handdator

Visa fullständig version : Få bort vax från händerna?


Bjorne
2005-04-14, 08:33
Hur gör ni? Efter man smetat i ett lager vax, så brukar händerna vara ganskla kladdiga, men eftersom fett inte löses i vatten, så går det ju inte direkt att tvätta av, så hur bär ni er åt? Några fina tips?

z_bumbi
2005-04-14, 08:37
"Tvätta" händerna med matolja.

Sen tvättar du händerna som vanligt med tvål.

daja
2005-04-14, 08:39
tvätta av de som går och torka sen på nån gammal handduk eftersom de blir rätt grisigt.

JJ
2005-04-14, 08:40
Hur gör ni? Efter man smetat i ett lager vax, så brukar händerna vara ganskla kladdiga, men eftersom fett inte löses i vatten, så går det ju inte direkt att tvätta av, så hur bär ni er åt? Några fina tips?

Man använder bättre saker som är vattenlösliga.

Bjorne
2005-04-14, 09:01
Man använder bättre saker som är vattenlösliga.Brukade an vända vattenlölsligt, men rinner så ifall man ex tränar...

JJ
2005-04-14, 09:04
Brukade an vända vattenlölsligt, men rinner så ifall man ex tränar...
Vad använde du då? Det har bara upplevt med lite billigare grejjer. Fråga din frisör nästa gång. När jag körde med vax gjorde jag som daja, det fick duga.

Berry
2005-04-14, 09:05
Tvätta händerna med lite diskmedel.

Thony
2005-04-14, 09:05
Eller raka av skiten och bli lika snygg som jag.

Arnesson
2005-04-14, 09:29
Låter som klassikern Dax Vax eller vad den nu heter :D

Jag har samma upplevelser som JJ, så skippa billiga skitsaker(om det nu är det du använder) och satsa på ett bra vax. Det låter ofta dyrt att betala 200-300kr/burk. Men en burk räcker länge, så det blir inte så dyrt i längden.

abjorn
2005-04-14, 09:40
Riktiga män rakar skallen :thumbup:

jwzrd
2005-04-14, 09:41
Riktiga män rakar skallen :thumbup:

Fåfängt!

JJ
2005-04-14, 09:42
Riktiga män rakar skallen :thumbup:

Du tappar hår, det är noterat.

Hardcore_pb
2005-04-14, 09:44
finns rätt kraftiga vax/gele aktiga saker som är vattenlösliga och har inga problem att sitta kvar i håret så länge man vill, dock kostar grejerna några kronor mer men dax förstör ju håret mer än det gör nytta...

Davil
2005-04-14, 10:05
Någon som kan rekomendera ett superduper starkt vattenlösligt hårvax ? Senast köpte jag D:FI, men gillade det inte riktigt.

henke_in_training
2005-04-14, 11:20
Låter som klassikern Dax Vax eller vad den nu heter :D

Jag har samma upplevelser som JJ, så skippa billiga skitsaker(om det nu är det du använder) och satsa på ett bra vax. Det låter ofta dyrt att betala 200-300kr/burk. Men en burk räcker länge, så det blir inte så dyrt i längden.

dax vax är grymt, kostar 30 spänn och en burk räcker i 6 månader... man drar i rejält med vax på måndagen sen behöver man inte ha i nåt mer på hela veckan, svårt att tvätta ur förutom med diskmedel..

abjorn
2005-04-14, 11:29
Du tappar hår, det är noterat.

nedå, snarare tvärtom. Det växer som ogräs ;)

daja
2005-04-14, 11:59
Någon som kan rekomendera ett superduper starkt vattenlösligt hårvax ? Senast köpte jag D:FI, men gillade det inte riktigt.

Testa Fudge, kostar en del men e värt det. Så pass "starkt" de går att kombinera med vattenlösligt.
Ska du till varje pris ha ett "superduperstarkt" vax är det nog Dax som gäller, men då får du ju också stå där med diskmedel.

_Magnus_
2005-04-14, 12:06
Riktiga män rakar skallen :thumbup:

Agree! Bästa beslut jag någonsin tagit. Nu när tunnhårigheten börjar göra sig påminnd är det dock mer eller mindre ett måste :laugh:

palme
2005-04-14, 12:22
dax vax är grymt, kostar 30 spänn och en burk räcker i 6 månader... man drar i rejält med vax på måndagen sen behöver man inte ha i nåt mer på hela veckan, svårt att tvätta ur förutom med diskmedel..

