kg, på båda två gymmen som jag stött på en sån.

Dock finns smithmaskiner på Campushallen där stången väger 30 kilo, så 15 kilo är ju ingen standard.

victor_n
2005-04-14, 11:53
Dock finns smithmaskiner på Campushallen där stången väger 30 kilo, så 15 kilo är ju ingen standard.

shitt 30 kg bara stången :confused:
vet att den på vårt gym ligger på 15.. men kör alltid vanlig sne å plan bänk ;)

JJ
2005-04-14, 12:12
Jag vet inte vem du är, men det är väldigt uppfriskande med tuffa småbarn över Internet, det är ju tyvärr tidens melodi, små fräcka pojkar med alldeles för mycket tid som känner sig oövervinnliga bakom skärmen....

Fan vad löjlig du är, den enda som försökt spela tuff i den här tråden är du.

Bigbicep
2005-04-14, 12:40
skitskön tråd :bow: äkta Kollozzeum anda

TrasMannen
2005-04-14, 13:02
skitskön tråd :bow: äkta Kollozzeum anda

hehe, och det vet du som har 1 posts??? :D

Sheogorath
2005-04-14, 13:12
Det där var ju inte disco! Latsdrag i V-grepp, stångrodd, bänk, incline hantelpress, stångcurl osv? Det enda som var disco var smithen... Skärpning! Dessutom skymtar vi ett par riktigt bra ben där... *grr27*

För äkta disco vill vi se:

Mer smithpressar!
Dubbel bicepsposering i cable-crossen!
Knästående kabeldrag snett uppåt!
Preachercurl med ez-stång och...
MER DRAGREMMAR och...
TRÄNINGSHANDSKAR! (gärna en sån där flashig kombo med dragremmar i handskarna)

:D

Bigbicep
2005-04-14, 13:18
hehe, och det vet du som har 1 posts??? :D

Jupp,,, har läst ganska mycket på det här forumet :D reggade mig bara för att kunna se medlemsbilderna...

Robbin
2005-04-14, 13:23
shitt 30 kg bara stången :confused:
vet att den på vårt gym ligger på 15.. men kör alltid vanlig sne å plan bänk ;)

När man tänker efter lite så är väl de flesta smithstångar lika stora/långa som vanliga fria bänkpressstänger? Och sen är det ju två "krokar" på dem också så det skulle inte förvåna mig om de väger runt 25-30kg.

Robbin
2005-04-14, 13:25
På Ladysmithen sitter det en klisterlapp längst upp där det står att stången väger 15 kg, på båda två gymmen som jag stött på en sån.

Således 95kg om man räknar med hans icke-synliga 5 kilos..

Rolig tråd förövrigt :thumbup:


Äntligen har folk börjat fatta att tråden just är här för att bara vara rolig :bow:

Ska ta en titt om det finns nån klisterlapp på våran smithmaskin, tvekar dock eftersom gymmet inte är direkt nytt.

Mighty
2005-04-14, 13:29
hehe, och det vet du som har 1 posts??? :D
Men du som är jätterutinerad med dina 360 poster och varit medlem i hela 6 månader har väl självklart stenkoll på sånt...

Chris
2005-04-14, 13:29
Fan vad löjlig du är, den enda som försökt spela tuff i den här tråden är du.

Nej men han är tuff på riktigt också. *rolleyes*

Robbin
2005-04-14, 13:33
Det där var ju inte disco! Latsdrag i V-grepp, stångrodd, bänk, incline hantelpress, stångcurl osv? Det enda som var disco var smithen... Skärpning! Dessutom skymtar vi ett par riktigt bra ben där... *grr27*

För äkta disco vill vi se:

Mer smithpressar!
Dubbel bicepsposering i cable-crossen!
Knästående kabeldrag snett uppåt!
Preachercurl med ez-stång och...
MER DRAGREMMAR och...
TRÄNINGSHANDSKAR! (gärna en sån där flashig kombo med dragremmar i handskarna)

:D


Du skojar??!! Du menar att vi har tränat på fel sätt hela tiden?? ÄR vi inte disco?? Herregud vi som alltid trott att stångrodd är den optimala discodans övningen! Bäst att vi genast lägger om schemat och kör precis de övningarna du säger 7 dagar i veckan. Då måste vi väl bli grymt disco och kommer in i discoparadiset? Eller är du bara någon som vill sabotera för oss, the devil in disguise perhaps?

Benen är faktiskt en synvilla ;) Har inte kört ben i hela mitt liv :naughty:

Sheogorath
2005-04-14, 13:41
Du skojar??!! Du menar att vi har tränat på fel sätt hela tiden?? ÄR vi inte disco?? Herregud vi som alltid trott att stångrodd är den optimala discodans övningen! Bäst att vi genast lägger om schemat och kör precis de övningarna du säger 7 dagar i veckan. Då måste vi väl bli grymt disco och kommer in i discoparadiset? Eller är du bara någon som vill sabotera för oss, the devil in disguise perhaps?

