handdator

Visa fullständig version : Chins vs. Pull-ups


JJ
2002-05-21, 15:11
Det verkar råda delade meningar om vad som är chins och vad som är pull-ups?
Jag har alltid velat ha det till att:
Chins utförs med överhandsgrepp (handflatan bortvänd från ansiktet)
Pull-ups med handflatan mot ansiktet
Er version?

Chris
2002-05-21, 15:31
Ser bra ut det där. :)

supremo
2002-05-21, 16:58
Håller med Chris! :cool:

Pure
2002-05-21, 22:19
Har alltid trot det jag med! Det är ju så, handflatorna bortåt alltså, när man gör chins vid Athletic Fitness-tävlingar. Men när jag läste om chins och pullups på på den där testomag sidan som Insano6 brukar hänvisa till så framgår det ju av artikeln att det skulle vara tvärt om! Så nu är jag bra förvirrad! :confused: Vidare i den artikeln så verkar det som att dom tycker att det skulle vara jobbigare att köra med handflatorna mot sig! Det tycker iaf inte jag, är det bara jag?

JJ
2002-05-22, 07:43
Pure, dvar när jag läste den som jag också reagerade. Jag klarar garanterat fler med handflatorna mot mig. Hmmmm, förvirrad var rätta ordet. Men jag tror de flesta här skulle definiera det som jag gjorde i första inlägget. Eller?

-=RebeL=-
2002-05-22, 20:25
CHins med handflatorna bort från ansiktet har jag alltid hört..och det tänker jag fortsätta tro om jag inte får höra annat nu.. ;)

Yonas
2002-05-23, 00:45
Jag kallar båda sätten att hålla för chins, men med supinerat respektive pronerat grepp. Precis som med stångrodd t.ex.

Och ja, man är generellt starkare i supinerade chins. Dvs när handflatorna är mot dig.

[ 23 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Yonas ]