Håller med dax vax är suberb! Men ge fan i diskmedlet, det pajjar hårbotten på dig!!!

Ska finnas ett dax vax schampoo som aldrig nån verkar ha sett...men jag brukar köra schampoo och balsam i ett par omgångar. Går bra om man har kort hår.

aidee
2005-04-14, 12:29
Jag har extremtjockt och rakt hår, och har testat i stort sett allt, enda som funkar är L'oreals a*head web, går bra att kombinera med deras glue i samma serie. Både gelen o waxet kostar ca 119-149 kr o finns hos de flesta som säljer l'oreals hårprodukter.

Jaja, låter som jag är daico, gay whatever...men hadeni haft mitt hår hade ni förstått...utan vax ser det ut som om ni tänker er ett affrokrull men mitt hår står rakt ut istället.

Annars tvättar man av vax, även daxvax med hett vatten och diskmedel.

zanzi
2005-04-14, 12:29
Hade en kompis som körde med ett eget "vax"... i ingredienserna ingick trälim :thumbup: :D

aidee
2005-04-14, 12:33
Hade en kompis som körde med ett eget "vax"... i ingredienserna ingick trälim :thumbup: :D


O frillan var i klass med den på din avatar?

zanzi
2005-04-14, 12:52
O frillan var i klass med den på din avatar?

Jepp... man måste nästan vara en galen punkare för att prova sig på nått sånt ;)

Bjorne
2005-04-14, 14:54
Vad använde du då? Det har bara upplevt med lite billigare grejjer. Fråga din frisör nästa gång. När jag körde med vax gjorde jag som daja, det fick duga.Med det vattenlösliga är det självklart inga problem.

Men när jag tränar så har jag i vax för att håret inte ska bli så sliskigt, har man då vattenlösligt så är inte det så lyckat...

henke_in_training
2005-04-14, 15:07
Håller med dax vax är suberb! Men ge fan i diskmedlet, det pajjar hårbotten på dig!!!

Ska finnas ett dax vax schampoo som aldrig nån verkar ha sett...men jag brukar köra schampoo och balsam i ett par omgångar. Går bra om man har kort hår.

har sett det nån gång, men det är som du säger svårt, alla frisörer hatar ju dax vax, men tipset om diskmedel fick jag faktiskt av en frisör... :MrT:

gargantua
2005-04-14, 15:31
En frisör påstod senast idag att en av hennes manliga kollegor hade börjat tappa håret p g a ett alltför frekvent brukande av dax vax. Personligen tror jag bara att han hittat sin syndabock. Hur skulle ett vax kunna främja håravfall? Är det inte kroppen själv som reglerar sådant?

Markus H
2005-04-14, 16:11
Fins jhu dax wax som är lösligt i vatten, bara för att man använder dax wax så behöver det jhu inte vara den röda eller den blåa burken....

Jag tycker att D:fi den ljusblåa burken är det som fungerar bäst på MITT hår.!

henke_in_training
2005-04-14, 16:26
En frisör påstod senast idag att en av hennes manliga kollegor hade börjat tappa håret p g a ett alltför frekvent brukande av dax vax. Personligen tror jag bara att han hittat sin syndabock. Hur skulle ett vax kunna främja håravfall? Är det inte kroppen själv som reglerar sådant?

anledningen jag fick höra var att dax vaxet lägger sig i hårbotten och på nåt sätt stryper syretillförseln till hårsäckarna eller nåt liknande, (har inga referenser :D ) låter som en rimlig anledning tycker jag. Men vafan det finns ju inget vax som är lika bra eller billigt.. (givetvis är det det röda dax vaxet jag menar nu...)

Elajt
2005-04-14, 16:35
i borås kostar dax wax iaf minst 80kr burken, och jag kan tänka mig att det påskyndar håra avfall för att man sliter så mycket i håret, och det kanske stryper syre tillförseln, man drar juh av en hel del hårstrån med dax wac också ^^

Megatuttarna
2005-04-14, 16:47
Jag kör med Matrix Clay Wax, det är lera ungefär. Fungerar hur bra som helst och sköljes ur enkelt.

henke_in_training
2005-04-14, 16:55
Jag kör med Matrix Clay Wax, det är lera ungefär. Fungerar hur bra som helst och sköljes ur enkelt.

kostar?

daja
2005-04-14, 16:58
kostar?

antagligen

Thony
2005-04-14, 16:59
antagligen

pengar

Megatuttarna
2005-04-14, 17:03
kostar?