Benen är faktiskt en synvilla ;) Har inte kört ben i hela mitt liv :naughty:

Ey! Cool down, man. Jag satt med ett leende på läpparna när jag skrev min post, nu verkar det nästan som om ni tror att... Äsch, inte fan vet jag. Sinnestämningar är svåra att förmedla på nätet. Min post var också PÅ SKOJ, iaf.

Peace.

Janolov
2005-04-14, 14:15
Det är inte alls åtgärdat eftersom det fortfarande står mitt nick i rubriken.

hehe...riktigt hysterisk efter att någon haft samma nickname på nätet...kanske du också har för mycket tid över?

Myten
2005-04-14, 16:31
Prova och gå ner i vikt så kanske dina armar börjar växa!

hultman
2005-04-14, 16:50
Aaa, då blir de säkert enorma!

Hades
2005-04-14, 22:10
Skön tråd! Hoppas på en uppföljare!

muddler
2005-04-14, 23:08
haha bästa tråden idag!! ser bra ut grabbar kör hårt!! :thumbup: :D

TrasMannen
2005-04-15, 00:09
Jupp,,, har läst ganska mycket på det här forumet :D reggade mig bara för att kunna se medlemsbilderna...

Jamen välkommen in i det blåa fluffiga då :naughty:

Slartibartfast
2005-04-15, 12:51
Kula bilder! :thumbup:

ölobrännvin
2005-04-15, 21:53
Men du som är jätterutinerad med dina 360 poster och varit medlem i hela 6 månader har väl självklart stenkoll på sånt...
Jaha och det vet DU som bara har 174 poster *screwy*
Rolig tråd föresten men mej lurar ni inte, dina ben är större än mina och jaghar blivit disco bedömd här på kolo så sluta genast att tjuvträna benen....

Sparrisen
2005-04-15, 22:34
Hos en riktig (standard) smith väger själva stången 20 kilo och "hakarklossarna" väger 5 kilo vardera - summan blir 30 kilo. Nu finns det som sagt även andra varianter som väger 20 och 15 kilo etc.

Sparrisen
2005-04-15, 22:35
Kommentar till träningen:

Om du kör på dessa vikter även när du kör "seriöst" råder jag dig starkt att sänka vikten. Vikerna ser inte ut att motsvara kroppsstorleken.

Stab
2005-04-15, 23:59
Kommentar till träningen:

Om du kör på dessa vikter även när du kör "seriöst" råder jag dig starkt att sänka vikten. Vikerna ser inte ut att motsvara kroppsstorleken.

Det e väl lite väl mycket gissning från din sida, jag e inte så väldigt mycket större och har inga problem att köra kontrollerat på liknande vikter. Jag har alltid varit väldigt stark för kroppsstorleken maybe är han det oxo, vi alla är olika. Vissa är ju relativt stora och tar inget.

Sparrisen
2005-04-16, 08:34
Det e väl lite väl mycket gissning från din sida

Ja

Robbin
2005-04-16, 10:18
Jaha och det vet DU som bara har 174 poster *screwy*
Rolig tråd föresten men mej lurar ni inte, dina ben är större än mina och jaghar blivit disco bedömd här på kolo så sluta genast att tjuvträna benen....


Hmm det här är inte bra, en annan discokille klagar på benen. Du känner möjligtvis inte till någon plastikkirug som kan ta bort några kilo muskelmassa från låren?

Robbin
2005-04-16, 10:27
Kommentar till träningen:

Om du kör på dessa vikter även när du kör "seriöst" råder jag dig starkt att sänka vikten. Vikerna ser inte ut att motsvara kroppsstorleken.


Vet inte om du är seriös eller inte med det uttalandet men det verkar så. Svaret på din fråga är ja, jag kör med de här vikterna när jag kör seriöst. Jag kör mångt och mycket enligt max-ot alltså 4-6 repetitioner med undantag för vissa övningar. Jag har inga problem att köra 15 strikta repetioner på 40kgs hantlarna i lutande hantelpress tex om jag kör det som första övning.

Jag ger dig ett exempel på hur ditt uttalande skulle kunna fungera i en träningssituation. Vi låtsas att jag kör 30 repetioner på 50kg i bänkpressen, min träningskompis säger "är det inte dags att öka vikten snart". Jag svarar "nej mina armar måste växa två cm till innan jag kan köra på mer vikt".
Menar bara att varför ska massan avgöra vilken vikt du ska träna på, är det inte styrkan som borde avgöra det?

Robbin
2005-04-16, 10:53
Kom på att det kanske kan vara kul med lite stats. Min träningskompis mått har jag ingen aning om men han är iaf ca 180 lång och väger 95kg, 19år gammal.

