handdator

Visa fullständig version : ännu en proteindrinktråd..


GrayHaven
2005-04-13, 23:48
Tja ber om ursäkt om det här har postats hundra gånger men jag hittade inget vettigt efter en sökning men jag e väl för lat :em:

tänkte komma igång och träna på gym nu..har inte gjort det förut och så och försöker även deffa lite fram till sommaren..då är min fråga..ska jag som nybörjare ta proteindrink o så efter träningen? Är det liksom värt det när man e helt grön eller ska man ha tränat ett tag för att det ska ge någon effekt..och isåfall vad ska jag ta för något..gärna någon med sålite laktos i som möjligt..fast det går ju bra med också..

är inte ute efter att bygga jätte arnold muskler direkt utan bli slank och få lite definition och i framtiden bygga upp en hälsosam kropp att trivas i..typ :)

några tips?

Pez
2005-04-14, 00:34
Tja ber om ursäkt om det här har postats hundra gånger men jag hittade inget vettigt efter en sökning men jag e väl för lat :em:

tänkte komma igång och träna på gym nu..har inte gjort det förut och så och försöker även deffa lite fram till sommaren..då är min fråga..ska jag som nybörjare ta proteindrink o så efter träningen? Är det liksom värt det när man e helt grön eller ska man ha tränat ett tag för att det ska ge någon effekt..och isåfall vad ska jag ta för något..gärna någon med sålite laktos i som möjligt..fast det går ju bra med också..

är inte ute efter att bygga jätte arnold muskler direkt utan bli slank och få lite definition och i framtiden bygga upp en hälsosam kropp att trivas i..typ :)

några tips?
Ja, det var lite lat av dig... läs igenom de senaste 2 sidornas topics som har "protein" i titeln så lär du få lite svar. Om inte annat så kanske du lär dig lite. :)

Jag hade väntat med att köpa tillskott tills jag faktiskt börjat träna på ett gym - dvs köpt gymkort och tränat regelbundet ett tag, så jag visste att det var nåt för mig innan jag la pengar på tillskott. Käka och vila ordentligt och skit i finliret i början så slipper du tröttna innan du ens startat.

Två tips: hitta nån som har koll på träning (helst inte "polarn som tränat 2 månader och vet allt") - träna med/ta hjälp av den personen, samt läs på lite om kost&näring.

PS. lägg ner deffplanerna.
Har du inte lite muskelmassa att deffa fram så är det snarare så att du svälter dig.

GrayHaven
2005-04-14, 09:38
okei :) Jo jag har planerat att ha de trådarna och andra som kvällslektyr ett tag :)

jo det är ju sant att man ska hålla på ett tag innan man börjar köpa massa grejjer..man köper ju inte en ferrari innan man fått körkort liksom :P tack för svar