Ingen aning, faster äger salong så jag brukar få mitt vax därifrån.

Davil
2005-04-14, 21:19
Hm, ska köpa L'oreals smeten nästa gång då jag också har extremt tjockt hår. Fudge har jag nog aldrig sett, eller så har jag bara inte lagt märke till det så det ska jag också kika efter.

Dax vax och Georgia Brown vaxet körde jag med förr men slutade eftersom man förstör allt man nuddar håret mot som tex min förra soffa blev asäcklig av det vaxet och även sängkläderna.

mvh.

sunkan
2005-04-14, 21:21
Dax vax och Georgia Brown vaxet körde jag med förr men slutade eftersom man förstör allt man nuddar håret mot som tex min förra soffa blev asäcklig av det vaxet och även sängkläderna.

mvh.

Jag använder Dax Vax och jag har då inte märkt nått, du ska ju inte smeta in halva burken i håret

internethjälten
2005-04-14, 21:29
Hur gör ni? Efter man smetat i ett lager vax, så brukar händerna vara ganskla kladdiga, men eftersom fett inte löses i vatten, så går det ju inte direkt att tvätta av, så hur bär ni er åt? Några fina tips?

Då jag ofta håller på i verkstan/garaget så har jag en burk med rengörningsmedel som jag köpt på Mekonomen, kommer inte ihåg vad märket är men jag kan säga så här iaf : Man blir garanterat ren från olja, fett skit, smuts samt hårvax med den...

n1tro
2005-04-14, 21:35
Lika löser lika som man brukar säga! Kemi B

sunkan
2005-04-14, 21:37
Lika löser lika som man brukar säga! Kemi B

så om ja ska tvätta bort vax från händerna så ska jag använda vax för att få bort det :D

aidee
2005-04-14, 23:17
Det är väl nån form av lättare avfettning, antagligen är det en gulvit smet med små korn i, jag vet inte heller märket men jag har liknande i garaget också. Det är egetnligen till för att ta bort skitig olja från händerna typ.

Grisen
2005-04-14, 23:53
Ingen aning, faster äger salong så jag brukar få mitt vax därifrån.

Ååh denna syrianstil, tjänster och gentjänster. Vad får jag?

Megatuttarna
2005-04-15, 00:21
Ååh denna syrianstil, tjänster och gentjänster. Vad får jag?

Med tanke på vad du har att erbjuda. Ingenting. Fett med ingenting.

(Har du heta systrar?)

Grisen
2005-04-15, 00:22
Med tanke på vad du har att erbjuda. Ingenting. Fett med ingenting.

(Har du heta systrar?)

Ja, du kan få en av dom, vad får jag? Hmm.. de där läkarsystrarna, damn!

Megatuttarna
2005-04-15, 00:28
Ena är gift, andra åker till Indien för att leka lite City Akuten så här på slutet av utbildningen. Du får skynda på innan hon åker.

Vad gör din syster?

Grisen
2005-04-15, 00:31
Ena är gift, andra åker till Indien för att leka lite City Akuten så här på slutet av utbildningen. Du får skynda på innan hon åker.

Vad gör din syster?

Ena bor i Sthml och jobbar på en kvällstidning, hon är upptagen. Den andra bor i Washington DC hon pluggar. När åker hon?

Megatuttarna
2005-04-15, 00:37
Ena bor i Sthml och jobbar på en kvällstidning, hon är upptagen. Den andra bor i Washington DC hon pluggar. När åker hon?

Om nån vecka eller så tror jag.

Det blir en bra swap tror jag, blir det lyckat kan vi sedan gå över till att swappa kusiner. Jag har hur många som helst.

Grisen
2005-04-15, 00:39
Om nån vecka eller så tror jag.

Det blir en bra swap tror jag, blir det lyckat kan vi sedan gå över till att swappa kusiner. Jag har hur många som helst.

Där ser du! Om man gjort en affär blir det bara mer och mer och mer.