Ålder: nyss fyllda 19
Tränat: 10månader, sen uppehåll i 1,5år och har nu tränat i 5månader
Längd: 185cm
Vikt: 85kg
Bröst: 116 cm
Överarm: 40 cm
Midja: 83 cm
Höft: 96 cm
Lår: 61 cm
Vader: 41 cm

Alla mått är med avslappnade, icke pumpade muskler.

zanzi
2005-04-16, 11:10
Kommentar till träningen:

Om du kör på dessa vikter även när du kör "seriöst" råder jag dig starkt att sänka vikten. Vikerna ser inte ut att motsvara kroppsstorleken.

Du skämtar eller?
Jag kör i alla fall på den vikten som är tung och inte den vikt som "motsvarar min kroppsstorlek". Ta inte detta på fel sätt och tro att jag menar att man ska ta den tyngsta vikten och bara slänga upp den utan nån kontroll alls...

Ledsen att jag drog iväg i din tråd Robbin... Ser jävligt bra ut föresten och schysta vikter du kör med också för övrigt ;)

Bigbulka
2005-04-16, 12:33
Kommentar till träningen:

Om du kör på dessa vikter även när du kör "seriöst" råder jag dig starkt att sänka vikten. Vikerna ser inte ut att motsvara kroppsstorleken.Förstår inte alls den kommentaren?

Sparrisen
2005-04-16, 14:35
Förstår inte alls den kommentaren?

Han ser ut att ha dålig utveckling på tex armarna... etc.

vad fattar du inte?

Patriarch K
2005-04-16, 15:02
Haha, ni är lika häftiga som oss och tränar i bar överkropp. Är ni lika hardcore när det är folk där?

swiftin
2005-04-16, 15:12
Riktigt snygg kropp och schyssta vikter! :bow:

Bar överkropp is the shit!

Fatalist
2005-04-16, 15:17
Det där var ju inte disco! Latsdrag i V-grepp, stångrodd, bänk, incline hantelpress, stångcurl osv? Det enda som var disco var smithen... Skärpning! Dessutom skymtar vi ett par riktigt bra ben där... *grr27*

För äkta disco vill vi se:

Mer smithpressar!
Dubbel bicepsposering i cable-crossen!
Knästående kabeldrag snett uppåt!
Preachercurl med ez-stång och...
MER DRAGREMMAR och...
TRÄNINGSHANDSKAR! (gärna en sån där flashig kombo med dragremmar i handskarna)

:D

Du glömde midjeväskan! :furious:

tp_88
2005-04-16, 16:09
Du glömde midjeväskan! :furious:

Midjeväska är inte Disco; det är bara bögigt! :thefinger: ;)

Thony
2005-04-16, 16:17
Haha, ni är lika häftiga som oss och tränar i bar överkropp. Är ni lika hardcore när det är folk där?

ja jätte häftigt.

Päär
2005-04-16, 18:03
Han kanske tycker det var jättehäftigt (notera att det sitter ihop). Eller ska alla tycka likadant??

Notera att detta är ett svar till förra posten, glömde att citera.

Mighty
2005-04-16, 18:25
Jaha och det vet DU som bara har 174 poster *screwy*
Rolig tråd föresten men mej lurar ni inte, dina ben är större än mina och jaghar blivit disco bedömd här på kolo så sluta genast att tjuvträna benen....
Och vart har jag påstått att jag skulle veta det? *screwy*
Kommentera inte sådant du inte vet något om. Fast då skulle det iofs nog bli ganska tyst från dig här.... *kissass*

skeletron
2005-04-16, 19:03
Hörru discokillen, du var väl på 70/80- tals discot igår? Antar jag

Big_Vik
2005-04-16, 20:04
Haha, ni är lika häftiga som oss och tränar i bar överkropp. Är ni lika hardcore när det är folk där?

Sitter det inte en i sittande rodden längst bort?

Fint initiativ, bra bilder och starka killar. Har ni månne tjuvtränat styrkellyft eller något, volymen verkar inte hänga med styrkan helt och hållet, nej det måste vara för att ni inte posat så mycket. Discotips: Flexa er i spegeln under seten, ska underlätta posingen i spegeln efter passet något vad jag hört ( och det är ju det man lever för :hbang: :D)

Robbin
2005-04-16, 20:11
Haha, ni är lika häftiga som oss och tränar i bar överkropp. Är ni lika hardcore när det är folk där?

Det var faktiskt ett gäng pensionärer där när vi tränade, de gjorde stora ögon vill jag lova :D

Robbin
2005-04-16, 20:12
Hörru discokillen, du var väl på 70/80- tals discot igår? Antar jag

Självklart :cool: Man måste passa på nu när det går mot studenten, blir fest varje helg framöver. Var du där?

Patriarch K
2005-04-16, 20:15
Det var faktiskt ett gäng pensionärer där när vi tränade, de gjorde stora ögon vill jag lova :D

Haha, folk tittar snett på oss också ibland. Min kompis gick förbi en person med bar överkropp och jag såg att killen bara skakade på huvudet samtidigt som han tittade på min kompis :)

Robbin
2005-04-16, 20:17
Sitter det inte en i sittande rodden längst bort?

Fint initiativ, bra bilder och starka killar. Har ni månne tjuvtränat styrkellyft eller något, volymen verkar inte hänga med styrkan helt och hållet, nej det måste vara för att ni inte posat så mycket. Discotips: Flexa er i spegeln under seten, ska underlätta posingen i spegeln efter passet något vad jag hört ( och det är ju det man lever för :hbang: :D)


Det sitter en gubbe där ja :)
Vi har aldrig tränat styrkelyft eller liknande men vi har båda alltid varit ganska starka. Men vi har undanhållit en hemlighet för er och det är förmodligen därför vi är starka i jämförelse med vår massa. För ca 2-3år sedan tränade vi i lite mindre än ett år och då var vi både starkare och större än nu, sen slutade vi träna och hade uppehåll i kanske 1,5 år. Nu har vi dock börjat träna igen och styrkan kommer tillbaka i ruskig fart men massan går väl lite segare. Det är väl den förklaringen jag har iaf.

skeletron
2005-04-16, 21:04
Haha, ja, jag var där. Fast vad jag hade där att göra är en annan femma ;)

Självklart :cool: Man måste passa på nu när det går mot studenten, blir fest varje helg framöver. Var du där?

TheButcher
2005-04-18, 14:36
Kör lite bänkpress på 120kg, det är såna här bilder som gör att man funderar på att deffa. *grr*
HAHA aa du behöver verkligen deffa där.. *kissass*

skeletron
2005-04-21, 14:58
Vafan?! Sett dig två dar i rad nu i skolan :S Undrar om det är rätt kille..

Robbin
2005-04-21, 17:24
Vafan?! Sett dig två dar i rad nu i skolan :S Undrar om det är rätt kille..


Haha vadå eller? Liknar jag inte mig själv på korten *flex* Nu får du ta och förklara dig *popcorn* Eller menar du att jag inte brukar va i skolan så ofta? Det är visserligen sant :D


*Edit* För övrigt är jag riktigt duktig på att dölja att jag överhuvudtaget styrketränar med mina klädval. På onsdagar är det obligatorisk kavajdag i kompisskaran om det kan hjälpa dig.

Baan
2005-04-21, 18:15
fixa lite böj/marklyft bilder nu.. något lite mer utmanande än curls :)
(även nu om det är bedömmt status att fota sig själv med tunga hantlar :))

roliga med träningsbilder i övrigt, även om tråden kanske är lite nerknarkad nu. spela gärna in lite korta klipp nästa gång om det går ordna, vore väl intressant

skeletron
2005-04-21, 22:09
Haha, nejnej, det är jag som är lite för virrig :)
Jo, såg dig i kavaj, så det var det nog.. :P Inga besvikelser här med andra ord
;)

Haha vadå eller? Liknar jag inte mig själv på korten *flex* Nu får du ta och förklara dig *popcorn* Eller menar du att jag inte brukar va i skolan så ofta? Det är visserligen sant :D


*Edit* För övrigt är jag riktigt duktig på att dölja att jag överhuvudtaget styrketränar med mina klädval. På onsdagar är det obligatorisk kavajdag i kompisskaran om det kan hjälpa dig.

rememberence
2005-04-22, 17:21
vart är bilderna?! :D :MrT: *grr27*

Kebab-Arne
2005-08-28, 21:12
Blir lite bump nu men skitsamma.

Skitskön tråd med skitsköna bilder!! :hbang:
Synd bara att tjafs ska förstöra tråden.

Vet inte hur strikt ni kör övningarna men starka är ni, strikt eller ej. :thumbup:

Robbin
2005-08-29, 17:37
Blir lite bump nu men skitsamma.

Skitskön tråd med skitsköna bilder!! :hbang:
Synd bara att tjafs ska förstöra tråden.

Vet inte hur strikt ni kör övningarna men starka är ni, strikt eller ej. :thumbup:


Jag kör olika strikt på olika övningar men aldrig riktigt ostrikt, tycker inte jag själv iaf ;) Fast nu är vi veka igen, studenten och sommaren tog knäcken på oss båda och Narse spenderar numera sin tid i lumpen medans jag försöker komma tillbaka i någorlunda form. Bara så alla vet, STUDENTSUPANDET ÄR ICKE OPTIMALT!

GymTT
2006-02-01, 16:08
Hur är dagsformen på dessa två herrar?

SuperJohan
2006-02-02, 14:27
Störtskön tråd! :hbang:

Robbin
2006-02-03, 10:18
Att folk fortfarande hittar till denna gamla tråden. Kanske beror på att jag har den som signatur i och för sig ;)

Tänkte att jag inte kan göra dig besviken GymTT så jag tar och laddar upp några bilder från igår. Tyvärr blir det bara på mig eftersom Darse fortfarande kämpar i lumpen. Ljuset på bilderna är inte det bästa heller men de får duga så länge.

Robbin
2006-02-03, 10:20
Någon form av biceps-spännis-bild. Som synes också min nya avatar.

Robbin
2006-02-03, 10:22
Och så kommer en "halv-magpose", fast det blev inte värst mycket av magen som man såg av den bilden. *grr27* Tycker att jag har synligare magrutor i verkligheten.

Robbin
2006-02-03, 10:25
Otroligt nog kommer en bild på mina vader nu! Riktigt mörk bild tyvärr. Fast någon bild på låren vågar jag verkligen inte lägga upp, dom är så skrattretande små och mjuka att man knappt ser dom. Förvånar mig inte om jag snart har större armar än lår :laugh:

Robbin
2006-02-03, 10:30
Triceps, lite tur att solen skiner in rakt på armen i alla fall. Lägg märke till clementinerna i bakgrunden. Funderar på att sätta i mig hela påsen på lördag då jag har ätardag, då kanske man blir av med snuvan och öronontet man dragits med i veckan. :D

The_RobRoy
2006-02-03, 10:32
Tycker det ser grymt bra ut, stor och hård, du verkar öka ruggigt snabbt, man blir riktigt avis faktiskt :)

Robbin
2006-02-03, 10:35
Någon sleten latsspread lyckades jag slå också. Tycker det är en av de svåraste poserna att sätta på ett bra sätt. Det är så svårt att få en känsla av hur man själv ser ut när man står och försöker få ut latsen.

Robbin
2006-02-03, 10:48
Det var alla bilder för denna gången, tog en massa fler fast antingen var de i helt tokiga poser eller alldeles för mörka så finns ingen anledning att lägga upp dem. Fast eftersom jag har skaffat en egen digitalkamera nu är det mycket möjligt att det kommer upp fler bilder i fortsättningen, lär ta några i slutet av deffen åtminstone.

Mycket nöje herr TT. :naughty:

tigerofsweden
2006-02-03, 10:49
Det var alla bilder för denna gången, tog en massa fler fast antingen var de i helt tokiga poser eller alldeles för mörka så finns ingen anledning att lägga upp dem. Fast eftersom jag har skaffat en egen digitalkamera nu är det mycket möjligt att det kommer upp fler bilder i fortsättningen, lär ta några i slutet av deffen åtminstone.

Mycket nöje herr TT. :naughty:

Herr TT kommer komma i byxan nu!

Jävligt bra fysik :thumbup: Så ska ja se ut om ngt år :D

Kebab-Arne
2006-02-03, 11:04
Schysst som fan!!

Jävligt bra form.

86:a?

GymTT
2006-02-03, 11:14
Jevlar, tack man.
klart nöjd. shit du har verkligen bra fysik, jag gillar fettprocenten, perfekt tycker jag.
hur länge hade du tränat?

mvh tt

Slartibartfast
2006-02-03, 11:52
Pra pilder!

Vad väger du? Längd?

hultman
2006-02-03, 12:51
Nice fysik. Försök inte påstå att du är disco en gång till!

Adio
2006-02-03, 14:50
Fy fan va najs body!

Nästan "den perfekta fysiken" enligt min uppfattning.. om du då köttar upp benen lite.

:naughty:

Naesetgrabb
2006-02-03, 15:37
Total avsaknad av midja? Skön v-form:)

Robbin
2006-02-03, 17:37
Tack för alla positiva svar! Gör att man finner ljus i deffens mörker :)
Men jag märker att jag får ta och lägga upp några mer bilder senare för det finns absolut saker att klaga på.

Har tränat ungefär 2 år nu, inte i följd dock. Började träna när jag var runt 16,5år och tränade en 10 månader. Sedan gjorde jag uppehåll i ungefär ett år innan jag började träna igen förra hösten. Nu har jag hållt på till och från i en 14-15 månader tror jag, hade ett 2-3 månaders uppehåll runt studenten/sommaren och ett litet nu i höstas annars har det varit full rulle mest hela tiden. Fyller 20 år nu i april.

Är 185-186cm lång och morgonvikten är nu 86-87kg på nergång. Planerar att gå ner några få kg till för att sen ligga på ett litet energiöverskott fram till sommaren. Förhoppningsvis får jag min knäoperation gjord i mars så man kan börja träna dom släpande benen rejält också.

Hej hopp!

The_RobRoy
2006-02-03, 18:13
somsagt grymt imponerande bygge på så kort tid, inte många som skulle klara av det :thumbup:

Slartibartfast
2006-02-03, 19:35
Tack för alla positiva svar! Gör att man finner ljus i deffens mörker :)

Är ju helt jävla sanslöst om du bara tränat två år! :bow:

GymTT
2006-02-03, 19:50
Är ju helt jävla sanslöst om du bara tränat två år! :bow:


Kan bara hålla med, riktigt bra gjort.

Lallle
2006-02-03, 21:04
Jävlar vilka ökningar, grymt

SuperJohan
2006-02-04, 00:11
Sådana här trådar som får en att rycka upp sig och inte lägga ner träningen :thumbup:

The_RobRoy
2006-02-04, 01:19
Sådana här trådar som får en att rycka upp sig och inte lägga ner träningen :thumbup:

Det eju precis det de får, man går och harvar på gymmet i 5-6 år och har kommit hälften så långt som en pojkspoling som tränat 2 år till och från

Robbin
2006-02-04, 08:55
Ja vad ska man säga, jag gick upp från 67kg-105kg under min första träningsperiod och jag tror att mycket av min massa idag är att tacka för det. Det var självfallet enormt mycket fett också så det är inget jag rekommenderar till någon.

Och nu undrar ni hur fan jag kunde tillåta mig själv att gå upp så mycket. Det var helt enkelt så att jag och mina kompisar helt idiotiskt sammanlänkade muskelmassa med vikt. Med andra ord den som var tungst var störst. Så man pressade sig till det yttersta med mat och gick upp i vikt. Sedan när man märkte hur fet man blivit så lade jag bara av. Gick ner till 75 kg under följande år utan styrketräning. Då var jag i bra form så en 7-8kg muskler fick jag nog ut av det iaf. Möjligt att man kunde behållt än mer muskler om man gjort en regelrätt deff.

Känns även som att när jag började träna igen efter uppehållet så fick jag tillbaka min styrka riktigt snabbt och massan kom med det. Har ingen aning om det finns någon som heter muskelminne eller inte men det kändes som jag hade just det. Nu var jag alltså en 80kgs kille som var nästintill lika stark som jag var när jag vägde 105kg. På den vägen är det..

GymTT
2006-02-04, 08:57
Ja vad ska man säga, jag gick upp från 67kg-105kg under min första träningsperiod och jag tror att mycket av min massa idag är att tacka för det. Det var självfallet enormt mycket fett också så det är inget jag rekommenderar till någon.

Och nu undrar ni hur fan jag kunde tillåta mig själv att gå upp så mycket. Det var helt enkelt så att jag och mina kompisar helt idiotiskt sammanlänkade muskelmassa med vikt. Med andra ord den som var tungst var störst. Så man pressade sig till det yttersta med mat och gick upp i vikt. Sedan när man märkte hur fet man blivit så lade jag bara av. Gick ner till 75 kg under följande år utan styrketräning. Då var jag i bra form så en 7-8kg muskler fick jag nog ut av det iaf. Möjligt att man kunde behållt än mer muskler om man gjort en regelrätt deff.

Känns även som att när jag började träna igen efter uppehållet så fick jag tillbaka min styrka riktigt snabbt och massan kom med det. Har ingen aning om det finns någon som heter muskelminne eller inte men det kändes som jag hade just det. Nu var jag alltså en 80kgs kille som var nästintill lika stark som jag var när jag vägde 105kg. På den vägen är det..



Grymt! du verkar ha anlag för detta med styrketräning:)
hade du någon journal?

Robbin
2006-02-04, 09:00
Grymt! du verkar ha anlag för detta med styrketräning:)
hade du någon journal?

Tyvärr inte, jag kom hit ganska sent vilket man ångrar idag. Om man bara haft den kunskapen som finns här lite tidigare :) Har visserligen en journal som är runt ett år gammal men där har jag bara plitat in några få pass.

Föresten du är väl också under deff nu? Hur går det?

GymTT
2006-02-04, 09:07
Tyvärr inte, jag kom hit ganska sent vilket man ångrar idag. Om man bara haft den kunskapen som finns här lite tidigare :) Har visserligen en journal som är runt ett år gammal men där har jag bara plitat in några få pass.

Föresten du är väl också under deff nu? Hur går det?


Ah sant! jag är här i hyffsad tid iaf (är bara 87a).
Jotack, den går rätt fint, minskar ungefär 1kg per veckan, startvikten var ca 85-86kg nu ligger jag på 80.2 förra måndagen. Vill ned mot 75, är inte alls grov men vill bara se rippad ut just nu. Håller du bra koll på kost / kcal osv?
MVH TT

Robbin
2006-02-04, 09:17
Ah sant! jag är här i hyffsad tid iaf (är bara 87a).
Jotack, den går rätt fint, minskar ungefär 1kg per veckan, startvikten var ca 85-86kg nu ligger jag på 80.2 förra måndagen. Vill ned mot 75, är inte alls grov men vill bara se rippad ut just nu. Håller du bra koll på kost / kcal osv?
MVH TT

Det är bra då var du ett år tidigare än mig iaf :thumbup:
Vet hur det är, om jag är ärlig så ser jag hellre lite smal men rippad ut än enorm och fet. Kul att höra att det går bra för dig iaf. Får du inte deffnojja som fasen när du går ner ett kg i veckan? För mig känns det som om jag är livrädd för att tappa muskler och inte fett och av någon anledning känns det verkligen som om det är så det går men det kan väl inte var möjligt.

Försöker hålla så bra koll på kost osv som det går, men kommer ju nya rön hela tiden. Ta bara det här med för och efterträningsdrinkarna, hur många små "förbättringar/ändringar" har det inte varit med dom det senaste året :D
Summan av kardemumman blir att jag vet ungefär hur mycket jag gör av med och äter per dag och försöker äta rätt saker vid rätt tillfällen, så nog har man koll på kosten alltid. Du är rätt optimal (har börjat hata det ordet :laugh: ) med kosten har jag förstått?

GymTT
2006-02-04, 09:27
Det är bra då var du ett år tidigare än mig iaf :thumbup:
Vet hur det är, om jag är ärlig så ser jag hellre lite smal men rippad ut än enorm och fet. Kul att höra att det går bra för dig iaf. Får du inte deffnojja som fasen när du går ner ett kg i veckan? För mig känns det som om jag är livrädd för att tappa muskler och inte fett och av någon anledning känns det verkligen som om det är så det går men det kan väl inte var möjligt.

Försöker hålla så bra koll på kost osv som det går, men kommer ju nya rön hela tiden. Ta bara det här med för och efterträningsdrinkarna, hur många små "förbättringar/ändringar" har det inte varit med dom det senaste året :D
Summan av kardemumman blir att jag vet ungefär hur mycket jag gör av med och äter per dag och försöker äta rätt saker vid rätt tillfällen, så nog har man koll på kosten alltid. Du är rätt optimal (har börjat hata det ordet :laugh: ) med kosten har jag förstått?

Ja sant det där med hellre liten och rippad.
Jo jag försöker göra så gott ifrån mig jag kan, försöker äta så bra som möjligt och som jag bara vet.
Angående det där med deffnojan, jo lite muskler tappar jag säkert och styrka (det har jag märkt) men det är väl priset antar jag, jag äter rätt mycket protein så det känns ändå som jag gör vad jag kan liksom, efter dieten nu tänkte jag försöka som du, ligga på ett litet kcal överskott fram till sommarn för att försöka bygga lite mer.

Vart bodde du btw?

Robbin
2006-02-05, 16:28
Lidköping, som inte ska förväxlas med Linköping ;) Ligger på Vänerns södersida.

Krille 87
2006-02-05, 16:48
Gryym fysik mannen !! Övre ryggen kanske behöver lite mer pisk men annars e det tvärgrymt :thumbup:

reinholdsson
2006-02-05, 19:24
Härlig fysik!

Berren
2006-02-05, 23:08
bra bygge. magen e inte och leka med. ge ryggen och tuttarna vad dom tål!!!

Robbin
2006-05-25, 19:16
Uppdaterar lite här också. Har redan postat bilderna i dagsformstråden men lite mer post kan inte skada :)

Robbin
2006-05-25, 19:17
Svartvitt :hbang:

Robbin
2006-05-25, 19:18
Sista bilden för stunden men kommer nog fler med tiden.

GymTT
2006-05-25, 19:25
:O

Sjuuuukt bra robbin, hur går träningen? bra antar jag?


mvh

Slartibartfast
2006-05-25, 19:25
Bra ansat penishår. :thumbup:

Robbin
2006-05-25, 19:34
:O

Sjuuuukt bra robbin, hur går träningen? bra antar jag?


mvh

Tack! Fast går sådär måste jag säga, eller tycker det själv åtminstonde. Tycker detta året har varit ett jädra upp och nedgång i vikt bara..
Hur går det själv?

Robbin
2006-05-25, 19:34
Bra ansat penishår. :thumbup:

Om man säger så här, jag är nog rakad i stort sett överallt :naughty:

GymTT
2006-05-25, 20:23
Tack! Fast går sådär måste jag säga, eller tycker det själv åtminstonde. Tycker detta året har varit ett jädra upp och nedgång i vikt bara..
Hur går det själv?


Okej! men formen ser myycket god ut :)

Jotack, har dock hoppat över till tennisen seriöst igen, men det känns riktigt bra faktiskt!

Hur mkt tränar du nu? mvh

Beecher
2006-05-25, 20:27
Uppdaterar lite här också. Har redan postat bilderna i dagsformstråden men lite mer post kan inte skada :)

det jag diggar mest på bilderna är dina bulliga axlar och ådrorna ovanför penis :thumbup:

Axmode
2006-05-26, 00:06
Vart köper man dedär ådrorna över snoppen*grr27*

hultman
2006-05-26, 15:04
Vart köper man dedär ådrorna över snoppen*grr27*

Man skaffar sig en jätteslane som behöver förses med enorma mängder blod för att kunna fyllas :D

PeRRy
2006-05-28, 15:02
Sorry gubbar men ja förstår itne det roliga i denna tråden och seriös ärden verkligen som du själv påpekade men antar att va värt ett försök av er..Tycler ni ska bli mycket större specielt du som stor där i köket och posar :P:P*slap*

Robbin
2006-07-03, 14:59
Tänkte att det kan vara bra att lägga upp lite bilder nu eftersom jag lägger av med deffen nu. Orkar inte gå ner mer känns som man börjar tappa muskler nu. Har haft en vilovecka nu men började träna idag igen. Nu är det dags att bli grov igen :Virro

Börjar med en latsspread.

Robbin
2006-07-03, 15:00
Och så en halv ljungbergare. Började ju med den posen så det är väl bara att fortsätta med den. Lättast att se utvecklingen då.

Robbin
2006-07-03, 15:05
Och nu the main event! Jag ska lägga upp en benbild! Tro mig jag skämms något otroligt men lägger upp dem eftersom jag äntligen ska börja träna ben nu efter att ha gjort knappt 10 benpass under hela min träningskarriär. Kan vara kul att titta tillbaka på efter något år.

Pata
2006-07-03, 16:27
Heh, rolig tråd. Roligast i början med discobyggningen!:Virro

hultman
2006-07-03, 17:45
Och nu the main event! Jag ska lägga upp en benbild! Tro mig jag skämms något otroligt men lägger upp dem eftersom jag äntligen ska börja träna ben nu efter att ha gjort knappt 10 benpass under hela min träningskarriär. Kan vara kul att titta tillbaka på efter något år.

Ditt jävla svin! Dina ben är lätt bättre än mina, och jag tränar ändå mina stickor någon gång ibland :(

jewzie
2006-07-10, 22:21
haha goa grabbar! härlig fysik robban.. men tyvärr så kommer jag ta dig :D

milad418
2006-07-11, 11:48
Rolig tråd ...grym fysik Robbin:thumbup:

Robbin
2006-07-12, 08:30
Pata: Jo den har väl blivit lite seriösare med tiden tråkigt nog, har ingen träningspartner längre och det känns lite halvt pinsamt att springa runt och ta kort på sig själv när man tränar.

hultman: Tror jag säkert inte! Du ska se dem avslappnade :)

jewzie: Tack! Men du jag är faktiskt inte gay, testa med grub eller någon istället.

milad418: Tackar.

Starfighter
2006-07-14, 13:09
ok, ser bra ut förutom att dom dära smala svarta väger 10 kg

Robbin
2006-07-14, 15:01
ok, ser bra ut förutom att dom dära smala svarta väger 10 kg

Jasså har du varit där och karvat bort 5kg på dem eller vad? De såg hela ut när jag använde dem iaf.

Ryska_raketen
2006-07-14, 15:02
Jasså har du varit där och karvat bort 5kg på dem eller vad? De såg hela ut när jag använde dem iaf.


fniss :D

polka_griis
2006-07-18, 22:54
Nice, så där ska jag också se ut om några år:cool:

Chaan
2006-07-20, 12:43
Det var de grymmaste armarna jag tror jag sett på en fotbollsspelare - e de amerikansk fotboll eller :)

Robbin
2006-07-20, 12:54
Det var de grymmaste armarna jag tror jag sett på en fotbollsspelare - e de amerikansk fotboll eller :)

Hahah tack :) Men det är faktiskt vanlig foboll jag sysslar med men jag är inte direkt seriös, tränade inte något förra året heller eftersom jag hade en skada på knäet som jag nu opererat. Ska börja spela fotboll igen nästa vecka faktiskt ;)

GymTT
2006-07-20, 21:59
robbin din byggare, hur går allt?

Robbin
2006-07-21, 08:31
robbin din byggare, hur går allt?

Tjenare! Det är fint med mig vet du. Har du helt lagt ner styrketräningen nu eller? Du hänger inte här så ofta iaf, satsar på tennisen istället?
Såg att du vart nere i båstad och snurrat runt lite iaf, några smaskigheter att bjuda på? :naughty:

GymTT
2006-07-21, 08:37
Tjenare! Det är fint med mig vet du. Har du helt lagt ner styrketräningen nu eller? Du hänger inte här så ofta iaf, satsar på tennisen istället?
Såg att du vart nere i båstad och snurrat runt lite iaf, några smaskigheter att bjuda på? :naughty:


mest löpning under sommaren :)
jadå många sådana fanns det!
PMar istället.

milad418
2006-07-24, 12:13
Sorry om du skrivit det innan: Men vad har du för stats Robbin? Längd, vikt, lite omfång (armar, bröst, mage) etc?

MVH

Robbin
2006-07-24, 13:25
Sorry om du skrivit det innan: Men vad har du för stats Robbin? Längd, vikt, lite omfång (armar, bröst, mage) etc?

MVH

Jadu brukar inte mäta mig direkt ofta, nöjer mig med att kolla i spegeln. Men senaste gången jag mätte som jag har uppskrivet vilket var flera månader sen såg det väl ut ungefär såhär. Har förmodligen minskat några cm på måtten eftersom jag har deffat ner mig lite. Väger ungefär 81kg nu.

Längd: 186cm
Vikt: 84kg
Arm: 43cm
Bröst: 119cm
Mage: 81cm
Lår: 62cm
Vader: 40cm

stiffieboy
2008-07-04, 09:31
Best of:cool: